IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : de zin of onzin van de liefde Vorige pagina | Volgende pagina
Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 18-03-2002 19:36 by Surt Profiel van Surthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Ik vind verliefd zijn op zich ook zeer fijn, zelfs als die persoon het niet weet. Een hele dag wegdromen, en dan 3 dagen gelukkig zijn omdat ze naar je gelachen heeft. Ik vind dit meestal leuker dan als ik haar vertel wat ik voor haar voel, en wordt afgewezen, vindt ik er niks meer aan.


This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:37 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 19:34 schreef WickedKimmie het volgende:
Ik denk dat je je voorwaarden gewoon in de prullenbak moet gooien. Dan pas kan je, als je een leuk iemand tegenkomt waarmee het klikt, bepalen of diegene bij je past of niet. Niet iedere lieve, intelligente, actieve persoon past bij jou.


heeheey niet denken dat ik selectief zoek, als ik iemand tegenkom die ik leuk vind kan ik daar gewoon mee verder gaan, maar als ik niet met iemand kan praten loopt het op een gegeven moment vast, als iemand niet lief en sociaal is wordt het sowieso al niks. Toch?


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 18-03-2002 19:38 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

lifde is verdomde ingewikkeld, maar als je het eenmaal hebt is het de moeite waard *zucht*

damn...ik klink echt heel happy geloof ik..


MuayThaigerrr!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:39 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

in love joh?


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:40 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 18 maart 2002 19:37 schreef SQT het volgende:
heeheey niet denken dat ik selectief zoek, als ik iemand tegenkom die ik leuk vind kan ik daar gewoon mee verder gaan, maar als ik niet met iemand kan praten loopt het op een gegeven moment vast, als iemand niet lief en sociaal is wordt het sowieso al niks. Toch?


Toch denk ik dat je pas iemand tegenkomt als je niet zoekt/te graag wil. Ik spreek trouwens volledig uit eigen ervaring, dit kan natuurlijk per persoon verschillen he!


I spy with my little and verrry evil eye.....


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:41 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 19:40 schreef WickedKimmie het volgende:
Toch denk ik dat je pas iemand tegenkomt als je niet zoekt/te graag wil. Ik spreek trouwens volledig uit eigen ervaring, dit kan natuurlijk per persoon verschillen he!


zoals ik al zei, zo zoek ik ook niet, maar als iemand niet lief is, word ik niet verliefd, dat is gewoon zo, ook niet als ze lief tegen mij is en een bitch tegen anderen. De rest heb ik nou wel uitgelegd.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:42 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik snap je wel!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 18-03-2002 19:43 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

quote:
Op 18 maart 2002 19:36 schreef Surt het volgende:
Ik vind verliefd zijn op zich ook zeer fijn, zelfs als die persoon het niet weet. Een hele dag wegdromen, en dan 3 dagen gelukkig zijn omdat ze naar je gelachen heeft.



dat is idd geweldig *zucht*
het is heerlijk om even heel gelukkig te zijn omdat 'hij' je een complimentje gaf oid


MuayThaigerrr!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:44 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

nogmaals: verliefd?


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:45 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 18 maart 2002 19:44 schreef SQT het volgende:
nogmaals: verliefd?


Ik vrees van wel....lekker he Angela, verliefd zijn!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 18-03-2002 19:47 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

*bloos*
idd, ik is in love
(m'n leven lang al geloof ik...addicted to love ofzoiets)


MuayThaigerrr!!


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-03-2002 19:48 by Shadow_Smile Profiel van Shadow_Smile

Liefde is NIX anders dan pijn !!!!!

al 3x ben ik er ingetrap !!!

Ik geloof er niet meer in, en er een 4x intrappen MIJ niet gezien !!!!!

Ik laat mijn gevoelens voor niemand meer open.

Atijd z´n rot excuus om het uit temaken, ze hebben niet eens het lef om de waarheid te vertellen.

Liefde = ***te

Het heeft mij tot nu toe alleen maar pijn gedaan.


Wiegen Meister !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-03-2002 19:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat verhaal ken ik.
Ben toen ook bewust 5 jaar vrijgezel gebleven. Na een tijd was ik weer toe aan een relatie, en dat gebeurde niet al te veel later ook. En daar heb ik nog steeds geen spijt van !


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 18-03-2002 19:52 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

zoals ik al zei, ik geloof er telkens weer in. Liefde brengt genoeg leuke dingen met zich mee, alleen vergeet je dat zodra het uit is. Da's zonde, het zou mooi zijn als je met een tevreden gevoel naar een ex-relatie zou kunnen kijken.
Mij zal dat iig nooit lukken, helaas


MuayThaigerrr!!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 18-03-2002 21:02 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

[quote]Op 18 maart 2002 19:41 schreef SQT het volgende:
zoals ik al zei, zo zoek ik ook niet, maar als iemand niet lief is, word ik niet verliefd, dat is gewoon zo, ook niet als ze lief tegen mij is en een bitch tegen anderen. [quote]

Een goede vriend van mij heeft me ooit verteld dat mannen niet snel verliefd worden. Ze voelen wel een bepaalde genegenheid die kan om slaan in verliefdheid en in liefde, maar volgens hem hebben mannen niet op het eerste gezicht vlinders in hun buik als ze een meisje verder nog helemaal niet kennen........


bla...bla...bla...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 18-03-2002 21:04 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

quote:
Op 18 maart 2002 19:52 schreef Angela Mortis het volgende:
zoals ik al zei, ik geloof er telkens weer in. Liefde brengt genoeg leuke dingen met zich mee, alleen vergeet je dat zodra het uit is. Da's zonde, het zou mooi zijn als je met een tevreden gevoel naar een ex-relatie zou kunnen kijken.
Mij zal dat iig nooit lukken, helaas



Ik kijk met een goed en warm gevoel terug op sommige van mijn relaties. Vooral aan mijn 1ste vriendje heb ik dierbare herrineringen


bla...bla...bla...


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 18-03-2002 21:16 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 18 maart 2002 17:07 schreef Lady Rose het volgende:
Na wat turbulentie in mijn liefdesleven de afgelopen maanden ben ik eens gaan denken over de liefde.

Is de liefde wel zo leuk als dat iedereen roept? Of is liefde gewoon 9 van 10 keer pijnlijk en is de kans op geluk in de liefde klein?

Inmiddels ben ik op mijn eigen manier een studie naar de liefde begonnen en ik wil graag weten hoe jullie dr over denken.

Ik bedoel dit topic heel serieus en als iemand wat wil vertellen maar dat niet met heel ZM wil delen kan je me ook altijd mailen.



kzit zelf een beetje met de zelfde vraag.
toe m'n vorige relatie uitging deed dat bij mij heel erg veel pijn. toen ik weer iemand tegen kwam die me wel aansprak durfde ik me eerst niet met die persoon te binden. ik was bang geworden om weer een relatie te beginnen uit de overtuiging dat hetzelfde weer zou gebeuren.
kheb mezelf nu zover dat ik het weer aandurf een relatie te hebben maar ik denk nog vaak aan de kans dat dit ook op een pijnlijke manier afloopt en das zeer klote.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 18-03-2002 21:18 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

wow ik voel me net zo


bla...bla...bla...


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 18-03-2002 21:23 by darkscar Profiel van darkscar

quote:
Op 18 maart 2002 21:18 schreef Lady Rose het volgende:
wow ik voel me net zo

is denk ik vrij normaal gevoel als je op een of andere manier is het dood is het het stuk lopen van een relatie , iemand kwijt raakt van wie je echt veel houd. bang voor herhaling probeert alles eraan te doen herhaling te voorkomen


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 21:23 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik denk dat dat heel normaal is na een stukgelopen relatie. Ik heb namelijk ook precies hetzelfde gevoel gehad!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-03-2002 21:35 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 18 maart 2002 19:52 schreef Angela Mortis het volgende:
zoals ik al zei, ik geloof er telkens weer in. Liefde brengt genoeg leuke dingen met zich mee, alleen vergeet je dat zodra het uit is. Da's zonde, het zou mooi zijn als je met een tevreden gevoel naar een ex-relatie zou kunnen kijken.
Mij zal dat iig nooit lukken, helaas

sommige vriendschappen zijn voor altijd ,denk ik .



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-03-2002 0:55 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik vraag me wel eens af of de films en series op TV, waar 99% van de liefdesverhalen goed afloopt, invloed heeft op de verwachtingen van de "moderne" mens.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-03-2002 2:16 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik denk dat mensen over liefde een te geromantiseerd beeld hebben (wat wel leuk kan zijn natuurlijk), hoe paradoxaal dit ook klinkt.

Azagthoth haalt terecht de media aan; met name de beeldvorming van die media. Liefde wordt daar vaak in de uitverkoop gedaan -denk aan de streekromannetjes, het oneindig aantal liefdesliedjes e.d.- terwijl het superwaardevol is; misschien juist door de schaarsheid van de wederzijdse liefde.

De wetmatigheid 'Schaarsheid die de waarde bepaald' in combinatie met het Eros complex vind ik een fout in de natuur; de grootste groep blijft daardoor buiten spel. Deze wetmatigheid pleit naar mijn mening uiteindelijk voor zelfvernietiging/oorlog (=Thanatos complex; goh cirkeltje weer rond!).

Ik vind dan ook dat er een tekort is aan wederzijdse liefde; ik denk dat iedereen wel het idee herkent van: die is verliefd op die, terwijl die juist weer verliefd is op die, die op diens beurt weer verliefd is op die etc. etc.

En liefdesverdriet...hoe groter het gat in je hart, hoe meer het voor je betekend heeft.
Liefdesverdriet kan je dus zien als een ode aan de voorgaande liefde hoe verrot dat ook voelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-03-2002 4:06]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-03-2002 2:18 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 maart 2002 0:55 schreef Azagthoth het volgende:
Ik vraag me wel eens af of de films en series op TV, waar 99% van de liefdesverhalen goed afloopt, invloed heeft op de verwachtingen van de "moderne" mens.


Romeo & Julia...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-03-2002 2:21]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 19-03-2002 8:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Ik vind de liefde geweldig!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen