IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Antony and the Johnsons Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2009 19:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Zijn er toevallig nog meer liefhebbers van deze geweldige act hier?

Antony and the Johnsons is een collectief dat vooral draait om singer/songwriter Antony Hegarty. Hegarty staat bekend om zijn opmerkelijke androgyn klinkende falset stem. Vergelijkbaar bijvoorbeeld met jazz-zangeres Nina Simone. Een stem die overigens goed bij zijn uiterlijk past.

Muzikaal gezien valt het onder de New Weird America stroming en gaat het om een mengelmoes van Folk, Jazz, Singer/Songwriter en Avant-garde. Over het algemeen vrij rustig maar wel erg intens.

Het is overigens wel een typische love it or hate it act, voornamelijk vanwege die stem. Persoonlijk vind ik het echt ontzettend mooi.

De reden dat ik dit nu post is omdat ik zojuist voor het eerst naar de nieuwe plaat "The Crying Light" heb geluisterd die eind deze maand officieel gaat uitkomen en ik kan nu al bevestigen dat dit meesterwerk erg hoog in mijn jaarlijst gaat komen.

Discografie:

Full-Lengths

Antony And The Johnsons (2000)



I Am A Bird Now (2005)



The Crying Light (2009)



Singles, EP's, Live

I Fell in Love with a Dead Boy (2001)
Calling for Vanished Faces/Virgin Mary 7" (2003) (Split met Current 93)
Live at St. Olave's (2003)
Hope There's Someone (2004)
The Lake EP (2004)
You Are My Sister (2005)
Another World EP (2008)

Alle 3 de full lengths, de "The Lake EP" en "Live at St. Olave's" zijn wat mij betreft enorme aanraders.

Officiele website hier, waar het een en ander aan samples te beluisteren is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 06-01-2009 19:23 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Geniale shite dit inderdaad. Vooral die stem, en de emotie die hij erin weet te leggen raken me. Beetje Janis Joplin achtig wat intensiteit betreft, imo.

Als je dit vet vindt, check dan ook Baby Dee eens, zou best kunnen dat je dat dan ook wel digt.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-01-2009 19:24 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

sugar lee hooper is behoorlijk afgevallen zo te zien.


Fuck the world and fuck you


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2009 19:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik vind het mooi, fijne luistermuziek!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-01-2009 19:30 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb I Am A Bird Now hier in de cd kast staan en die is erg mooi. Binnenkort ga ik achter zijn nieuwe cd aan


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2009 19:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2009 19:23 schreef Rasputin het volgende:
Geniale shite dit inderdaad. Vooral die stem, en de emotie die hij erin weet te leggen raken me. Beetje Janis Joplin achtig wat intensiteit betreft, imo.


Hehe, ja alleen kwam dat bij Janis ook voornamelijk omdat ze volledig van de wereld was door allerlei genotsmiddelen. Maar de vergelijking gaat wel op.

quote:
Als je dit vet vindt, check dan ook Baby Dee eens, zou best kunnen dat je dat dan ook wel digt.


Heb de naam al eens vaker gelezen maar nog nooit gehoord. Ik zal het eens checken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2009 19:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2009 19:24 schreef mental het volgende:
sugar lee hooper is behoorlijk afgevallen zo te zien.


Jaloers zeker?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-01-2009 19:34 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

In de openingsreply staan een boel genres te lezen, maar ik kan het nog aanvullen. Antony komt uit de Amerikaanse cabaretscéne en dat is ook goed te horen


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 07-01-2009 13:32 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Love or hate... voor mij duidelijk dat laatste, ik trek die stem van die vent echt voor geen meter... krijg er ook kippevel van, maar dan van afschuw in plaats van bewondering...


We don't take it, we just fake it...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-01-2009 15:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

we hebben deze goede man met de loodzware spreekstem, jawel (!) nog geboekt in Nijmegen in 2005 voor 200 man, uitverkocht in LUX. Hij vond het geweldig en een verademing, stond toen al alleen in zalen van 1000+.

Een dag later stond hij in A'dam waar er € 1000 (!?) voor een kaartje werd geboden, haha. Tegenwoordig alleen nog te zien in Carré en aanverwante theaters.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2009 17:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

love. I am a bird now ligt ook in mijn kast.

CD van de culture club ook overigens.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-05-2009 22:40 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik quote mezelf uit het foutieve topic dat ik had aangemaakt:

Heel vreemde muziek, vooral door de stem van Anthony. Totaal geen metal, maar aan sfeer ontbreekt het in ieder geval niet! Stem is een beetje love it or hate it, maar in mijn geval trek ik het prima.
Ik zag nog geen topic, maar ben de naam wel een paar keer op dit forum tegengekomen. Meer liefhebbers?


Ik ken eigenlijk alleen de laatste plaat echt. Heb wel eens wat nummertjes via een maat gehoord van eerdere platen.
Die nieuwe is in ieder geval in zn geheel behoorlijk melancholisch en ik vind het een superplaat.
Cheers

Bij wijze van toevoeging, Wederom tof om te zien dat metalheads (uiteraard niet alle) een ontzettend brede smaak hebben!



RGB
Usericon van RGB
Posted 10-05-2009 2:20 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Ik ken het niet zo goed, maar ik kan het zeker waarderen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-08-2010 0:23 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Op 11 oktober komt het nieuwe album uit getiteld 'Swanlights'.



quote:
Antony and the Johnsons will release their new album, “Swanlights”, on October 11th in the UK & EUR via Rough Trade and October 12th in North America via Secretly Canadian. Abrams Image will simultaneously release a special edition of “Swanlights” which will include the CD inside a 144-page hard cover book containing Antony’s paintings, collages, photography and writing. The album only version of “Swanlights” on Secretly Canadian & Rough Trade will include the song “Flétta”, a duet with Björk. The album and book are a continuation of Antony’s work exploring his connection to the natural world.

Track listing:

1 - Everything Is New
2 - The Great White Ocean
3 - Ghost
4 - I'm In Love
5 - Violetta
6 - Swanlights
7 - The Spirit Was Gone
8 - Thank You For Your Love
9 - Flétta
10 - Salt Silver Oxygen
11 - Christina's Farm


En vandaag komt als voorproefje een EP uit getiteld "Thank You For Your Love"



Het titelnummer is de eerste single en dit is de videoclip:



Even wennen nog...





Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-08-2012 16:04 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

De nieuwe, Cut The World, staat op de luisterpaal. Heel mooi.
Blijft bizar hoeveel hij qua stem op Jeff Buckley lijkt.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 23-08-2012 16:06]


You have time. You are doing fine.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 23-08-2012 16:31 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Hij doet ook mee op de eerste single van Carice van Houten, jawel, Carice van Houten




Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-08-2012 16:32 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Het vriendinnetje is er helemaal weg van.
Ik weet nog niet of ik de muziek heel erg mooi vind, of om van te kotsen.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-08-2012 16:37 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Geef die nieuwe maar eens een luisterbeurt dan, mocht je die nog niet gehoord hebben. Als je de vocalen wat minder trekt is de begeleidende muziek in ieder geval fantastisch. Liveopname met symfonieorkest.


You have time. You are doing fine.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-12-2016 10:20 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Inmiddels zijn we een naamswijziging (Anohni) en een nieuwe plaat (Hopelessness) verder. Stijl is ook danig veranderd, veel electronica op het laatste album. Was even schrikken, maar is toch weer een bijzonder mooi album geworden. Hier nog meningen?


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2016 10:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik hem een beetje uit het oog verloren ben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-12-2016 11:15 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik vind Hopelessness een fijne plaat. Maar toch doet het me na een fiks aantal luisterbeurten minder. Ik ben erg benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen.

Edit: kortom, hij komt denk ik niet in mijn jaarlijst.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 01-12-2016 11:38]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-12-2016 11:59 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Hier wel kans. Ik ga het de komende tijd in ieder geval nog wel vaker draaien, even zien.

Anyway, ik kan zo snel geen linkje vinden maarre, ze heeft ook een coole cover van the Grateful Dead gedaan (Black Peter). Zoek 'm op!


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


wimdaems
Usericon van wimdaems
Posted 01-12-2016 14:32 by wimdaems Wijzig reactieProfiel van wimdaemsQuote dit bericht

Ben zelf al jaren zware fan van antony. Maar ook zeker van the johnsons.

Zijn nieuw project is ok, maar naar mijn gevoel een pak minder dan het oude werk.

Vergelijk het met Metallica.....


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-12-2016 15:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2016 11:59 schreef zodiac lung het volgende:
Hier wel kans. Ik ga het de komende tijd in ieder geval nog wel vaker draaien, even zien.

Anyway, ik kan zo snel geen linkje vinden maarre, ze heeft ook een coole cover van the Grateful Dead gedaan (Black Peter). Zoek 'm op!


Will do!



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-11-2020 14:05 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



Veel te stil rond deze band helaas. Laatst I Am A Bird Now weer eens opgezet. Nog altijd een hele relevante plaat.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-11-2020 16:07 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Vorige maand nog dit teken van leven gegeven:


En in september deze:


Maar een volwaardig album zou welkom zijn inderdaad. Tijdens de Hopelessness-show die ik in 2016 zag, speelde ze een aantal nummers die bij mijn weten nog niet uitgebracht zijn.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen