IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Tool Vorige pagina | Volgende pagina
Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 02-05-2006 12:31 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

James Maynard Keenan


Inter faeces et urinam nascimur


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2006 12:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2006 12:31 schreef Stoerbaard het volgende:
James Maynard Keenan
Ja, toch? Dan heeft hij er fikse moeite voor gedaan. Ik heb er vrij goed naar geluisterd, en ik kon me echt niet voorstellen dat hij het was.

Het deed me ook denken aan een zanger van een andere band (waarvan ik me niet kan herinneren wie dat dan moet zijn, hehe).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 02-05-2006 12:44 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

de layout van het nieuwe album heerscht!!! supervet met dat brilletje en die 3D dingen...zehebben het vorige album weer overtroffen wat dat betreft...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-05-2006 13:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Echt een geweldige plaat! Persoonlijk vind ik 'm al beter dan Lateralus.

Vooral het vierde nummer (Wings part 2) is echt kippenvel!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-05-2006 15:42 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2006 11:32 schreef Mark Z het volgende:
Hmmm, dadelijk eens langs de Sounds dan!


Net geweest en de CD draait nu zijn rondjes bij mij thuis. Eerste nummer klinkt al erg lekker.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 02-05-2006 16:05 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Die gast van Lords of Metal is er niet zo over te spreken zag ik...


no text supplied


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2006 16:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2006 16:05 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Die gast van Lords of Metal is er niet zo over te spreken zag ik...
Kan ik me voorstellen, zoals ik al zei: ik mis de *klik* nog.

Ik heb de review ook gelezen, en hij heeft hetzelfde.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 02-05-2006 16:08]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 02-05-2006 17:07 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Zo, ik heb hem ook maar ff opgehaald. Mooi boekwerkje inderdaad.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 02-05-2006 17:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hij is gewoon geweldig, juist de lange nummers, heerlijke opbouw, vooral bij 10.000 days zelf..


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 02-05-2006 18:04 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

"De volgende twee nummers 'Wings For Marie (part 1)' en '10,000 Days (part 2)' vormen eigenlijk een tweeluik dat ruim 17 minuten duurt, maar slechts bij vlagen boeit. De intro's zijn veel te lang en de opbouw is tamelijk lamlendig."

JUIST die twee nummer zijn geweldig JUIST om de heerlijke opbouw.

In mijn ogen is het wederom een top-plaat (alhoewel ik er nu zeker 30 luisterbeurten voor nodig had in plaats van de gebruikelijk 10)


Inter faeces et urinam nascimur


twan
Usericon van twan
Posted 02-05-2006 19:01 by twan Wijzig reactieProfiel van twanQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2006 12:32 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, toch? Dan heeft hij er fikse moeite voor gedaan. Ik heb er vrij goed naar geluisterd, en ik kon me echt niet voorstellen dat hij het was.

Het deed me ook denken aan een zanger van een andere band (waarvan ik me niet kan herinneren wie dat dan moet zijn, hehe).
Ik vind het gedeelte dat hij zo zingt uit de toon vallen op het album. Het klinkt plotseling zo "out of place"..


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2006 19:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2006 19:01 schreef twan het volgende:
Ik vind het gedeelte dat hij zo zingt uit de toon vallen op het album. Het klinkt plotseling zo "out of place"..

Ik vind het een mooie intro, die mooi overgaat in zijn 'normale' zang! Het valt wel uit de toon, maar wat mij betreft niet negatief.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 02-05-2006 19:35 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Vandaag ook maar even aangeschaft. Dat artwork is inderdaad supervet. Ze hebben er echt weer wat moois van gemaakt.

Nu moet alleen de muziek nog even vallen, ik hoop dat dat dan ook gebeurt.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 04-05-2006 19:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Wat ik er tot nu toe van gehoord heb klinkt weer erg lekker. Misschien moet ik Lateralus ook eens een tweede kans geven, maar 10000 Days ga ik zeker halen .


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-05-2006 16:01 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Over het artwork:

quote:

PUZZLE?

I'm still getting lots of messages about the stereoscopic photos in 10,000 Days which, by the way, were taken by our good friend and a truly excellent photographer named TRAVIS SHINN. In carefully examining these (as well as the artwork), some of you are beginning to discover things that weren't immediately apparent. Yes, it is true that the four individual photos (of the band members) can be used as the pieces of a kind of puzzle, but for now that's about all I'm going to say. I guess it will just be another nut to crack.

Someone also asked about the clocks and the number 11. I believe the actual time on them is either 1:17 (or 11:07) which I suppose, coincidently, was when the particular photos were taken.

bron: toolband.com




Zelf nog niks kunnen ontdekken... ja misschien dat er ooit een grote naakte vrouw het empire state building om gaat gooien? (zie foto maynard)



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-05-2006 16:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Deze twee stukken tekst (en de manier waarop ze gezongen worden) alleen al geven me kippenvel op de meest onwaarschijnlijke plekken:

you're the only one who can hold your head up high
shake your fist at the gates saying:

i have come home now
fetch me the spirit
the son, and the father
tell them their pillar of faith has ascended
it's time now, my time now
give me my, give me my, wings

give me my
give me my wings


-------------------------------------------------------------- -----

Angels on the sideline,
Puzzled and amused.
Why did Father give these humans free will?
Now they’re all confused.

Don’t these talking monkeys know that Eden has enough to go around?
Playing in this holy garden, silly old monkeys,
Well there’s one who's bound to divide it
Right in two


Prachtig gewoon.
Ik ben echt zeer benieuwd wat men hier nu precies mee bedoelt.
Welk verhaal er achter de teksten schuilt.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 08-05-2006 16:08]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-05-2006 16:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Maynards vermeende bekering tot het Christendom?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-05-2006 16:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

er gaan ook nog allerlei verhalen en theorieën over het nummer "Virgini Tres" , waar hier wel leuke discussies over zijn te lezen:

http://www.musicmeter.nl/album/45256/info/400


ovigerens erger ik me kapot aan de vocalen in het nr 'the pot' zo erg dat ik het liefst het hele nummer van het schijfje zou willen schrappen met een sleutel... haha

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-05-2006 16:16]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-05-2006 16:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2006 16:15 schreef Argh het volgende:
er gaan ook nog allerlei verhalen en theorieën over het nummer "Virgini Tres" , waar hier wel leuke discussies over zijn te lezen:

http://www.musicmeter.nl/album/45256/info/400


ovigerens erger ik me kapot aan de vocalen in het nr 'the pot' zo erg dat ik het liefst het hele nummer van het schijfje zou willen schrappen met een sleutel... haha


Dat begin is zo vet!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-05-2006 16:19 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ik vind het maar een nare onderbreking van het luistergenot/de reis door 10.000 days...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 08-05-2006 19:20 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Total agree with ZelThoR. Moest in het begin ook even wennen aan de vreemde vocalen, maar daarna ben ik het echt gaan waarderen. Die toffe zanglijn en daarna die briljante baspartij



Argh
Usericon van Argh
Posted 08-05-2006 19:24 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

teveel cheese voor mij

iemand al een puzzelstukje gevonden? (zie paar posts boven)


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


kpax
alarmclock
Usericon van kpax
Posted 08-05-2006 20:29 by kpax Wijzig reactieProfiel van kpaxQuote dit bericht

Heb het album nu al meerdere keren geluisterd, en moet zeggen dat het beter begint te klinken.
Wat vast al vaak genoeg gezegd is, maar in het begin klonkt het ietwat: ja tool blabla dit kennen we. Maar ik leer het nieuwe album nu wel te waarderen, ik zou dit wel eens in concert willen horen, maar die verdomde HMH meuk is niet duidelijk.

(pinkpop weiger ik uiteraard)


wacken + bier = geheugenverlies


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-05-2006 20:30 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2006 20:29 schreef kpax het volgende:
(pinkpop weiger ik uiteraard)


Heel metal-verantwoord van je...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-05-2006 20:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2006 20:29 schreef kpax het volgende:
(pinkpop weiger ik uiteraard)
Sukkel.

Tool op Pinkpop 2001 was gaaf, dat jaar was de programmering sowieso vrij lekker! Daarbij is een festival bij voorbaat afwijzen zwak. Ooit geweest?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen