IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Great Outdoors - Outdoor Topic Vorige pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 17:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 16:51 schreef Brujo het volgende:
Oh, zie nu dat je minder dan 100 wilt uitgeven. Dat is wel erg weinig.. misschien wil je de oude van mij kopen?

Voor een dagrugzak is dat toch niet zo veel?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 17:03 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2010 23:38 schreef Svartekunst het volgende:
Bij Bever in Utrecht is het assortiment erg klein, en die in Houten heeft meer trekking- dan dagrugzakken hangen. Bovendien kosten die dingen daar ook achterlijk veel geld daar, en aangezien ik toch meer met die trekkingrugzak in de weer zal zijn vind ik 100 euro toch best overdreven. Is het trouwens zo dat de dagrugzakken van Lowe Alpine hetzelfde rugsysteem hebben als de trekkingrugzakken?

Iemand trouwens bekend met het merk "Wildebeast" van de Perry Sport?

De Berghaus Freeflow en de Haglöfs Tight Evo zijn mooie degelijke rugtasjes; tenzij je liever een slap vodje hebt met een paar bandjes en touwtjes eraan.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-08-2010 17:04 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 16:57 schreef rotor het volgende:
Trangia branders zijn leuke dingen ja maar ze zijn nog trager dan gasbrandertjes en bovendien zwaarder. Vooral de brandstof weegt erin omdat alcohol zo'n lage energieopbrengst heeft en dit is lang niet overal te koop --in tegenstelling benzine/diesel. In de winter kun je er ook niet veel mee.


Mwoah, ga maar 's in de winter buiten staan met je benzinebrander.. eerst vroor m'n handschoen vast aan dat ding, toen m'n vingers, en daarna sta je te vernikkelen tot dat je soepje kookt.
Met die trangia lig je dan al lang lekker in je zak.
Pannetjes moet je sowieso hebben, en alcohol verkopen ze overal, zelfs in de berghutten.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-08-2010 17:06 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 17:01 schreef ZelThoR het volgende:
Voor een dagrugzak is dat toch niet zo veel?


o, ja dagrugzakje moet kunnen.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 17-08-2010 17:33 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

De keuze is uiteindelijk gevallen op een McKinley Eagle 28 (liter) rugzak. Vond deze beter zitten dan de Wildebeast rugzakken van de Perry Sport, en je krijgt erg veel voor erg weinig

[Dit bericht is gewijzigd door Svartekunst op 17-08-2010 17:39]


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-08-2010 17:35 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 17:04 schreef Brujo het volgende:
[...] en alcohol verkopen ze overal, zelfs in de berghutten.

Oh, zelfs in toeristische trekpleisters?


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 18-08-2010 5:48 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 17 augustus 2010 16:22 schreef rotor het volgende:
Bedoel je dat die Primus omnifuel klinkt als een stoomtrein? Ik vind het wel klinken als een straaljager, echt belachelijk veel kabaal, maar een paar liter water kookt dan ook in no-time.

Ik schrok me kapot toen ik voor het eerst benzine gebruikte in mijn Multifuel. Niet te doen.
Weet jij wat het verschil is tussen de omni- en de multifuel?



rotor
Usericon van rotor
Posted 18-08-2010 8:14 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

De omnifuel heeft een extra reguleringsschroef dicht bij de brander. Verder weet ik het zo niet; groot zijn de verschillen niet iig.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-08-2010 8:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 5:48 schreef Panzerke het volgende:
Ik schrok me kapot toen ik voor het eerst benzine gebruikte in mijn Multifuel. Niet te doen.
Weet jij wat het verschil is tussen de omni- en de multifuel?

http://www.trailspace.com/gear/primus/omnifuel/
http://www.trailspace.com/gear/primus/multifuel/

Het lijken daar wel dezelfde te zijn :'). Op de Primus-site komt alleen de Omni-fuel voor in het assortiment, en enkele reparatiesetjes voor de Multi-fuel. Ik denk dat de één een nieuwere uitvoering van de ander is.
Mooi spul hè, benzinebranders, ik heb zelf een MSR Dragonfly. Prachtig geluid, geeft ook zo'n voldoening, echt "jaaaa hij WERKT" .

@Brujo koken voor en eten in de tent als het koud is, best OK, maar waar ik naartoe ga volgend jaar is het "bear country" dus dat wordt sowieso koken & eten op redelijke afstand van de tent. Dan heeft alcoholbrandstof voor mij vooral nadelen ipv voordelen. En ach, die benzinebrander heb ik toch al een paar jaar en hij doet het fantastisch.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 18-08-2010 11:30 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 8:37 schreef M. het volgende:
@Brujo koken voor en eten in de tent als het koud is, best OK, maar waar ik naartoe ga volgend jaar is het "bear country" dus dat wordt sowieso koken & eten op redelijke afstand van de tent. Dan heeft alcoholbrandstof voor mij vooral nadelen ipv voordelen. En ach, die benzinebrander heb ik toch al een paar jaar en hij doet het fantastisch.


Voor snelheid moet je idd benzinebranders hebben. Heb nog steeds 'n MSRdragonfly voor het betere fikwerk, maar zweer nu bij die zweedse panneset. Iemand nog 'n dragonfly kopen?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-08-2010 11:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Hoe is de sudderstand op die Dragonfly?

Met mijn XGK is het kiezen tussen aan of uit, iets daartussen is niet mogelijk. Leuk voor het koken van water of pasta, maar het pruttelen van een sausje is een onmogelijke uitdaging.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 18-08-2010 11:39 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 11:36 schreef Nimbus het volgende:
Hoe is de sudderstand op die Dragonfly?

Met mijn XGK is het kiezen tussen aan of uit, iets daartussen is niet mogelijk. Leuk voor het koken van water of pasta, maar het pruttelen van een sausje is een onmogelijke uitdaging.


Oh ja, dat was ook zo'n probleem. Nog een reden waarom die trangia zo handig is. (nee, ik handel niet in die dingen)


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-08-2010 11:42 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Die dingen verkopen ze ook bij de Bever geloof ik, in ieder geval iets van Trangia wat ik eens heb zien voorbijkomen. Is het vergelijkbaar met een Esbit brander? Die ken ik namelijk wel.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-08-2010 11:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 11:36 schreef Nimbus het volgende:
Hoe is de sudderstand op die Dragonfly?


Heel goed, er is geen stand "sudderen" en een stand "straaljager", de vlam is perfect regelbaar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-08-2010 11:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 11:46 schreef M. het volgende:
Heel goed, er is geen stand "sudderen" en een stand "straaljager", de vlam is perfect regelbaar.


Hmmm, XGK kopen iemand?

Ah, die Trangiabranders zijn spiritusbranders zie ik, gourmetten dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 18-08-2010 11:51]


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 18-08-2010 11:49 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2010 11:42 schreef Nimbus het volgende:
Die dingen verkopen ze ook bij de Bever geloof ik, in ieder geval iets van Trangia wat ik eens heb zien voorbijkomen. Is het vergelijkbaar met een Esbit brander? Die ken ik namelijk wel.


Esbit stapelt brander en pan op elkaar, bij trangia vallen ze meer in elkaar, waardoor je geen last hebt van de wind, en erg stevig staat. (tik er regelmatig per ongeluk tegen aan, maar dat maakt niks uit)
Die esbit branders zijn wel enorm cheap 35,-, terwijl trangia sowieso 50,- kost. Dat is dan wel incl. de pannen natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 18-08-2010 11:51]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-08-2010 3:43 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb een koepeltentje, maar in de tas zat ook nog een stok voor in het midden van de tent. Lijkt me over het algemeen niet nodig toch?

Edit: Zo te zien is het om onder het openingszeil te zetten, maar mis ik een gedeelte van één van de twee stokken.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 31-08-2010 3:53]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-08-2010 8:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

De rechter of linkerstok?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-08-2010 17:11 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Rechtsboven, mits ik het andere bovenste deel aan de andere kant neerzet.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-09-2010 14:52 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Even van de hak op de tak. Ik had het nooit zo op GoreTex schoenen (verschillende 'werkt niet echt' verhalen over gehoord), maar na enkele uren in een soms enkeldiepe modderstroom en loeiharde moessonregen bergop te hebben gelopen ben ik om. Kurkdroge voeten.


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen