IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Dødheimsgard / Dodheimsgard / DHG Volgende pagina
humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 11-08-2002 0:42 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com



Wie kent deze geniale band?

ikzelf ben vooral een liefhebber van het latere werk, maar er zijn vast ook mensen die meer houden van de eerste platen...

discographie van deze band:

Kronet til Konge
å slakte gud
en krig å seire
jesu blod
midnattsskogens sorte kjerne
kuldeblest over evig isøde
kronet til konge
mournful, yet and forever
når vi har dolket guds hjerte
starcave, depths and chained
when heavens end


Monumental Possession
intro
utopia running scarlet
the crystal specter
bluebell heart
monumental possession
fluency
angel death
lost in faces
the ultimate reflection


Satanic Art [img]
oneiroscope
traces of reality
symptom
the paramount empire
wrapped in plastic


666 International [img]
Shiva Interfere
Ion Storm
Carpet Bombing
Regno Potiri
The Final Conquest
Logic
Sonar Bliss
Magic
Completion


verder hebben ze ook nog een nummer op de A Different Perspective gezet
Haemorrhage-Era One Reconstructed

vanaf toen hebben ze de naam dødheimsgard overboord gegooit en gaan nu verder onder de naam DHG...

ja het is Noors en Nieuw, Industrial Black Metal... het zal wel niet ieders straatje zijn neem ik aan.

[Modedit: titel aangepast voor het zoeken.]

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-02-2012 11:49]


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 0:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kronet Til Konge is de enige plaat van ze die ik heb (ik kom idd aanzetten bij de andere kant van de discografie van deze band) en dat is behoorlijk koude Darkthrone-achtige black metal met Fenriz op bas en Aldrahn op 'zang'. Er zit zeer fijn baswerk in (je kunt hem in ieder geval eens goed horen voor de verandering, en hij doet toffe dingen) en de zang is vrij origineel, behoorlijk 'pissed off' maar niet het normale scream werk. Goede plaat!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-08-2002 0:48 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb ooit een foto van die gasten gezien, ze leken op de inspiratiebron voor die Mudvayne en Slipkots poseurs dus mijn oorspronkelijke muzikale nieuwsgierigheid was dan ook snel vervlogen.
Eigenlijk onterecht want ...And Oceans vind ik nou wel best goed om aan te horen en die zien er ook uit als een kruising tussen WT en Five.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 0:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Op 'Kronet Til Konge' zien ze er nog gewoon kwaadaardig uit hoor .


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-08-2002 0:54 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hoe valt hun sound daarop te omschrijven dan?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 0:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat heb ik net boven omschreven...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-08-2002 1:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht


Sorry, ben al 34 uur wakker.


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 11-08-2002 1:31 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 11 augustus 2002 0:48 schreef MBMarduk het volgende:
Ik heb ooit een foto van die gasten gezien, ze leken op de inspiratiebron voor die Mudvayne en Slipkots poseurs dus mijn oorspronkelijke muzikale nieuwsgierigheid was dan ook snel vervlogen.
Eigenlijk onterecht want ...And Oceans vind ik nou wel best goed om aan te horen en die zien er ook uit als een kruising tussen WT en Five.

idd een beetje stompzinnig naar mijns inziens:





[Dit bericht is gewijzigd door humanator op 11-08-2002 1:31]


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 11-08-2002 9:58 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ik heb zelf satanic art en 666 international (copie helaas) en vin ze echt uber, zo fukking snel bruut en hard.
Het eerdere werk wil ik ook nog steeds ff hebben. Ook het nummer op de moonfog cd is geweldig, lekker hard en "dansbaar"

"Ion Storm" ik heb een drumcomputer nog nooit zo snel horen ratelen

zou ze graag een keer live willen zien

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 11-08-2002 10:12]



Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 11-08-2002 13:32 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

Ik vind het oudere werk beter.
Niet dat ik '666 international' slecht vind maar die drumcomputer ramt er maar doorheen.


Thus spoke the night spirit....


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-08-2002 14:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik ken alleen 666 International, en dat vind ik een zeer fijne plaat.

zal me maar wat meer verdiepen in DHG.
moonfog is gaaf


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 11-08-2002 14:29 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

khep ze live gezien, zwaar waazig, toen ze opkwamen ging het meeste van het publiek weg en helemaal vooraan stond een neger met corps paint op ze smoel, kale gasten in jurken en waazige smink, en natuurlijk kei harde muziek, *contacting planet b 8 18*


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 11-08-2002 14:36 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Mmmm ik ken het niet, ben benieuwt, ik ga eens zoeken


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-06-2004 11:02 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Zaterdag heb ik 666 International gekocht. Die cd is echt gefreaked!
Wel erg gave shit maar ik kan het nog niet allemaal behappen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-06-2004 11:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Monumental Possessions is ook een lekkere plaat. Lekkere black-thrash


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2004 11:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nieuwe plaat komt eraan, vandaag maar weer eens 666 draaien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 29-06-2004 12:03 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2004 11:30 schreef spectre het volgende:
nieuwe plaat komt eraan, vandaag maar weer eens 666 draaien


Goed idee! Wat een ontzettend ongeevenaard gaaf cdtje is dat.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2004 12:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nogal ja


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2004 14:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De nieuwe cd is al een tijdje terug opgenomen zei Ole maar het duurt nog wel effe voor 'ie uit komt.Ben wel benieuwd aangezien DHG al vanaf het begin een geniale band is


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Stennis!!
Usericon van Stennis!!
Posted 29-06-2004 14:45 by Stennis!! Wijzig reactieProfiel van Stennis!!Quote dit bericht

DHG IS VET!
Ongrijpbaar en geen grenzen..
Muziek zoals ik het graag hoor!
Een band met eindeloze talent en lef! Zwaar ondergewaardeerde herrie, omdat de meesten het gewoon niet bevatten. Heersch!

"Traces of reality" een van de vetste nrs ooit geschreven naar mijn mening.

Geniaal!

Net een week geleden 2 shirts van binnen gekregen.






Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2004 17:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb nog o.a. hun eerste shirt maar dat is totaal niet meer zwart maar heel erg licht grijs geworden door de ouderdom

De nieuwe cd word trouwens nog gefreakter dan voorheen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 29-06-2004 17:19]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Stennis!!
Usericon van Stennis!!
Posted 29-06-2004 18:19 by Stennis!! Wijzig reactieProfiel van Stennis!!Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2004 17:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Heb nog o.a. hun eerste shirt maar dat is totaal niet meer zwart maar heel erg licht grijs geworden door de ouderdom

Tsja.. Dat soort shirts heeft iedereen.
Maar ik wou perse de 2 nieuwe!

quote:
Op 29 juni 2004 17:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
De nieuwe cd word trouwens nog gefreakter dan voorheen. :


Enterecht! Dat lijkt me logisch! Laat me raden je had weer iemand gesproken..

Bij de weg..
Hoe zit dat nou met die Mysticum-shirts?
Al binnen of moet ik eerst een spaceship kapen en naar planet 666?


Skull
Usericon van Skull
Posted 30-06-2004 14:01 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Mijn 'Kronet...' eerste persing is een jaar of 2 geleden gejat uit de auto... kut-junks hier
Toch maar es de CenturyBlack versie aanschaffen


- Mutatis mutandis -


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-06-2004 17:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2004 18:19 schreef Stennis!! het volgende:
Tsja.. Dat soort shirts heeft iedereen.
Maar ik wou perse de 2 nieuwe!



Enterecht! Dat lijkt me logisch! Laat me raden je had weer iemand gesproken..

Bij de weg..
Hoe zit dat nou met die Mysticum-shirts?
Al binnen of moet ik eerst een spaceship kapen en naar planet 666?

Ja,door mijn werk spreek ik wel eens mensen ,zodoende dat ik dit wist

Wat betreft de Mysticum shirts (weet niet of ik het al gezegd had) maar Preben heeft nogal wat persoonlijke problemen waardoor alle Mysticum zaken naar een later tijdstip zijn opgeschoven (dus ook hun eigen label).Ik heb de shirts gereserveerd staan, alleen duurt het effe voordat alles hier naar toe komt.Eerst wil Preben zelf alles thuis weer op een rijtje hebben staan voordat hij Mysticum gerelateerde zaken afhandeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 30-06-2004 17:09]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Stennis!!
Usericon van Stennis!!
Posted 30-06-2004 17:14 by Stennis!! Wijzig reactieProfiel van Stennis!!Quote dit bericht

ah ok.


Stennis!!
Usericon van Stennis!!
Posted 30-06-2004 17:17 by Stennis!! Wijzig reactieProfiel van Stennis!!Quote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2004 14:01 schreef Skull het volgende:
Mijn 'Kronet...' eerste persing is een jaar of 2 geleden gejat uit de auto... kut-junks hier
Toch maar es de CenturyBlack versie aanschaffen


Leuk cdtje voor bassisten ja...
Misschien heeft trol die cd weer van een junk gejat


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen