IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 4:14 schreef Slechtheid het volgende:
In de jaren 90 had je zogenaamde zure regen. Nu global warming en over een paar jaar weer wat anders.


zure regen heeft bestaan en bestaat nog steeds. de reden dat je er niets meer van hoort is omdat maatregelen(!) de ergste effecten hebben doen wegnemen. maar vrees niet, het bestaat nog steeds en is nog steeds een bron van zorgen .
twee tips, 1: als iets geen aandacht meer krijgt in de media betekent niet dat het niet meer bestaat en 2: probeer biologische en andere natuurprocessen niet wel/niet te beoordelen vanuit je politieke voorkeur want dan kun je de plank wel eens behoorlijk misslaan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2009 8:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

An sich bestaat het allemaal wel , alleen de gevolgen ervan worden ruim overdreven door politiek gekleurde onderzoeken en wetenschappelijk mongoloïde politici.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2009 8:30 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 maart 2009 8:27 schreef attila_de_hun het volgende:
2: probeer biologische en andere natuurprocessen niet wel/niet te beoordelen vanuit je politieke voorkeur want dan kun je de plank wel eens behoorlijk misslaan.
Als dit op mij slaat mis je idd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:29 schreef Jenje het volgende:
An sich bestaat het allemaal wel , alleen de gevolgen ervan worden ruim overdreven door politiek gekleurde onderzoeken en wetenschappelijk mongoloïde politici.

geef eens een voorkeur van een politiek gekleurd onderzoek?? gewoon een titel graag, rapporten etc etc allemaal goed.maar wel wat feiten graag


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2009 8:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 maart 2009 8:33 schreef attila_de_hun het volgende:
geef eens een voorkeur van een politiek gekleurd onderzoek?? gewoon een titel graag, rapporten etc etc allemaal goed.maar wel wat feiten graag
Wat een Greycloak reply

Namen heb ik zo niet, maar ik zou zeggen, hou het nieuws eens in de gaten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:34 schreef Jenje het volgende:
Wat een Greycloak reply

Namen heb ik zo niet, maar ik zou zeggen, hou het nieuws eens in de gaten.

Er zit een beetje greycloak in elk van ons vermoed ik. Maar, ik weet niet goed waarom ik voor zoiets het nieuws in de gaten moet houden. Ik houd vooral peerreviewed wetenschappelijk artikelen/rapporten bij, die zeggen beduidend meer dan het RTL-4 nieuws (of het journala of hart van nederland). maar hou me maar op de hoogte wanneer ik aan de buis gekluisterd moet zitten


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2009 8:40 by bastianus Profiel van bastianus

Een paar maanden geleden is er in Brussel, met behulp van politici, flink gelobbied voor het afschaffen van invoerrechten op LED-lampen in Europa. Bij mij in de gemeente (CDA) loopt nu een project om te proberen alle straatverlichting LED te maken, hier is ook een hoop subsidie mee gemoeid. Zogenaamd allemaal milieuvriendelijk, maar het komt toevallig wel allemaal uit Azië waar het gevaarlijke productieproces van deze lampen amper aan regels gebonden is. Ook zijn werknemers daar het goedkoopst van allemaal.
Volgens mij is global warming vooral voor een groot deel een slim marketingconcept, waar bedrijven als Philips hun productie, met behulp van belastinggeld, weer een stuk goedkoper kunnen maken. En zo zitten er allerlei slimme bedrijven in de "milieuvriendelijke" markt, ook b.v. Toyota met hybride auto's e.d., die niet milieuvriendelijker zijn dan zuinige benzinewagens.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-03-2009 8:41]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:30 schreef Slechtheid het volgende:
Als dit op mij slaat mis je idd.

ok, geef dan maar feiten (weer een zware greycloakmodus, maar het is terecht nu) en dan vooral dat met feiten die aantonen zure regen nooit heeft bestaan (want dat stelde jij)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2009 8:45 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 maart 2009 8:42 schreef attila_de_hun het volgende:
zure regen nooit heeft bestaan (want dat stelde jij)
Je bent volgens mij niet helemaal wakker kerel.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:40 schreef bastianus het volgende:
.
Volgens mij is global warming vooral voor een groot deel een slim marketingconcept, .


of wellicht draai je oorzaak en gevolg om. het kan oo zijn dat global warming bestaat en dat slimme marketing mensen daarop inhaken. Die gaan wellicht geld verdienen met dit proces. Er zullen vast ook mensen zijn die geld hebben evrdiend met de tsunami of gaan verdienen met de credietcrisis,etc etc


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:45 schreef Slechtheid het volgende:
Je bent volgens mij niet helemaal wakker kerel.


hoe moet ik dan het door jou neergezette "zogenaamde zure regen" interpreteren??


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2009 8:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik geloof dat global warming door met name weerkundige historici toch aardig ontkracht hebben, zeker de mate waarin het voorkomt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 8:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 8:52 schreef Jenje het volgende:
Ik geloof dat global warming door met name weerkundige historici toch aardig ontkracht hebben, zeker de mate waarin het voorkomt.


dat zou absoluut kunnen. maar, en dat is verder niet aan jou gericht, dat zal ik concluderen op rapporten/artikelen dan in plaats van de Elsevier.. (of een of andere film. die van Gore, of die van Leonardo dicaprio heb ik ook niet gezien)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2009 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zo uit mijn hoofd zijn er sowieso studies van Univ Wageningen en een groote uni in de UK die dat zelfde aantonen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2009 9:10 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 maart 2009 8:50 schreef attila_de_hun het volgende:
hoe moet ik dan het door jou neergezette "zogenaamde zure regen" interpreteren??
Okok, nu snap ik je.

Alsin: Dat was toen gewoon een hot-item [net als GW nu].

Maar ik nok uit dit topik, niks voor mij.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2009 10:26 by bastianus Profiel van bastianus

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=503488
Persoonlijk denk ik dat alle mensen de slechte boodschappen, vooral de opdringerige wijze waarin b.v. een Al Gore of Groen Links het verpakt, maar ook de zogenaamde terreurdreiging, het rookverbod en alle andere betutteling en dreiging zat beginnen te worden. Ik heb ooit een artikel gelezen in Psychologie Magazine, waarin stond dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mensen niet gevoelig zijn voor negatieve boodschappen die continu herhaald worden. Sterker nog, hoe vaker zulke boodschappen herhaald worden, hoe meer immuun mensen ervoor worden. Uiteindelijk leidt het er zelfs toe dat ze zich voor dergelijke boodschappen af gaan sluiten.
Op wetenschappelijk gebied is volgens mij wel bewezen dat het broeikaseffect veel minder heftig is dan het in sommige dramatische weergaves wordt gepresenteerd, maar het bestaat wel degelijk. Ik twijfel ook aan de motivaties die er achter liggen om allemaal zaken te dramatiseren. Zoals Michael Moore ook laat zien in Fahrenheit 911, men is er gewoon bij gebaat om mensen angst aan te jagen voor van alles en nog wat.
Het wordt tijd dat er constructief iets aan dreigende wereldproblematiek wordt gedaan, in plaats van het nu gebruikelijke paniekzaaien. Angst is een slechte raadgever.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-03-2009 10:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Tijd voor filosofische wijsheden uit Dune!

I must not fear.
Fear is the mind-killer.
Fear is the little-death that brings total obliteration.
I will face my fear.
I will permit it to pass over me and through me.
And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Where the fear has gone there will be nothing.
Only I will remain.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 10:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 10:43 schreef ZelThoR het volgende:
Tijd voor filosofische wijsheden uit Dune!

I must not fear.
Fear is the mind-killer.
Fear is the little-death that brings total obliteration.
I will face my fear.
I will permit it to pass over me and through me.
And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Where the fear has gone there will be nothing.
Only I will remain.



of Yoda natuurlijk:
“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 16-03-2009 10:54 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Maareh, Attila, wat staat er dan over global warming in de wetenschappelijke literatuur die jij leest? Of wat is jouw mening erover?

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 16-03-2009 10:54]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2009 11:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 maart 2009 10:54 schreef Kramy het volgende:
Maareh, Attila, wat staat er dan over global warming in de wetenschappelijke literatuur die jij leest? Of wat is jouw mening erover?


zie

http://www.nature.com/
http://www.sciencemag.org/index.dtl

En ik weet hetzelf niet. Maar om triomfantelijk alles te ontkennen omdat het zo in Elsevier staat of omdat wat Amerikane het probleem minder belangrijk vinden als andere milieuproblemen is wel weer wat anders.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-03-2009 11:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 maart 2009 10:51 schreef attila_de_hun het volgende:
“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”


Someday I'll catch that man without a quotation and he'll look undressed.



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-03-2009 11:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Global warming.

Eerst hadden we de ozon-laag, toen zure regen, nu dit weer... Begin moe te worden van dat doemdenken. Kost me alleen maar geld.

...misschien dat dat de reden is dat "men" met die onzin komt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-03-2009 11:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Only in Assen.

quote:
Werkstrafje uniformenrukker

Een 27-jarige Assenaar die rukt achter het stuur als hij iemand in uniform voorbij ziet rijden, heeft een werkstraf van 30 uur gekregen.

M.K. raakt opgewonden van mannen in uniformen, zo liet hij de politie weten. Een militair die van Groningen naar Assen reed over de A28 was daar getuige van.

Kusgebaren

K. ging achter, naast en voor de man rijden, maakte kusgebaren en trok zich af achter het stuur, aldus Dagblad van het Noorden. De militair noteerde het kenteken en deed aangifte.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2009 11:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

An sich bestaan die problemen wel hoor, maar de impact is imho minder dan men ons doet geloven (en dan met name vanuit de politiek)

Ik zie eerlijk gezegd meer gevaar in het opraken van fossiele brandstoffen


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-03-2009 11:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 maart 2009 11:44 schreef Greycloak het volgende:
Global warming.

Eerst hadden we de ozon-laag, toen zure regen, nu dit weer... Begin moe te worden van dat doemdenken. Kost me alleen maar geld.

...misschien dat dat de reden is dat "men" met die onzin komt.
Tip 1 van de Hun:
1: als iets geen aandacht meer krijgt in de media betekent niet dat het niet meer bestaat
quote:
Op 16 maart 2009 11:50 schreef Jenje het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd meer gevaar in het opraken van fossiele brandstoffen

Het maakt de facto ook niet zoveel uit of we ons druk makes over GW of niet; wat er sowieso moet gebeuren is dat we stukken minder gaan consumeren, vervuilen en opmaken.

Wordt trouwens wel vaak gezegd door machtshebbers dat GW niet belangrijk is maar probleem X wel zonder dat men dan durft ook daadwerkelijke consequenties te stellen en probleem X aan te pakken dan wel daar iets over voor te stellen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen