IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Great Outdoors - Outdoor Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-07-2009 17:34 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ook leuk, maar ik zie toch liever wat meer relief.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 17:45 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

@WR, no offense, als ik er was opgegroeid zou ik er ook wellicht anders tegenaan kijken.
Zo vind ik vooral de waddendijk echt heel mooi (zeker om te fietsen).


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2009 17:47 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Maar wel het meest kloterige stukje van de hele North-Sea route vrees ik.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 17:52 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Als je tegenwind hebt: Zeker weten!
Hoewel de hele route mogelijk kut is wat dat betreft...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-07-2009 17:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het waddengebied is mooi, met mijn ouders veel gefietst en gewandeld op Terschelling, ook wel wat stukjes over het wad.

Lijkt me wel eens leuk een wadlooptocht te maken van Groningen/Friesland naar Ameland of Schiermonikoog. Misschien nog eens doen met de klimvereniging, maar dat zal wel een hoop gekloot geven.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 17:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juli 2009 16:59 schreef Jelle het volgende:
Zo ben ik ook begonnen ja... na een paar fikse tochten zul je jezelf wel kei- en de keihard tegenkomen en zal je illusie deels in duigen vallen maar dat hoort er allemaal bij. Je primitieve grenzen leren kennen.
Vooral fietstochten kun je met heeeel weinig gear doen... ik zocht dan gewoon een vervallen schuurtje op om in te pitten bijvoorbeeld. Een keer werd ik 's nacht wakker van de ratten die over me heen liepen... tja... het zijn wel de mooiste herinneringen.


Idd in Polen had ik wel lekker gelopen en geen tent. Maar het was mooi weer en ik had niet te eten gevonden. tja dat hou je ook maar ff uit. En verdwalen en daardoor constant andere besluiten nemen is een bitch.
Maar je wordt er wel lekker hard van.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-07-2009 18:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 16:25 schreef Jelle het volgende:
Daarom vind ik het wel es jammer dat ook beginnende hikers ed al met de meest professionele gear op pad gaan. Het behelpen en improviseren is nou juist zo leerzaam.

Aan de andere kant lijkt jouw manier me een veel te steile leercurve. Ik voel me nu meer in staat om te improviseren e.d. dan twee jaar geleden. Dat was misschien wel nooit gebeurd als ik met inferieur spul was weggegaan en na drie koude nachten, vier halflauwe pastamaaltijden, vijf lekke banden en zes gebroken spaken chagrijnig weer was teruggekomen.

En een buitenvakantie doe je nog altijd voor je plezier, tcoh? Door mijn eigen schuld vernikkelen van de kou 's nachts, hoort niet bij "plezier" wat mij betreft. Een leuke ervaring nodigt uit tot herhaling, een minder leuke... niet .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 18:52 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ieder z'n ding natuurlijk, maar voor mij is het meer dan "plezier". Ik vind het te gek om af en toe flink te bikkelen en mezelf, de natuur en de elementen keihard tegen te komen. Het is dan niet altijd even leuk maar het geeft wel een gigantische kick. Weg van de beschaving en alleen de broodnodige techniek om me heen.
Die fancy spulletjes zijn er voor mij vooral om extremere weersomstandigheden en extremere gebieden aan te kunnen. Als je gaat hiken met -20 graden en het dichtstbijzijnde huis is 150km verderop is dat ook wel nodig.
Ok, nou breng ik het wel heel stoer allemaal maar dat idee dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Jelle op 01-07-2009 19:13]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-07-2009 18:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 17:53 schreef Nimbus het volgende:
Lijkt me wel eens leuk een wadlooptocht te maken van Groningen/Friesland naar Ameland of Schiermonikoog. Misschien nog eens doen met de klimvereniging, maar dat zal wel een hoop gekloot geven.

Laatst gedaan, Holwerd --> Ameland met gids. Goed te doen

Vraagje: ik kan niet vinden of je die niet-hervulbare Campingaz cartridges/cartouches zomaar mag weggooien, dus; mag dat? Leek me raar omdat er nog wel degelijk brandstof inzit (ook al is niet meer genoeg om genoeg druk te geven).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 19:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

gewoon even op een vuurtje leggen uurtje ergen anders zitten en ze kunnen gewoon bij het afval


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-07-2009 19:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 19:01 schreef ElitE het volgende:
gewoon even op een vuurtje leggen uurtje ergen anders zitten en ze kunnen gewoon bij het afval

Dank je voor de tip, maar zulke dingen had ik ook al overwogen

Ik wil liever het antwoord op de vraag en anders ga ik wel bij de winkel vragen hoe het zit


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2009 19:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zo hadden vrienden van metaalhoofdtweeentwintig het toch opgelost.

ik lees net op zo'n cartouche dat je hem moet weggooien op de daarvoor bestemde plaats. Wat dat in mag houden is mij nog niet helemaal duidelijk hehe. Die prikcartouches zijn na een tijdje met prikgat ontbloot wel veilig om weg te gooien natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-07-2009 19:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 19:16 schreef ElitE het volgende:
hehe zo hadden vrienden van metaalhoofdtweeentwintig het toch opgelost.

Hehe, ja, dat weet ik Ik was ook iets subtielere methoden aan het overwegen, maar ik wil er eigenlijk gewoon niet mee hoeren.
quote:
ik lees net op zo'n cartouche dat je hem moet weggooien op de daarvoor bestemde plaats. Wat dat in mag houden is mij nog niet helemaal duidelijk hehe. Die prikcartouches zijn na een tijdje met prikgat ontbloot wel veilig om weg te gooien natuurlijk.

Bij mijn cartouche staat dat er nogeneens op. Alleen dat je hem ook als hij op is niet mag doorboren enzo, MAAR WAT DAN WEL?!?

Het is geen klassieke prikcartouche, maar zo'n nieuwe waar je de brander gewoon uit kan halen en later weer terug kan doen. Open laten staan is er dus niet bij, tenzij ik dus rare dingen ga proberen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 21:33 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Kun je er neit gewoon een bommetje van maken ofzo? Dan heb je er tenminste nog wat lol van.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-07-2009 22:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 21:33 schreef Jelle het volgende:
Kun je er neit gewoon een bommetje van maken ofzo? Dan heb je er tenminste nog wat lol van.

Zeg, anders moedig je me NIET aan

Terwijl jij toch degene was van wie ik niet uit de losse hand een kettingslot mocht doorslijpen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 22:46 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ik ben altijd voorstander van debiele acties hoor, maar gepruts met een slijptol heeft mij een uiterst luguber ongeluk en een plastic oog opgeleverd, dus vandaar...
Een vingertje meer of minder zou ik niet van opkijken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-07-2009 22:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 22:46 schreef Jelle het volgende:
Ik ben altijd voorstander van debiele acties hoor, maar gepruts met een slijptol heeft mij een uiterst luguber ongeluk en een plastic oog opgeleverd, dus vandaar...

Ja, zoiets zei je al. Begrijpelijk wel
quote:

Een vingertje meer of minder zou ik niet van opkijken.

Haha!

Ik ben ook wel voorstander van debiele acties, maar ik moet wel enigszins de keuze hebben of ik / anderen ledematen of andere lichaamsdelen kwijtraak / kwijtraken

Dus ik denk nog even over de bom na!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-07-2009 22:54]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-07-2009 22:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2009 22:46 schreef Jelle het volgende:
Ik ben altijd voorstander van debiele acties hoor, maar gepruts met een slijptol heeft mij een uiterst luguber ongeluk en een plastic oog opgeleverd, dus vandaar...
Een vingertje meer of minder zou ik niet van opkijken.


Plastic oog? Serieus? Wat is er gebeurd dan?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 01-07-2009 23:20 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Er is een stuk staal in mijn oog terecht gekomen. M'n kameraad heeft dit er uit getrokken met een pincet en kreeg toen de binnenkant van m'n oog over zich heen gesproeid. Ze hebben het uiteindelijk weten op te lappen met een nieuwe siliconenlens, oogkapsel gerepareerd en 7 hechtingen in m'n oogbol. Niks meer van te zien, behalve als het licht uit een bepaalde hoek komt en ik zie nu >95% met dit oog.

[Dit bericht is gewijzigd door Jelle op 02-07-2009 8:11]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-07-2009 0:02 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ah gelukkig, je ziet meer dan 95% met je beschadigde oog?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 02-07-2009 0:25 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

wonder-boven-wonder, ja.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-07-2009 18:46 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dat doet toch afbreuk aan je verhaal.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-08-2009 12:28 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

O ja.

Ik heb een nieuw matje gebruikt afgelopen vakantie. Werkelijk een wonderbaarlijk ding, de Thermarest Neo Air:



Het is de rechter. Weegt slechts iets van 430 gram en is 5 à 6 cm dik! Is ook nog eens zeer compact in te pakken. Slaapt ge-wel-dig, zolang het niet kouder wordt dan een graad of vier boven nul.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2009 12:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wel mooie dingen, maar bij de intertoys haal je van die luchtbedjes voor 2 a 3 euro, neem je er een paar mee op vakantie is dat veel lichter, compacter en goedkoper hehe.

Op graspop ging de mijne wel verrot maarja zonder sliep eigenlijk ook nog goed, met een halfopgeblazen woezel en pip strandbal als kussen ging het ook best.




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-08-2009 12:37]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 07-08-2009 22:56 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2009 12:28 schreef M. het volgende:
O ja.

Ik heb een nieuw matje gebruikt afgelopen vakantie. Werkelijk een wonderbaarlijk ding, de Thermarest Neo Air:

[img]http://www.trailblaze.de/wp-content/uploads/2009/04/therm-a-rest-neoair-5.jpg[img]

Het is de rechter. Weegt slechts iets van 430 gram en is 5 à 6 cm dik! Is ook nog eens zeer compact in te pakken. Slaapt ge-wel-dig, zolang het niet kouder wordt dan een graad of vier boven nul.

Is dat zo'n matje waar dons in zit?
Die heb je ook tegenwoordig, niet te betalen maar wel lekker warm, schijnt.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen