IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Fietsvakantie. Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 30-07-2010 9:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Veel plezier 1i1ith! Hopelijk krijg je de smaak te pakken.
Hardcore fietsvakanties zijn trouwens vooral hardcore qua materiaal. Je hebt een gruwelijk degelijke fiets, dragers en dergelijke nodig anders is het ècht hardcore en een stuk minder leuk.


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-07-2010 12:00 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2010 8:04 schreef M. het volgende:
Post foto's & veel plezier!

Dank. Hier alvast een voorproefje. Ik hoop veel op dit soort onverhade weggetjes te gaan fietsen.

Volgend jaar missschien Pyreneën of Marokko. Afgaande op verhalen van wereldfietsers zijn dit erg fijne fietsgebieden. Je leest ook veel goede verhalen over ZO-Azië, Thailand eo.
West USA en CAN lijkt me ook gaaf maar ik vrees dat het asfalt daar lastig te vermijden is. Dit is ook de reden dat ik een beetje ben uitgefietst in Europa. Die Great Divide Mountain Bike Route klinkt wel goed, btw.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 30-07-2010 14:28 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 30 juli 2010 2:51 schreef Beli Mawr het volgende:
is een tochtje geworden van 140km was supergaaf!
Morgen verslagje

Even verslagje
Vertrokken vanuit Hasselt richting Maastricht, leuke rit langs het kannaal, een paar leuke kuitenvreters
Dan eens Maastricht bezocht en gemerkt dat er echt wel heel veel kasseien zijn, wat ik haat met de fiets maar de fietsinfrastructuur is echt wel schitterend:


Lift aan een brug waar je met de fiets in kunt rijden en zo naar boven kunt gaan.
Onderweg van Maastricht naar Eben Emaal eens dat Chateau Neercammen bezocht, vet kasteel enkel spijtig dat ze er net restauratiewerken aan het doen zijn anders had ik er zeker foto's van genomen.

In Eben Emaal van de gelegenhied gebruik gemaakt om eens het Fort Eben Emaal te bezichtigen:


Dan naar Eben voor de Tour Eben Ezer te bezoeken:


Dan naar Tongeren gereden en iets gegeten en den Ambiorix nog eens gezien.

Daarnaa naar kasteel Alden Biesen nabij Bilzen en zo naar Bilzen en Hasselt terug gereden en in Hasselt op gepaste wijze de dag beklonken:


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-07-2010 14:30 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 30 juli 2010 14:28 schreef Beli Mawr het volgende:



Lekker!

Die fietscomputer bedoel ik dan he.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 13-08-2010 15:31 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

De uberdeluxe fietstrektocht is bevallen, Veluwe is mooi en heerlijk relaxed in hotels geslapen. 's Ochtends om zeven uur ontbijt en dan met de stalen ros de Veluwe over. Heerlijk. Heb me niet helemaal aan de door de organisatie uitgezette route gehouden, want ik wilde andere dingen zien en een andere route fietsen. Kroller Muller museum meegepakt en kasteel Roosedael. Wel had ik mezelf onderschat qua conditie... 50 km per dag is voor beginners, hehehe. De volgende keer maar wat langere afstanden doen!

Wat ik me afvraag is of jullie fietsbroeken (met zeem) dragen bij het fietsen. Zelf wil ik daar (nog) niet aan, omdat ik het best dure broeken vind en ze lijken me vervelend zitten als ik een wandelingetje maakt (ik wissel het fietsen graag af met af een toe een stukje wandelen). Maar met een geldekje op mijn zadel en naadloos ondergoed en dunne legging kon ik nog maar net flinke zadelpijn voorkomen. Dus als ik langer wil fietsen is een fietsbroek denk ik onontkoombaar, wat denken de ervaren fietsers hier daarover?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-08-2010 16:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tof dat het bevallen is! 50 km is inderdaad niet zoveel en al helemaal niet zonder bagage natuurlijk. Ook is zo’n afstand echt prima te doen zonder fietsbroek. Als het daarbij blijft heb je er sowieso nooit een nodig.
Maar, je zegt dat je nog maar net flinke zadelpijn kon voorkomen, dat klinkt eigenlijk niet goed. Ik denk dat het ten eerste deels aan dat geldekje ligt. Gelzadels zijn waardeloos. Die gel wordt in elkaar gedrukt en het gaat behoorlijk broeien. Als ik op een gelzadel ga fietsen heb ik na 10 km al een zere reet. Leuk dat Cora Cellulitis blij is met ‘r gelzadel (die alleen maar d’r rondje naar de Appie fietst en weer terug) maar zadels zijn wat mij betreft hard. Ik heb zelf een leren Brooks-zadel (klassiekertje) maar je hebt genoeg andere merken met synthetische zadels die ook hard zijn.
Ten tweede ligt het aan je kleding denk ik. Ondergoed + legging, dat zijn twee lagen en dat wrijft toch over elkaar heen met warmteproductie tot gevolg + schrale huid. Niet lekker, lijkt me. De legging lijkt me ook uit den boze, volgens mij gaat het beter met zacht en (idd) naadloos ondergoed en een wijdere, luchtige broek, zo’n sneldrogend zomers outdoor-ding of zo.

Dat geldekje (nooit van gehoord haha) moet er sowieso af denk ik. Probeer het eerst eens op een hard zadel (waar je al wel aan gewend bent).

Er zijn mensen die hele fietsvakanties voltooien zonder speciale fietsbroek met zeemlap (is ook een kwestie van gewenning). Toch is, als je meer/langer gaat rijden, een fietsbroek denk ik altijd beter dan je huidige oplossing. Koop een goede. Na een paar jaar Agu-misère ben ik overgestapt op Assos. Duur duur, hoezo duur, JIJ slaapt in een hotel ;-). Tegen de tijd dat je al duizenden kilometers comfortabel hebt weggetrapt ben je die knaken allang vergeten, zeg ik altijd maar.
Ik voel me weer zo goed als een peuter in z’n nieuwe Huggies. Ik weet wel waar ik meer van zou balen, 100 piek minder op de spaarrekening of een fietsvakantie moeten afbreken vanwegen een steenpuist.
Lopen gaat prima met die dingen, een stukje dan idd. Maar als het echt moet, even achter een boom wissel je je fietsbroek toch zo om met iets anders?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 13-08-2010 18:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ik draag nooit een fietsbroek, draag altijd een gewone jeans. Heb wel al tal van broeken versleten door te fietsen. Ik ben het gewoon om zo te rijden, best relaxed


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-08-2010 0:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het vreemde is dat ik altijd zadelpijn en een slapende pipi krijg als ik op mn gewone fiets zit en niet op mn racefiets

Edit: ah ik zie het al mijn gewone fiets heeft zo'n haarverzorgingsproduct zadel en mn racefiets is gewoon gewapend beton(met wat schuim dan)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-08-2010 0:28]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-08-2010 4:36 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 14 augustus 2010 0:26 schreef ElitE het volgende:
Het vreemde is dat ik altijd zadelpijn en een slapende pipi krijg als ik op mn gewone fiets zit en niet op mn racefiets

Edit: ah ik zie het al mijn gewone fiets heeft zo'n haarverzorgingsproduct zadel en mn racefiets is gewoon gewapend beton(met wat schuim dan)

ik heb ook een zadel met gel erin en mij hoor je er zeker niet van klagen, heb net weer 17km gereden en van enige pijn is er geen sprake. Een beenhard zadel vind ik pas irritant, daar heb ik pas zadelpijn van.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-08-2010 4:39 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2010 18:11 schreef Beli Mawr het volgende:



[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 14-08-2010 4:39]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-08-2010 20:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2010 4:36 schreef Beli Mawr het volgende:
ik heb ook een zadel met gel erin en mij hoor je er zeker niet van klagen, heb net weer 17km gereden en van enige pijn is er geen sprake. Een beenhard zadel vind ik pas irritant, daar heb ik pas zadelpijn van.

Kwestie van verschillende dingen uitproberen dus om erachter te komen wat bij je past

Ik kwam deze video tegen van Mark Beaumont die van Alaska naar Ushuaia (Argentinië) fietst, prachtig: http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U

Op een Nederlandse fiets! (Koga Miyata)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-08-2010 20:58]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-08-2010 21:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Koga Nederlands?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 15-08-2010 21:54 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 20:57 schreef M. het volgende:

Ik kwam deze video tegen van Mark Beaumont die van Alaska naar Ushuaia (Argentinië) fietst, prachtig: http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U

Op een Nederlandse fiets! (Koga Miyata)

Mooi materiaal. Tnx voor de tip!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-08-2010 21:55 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 21:54 schreef Hexegot het volgende:
Mooi materiaal. Tnx voor de tip!

Je gaat dat ook doen?


 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2010 22:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Fietsbroek is zeker wel een aanrader ja!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 15-08-2010 22:03 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 21:55 schreef Forever After het volgende:

Je gaat dat ook doen?

Uhuh. Rondje Rotterdam. Willemsbrug over op de heenweg, Erasmusbrug op de terugweg.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 15-08-2010 22:16 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 22:03 schreef Hexegot het volgende:
Uhuh. Rondje Rotterdam. Willemsbrug over op de heenweg, Erasmusbrug op de terugweg.


Pas ook gedaan. Alleen dan eerst over de Brienenoordbrug, daarna Willemsbrug, Erasmusbrug en Maastunnel. Binnen het uur terug.
Scheelt wel dat ik in Rotterdam woon.



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 15-08-2010 22:16 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

@ beli, nice pictures. altijd zo relaxed om een lekker eind of meerdere dagen te gaan fietsen. zeker in je 1tje, lekker doen waar je zin in hebt links/rechts, ergens even wat gaan drinken
Ik ga zelf eerst deze zomer wat in de US(motor fietsen), maar volgend jaar staat een echte fiets vak op het programma -> nl-Luxemburg (echternach en omgeving). fietsen en buiten zijn.



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-08-2010 22:30 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 augustus 2010 20:57 schreef M. het volgende:
Kwestie van verschillende dingen uitproberen dus om erachter te komen wat bij je past


Zal me mss eens één aanschaffen (een fietsbroek)
quote:

Op een Nederlandse fiets! (Koga Miyata)

Ik heb een koga Miyata en rij er heel erg graag mee!

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-08-2010 22:30]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2010 22:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 22:30 schreef Beli Mawr het volgende:
Zal me mss eens één aanschaffen (een fietsbroek)

Ik heb een koga Miyata en rij er heel erg graag mee!


Gewoon doen Beli! Lekker in je blote kont in een strak broekje met een zacht zeempje tegen je bibs! Als je het eenmaal hebt geprobeerd wil je nooit meer anders.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 15-08-2010 22:45 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 22:16 schreef Tenderstrike het volgende:

Pas ook gedaan. Alleen dan eerst over de Brienenoordbrug, daarna Willemsbrug, Erasmusbrug en Maastunnel. Binnen het uur terug.
Scheelt wel dat ik in Rotterdam woon.

Ik woon er ook. En tja, ik moet toch een keertje de outback verkennen...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-08-2010 23:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 22:30 schreef Beli Mawr het volgende:
Zal me mss eens één aanschaffen (een fietsbroek)

Waarom zou je, voor jou werkt het toch? Ik gebruikte jouw verhaal meer als voorbeeld, zoals jij fietst zou voor mij (en wrsch. voor de meeste anderen ) een behoorlijk pijnlijke aangelegenheid zijn.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2010 23:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

K zal niet snel zo'n broekje kopen maar ik ben toch benieuwd hoeveel zo'n broekje zou schelen op qua snelheid enzo. Nu fiets ik met een behoorlijk slobberige broek die toch echt wel veel wind vangt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-08-2010 23:25 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Moet je ook je benen scheren.


rotor
Usericon van rotor
Posted 16-08-2010 10:17 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2010 21:31 schreef Nimbus het volgende:
Koga Nederlands?

Ja, Kooistra & Gaastra. De zoon van Kooistra of Gaastra heeft nu trouwens ook een fietsmerk, Idworx, dat is mss nog wel beter dan Koga.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen