IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2009 17:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2009 16:54 schreef ghoulliette het volgende:
nee dat het niet erg is dat mensen dood gaan.
Want mensen zijn minder belangrijk dan oude zooi.
Maar dat geldt dus niet voor sommige mensen.

In die zin. Maar dan gaat het eigenlijk meer om geven om mensen in het algemeen. En het waarde daaraan toekennen.

als het gaat om dingen die je liefhebt versus dingen die je niet liefhebt dan is het wel logisch.

maar ik zit te lang al op school vandaag. Wel fijn dat ik mijn frustraties op jullie kan afreageren



Het is uberhaupt vaag om dat soort dingen met elkaar te gaan vergelijken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-03-2009 17:19 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 4 maart 2009 16:54 schreef ghoulliette het volgende:
nee dat het niet erg is dat mensen dood gaan.
Want mensen zijn minder belangrijk dan oude zooi.



Ik zei niet dat ik het niet erg vond dat er (misschien) mensen dood zijn, alleen dat ik de historische documenten een groter gemis vind.

Nog niet eens eigenlijk, ik noemde het eerste gewoon niet.

Bla.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 17:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2009 17:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoe kom je erbij dat het verschil tussen vrijheid en gevangenschap minder relevant wordt naarmate je ouder wordt?

En een bejaardentehuis vergelijken met een gevangenis gaat wel heel ver, vooral als je mentaal gezond bent.


bejaardentehuis gaat wonen omdat je het thuis niet meer kan, dan moet je echt behoorlijk veel vrijheid inleveren in je tehuisje hoor. Je gehele dagschema is aangepast aan dat van de zorg die je krijgt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2009 17:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2009 17:32 schreef ElitE het volgende:
bejaardentehuis gaat wonen omdat je het thuis niet meer kan, dan moet je echt behoorlijk veel vrijheid inleveren in je tehuisje hoor. Je gehele dagschema is aangepast aan dat van de zorg die je krijgt.


Maar je zit niet gevangen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 17:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar kan je praktisch zoveel meer als bejaarden?

Ik snap wel wat je bedoeld, maar de vergelijking met het bejaardentehuis is echt zo slecht nog niet want zo vrij ben je er gewoon niet, je mag altijd wel de keuze maken, maar vaak kun je niet anders omdat je kinders je je niet willen verzorgen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 04-03-2009 17:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2009 18:08 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2009 17:54 schreef ElitE het volgende:
maar kan je praktisch zoveel meer als bejaarden?


Ik denk niet dat dat echt relevant is. Het gaat erom dat als jij je familie wilt bezoeken of een biertje wilt drinken in de lokale kroeg dat dat dan niet mag omdat je gevangen zit, of je het praktisch ook kunt is minder belangrijk. De (psychologische) impact die een gavengenstraf heeft moet je volgens mij niet onderschatten. Het verschil tussen iets niet kunnen omdat je gestraft bent en iets niet kunnen vanwege praktische belemmeringen is denk ik echt heel erg groot ook al is het feitelijke resultaat min of meer hetzelfde. Wellicht verschilt het per persoon en ik heb zelf die ervaring natuurlijk niet maar dat is wel hoe ik het me voorstel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 18:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
'Hoogtemeter gaf verkeerd signaal'
Door MARTIJN VERBURG

AMSTERDAM - Een haperende hoogtemeter is volgens de voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), Mr. Pieter van Vollenhoven, deels verantwoordelijk voor de vliegtuigcrash met de Boeing 737-800 van Turkish Airlines, vorige week woensdag bij Schiphol.


Bij de landing op de Polderbaan werd gebruik gemaakt van de automatische piloot. De linker radiohoogtemeter gaf echter verkeerde signalen door, waardoor het vliegtuig reageerde alsof het zich op een paar meter boven de landingsbaan bevond. Door dit verkeerde hoogtesignaal nam het vliegtuig gas terug via het automatische gashendelsysteem. Volgens Van Vollenhoven heeft de bemanning hier in eerste instantie niet op gereageerd. De gezagvoerder probeerde even later nog wel in te grijpen, maar dit was te laat.

De OVV heeft vliegtuigbouwer Boeing gewaarschuwd over de gebruiksinstructies van de Boeing. Daarin zou volgens de raad moeten staan dat als een hoogtemeter niet functioneert, er geen gebruik mag worden gemaakt van de automatische piloot.

Volgens Van Vollenhoven is het twee keer eerder voorgekomen dat het automatische landingssysteem op dergelijke manier faalde.



Kut moslims.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 04-03-2009 18:16]


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2009 18:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2009 17:54 schreef ElitE het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeld, maar de vergelijking met het bejaardentehuis is echt zo slecht nog niet want zo vrij ben je er gewoon niet, je mag altijd wel de keuze maken, maar vaak kun je niet anders omdat je kinders je je niet willen verzorgen.


Tsja, dat zijn extra omstandigheden die natuurlijk niet voor elke bejaarde gelden. De vergelijking is in die gevallen natuurlijk duidelijker voor wat betreft de dingen die een bejaarde dan nog kan tov wat een gedetineerde mag. Maar ik denk nog steeds dat gevangen zitten echt veel erger is als in een bejaardentehuis zitten ook al kom je er nauwelijks of niet uit.

Overigens gaat het nu eigenlijk meer om een verzorgtehuis dan om een bejaardentehuis en daar zit wel een verschil tussen. Die Oostenrijkse dude is mentaal gezond en voor zover ik weet lichamelijk ook. Die heeft dus echt meer te lijden van een levenslange gevangenisstraf als van leven in een bejaardentehuis.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-03-2009 18:19 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 4 maart 2009 18:15 schreef MR. N het volgende:
Kut moslims.


Bewuste zelfmoordaanslag op de Amerikanen die in het vliegtuig zaten.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 18:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 maart 2009 18:19 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Bewuste zelfmoordaanslag op de Amerikanen die in het vliegtuig zaten.

Ik vind het erg om toe te geven, maar Grey had gelijk.



*kuch*


Boeiender


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 04-03-2009 18:30 by A. Profiel van A.

Piloten reageerden traag op defecte hoogtemeter

De landingsmanoeuvre van het ramptoestel gebeurde zoals gebruikelijk bij Turkish Airlines op de automatische piloot. Doordat de linker hoogtemeter een foute waarde van -8 voet aangaf, terwijl het vliegtuig op 1950 voet (ruim 600 meter) vloog, werd het automatische gashendelsysteem dichtgetrokken, zodat het toestel te weinig snelheid hield. Volgens Van Vollenhoven heeft de bemanning hier pas na 100 seconden op gereageerd, zodat te laat werd gas gegeven om het toestel nog te redden.

Uit de eerste onderzoekresultaten en de gegevens van de onderzochte zwarte dozen blijkt dat het vliegtuig kort voor de ramp door de co-piloot, die zijn training kreeg, werd gevolgen. Pas in de laatste moment voor het neerstorten nam de gezagvoerder tevergeefs de controle. Het vliegtuig stortte daardoor een kilometer voor de landingsbaan neer.

Het onderzoek van de raad zal zich nu verder richten op deze basisfouten van de vliegers en op de storingen die zich voordeden op het linker bedieningspaneel. Op het rechter paneel bleven de instrumenten overigens wel goed werken.

Te snel

De landing blijkt ook met te grote snelheid en te hoog – 2000 voet – te zijn begonnen, een zogenaamde “rushed approach”, maar met goed vliegerschap is dat risicoloos te herstellen, eventueel met een hernieuwde poging, een zogenaamd extra rondje.

Vliegtuigfabrikant Boeing heeft luchtvaartmaatschappijen en vliegers al direct opgeroepen om extra aandacht te vestigen op de grondbeginselen van het vliegen, zoals het in de gaten houden van hoogte, snelheid en dalingshoek. Boeing zal ook op andere punten advies uitbrengen om dit soort foutenreeksen te voorkomen.

Onderzoekers hebben geen bewijs gevonden voor een tekort aan brandstof, een vogelaanvaring, icing, turbulentie of motorsysteem- of control-defecten. De eerste piloot was volgens het onderzoek onervaren.

Feiten

Hieronder een aantal feiten en cijfers uit de persconferentie die Van Vollenhoven woensdag hield over de oorzaak van de crash.

- In de cockpit van de Boeing 737-800 zaten drie bemanningsleden: de gezagvoerder, de eerste officier, die een trainingsvlucht maakte, en een extra eerste officier. De officier in training had alle benodigde bevoegdheden.

- De bemanning meldt zich om 10.04 uur bij de verkeersleiding (Amsterdam Radar) en wordt om 10.14 uur overgedragen aan de verkeerstoren op Schiphol, voor de landing.

- Het is gebruikelijk bij Turkish Airlines om aan te vliegen en te landen op de automatische piloot.

- Polderbaan 18R wordt volgens vaste procedure en zonder enige vertraging aangevlogen; de Boeing mag dalen naar 2000 voet (circa 700 meter).

- Op 1950 voet boven de grond doet zich een onregelmatigheid voor: de linkerhoogtemeter geeft -8 voet aan. De automatische piloot zorgt ervoor dat het motorvermogen wordt dichtgetrokken.

- Tijdens de voorgaande acht vluchten waren er twee keer eerder problemen met de hoogtemeter.

- De snelheid van het toestel was 175 kilometer per uur toen het de grond raakte. Normaal gesproken vliegt een dergelijk toestel bij de landing met een snelheid van ongeveer 260 kilometer per uur.

- De staart van het vliegtuig brak af, de romp scheurde bij de business class. Het gedeelte bij de vleugels bleef het meest intact.

- In beide vleugels van het toestel bevond zich nog voldoende brandstof.

- Aan boord waren 127 passagiers en zeven bemanningsleden. Er vielen negen doden: vier bemanningsleden en vijf passagiers. Tachtig mensen raakten gewond, van wie er nu nog 28 in het ziekenhuis liggen.

- Het vliegtuig kwam op de grond na 150 meter tot stilstand; de motoren braken af en schoten nog 250 meter door.

Prutsers.... En bedankt....


Welcome to the Atrocity Exhibition


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 18:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Utrecht voert beste homobeleid
Door NIENKE DE ROODE

UTRECHT - De gemeente Utrecht voert het beste homo-emancipatiebeleid van Nederland.



Moet ook wel als Rajackar in je stad woont.


Boeiender


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 04-03-2009 18:37 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz



Verrassend triviaal


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 19:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2009 18:20 schreef MR. N het volgende:
Ik vind het erg om toe te geven, maar Grey had gelijk.



*kuch*
nouja, er ligt wel schuld bij die eerste piloot, maar of dat nu met afkomst te maken heeft? Er is ook welleens een amerikaanse piloot die het niet zo netjes deed. En deze eerste piloot(die in had moeten grijpen bij de leerling) was ook niet echt onervaren ofzo gezien hij lange tijd in het leger heeft gevlogen en nu een stuk of 6 jaar bij turkish airlines.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 19:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

- Poging tot sarcasme van mijn kant: FAIL


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 19:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh kut, ik dacht dat je verkouden was


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 19:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Damn,


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 19:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe nee nu was ik sarcastisch, maar ik zie sarcasme nooit zo goed op TEH INt3rNE75!!!1vier


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2009 19:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 maart 2009 19:47 schreef ElitE het volgende:
hehe nee nu was ik sarcastisch, maar ik zie sarcasme nooit zo goed op TEH INt3rNE75!!!1vier


Joh. Moiezlijkzzzzzzzzzz hè.!!!2vijf


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-03-2009 20:13 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Zie? Toch de hoogte meter. De piloten hadden er niets aan kunnen doen!

(Kijk Thieu, da's nou sarcasme.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-03-2009 20:19 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Turken hekelen Nederlandse 'onschuld'

Dat de piloten van het verongelukte Turkish Airlines toestel te laat reageerden op falende apparatuur, komt hard aan in Turkije. 'Iedereen heeft schuld, behalve Nederland', kopt Hürriyet, één van de grootste kranten in haar online editie.

Ook andere kranten melden dat de piloten worden bekritiseerd, al is er ook berichtgeving die meldt dat zowel de piloten als de apparatuur aan boord niet naar behoren functioneerden.

Helden

De Turkse pilotenvereniging heeft laten weten de uitkomsten van het rapport niet bevredigend te vinden. De drie omgekomen piloten werden afgelopen weekeinde met veel eerbetoon begraven in Turkije. De mannen werden als helden betreurd, want het zou aan hen te danken zijn geweest dat het vliegtuig in de gegeven omstandigheden nog vrij rustig neerkwam en er niet meer dan negen doden vielen.

Amateurpiloot

De vereniging van piloten laat in een verklaring onder andere weten dat zelfs een amateurpiloot op de hoogte waarop een fout gemaakt zou zijn, zo'n fout niet zou maken. De vereniging laat weten dat ze bevredigender antwoorden had verwacht na een onderzoek van bijna een week.

(SN)

Vooral die laatste alinea.
Het komt er op neer dat ik een mooi zwikkie leerzame boeken in de kast heb zeg maar.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-03-2009 20:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik

Uitgegeven: 4 maart 2009 20:12
Laatst gewijzigd: 4 maart 2009 20:12

ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.

Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.

Obesitas

Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).

Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.

Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.

Tofi's

Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.

De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).

Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.

Oefenen

Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.

Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.

Minimum

Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.

''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''




Amaryllis
Usericon van Amaryllis
Posted 04-03-2009 20:50 by Amaryllis Profiel van Amaryllis

Goh, wat voel ik me nu relax met mijn buikje

En wat las ik vandaag, rotte eieren die erecties veroorzaken?


Ego nunco pronunciari mendagio! Sed ego sum homo indomitus


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-03-2009 20:52 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 4 maart 2009 20:50 schreef Amaryllis het volgende:


En wat las ik vandaag, rotte eieren die erecties veroorzaken?

Gek zijn die Italianen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 2:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Alle grote ontdekkingen zijn al gedaan'

Alle grote wetenschappelijke ontdekkingen zijn al gedaan. De meerwaarde van dergelijk onderzoek wordt steeds kleiner. De meeste nieuwe theorieën borduren voort op wat al eerder is vastgesteld. Dat zegt Arie Dijkstra, adjunct-hoogleraar sociale psychologie van gezondheid en ziekte aan de Rijksuniversiteit Groningen, deze week in zijn intreerede.

Dijkstra: "Wat een revolutie lijkt binnen de universitaire muren is in werkelijkheid en van een afstandje bekeken hooguit een rimpel in de vijver." Wie net komt kijken in de wetenschap, kan volgens de adjunct-hoogleraar het idee krijgen dat overal wordt gewerkt aan revolutionaire ontdekkingen: "Schijn bedriegt. Af en toe wordt er nog een nieuwe techniek uitgevonden, waarmee een stap vooruit kan worden gezet. Maar echt nieuwe inzichten bieden die technieken niet."

Dijkstra denkt dat het einde van echt nieuwe wetenschap in zicht is: "Het is naïef om te denken dat ontdekkingen maar door zullen gaan. Het aantal zinvolle beschouwingen is niet oneindig. Menselijke emoties bijvoorbeeld zijn uiteindelijk positief of negatief. Iets voelt goed of iets voelt slecht."

De psycholoog vindt het daarom terecht dat de druk op universiteiten toeneemt om maatschappelijk relevant onderzoek te doen. "We hebben gedrag jarenlang in laboratoriumsituaties bestudeerd. Werd ons gevraagd gedrag buiten op straat te analyseren, dan vonden we dat eng. Die angst moeten we nu achter ons laten. Waarvoor krijgen we anders zo veel geld?"



Haha wat een mongool, beetje denken dat we bijna alles al weten. Als psycholoog hoor je toch wel te weten dat revolutionaire dingen niet zoveel voorkomen, alleen er in de geschiedenis veel lijken te zijn omdat dan 20 jaar opeens niets voorsteld.
Daarnaast hoor je als psycholoog ook te weten datje in je eigen vak gebied nog maar net 3 zandkorrels hebt verzet en er nog bergen te wachten staan.

Daarnaast kan ik mn emoties echt met geen mogelijkheid zo zwart projecteren als alleen positief of negatief. Ik denk dat hij zelf wel een revolutietje nodig heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 05-03-2009 2:02]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen