IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Fietsvakantie. Vorige pagina | Volgende pagina
Jelle
Usericon van Jelle
Posted 07-08-2009 10:06 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Cool, M.
Had je een kettingponsje bij je, of hoe heb je je ketting toen gefikst?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-08-2009 10:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou, dat was best klote. De sluitschakel van de ketting was eraf gesprongen toen ik terugschakelde om een hellinkje op te komen. Die sluitschakel viel in de berm en ik kon hem niet meer vinden. Dus na een half uur vloeken & zoeken ben ik overgegaan op plan A, teruglopen naar dorpje (2 km) en trein pakken, maar die ging niet op zondag. Plan B, bus, ging ook niet op zondag. Plan C dan maar, teruglopen naar groter dorpje en daar trein pakken naar Saarbrücken om de dag daarop een nieuwe sluitschakel te kopen. Uiteindelijk 12 km gelopen. Voortaan neem ik een reservesluitschakel mee .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 07-08-2009 12:09 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Die zou ik thuislaten want ze blijven zwakke schakels. Gewoon een kettingponsje menemen, of een setje waar zo'n ding in zit (bijv. http://www.decathlon.nl/NL/compact-tool-11671675/ ). En natuurlijk een stuk ijzerdraad, ducttape en een lading tieribs voor provisorische reparaties.


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-08-2009 12:13 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ja maar dat krijg je niet mee met die huurfietsen


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 03-09-2009 0:18 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 03-09-2009 11:02 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Net twee dagen terug van mijn eerste fietsvakantie, 5 dagen naar Brussel op en neer. Was erg leuk om een keer te doen, maar de volgende keer zijn wat extra voorbereidingen wel welkom


Why doesn't my music get me all the chicks?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 03-09-2009 11:06 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Voorbereidingen qua route, spulletjes of conditie?


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 03-09-2009 12:17 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Conditie was geen probleem, totaal was ook maar 450 kilometer verdeelt over 4 dagen, dus dat was goed te doen. Maar dingen als een fietsbroek en lichtgewichtspullen is wel fijn. Nu moesten we een loodzware fietskar meeslepen met daarin de tent en andere troep. Dat is op vlak terrein geen probleem, maar door de stad en met klimmetjes is dat echt loodzwaar.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 03-09-2009 12:23 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Oh ja, zo'n fietsbroekje heb ik halverwege de rit nog aangeschaft.
Hiervoor deed ik m'n fietsvakanties op een ligfiets dus dit was ook nieuw voor mij.

(is de foto te zien?)


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-09-2009 13:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

lekkere bips


Against God and Government


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 03-09-2009 13:23 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat dacht ik.
Heb je nog een racefiets gekocht eigenlijk? Je had het er een tijdje geleden over.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-10-2009 23:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ter inspiratie, bekend fietstoerist & fotograaf Marco Meijerink heeft weer eens wat online gezet.


Kirgizië, binnenland:
http://www.marcomeijerink.nl/-portfolio-/binnenland-van-kirgizie

Kazarman, een stad in Kirgizië:
http://www.marcomeijerink.nl/-portfolio-/kazarman

Prachtige plaatjes, zowel van mens als van landschap!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-10-2009 23:52]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-11-2009 14:11 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Hmmm, nu de mountaibike weer aanwezig is en ik een beetje aan het rondlezen ben, lijkt me een toertocht door de Alpen (Transalp) ook wel wat. Jaartje of wat terug al eens naar dit gekeken: http://www.vasasport.nl/zomerreizen/producten.php?sub1=MTB%20reizen

De laatste tijd wel meer plannen, maar zoals bij zovelen: beperkte tijd en budget.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 26-11-2009 14:13]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2009 14:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 september 2009 0:18 schreef Jelle het volgende:





zo zou ik nog echt wel op vakantie willen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-11-2009 14:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-06-2010 0:03 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Heeft pikkenbaas M. nog plannen voor dit jaar?

Ik en mijn broers gaan dit jaar met de trein naar Dresden, en dan via het ertsgebergte, het zwarte woud, de vogezen en de eifel terug naar Maastricht, tenzij het erg goed gaat, en we in de beperkte tijd nog Rotterdam kunnen halen.

Onlangs de trapas, crankset, cassette en ketting vervangen.
De fiets van mijn broer omgebouwd tot een onwijs mooie randonneur, tubus dragers, nieuwe wielen, mega-de-max vet allemaal.
En dan binnenkort de eerste echte test. Ongeveer 1500 km.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2010 0:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vet vet vet! Eifel, zwaaaaar jonge.... mooi!

Ik heb dit jaar geen plannen meer, ik ben naar Oz geweest op vriendenbezoek. Dat is ook de laatste keer geweest dat ik op dat vlak een compromis gesloten heb .

Volgend jaar voor 10 weken naar de States! Weet nog niet precies hoe en wat, maar 10 weken, holy crap. VET!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2010 0:09 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

DAt jullie fietsvakanties doen, prima. Maar wat vind ik het toch altijd zielig als ik een familie met een X aantal kinderen zie fietsen in de zomer door weer en wind. Kan me niet voorstellen dat die kinderen dat een leuke vakantie vinden?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-06-2010 0:09 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 26 november 2009 14:12 schreef ElitE het volgende:


zo zou ik nog echt wel op vakantie willen


http://www.camperscaravans.nl/campers/770176/Second_home_fietscamper_2010.html?utm_source=AdvertentiePlanet&utm_medium=Content&utm_campaign=CC

Geniaal!



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-06-2010 0:11 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ja man, echt onwijs veel zin in. Zoveel zin zelfs dat ik mijn massa win trainingsschema heb omgezet in een goeie 7 kilo kwijtraken schema, zodat ik ook dit jaar weer tot bergkoning van de broers gekroond word.

Dat is nog wel het tofste van met zijn 3en gaan. Alle 3 lekker competetief rijden. Die Micha is helaas niet te houden op het vlak, maar als er wat heuvels bijkomen rijd ik hem stuk, haha!

Maar de states, 10 weken, is van kust tot kust dan haalbaar denk je? Lijkt me ook wel heel tof om nog een keer toe doen zoiets. Ik zat laatst met iemand te kletsen die dat had gedaan, en je schijnt je echt nergens zo zen te voelen als in de uitgestrekte leegten daar. Horizon aan alle kanten, slechts onderbroken door verdorde struiken en een lange strook asfalt. En hele leuke ontmoetingen met onwijs gastvrije mensen, die ondanks dat ze je gek vinden, toch voorzien van alle gemakken.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2010 0:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2010 0:09 schreef Argh het volgende:
DAt jullie fietsvakanties doen, prima. Maar wat vind ik het toch altijd zielig als ik een familie met een X aantal kinderen zie fietsen in de zomer door weer en wind. Kan me niet voorstellen dat die kinderen dat een leuke vakantie vinden?

Wel man. "In de zomer door weer en wind", hoe vaak komt dat "door weer en wind" nu voor? Gewoon ervoor zorgen dat je niet teveel kilometers maakt, niet teveel klimt en die kids tijd hebben om te spelen.

Fietsvakantie-gewoonte op (zeer) jonge leeftijd kweken, prachtig cadeau. Ik wou dat ik het gekregen had.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2010 0:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2010 0:11 schreef Rasputin het volgende:
Ja man, echt onwijs veel zin in. Zoveel zin zelfs dat ik mijn massa win trainingsschema heb omgezet in een goeie 7 kilo kwijtraken schema, zodat ik ook dit jaar weer tot bergkoning van de broers gekroond word.

Dat is nog wel het tofste van met zijn 3en gaan. Alle 3 lekker competetief rijden. Die Micha is helaas niet te houden op het vlak, maar als er wat heuvels bijkomen rijd ik hem stuk, haha!

Haha ik word al moe als ik het lees! Ik mag zelf ook wel wat kwijtraken voordat ik ga, denk er zelfs over om weer te gaan spinnen om de klimmersbenen te kweken.

quote:
Maar de states, 10 weken, is van kust tot kust dan haalbaar denk je? Lijkt me ook wel heel tof om nog een keer toe doen zoiets. Ik zat laatst met iemand te kletsen die dat had gedaan, en je schijnt je echt nergens zo zen te voelen als in de uitgestrekte leegten daar. Horizon aan alle kanten, slechts onderbroken door verdorde struiken en een lange strook asfalt. En hele leuke ontmoetingen met onwijs gastvrije mensen, die ondanks dat ze je gek vinden, toch voorzien van alle gemakken.

Coast to coast is net wat te lang denk ik, of ik moet alleen door het zuidelijke stuk gaan maar daar heb ik niet zo'n zin in. Ik wil niet een te strak schema opleggen aan mezelf, ik weet inmiddels dat ik dan ga stressen. Voorlopig mik ik tussen 4000 en 5000 km totaal, dan heb ik hopelijk genoeg tijd om in wat parken een paar dagen te hiken, rond te slacken, mensen te ontmoeten etc.
Ik ga voor het Westen, veel bergen, een stuk woestijn (maar vooral bergen), de Great Plains in het midden zie ik niet zo zitten en het Oosten is me te druk.

Maar of het dan vooral het Noordwesten wordt, met de Cascades, Montana en Idaho enzo (Yellowstone Park, Glacier Park, stukje Canada), of meer het Zuidwesten, met de Grand Canyon, rotspartijen in Utah, de Rockies in Colorado etc., ik weet het niet. En Californië wel doen (meteen een maand doen dan maar) of gewoon links laten liggen? Immens land! Moet alweer veel te veel keuzes maken haha.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-06-2010 0:24 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Lijkt me ook heel lastig om te bedenken wat je daar wilt doen inderdaad. Als je een continent (of nagenoeg) voor je hebt, met zo'n divers landschap is het natuurlijk niet te doen om proberen alles te zien. Inderdaad gewoon een plan maken van dingen die je echt mooi lijken en je daartoe beperken.

Nou weet ik niet wat je daggemiddelde is, maar een km of 150 moet je na je eerste week toch wel per dag kunnen redden denk ik.
Maar goed, je moet dan ook weer een balans weten te vinden tussen dingen zien, en fietsen. Bij mij persoonlijk slaat die vaak iets teveel uit naar het fietsen en de eigen grenzen pogen te verleggen.

Als ik in Amerika zou fietsen zou ik in ieder geval Oregon, en dan voornamelijk de kustlijn daar niet willen missen. Veel natuurgebieden, bijzondere vegetatie, en als je wat meer landinwaarts fietst ook nog bergen te over.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 23-06-2010 0:26 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Vriendin van me heeft vorig jaar in Boston een fiets aangeschaft en is via de Niagara Falls naar Chicago gefietst.

Helaas is haar dure fiets wel door de douane uit elkaar gehaald en vervolgens in een doos geflikkerd zonder herassamblage toen ze terug naar Europa vloog, dus flink wat reparatiekosten. :|

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 23-06-2010 0:27]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-06-2010 0:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Fietsvakantie lijkt me enorm gaaf, maar dan wel eerst een decent zadel. Nou krijg ik een dooie zak na 10KM.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-06-2010 0:28 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 23 juni 2010 0:26 schreef Yirroth het volgende:
Vriendin van me heeft vorig jaar in Boston een fiets aangeschaft en is via de Niagara Falls naar Chicago gefietst.

Helaas is haar dure fiets wel door de douane uit elkaar gehaald en vervolgens in een doos geflikkerd zonder herassamblage toen ze terug naar Europa vloog, dus flink wat reparatiekosten. :|


Zelfs als de douane heel grondig is geweest, wat me sterkt lijkt, is een fiets vrij makkelijk in elkaar te zetten hoor.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen