IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Jan Boezeroen Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 9:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Veelal onderschatte artiest die als artiest zijn hoogtepunt beleefde rond eind jaren zeventig, begin jaren tachtig. Echte naam Johnny Goverde, woonachtig in het schilderachtige Venray.
Zijn bekendste hit is "De fles", nog niet zo lang geleden al eens gecoverd door de Raggende Manne. Hij scoorde carnavalshits als "Hehe kijk daar es" die vaak aansloegen in "gezellige" Nederlandstalige programma's van de Tros. Leuke plaatjes, maar wel jammer dat zijn levensliedjes daardoor soms wat onderbelicht waren.
De teksten van die levensliedjes zijn vaak door Jan zelf geschreven, en echt uit het (zijn) leven gegrepen. Dat weet ik omdat vrienden van mij hem persoonlijk kennen. Vaak zijn het liedjes in driekwartsmaat, langzaam uitgevoerd, sobere instrumentatie en dan de brommende, droevige stem van Jan die het heeft over zijn gevechten met de drank ("Ik ben aan de drank verslaafd"), het leven in de gevangenis (Ik zit aan de grond Marie, In de bajes heb ik 't geleerd) of het gebemoei en geroddel van de buren ("Ze zeggen"). Met name door deze nummers vind ik dat Jan moeiteloos tussen grote artiesten als André Hazes en Johnny Cash past.
Tot slot mag het feit dat Jan nooit met drummers werkte die geluidstrucages als triggers toepasten natuurlijk niet onvermeld blijven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 12-02-2009 14:57 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

harde baas...
zijn singeltjes komen regelmatig voorbij tijdens het drinken hier!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-02-2009 17:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehe, zat er in, deze topic. Maar geef mij maar hendrix. ;-)


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-02-2009 17:32 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Geef mij maar Jo Junk & His Hotdogs...


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 20:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 17:32 schreef De Ulk het volgende:
Geef mij maar Jo Junk & His Hotdogs...

Op de site van ZVV de Hoven kun je hun versie van "de jongens uut de Heuve" horen. Schijnen inderdaad ook wel gasten te zijn geweest die alles gebruikten wat los en vast zat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-02-2009 21:28 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Dat nummer staat ook op mijn LP, net als het nummer Fikkie. Mooi man.

Volgens mij was ome Jo inderdaad net zo'n gebruiker als ome Jan.


Bareuh...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 12-02-2009 22:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Jan boerzoem!

Ware held, die man.


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-02-2009 22:37 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 22:03 schreef Burzum het volgende:
Jan boerzoem!

Ware held, die man.


ROFL!11


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-02-2009 23:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 21:28 schreef De Ulk het volgende:
Dat nummer staat ook op mijn LP, net als het nummer Fikkie. Mooi man.



Gaat Fikkie toevallig over de beruchte gelijknamige Zutphense zwerver? Die heb ik ooit nog samen met Frederik (RIP) en mijn toenmalige godsdienstleraar van de weg voor het postkantoor afgetrokken. De man was geheel in delirium door teveel inname van alcohol. Godschristus wat was die zwerver een smeerlap, de rest van de dag stonken mijn kleren naar een helse combinatie van stront, pis en zeer goedkope alcohol. De ambulance had aanvankelijk niet eens zin om weer voor de zoveelste keer voor hem te komen, gelukkig wou de politie wel helpen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-02-2009 23:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 februari 2009 23:21 schreef bastianus het volgende:
Die heb ik ooit nog samen met Frederik (RIP) en mijn toenmalige godsdienstleraar van de weg voor het postkantoor afgetrokken.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 14-02-2009 23:28 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2009 23:21 schreef bastianus het volgende:
Gaat Fikkie toevallig over de beruchte gelijknamige Zutphense zwerver? Die heb ik ooit nog samen met Frederik (RIP) en mijn toenmalige godsdienstleraar van de weg voor het postkantoor afgetrokken.


Ja, dat gaat inderdaad over hem.

Maarre... Van De Weg, zo heette die godsdienstleraar?

indeed.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 14-02-2009 23:30]


Bareuh...


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 15-02-2009 0:02 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Ieder zijn meuk.... toch?

Meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2009 8:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Grmbl, stelletje dirty minds. Fikkie lag bezopen op de weg, bewusteloos, het was gewoon een kwestie van afwachten tot er een onoplettende automobilist hem plat zou rijden. De godsdienstleraar in kwestie heette overigens Hokuyoku, soms zijn namen te absurd om een geloofwaardig verhaal te schrijven. Wij hebben met ons drieën de zwerver opgepakt en in het postkantoor gelegd. Duudelijk?
Overigens barsten Zutphen en Brummen van de skooiers waar je een liedje over kunt maken, volgens mij zit daar ook iets in het drinkwater. Jopie Gianotten, Willem Schmidt, Ortwin, Japie, Gertie van Engeland, de halve Melatensteeg etc. etc. Leve de zegeningen van een PvdA-gemeente die denkt dat het wel verantwoord is om vijf afkick-klinieken en minstens zoveel psychiatrische instellingen in een stad te concentreren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 15-02-2009 8:44 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Maar goed, schooier of niet, er is wel een biertje naar hem vernoemd:

quote:
STANDAARD BIEREN

Het hele jaar door staan de volgende bieren bij de Zutphense stadsbrouwerij op kaart:

Blonde - "Liesje"
Dubbel - "Broedertje
Tripel - "Drogenap"
Amber - "Fikkie"


Zie ook:

http://www.hanze-stadsbrouwerij.nl/bieren.htm


Bareuh...


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 15-02-2009 9:32 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2009 8:44 schreef De Ulk het volgende:
Maar goed, schooier of niet, er is wel een biertje naar hem vernoemd:



Zie ook:

http://www.hanze-stadsbrouwerij.nl/bieren.htm


wow, da's iig beter dan een plein...


Herman van de bakker


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-02-2009 10:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2009 23:21 schreef bastianus het volgende:
Gaat Fikkie toevallig over de beruchte gelijknamige Zutphense zwerver? Die heb ik ooit nog samen met Frederik (RIP) en mijn toenmalige godsdienstleraar van de weg voor het postkantoor afgetrokken. De man was geheel in delirium door teveel inname van alcohol. Godschristus wat was die zwerver een smeerlap, de rest van de dag stonken mijn kleren naar een helse combinatie van stront, pis en zeer goedkope alcohol. De ambulance had aanvankelijk niet eens zin om weer voor de zoveelste keer voor hem te komen, gelukkig wou de politie wel helpen.


Zwervers zijn irritant.

Als je toch aan het opruimen bent, ruim dan gelijk even die gast met die rooie jas op die altijd voor het station en voor Albert Heijn staat te bedelen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BVT
Usericon van BVT
Posted 16-02-2009 23:32 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Bwhehehe, zag Jan boezeroen staan. Niet verwacht dat ik de jongens uut den heuve hier tussen zou zien staan.

( mijn vader komt uit Voorst.)

Owja, Jan is een HELD!>



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-02-2009 23:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 februari 2009 17:32 schreef De Ulk het volgende:
Geef mij maar Jo Junk & His Hotdogs...
Ik was altijd wel fan van Jack Shag & De Vloeikes



GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 16-02-2009 23:38 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Het verbaast mij dat ik het ken!



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2009 23:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2009 23:32 schreef BVT het volgende:


( mijn vader komt uit Voorst.)



Goeie zaak. Daar heb ik vroeger een paar gave tentfeesten meegemaakt.
Ik ben een keer naar een tentfeest in Voorst geweest, daar bezopen geworden, op de fiets naar huis gegaan, daarna ben ik een stuk van de film kwijt en de volgende morgen werd ik wakker bij een kampvuur op een tentfeest in Oeken? Ik snap nog steeds niet hoe dat gebeurd is. Net zoals ik nog steeds niet snap hoe het kan dat ik gepijpt ben door de vriendin van één van mijn kameraden toen op een tentfeest, maar daar weet ik nog steeds niks van natuurlijk.

Bestaat bakker Bril in Voorst nog? Ik ging vroeger altijd ijsvogels kijken bij de brug in Voorst en daarna gevulde koeken eten bij bakker Bril. Zulke lekkere gevulde koeken ben ik nooit meer tegengekomen.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-02-2009 23:06]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 18-02-2009 19:35 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 23:05 schreef bastianus het volgende:

Bestaat bakker Bril in Voorst nog?



Zeker.


Bareuh...


sunwheel
Usericon van sunwheel
Posted 18-02-2009 20:07 by sunwheel Wijzig reactieProfiel van sunwheelQuote dit bericht

jantje is de oude buurjongen van mijn vader,heeft ooit op lage zwaluwe gewoont met zijn ouders naast mijn opa en oma


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-02-2009 20:10 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Lage Zwaluwe?

Dat verklaart dan idd wel waarom hij aan de drank gegaan is en daar een lied over geschreven heeft ja..



Diamonds
Usericon van Diamonds
Posted 07-10-2009 1:27 by Diamonds Wijzig reactieProfiel van DiamondsQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2009 20:10 schreef Judge M. het volgende:
Lage Zwaluwe?

Dat verklaart dan idd wel waarom hij aan de drank gegaan is en daar een lied over geschreven heeft ja..
Moet even iets recht trekken, geloof ik. Jan is nooit aan de drank geweest en zijn liedjes zijn uit het leven gegrepen, doch niet uit zijn eigen leven. Dus datte


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2009 10:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2009 1:27 schreef Diamonds het volgende:
Moet even iets recht trekken, geloof ik. Jan is nooit aan de drank geweest en zijn liedjes zijn uit het leven gegrepen, doch niet uit zijn eigen leven. Dus datte

Zegt hij dat zelf?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Diamonds
Usericon van Diamonds
Posted 12-10-2009 1:58 by Diamonds Wijzig reactieProfiel van DiamondsQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2009 10:05 schreef bastianus het volgende:
Zegt hij dat zelf?
Nee, dat weet ik zeker. En geloof me. Ik kan het weten.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen