IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 11:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2009 10:21 schreef MR. N het volgende:
Maar even over het nieuwsfeit, ik denk echt dat ze de werkzaamheden in AMSTERDAM niet kunnen hervatten voordat er uitvoerig onderzoek is gedaan.

Amsterdam is één grote veenput, en daarom is het inderdaad gebouwd op houten palen. Als er door werkzaamheden water op diepte onttrokken wordt (wat het geval is bij het boren van de tunnels) komen palen die eerst in water stonden bloot te staan aan zuurstof en gaan ze rotten. Grote kans dat er na een paar jaar nog grotere problemen komen omdat ze dan de gebouwen die er op staan niet meer kunnen dragen ------> instorting.

Alles aan dit project ruikt naar prestige, en er zijn dingen doorgedrukt of onder de mat geveegd om alles maar door te laten gaan.

Het zoveelste voorbeeld van ego-politiek dus, kijk naar de Betuwelijn en meer van dat soot gevallen.


zou het niet beter zijn geweest als ze zo'n volledig ondergrondse tunnelboorder hadden, zoals bij de hsl?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-03-2009 11:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 maart 2009 11:17 schreef ElitE het volgende:
zou het niet beter zijn geweest als ze zo'n volledig ondergrondse tunnelboorder hadden, zoals bij de hsl?


In principe wel, maar dan moet je in Amsterdam op veel grotere diepte boren om in stabiele grondlagen te komen. Dus is het veel duurder. Alhoewel, als je ziet wat ze nu extra kwijt zijn....


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah okee, voor drassige grond is dus nog niet echt een graafrobot?

alhoewel ik in van een tunnel in Londen onder de thames door dat ze de grond hadden bevroren, is natuurlijk ook erg duur maar of dat ook uiteindelijk zo is?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-03-2009 13:22 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Hof verdraait uitspraken Wilders

In hun ijver om Geert Wilders maar te kunnen vervolgen, heeft het Gerechtshof Amsterdam hem uitspraken in de mond gelegd die de PVV-leider nooit heeft gedaan.

Het gerechtshof heeft dan ook fouten gemaakt bij de beslissing om Geert Wilders te vervolgen. Aan de politicus zijn uitspraken toegeschreven die hij nooit heeft gedaan.

Verdraaid

Bovendien baseerde het hof zich op onvolledige en verdraaide uitlatingen. Dat staat in het verzoekschrift van Wilders advocaat Abraham Moszkowicz. De advocaat van Wilders verzoekt de Hoge Raad 'cassatie in het belang der wet' in te stellen tegen het bevel van het hof, aldus De Telegraaf.

Blunder

Volgens Moszkowicz heeft het hof zelfs gebruikgemaakt van de uitspraak van een overledene. Het gaat om een citaat over de Koran, afkomstig van schrijfster Oriana Fallaci. Het citaat wordt door het hof als een uitspraak van Wilders opgevoerd.

(SN)

Kijk, ook mensen met opleiding, hersenen en nuances kunnen zichzelf feilloos voor lul zetten.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-03-2009 13:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Als dat zo is, is het zeer kwalijk. Ik vind het sowieso onzin dat Wilders vervolgd wordt. Aan de andere kant moeten we nog maar zien wat er uitkomt, dit soort zaken kunnen waardevol zijn om duidelijk te krijgen welke dingen nu daadwerkelijk door de wet afgedekt worden. Als hij vrijgesproken wordt vervalt een groot dreigement voor veel gelovigen ("Dit mag je niet zeggen, want in de wet blablabla."). Dat zou mooi zijn.

Trouwens, die lui van SN falen ook mooi (of ANP misschien), alsof wat in een verzoekschrift van een advocaat staat opeens waar is. Het wordt hier wel heel makkelijk als de waarheid gepresenteerd.

Wilders heeft wel meer dingen van die Italiaanse overgenomen. Ondanks dat hij het niet verzonnen heeft, zegt hij het wel en gebruikt hij het wel in z'n argumentaties. Dan zijn het toch evengoed zijn uitspraken?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-03-2009 18:43 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 5 maart 2009 10:14 schreef Ralph het volgende:
Is het zo erg joh? Geen voetbalsupporter zo fanatiek als een Feyenoorder, stelletje debielen.


Waren dat ook niet die mongolen die bijkans hun eigen clubhuis afbraken omdat er brandblussers van het merk 'Ajax' hingen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 19:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ado toch?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-03-2009 0:05 by Count Steel Profiel van Count Steel

Man verliest tong tijdens tongen

LONDEN - Een Brit is een derde van zijn tong verloren toen hij in dronken toestand met zijn eveneens dronken geliefde aan het zoenen was.

Hij dacht dat zijn vriendin voor de grap in zijn tong beet, maar ze''veranderde binnen enkele seconden in Mike Tyson'' en beet door.

Dat zei de man donderdag in een rechtbank in Newcastle, berichtten Britse media.

De 45-jarige man had zijn 40-jarige vriendin vier maanden geleden leren kennen via een contactadvertentie in de krant.

Toen hij enkele maanden geleden met zijn vriendin zijn verjaardag vierde, werden ze dronken in de pub.

Woede

Eenmaal thuis kreeg de vrouw een woede-uitbarsting, omdat ze er kort daarvoor achter was gekomen dat ze niet zwanger was. Ze vroeg haar geliefde om een tongkus, hapte toe en spuwde zijn tong op de grond.

De man viel ondanks de pijn dronken in slaap, maar werd gewekt toen zijn vriendin haar tanden in zijn ellebogen zette.

Toen hij haar wegduwde belde ze een dienstdoende arts. De tong kon niet meer aangenaaid worden en de man heeft geen vlotte babbel meer.

Nu.nl


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-03-2009 0:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Turkish: onze piloten onschuldig

De piloten van het toestel van Turkish Airlines dat vorige week bij Schiphol neerstortte, hebben niet te laat gereageerd. Dat heeft een woordvoerder van Turkish Airlines in Istanbul gezegd.

"Als je het rapport goed leest, lees je dat de piloten niets te verwijten valt'', aldus de zegsman. ,,Als de snelheid lager is dan 250 kilometer per uur, kun je niets meer doen. Zij zaten al op 178 kilometer per uur'', voegde hij eraan toe.

(SN)
Okee, maar hoe komt dat vliegtuig onder de 250 zonder dat de piloten het merken..?

<---


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 8:38 by MMayo Profiel van MMayo

Canadese busmoordenaar ontoerekeningsvatbaar
Uitgegeven: 5 maart 2009 19:39



OTTAWA - De man die ervan verdacht wordt een medepassagier in een Canadese bus op gruwelijke wijze te hebben vermoord, is niet schuldig aan moord wegens schizofrenie.

Een rechter in Canada bepaalde donderdag dat de 41-jarige man ontoerekeningsvatbaar is, meldde de BBC. De Chinese immigrant gaat naar een beveiligde psychiatrische instelling voor behandeling.

De slachtpartij vond in juli plaats in een nachtbus op het traject Edmonton-Winnipeg in het midden van Canada. Vince Li zaagde het hoofd af van de 22-jarige Tim McLean, die naast hem lag te slapen, en stak hem vijftig tot zestig keer.

Ook zou hij de ogen en een deel van het hart van zijn slachtoffer hebben opgegeten. McLeans tong, neus en een van zijn oren stak Li in zijn zak. De organen van het slachtoffer lagen verspreid in de bus.


Overmeesteren

De andere passagiers en de chauffeur ontvluchtten het voertuig. Het duurde meer dan drie uur voordat de politie de verdachte kon overmeesteren, omdat de slachtpartij op een afgelegen plek plaatsvond.

Li bekende eerder dat hij het slachtoffer had gedood, maar pleitte onschuldig inzake moord.

Hij zei dat hij stemmen had gehoord. God zou hem hebben geïnstrueerd McLean om te brengen.


Krachten

Li sneed het lichaam in stukken, omdat hij vreesde dat McLean bovennatuurlijke krachten had en vanuit de dood kon herrijzen om wraak te zoeken.

Daarom was het niet voldoende hem alleen te doden, meldden psychiaters die de dader onderzochten


Best bizar dit.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-03-2009 10:36 by Jällö Profiel van Jällö

Asielzoekers willen niet in Achtkarspelen wonen. (mijn voormalige thuisbasis)
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article4450231.ece/Asielzoekers_willen_niet_in_Achtkarspelen_wonen
Beetje hetzelfde hier in Finland, van de weinige immigranten die er al komen vlucht het merendeel weer weg. Behalve de bikkels natuurlijk.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-03-2009 11:32 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 6 maart 2009 8:38 schreef MMayo het volgende:
Canadese busmoordenaar ontoerekeningsvatbaar
Uitgegeven: 5 maart 2009 19:39



OTTAWA - De man die ervan verdacht wordt een medepassagier in een Canadese bus op gruwelijke wijze te hebben vermoord, is niet schuldig aan moord wegens schizofrenie.

Een rechter in Canada bepaalde donderdag dat de 41-jarige man ontoerekeningsvatbaar is, meldde de BBC. De Chinese immigrant gaat naar een beveiligde psychiatrische instelling voor behandeling.

De slachtpartij vond in juli plaats in een nachtbus op het traject Edmonton-Winnipeg in het midden van Canada. Vince Li zaagde het hoofd af van de 22-jarige Tim McLean, die naast hem lag te slapen, en stak hem vijftig tot zestig keer.

Ook zou hij de ogen en een deel van het hart van zijn slachtoffer hebben opgegeten. McLeans tong, neus en een van zijn oren stak Li in zijn zak. De organen van het slachtoffer lagen verspreid in de bus.


Overmeesteren

De andere passagiers en de chauffeur ontvluchtten het voertuig. Het duurde meer dan drie uur voordat de politie de verdachte kon overmeesteren, omdat de slachtpartij op een afgelegen plek plaatsvond.

Li bekende eerder dat hij het slachtoffer had gedood, maar pleitte onschuldig inzake moord.

Hij zei dat hij stemmen had gehoord. God zou hem hebben geïnstrueerd McLean om te brengen.


Krachten

Li sneed het lichaam in stukken, omdat hij vreesde dat McLean bovennatuurlijke krachten had en vanuit de dood kon herrijzen om wraak te zoeken.

Daarom was het niet voldoende hem alleen te doden, meldden psychiaters die de dader onderzochten


Best bizar dit.


belachelijk, als het oke is om mensen te vermoorden
'als je stemmen hoort'. feitelijk is het moord. dus dan is doodslag allerminst op zijn plaats.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 11:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 11:32 schreef ghoulliette het volgende:
belachelijk, als het oke is om mensen te vermoorden
'als je stemmen hoort'. feitelijk is het moord. dus dan is doodslag allerminst op zijn plaats.

Weet ik niet. In de VS en die contreien zitten mensen die zo ver heen zijn of in de reguliere gevangenis waar ze de hele dag door ontlasting smeren en bewakers aanvallen, of lopen ze zoals deze figuur gewoon vrij rond. Omdat de zorg voor zulke mensen daar gewoon op een veel lager peil staat, vaak wegens financiële redenenen, wordt er gewoon veel minder gemonitord en begrepen. Bij ons zou zo iemand beter in de gaten zijn gehouden. Al zie je, vanwege de veel te ver gaande bezuinigingen in de zorg, hier ook steeds meer malloten op straat rondlopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 11:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 11:47 schreef bastianus het volgende:
Weet ik niet. In de VS en die contreien zitten mensen die zo ver heen zijn of in de reguliere gevangenis waar ze de hele dag door ontlasting smeren en bewakers aanvallen, of lopen ze zoals deze figuur gewoon vrij rond. Omdat de zorg voor zulke mensen daar gewoon op een veel lager peil staat, vaak wegens financiële redenenen, wordt er gewoon veel minder gemonitord en begrepen. Bij ons zou zo iemand beter in de gaten zijn gehouden. Al zie je, vanwege de veel te ver gaande bezuinigingen in de zorg, hier ook steeds meer malloten op straat rondlopen.


Maar dan nog..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 12:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 11:52 schreef MMayo het volgende:
Maar dan nog..

Is het te gek voor woorden dat dit soort malloten "in the wild" kunnen rondlopen. Mensen die zo ver heen zijn kan je eigenlijk niet onder de "normale" rechtspraak veroordelen.
Ik ken tbs-ers die hetzelfde zouden kunnen doen. Als gevolg van hun aangeboren afwijking. Moet je die daarvoor onder dezelfde rechtspraak straffen als het een keer mis gegaan is?
Ik vind van niet. Zulke figuren moet je voor altijd opsluiten en nooit vrij laten, ook niet om "humane" redenen. Zeggen ook de mensen die ik ken uit hun persoonlijke omgeving. En in de inrichting kan je dan samen met ze proberen om nog iets van hun leven te maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 12:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 maart 2009 12:16 schreef bastianus het volgende:
Is het te gek voor woorden dat dit soort malloten "in the wild" kunnen rondlopen. Mensen die zo ver heen zijn kan je eigenlijk niet onder de "normale" rechtspraak veroordelen.
Ik ken tbs-ers die hetzelfde zouden kunnen doen. Als gevolg van hun aangeboren afwijking. Moet je die daarvoor onder dezelfde rechtspraak straffen als het een keer mis gegaan is?
Ik vind van niet. Zulke figuren moet je voor altijd opsluiten en nooit vrij laten, ook niet om "humane" redenen. Zeggen ook de mensen die ik ken uit hun persoonlijke omgeving. En in de inrichting kan je dan samen met ze proberen om nog iets van hun leven te maken.



Maar pas op met wat je aangeboren noemt, er zijn heel veel hersenafwijkingen te vinden die gebruikt worden als bewijs voor erfelijke factoren, maar de hersenen kunnen nogal plastisch zijn. Hersenvorm kan ook bepaald worden door gedrag en niet altijd andersom zoals veel mensen denken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 13:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 12:59 schreef ElitE het volgende:

Maar pas op met wat je aangeboren noemt, er zijn heel veel hersenafwijkingen te vinden die gebruikt worden als bewijs voor erfelijke factoren, maar de hersenen kunnen nogal plastisch zijn. Hersenvorm kan ook bepaald worden door gedrag en niet altijd andersom zoals veel mensen denken.

De tbs-ers die ik ken zijn in ieder geval zo ver heen dat ze dermate gevaarlijk zijn voor de maatschappij dat het niet verantwoord is om ze te laten reïntegreren. Ook niet als een doorgeslagen humanistische wetenschapper vindt dat dit wel zou moeten. En daarbij maakt het me niet uit of dit door een aangeboren afwijking of een aangekweekte afwijking komt.
Bij mensen die kinderen of vrouwen misbruiken b.v. is de kans op recidive 98 of 99%. En ook psychopaten kan je hun destructief gedrag nauwelijks afleren. Dus moeten zulke mensen tegen zichzelf beschermd worden, en niet onbelangrijk, wij tegen hen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 13:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ben ik volledig met je eens, bij dit soort zaken is doodstraf niet eens zo slecht, maar ik bedoelde eigenlijk dat veel van deze (meestal) onomkeerbare afwijkingen ook gewoon kunnen ontstaan door milieu ipv geboorte. Natuurlijk een subtiel verschil, maar het wordt behoorlijk gevaarlijk als mensen straks vast gezet mogen worden als ze een bepaald gen wel of niet hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 13:39 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 12:16 schreef bastianus het volgende:
Is het te gek voor woorden dat dit soort malloten "in the wild" kunnen rondlopen. Mensen die zo ver heen zijn kan je eigenlijk niet onder de "normale" rechtspraak veroordelen.
Ik ken tbs-ers die hetzelfde zouden kunnen doen. Als gevolg van hun aangeboren afwijking. Moet je die daarvoor onder dezelfde rechtspraak straffen als het een keer mis gegaan is?
Ik vind van niet. Zulke figuren moet je voor altijd opsluiten en nooit vrij laten, ook niet om "humane" redenen. Zeggen ook de mensen die ik ken uit hun persoonlijke omgeving. En in de inrichting kan je dan samen met ze proberen om nog iets van hun leven te maken.


Ik vind het nogal bizar dat men het tot zover kan laten komen voor er zorg geboden gaat worden maarja dat is weer een ander verhaal. Daarnaast het "is niet schuldig aan moord wegens schizofrenie" vind ik vrij apart. Moord blijft immers moord, ook al heb je last van een psychische aandoening. Ontoerekeningsvatbaar, okee.. snap ik maar iets niet moord noemen omdat hij "ziek" zou zijn.. Ik ben het er wel mee eens dat een gevangenisstraf niet wat zou zijn en dat levenslange hulp binnen een gesloten inrichting beter is. Ik heb geloof ik ook ergens gelezen dat dit voor hem 2,5 jaar zou gaan zijn.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 13:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah het is ook lastig, wanneer komt de gruwelijke daad van jezelf en wanneer komt het door je ziekte. Als je goed genoeg waarneemt kun je altijd alles als gevolg van je omgeving zien.
Ziekte wordt nu gebruikt om vrij gesproken te worden, terwijl je eigenlijk eerder andersom zou moeten werken.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 14:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 13:39 schreef MMayo het volgende:
Daarnaast het "is niet schuldig aan moord wegens schizofrenie" vind ik vrij apart. Moord blijft immers moord, ook al heb je last van een psychische aandoening. Ontoerekeningsvatbaar, okee.. snap ik maar iets niet moord noemen omdat hij "ziek" zou zijn..

De wettelijke definitie van moord staat niet toe dat iemand op dat moment ontoerekeningsvatbaar is. Met voorbedachten rade houdt namelijk wel in dat iemand er daadwerkelijk goed over kan nadenken, precies datgene wat door ontoerekeningsvatbaarheid wordt uitgesloten.

Verder zijn dingen als moord/doodslag enzovoorts slechts juridische termen met duidelijke definities die bedoeld zijn om makkelijker te kunnen praten binnen het rechtssysteem en moet je er niet teveel emotionele waarde aan verbinden. Jij kunt alle varianten gewoon moord vinden en dat is prima, maar in discussies over het rechtssysteem is het zinloos om daar over te beginnen. Het gaat erom dat er adequaat gereageerd wordt op wat er gebeurd is, niet dat iets moord wordt genoemd of niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 14:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 13:59 schreef ElitE het volgende:
Ziekte wordt nu gebruikt om vrij gesproken te worden, terwijl je eigenlijk eerder andersom zou moeten werken.


Nee, je wordt niet opeens vrijgesproken als je ontoerekeningsvatbaar bent. Het kan wel, maar dan zit er meer achter of krijg je iets als TBS.

Die knakker uit het bericht wordt ook niet vrijgesproken, het strafbare feit krijgt een ander labeltje en hij krijgt er een andersoortige straf door.

edit: ah, trouwens, misschien wordt hij inderdaad wel onschuldig verklaard als ik het nog eens lees maar dan krijgt hij alsnog wél iets wat op TBS lijkt

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-03-2009 14:17]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 14:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik had het ook niet over dit geval, maar er zijn genoeg gevallen waarbij er door ontoerekeningsvatbaarheid straffen lichter of afgewezen worden. In iedergeval word de schuldvraag vak wel ernstig ergens anders gelegd. Het is dan ook heel hip om je ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren, om je later weer normaal te gedragen als je je speciale behandeling krijgt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 15:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 14:19 schreef ElitE het volgende:
ik had het ook niet over dit geval,

Ik had het ook niet exclusief over dit geval
quote:
maar er zijn genoeg gevallen waarbij er door ontoerekeningsvatbaarheid straffen lichter of afgewezen worden.

Er zijn zeker zulke gevallen.

Heb jij enig idee hoeveel het er zijn? En hoeveel daarvan terecht zijn? Ik niet in ieder geval Dat 'genoeg' zegt namelijk bijzonder weinig
quote:
In iedergeval word de schuldvraag vak wel ernstig ergens anders gelegd. Het is dan ook heel hip om je ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren, om je later weer normaal te gedragen als je je speciale behandeling krijgt.
Dat zal ook vast gebeuren, ja. Zelfde vraag met betrekking tot hoeveelheden Dat 'heel hip' zegt namelijk bijzonder weinig

edit: graag geen tegenargumenten met "1 geval is al te veel dus het maakt niet uit hoeveel precies". Niet dat ik denk dat jij dat snel zou zijn, maar er is vast iemand die denkt daarmee te kunnen scoren

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-03-2009 15:13]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 06-03-2009 15:21 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 6 maart 2009 15:12 schreef ZelThoR het volgende:
Ik had het ook niet exclusief over dit geval

Er zijn zeker zulke gevallen.

Heb jij enig idee hoeveel het er zijn? En hoeveel daarvan terecht zijn? Ik niet in ieder geval Dat 'genoeg' zegt namelijk bijzonder weinig
Dat zal ook vast gebeuren, ja. Zelfde vraag met betrekking tot hoeveelheden Dat 'heel hip' zegt namelijk bijzonder weinig

edit: graag geen tegenargumenten met "1 geval is al te veel dus het maakt niet uit hoeveel precies". Niet dat ik denk dat jij dat snel zou zijn, maar er is vast iemand die denkt daarmee te kunnen scoren


1 geval is al te veel dus het maakt niet uit hoeveel precies



bedoel je?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen