IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : de zin of onzin van de liefde Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-02-2003 19:29 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Hij is iemand die ut het beste kan weten:

"Too much love will kill you, just as sure as none at all"

Freddie Mercury

Okay, het is misschien sappy, maar voor mij is het waar


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 03-02-2003 22:22 by Mordon Profiel van Mordon

quote:
Op 3 februari 2003 18:35 schreef Astaroth het volgende:
Meestal als je een relatie aangaat, bind je je toch wel aan die persoon. Dat je daardoor kwetsbaar wordt (voor die persoon dan) is niets mis mee.
inderdaad, je mag je best hechten, maar om dingen van een ander te gaan verwachten is niet gepast. denk bijvoorbeeld aan: hij/zij zal altijd van mij houden. dat is iets wat je niet zomaar kan verwachten, dat is de keuze van een ander, je kunt zelf kiezen dat jij bij die ander blijft, kiest die ander daar ook voor, dan blijf je gelukkid :D
IMO, dat getuigt van liefde dat je je durft open te stellen aan die persoon.

Als je een relatie aangaat om jezelf beter te leren kennen en meer te ervaren, wat heeft dat met de persoon te maken? Dan kan je net zo goed een relatie met de eerste de beste aan gaan. Als jij dat wil, ga je gang.. zo bedoel ik dat niet... hoe ik het wel bedoel zijn geen woorden voor... (gelukkig maar, want woorden zijn zo bekerkend, dus als ik 't zou kunnen verwoorden zou 't erg beperkt zijn...)
maar het lijkt mij niet iets wat iedereen kan. (En dat je dan veel beter met de afwijzing om kan gaan.. ja duh. Wat voor binding heb je nou met zo'n persoon.)ik heb een grote binding!!! dat wel, maar dat heeft niks te maken met verwachting...
ik houd van Iris, zeker en zal dat ook blijven doen, maar als ik dingen ga verwachte, komen mijn keuzes verkeerd uit (dit kan ik ook al niet verwoorden, laatmaar)


Als ik jouw post lees, denk ik dat jij meer bent voor een vrije relatie.

nee, ik ben niet voor zo'n relatie, zeeeker niet!!! dit is mijn eerste vriendin, en ik wil een serieuze relatie! (en ze is nog jong, ik doe sexueel niet gehaast...)

Dat noem ik dan eigenlijk meer neuk-partners, maar ja... zal wel aan mij liggen. De liefde in een vaste relatie is volgens mij VEEL anders dan in een vrije relatie.
Persoonlijk kan ik een vrije relatie niet zo serieus nemen en is de liefde daarin veel minder.



Wat heeft het type relatie met verwachting te maken? Behalve de verwachting dat je in een relatie zit
je verwacht niet dat je in een relatie zit, je zit er in!
en dus niet dingen doet zoals vreemdgaan, elkaar lang negeren, oid?
En sommige verwachtingen vind ik ook meer dan logisch in een vaste relatie. afspraken kun je maken, maar de ander heeft vrij de keuze om zich daar niet aan te houden. als het goed gaat kun je er gewoon over praten... als je dat niet doet, dan kunnen relaties verkeerd lopen, OMDAT de ander verwacht van de een dat hij of zij zich aan die afspraken zal houden!

Maar ja, denk niet dat ik iets tegen vrije relaties relaties heb. More power to those who like them. Maar ik weet dat ik er bv. het type niet voor ben. En ik denk dat er best meerdere zijn die hetzelfde voelen.
zoals ik dus... :D


ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken, ik vind dit een boeiend gesprek worden, laten we d'r mee doorgaan!
ik denk ook persoonlijk dat ik Iris nog een hoop van het leven ga leren... dat vind ik een zeeer prettig vooruitzicht onderandere...
verder heb ik andere voorspellingen die ik hier niet neerzet. (zowieso, met voorspellingen moet je voorzichtig zijn)

Groeten! Mordon


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 03-02-2003 23:26 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 3 februari 2003 19:29 schreef Phriar het volgende:
Hij is iemand die ut het beste kan weten:

"Too much love will kill you, just as sure as none at all"

Freddie Mercury

Okay, het is misschien sappy, maar voor mij is het waar


Is van Brain May, niet van FM



DevilsDance
help
Usericon van DevilsDance
Posted 03-02-2003 23:41 by DevilsDance Profiel van DevilsDance

Jippi, Brian May roeleert Wel een mooi nummer trouwens... beide uitvoeringen!


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 03-02-2003 23:48 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 3 februari 2003 23:41 schreef DevilsDance het volgende:
Jippi, Brian May roeleert Wel een mooi nummer trouwens... beide uitvoeringen!


Zeker weten, kippevel



Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 04-02-2003 10:03 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 3 februari 2003 22:22 schreef Mordon het volgende:
ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken, ik vind dit een boeiend gesprek worden, laten we d'r mee doorgaan!
ik denk ook persoonlijk dat ik Iris nog een hoop van het leven ga leren... dat vind ik een zeeer prettig vooruitzicht onderandere...
verder heb ik andere voorspellingen die ik hier niet neerzet. (zowieso, met voorspellingen moet je voorzichtig zijn)

Groeten! Mordon



't wordt idd nu wel wat duidelijker. Je kan inderdaad niet van iemand verwachten dat zij altijd van je zal blijven houden. Het enige wat je wel kan doen is voor jezelf bepalen wat je voelt, en hopen dat je 'better half' hetzelfde voelt.

Maar sommige dingen (mbt respect) mag je toch wel verwachten, lijkt me.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2003 10:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Respect voor in elkaar in een liefdesrelatie moet idd vanzelf komen.

De rest .. dat moet groeien, het traject afleggen van prille relatie tot een big ass volwassen relatie. Kost tijd, kost moeite, maar als het lukt en werkt is het fantastisch.


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 04-02-2003 13:36 by Mordon Profiel van Mordon

zonder respect heb je toch geen relatie? ...



ik ben blij dat ik mezelf duidelijker heb kunnen maken!

Groet! Mordon


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2003 13:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Jawel, maar niet gebaseerd op liefde ..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-02-2003 13:41 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 januari 2003 16:22 schreef Phriar het volgende:
"Dan... leef jij een behoorlijk zielige leven." - Azagzthoth (fuck in kan je naam nooit goed spellen)



Tja misschien wel dan , maar denk er maar eens over na, als alle soorten van liefde onzin zouden zijn, heb je dus geen vrienden waar je op kan bouwen , geen ouders die ooit van je gehouden kunnen hebben, dan maakt niets meer uit, zal je toch nooit een ware vriend of vriendin vinden en ben je pas echt alleen.



Okay, wat ik bedoelde is dat "liefde" een verlengstuk/verbetering van je leven behoort te zijn, zodra de liefde het enige is waar je voor leeft, dan heb je IMO een klein zielig leventje, EN een leven die afhankelijk is van iemand anders. En die indruk kreeg ik bij jouw opmerking, maar schijnbaar bedoelde je "liefde" in een wat ruimer begrip dan dat ik dat dacht.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-02-2003 13:54 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Respect?

Respect heb je voor Seedorf, niet voor je partner!


Dear dirty delightful old drunken old days


Follow the Rapist
Prepare for the Wormageddon!!
Usericon van Follow the Rapist
Posted 04-02-2003 14:03 by Follow the Rapist Profiel van Follow the Rapisthttp://www.cu2.nl/metal-grindcore

Ik vind dat hele verliefdheid liefde gedoe maar geen ene moer aan, ben het ook nooit geweest ook. Misschien dat het daar wel aan ligt


[Dit bericht is gewijzigd door Follow the Rapist op 04-02-2003 14:04]


Jeffrey Dahmer Rules!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-02-2003 14:23 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Misschien als je 16 wordt dat je er dan wat meer aan vindt.



Follow the Rapist
Prepare for the Wormageddon!!
Usericon van Follow the Rapist
Posted 04-02-2003 14:35 by Follow the Rapist Profiel van Follow the Rapisthttp://www.cu2.nl/metal-grindcore

Misschien wel, misschien niet. maar ik vind het wel best zo


Jeffrey Dahmer Rules!!


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 26-02-2003 18:12 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

mijn vriendin heeft het vanmiddag uitgemaakt na 8,5 maand verkering, waarvan de laatste maand moeite door omstandigheden...ik dacht dat alles wel weer goed was gepraat en geknuffeld, maar klaarblijkelijk dus niet ik voel me dus kut en ik kreeg al de tip om veel met vrienden te gaan hangen en dingen doen die ik wegens me relatie niet kon doen, en dat helpt wellicht wel, maar daar ga ik denk ik nog een weekje mee wachet...nu eerst Pink Floyd luisteren Wellicht was ik te huisje boompje beestje, ondanks dat ze vanmiddag zei dat het niet aan mij lag maar omdat ze het allemaal niet meer wist...en tijd nodig heeft om alles te verwerken...en dus geen idee heeft wat ze nou allemaal wel en niet voor me voelt...


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-02-2003 18:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 26 februari 2003 18:12 schreef HgarrothwulfF het volgende:
mijn vriendin heeft het vanmiddag uitgemaakt na 8,5 maand verkering, waarvan de laatste maand moeite door omstandigheden...ik dacht dat alles wel weer goed was gepraat en geknuffeld, maar klaarblijkelijk dus niet ik voel me dus kut en ik kreeg al de tip om veel met vrienden te gaan hangen en dingen doen die ik wegens me relatie niet kon doen, en dat helpt wellicht wel, maar daar ga ik denk ik nog een weekje mee wachet...nu eerst Pink Floyd luisteren Wellicht was ik te huisje boompje beestje, ondanks dat ze vanmiddag zei dat het niet aan mij lag maar omdat ze het allemaal niet meer wist...en tijd nodig heeft om alles te verwerken...en dus geen idee heeft wat ze nou allemaal wel en niet voor me voelt...

Het zou eerder raar zijn als je je na 2,5 uur al helemaal top zou voelen.
Bovendien wat is 8,5 maand nu op een mensenleven (ervanuitgaande dat je niet onverwachts dood gaat) er zwemmen nog genoeg viskes in de zee hoor!
Dus hup volgend weekend gewoon gaan stappen of naar een concert en opjacht naar een deerne!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 18:17 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Das het meest kutte, als ze zeggen dat het niet aan jou ligt en dat ze nog wel met je om willen blijven gaan enz enz....

Ik zou gewoon bier gaan drinken met goede vrienden (en vooral geen pink floyd of the doors luisteren)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-02-2003 18:17 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 3 februari 2003 23:48 schreef ratje het volgende:
Zeker weten, kippevel

Vooral als je je bedenkt dat het nummer gaat om Aids krijgen doordat je stevig in je kont genomen bent


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-02-2003 18:30 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 26 februari 2003 18:12 schreef HgarrothwulfF het volgende:
mijn vriendin heeft het vanmiddag uitgemaakt na 8,5 maand verkering, waarvan de laatste maand moeite door omstandigheden...ik dacht dat alles wel weer goed was gepraat en geknuffeld, maar klaarblijkelijk dus niet ik voel me dus kut en ik kreeg al de tip om veel met vrienden te gaan hangen en dingen doen die ik wegens me relatie niet kon doen, en dat helpt wellicht wel, maar daar ga ik denk ik nog een weekje mee wachet...nu eerst Pink Floyd luisteren Wellicht was ik te huisje boompje beestje, ondanks dat ze vanmiddag zei dat het niet aan mij lag maar omdat ze het allemaal niet meer wist...en tijd nodig heeft om alles te verwerken...en dus geen idee heeft wat ze nou allemaal wel en niet voor me voelt...


sterkte kerel
Ik zou iig niet blijven zitten thuis (zoals iedereen al voorstelt) maar iets gaan doen! ga bier hijsen met een stel vrienden, metal luisteren en ff nergens zorgen over hoeven maken...

also sprach de psycholoog...


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 26-02-2003 18:49 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

dank u o psycholoog, ik ga vanavond met een vriend biljarten (lang niet gedaan)...maar de rest van de week blijft Pink Floyd in de speler als je het niet erg vind


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-02-2003 18:59 by Gunman Profiel van Gunman

Liefde kan een mens duchtig afbreken , maar toch werkt het verslavend,..echt gevaarlijk spul dus.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-02-2003 19:00 by aerodis Profiel van aerodis

waar heb ik dat eerder gehoord....





















The Tameless
Bright Eyes...
Usericon van The Tameless
Posted 26-02-2003 19:52 by The Tameless Profiel van The Tameless

waarom bestaat het eigenlijk
waarom ga je gvd van mensen/dieren houden

van mij mogen ze het soms wel afschaffen eerlijk gezegd maarja....


Blinded by Fear of Life...


metalfreaky
Usericon van metalfreaky
Posted 26-02-2003 20:18 by metalfreaky Profiel van metalfreaky

inderdaad!! Afschaffen die dingen! Liefde kan mooi zijn maar zonder liefde ook geen pijn!


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 26-02-2003 20:20 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

So? Kun jij leven zonder liefde dan? Zonder liefde heb je imo een kloteleven.


MuayThaigerrr!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen