IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-03-2009 21:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 maart 2009 20:50 schreef bastianus het volgende:
Ik ook. Trouwens Zembla over Philadelphia nog gezien? De directie kwam er niet al te best vanaf in die documentaire.


En terecht..
Wat een idiote dingen aangekocht, kasteel voor vegetarische gehandicapten? Ik zou er keihard om lachen als het niet zo fucking tragisch zou zijn. Damn! 13 miljoen tekort en elke maand 1 miljoen euro meer tekort, de top uit bijna alleen CDA mensen.. sja. Moet zeggen dat dit wel een "hot item" is op het werk momenteel.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2009 21:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 maart 2009 21:13 schreef MMayo het volgende:
En terecht..
Wat een idiote dingen aangekocht, kasteel voor vegetarische gehandicapten? Ik zou er keihard om lachen als het niet zo fucking tragisch zou zijn. Damn! 13 miljoen tekort en elke maand 1 miljoen euro meer tekort, de top uit bijna alleen CDA mensen.. sja. Moet zeggen dat dit wel een "hot item" is op het werk momenteel.

Dat kump der now van als je mensen uit het bedrijfsleven en de politiek in de top aanstelt, die zogenaamd "bedrijfsmatig" omgaan met geld dat ze beheren en veel te hoge risico's nemen. Zorginstellingen moet je niet bedrijfsmatig runnen, omdat mensen geen producten zijn moet de kwaliteit van de zorg altijd op nummer één staan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-03-2009 21:35 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 maart 2009 21:20 schreef bastianus het volgende:
Dat kump der now van als je mensen uit het bedrijfsleven en de politiek in de top aanstelt, die zogenaamd "bedrijfsmatig" omgaan met geld dat ze beheren en veel te hoge risico's nemen. Zorginstellingen moet je niet bedrijfsmatig runnen, omdat mensen geen producten zijn moet de kwaliteit van de zorg altijd op nummer één staan.


Tsja zou zo moeten zijn, maar zo is het niet.
Ik heb daar morgen nog een discussie over op het werk en tevens over veiligheid. Niet dat het veel zal uithalen, maar toch. Bij ons momenteel ook sociaal plan, drastische bezuinigingen enzovoorts. Vandaar dat het Philadelphia verhaal ook zo speelt bij ons op de werkvloer.

Vraag me af hoe het straks voor de clienten moet zijn daar en voor de begeleiding en ouders/verzorgers. Dochter van een collega woont ook in een instelling van Philadelphia, die heeft geen idee wat ze nu moet. Liefst wil ze daar weg maarja doe je ook niet zomaar. Treurig.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-03-2009 21:36]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2009 22:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 maart 2009 21:35 schreef MMayo het volgende:
Tsja zou zo moeten zijn, maar zo is het niet.
Ik heb daar morgen nog een discussie over op het werk en tevens over veiligheid. Niet dat het veel zal uithalen, maar toch. Bij ons momenteel ook sociaal plan, drastische bezuinigingen enzovoorts. Vandaar dat het Philadelphia verhaal ook zo speelt bij ons op de werkvloer.

Vraag me af hoe het straks voor de clienten moet zijn daar en voor de begeleiding en ouders/verzorgers. Dochter van een collega woont ook in een instelling van Philadelphia, die heeft geen idee wat ze nu moet. Liefst wil ze daar weg maarja doe je ook niet zomaar. Treurig.

Ik verbaas me er altijd over hoe gemakkelijk mensen op de werkvloer bezuiningen op de werkvloer die door het management erdoor gedrukt worden accepteren. Volgens mij komt dat voor een groot deel door de "vrouwencultuur" die er heerst. Er wordt ontzettend veel onderling geklaagd, maar in een werkoverleg met de manager durft vaak niemand de bek open te trekken.
Ik kan me van mijn vorige baan nog herinneren dat mijn manager in mijn functioneringsgesprek stomverbaasd was toen ik vertelde over allerlei zaken die op de werkvloer speelden. Als er, na dat gesprek, onvrede op de werkvloer was en ze er de vinger niet op kon leggen, belde ze me dan ook regelmatig op om te weten te komen hoe het verhaal nu werkelijk zat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-03-2009 11:33 by Snaack Profiel van Snaack

Laserwapen tegen malariamug in de maak

AMSTERDAM - Amerikaanse wetenschappers werken aan een nieuw laserwapen, waarmee op grote schaal muggen kunnen worden gedood. Dat meldt nieuwszender CNN.

Het speciale 'muskietenafweergeschut' detecteert muggen aan de hand van het geluid dat ze maken met hun klapperende vleugels.

Een computergestuurde laser kan vervolgens hun vleugels aan flarden schieten.

Het zogenaamde Weapon of Mosquito Destruction (WMD) wordt ontwikkeld door wetenschappers van het bedrijf Intellectual Ventures in Seattle. Bill Gates is één van de financiers van het onderzoek.

Testversie
Op dit moment is er alleen nog een testversie van de muggenlaser in gebruik. Maar in de toekomst moet het wapen worden ingezet in de strijd tegen malariamuggen. Die insecten infecteren per jaar ongeveer drie miljoen mensen met malaria, wat gemiddeld leidt tot een miljoen doden.

Volgens de berekeningen van de wetenschappers kan hun laser straks miljoenen muggen doden binnen enkele minuten. Het is de bedoeling dat het wapen worden geïnstalleerd rondom huizen, maar ook in radiografische vliegtuigen die actief speuren naar muggen.


Vlinders
Het muggenafweergeschut kan onderscheid maken tussen verschillende insecten en zou daardoor geen vlinders, vliegen of bijen doden.

Bang voor een verstoring van het ecosysteem zijn de onderzoekers dan ook niet. "Er bestaat niet zoiets als een goede mug", zegt hoofdwetenschapper Jordin Kare. "Er is bijvoorbeeld geen dier dat uitsluitend op deze insecten jaagt. Niemand zou muggen missen."

Het plan voor de muggenlaser is bedacht door Lowell Wood, dezelfde wetenschapper die onder president Reagan werkte aan het 'Star Wars'- project om Amerika tegen raketaanvallen te beschermen met een laserschild.

Ook Jordin Kare nam deel aan dat project. "We geloven dat we toen hebben bijgedragen aan de beëindiging van de koude oorlog", verklaart hij. "Nu hopen we het verschil te maken in de strijd tegen de malariamug, waarbij veel meer mensen om het leven komen."



Ik dacht even dat het 1 april was, maar nee.. Dit is echt :')


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-03-2009 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja ja, en straks gebruiken op moslims.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-03-2009 12:44 by Snaack Profiel van Snaack

Verspreiden die ook malaria dan?

PS:



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-03-2009 16:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-03-2009 17:18 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 maart 2009 20:25 schreef bastianus het volgende:
Om helemaal de afschuw te wekken pakten we elkaar ook nog eens geregeld op de bek.

"Nee, het is om te provoceren. Echt waar!"


Zenial


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:05 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

http://www.nu.nl/sport/1934708/fans-halen-geld-op-voor-feyenoord.html


hahahahahahahaha, hoe stom kun je zijn. Alsof die paar duizend euro wat uitmaakt. Daarmee kan waarschijnlijk nét het maandsalaris van middelmatige spelers als Lucius, Buijs of Bahia mee betaald worden. Voetballers & management strijken gewoon veel teveel op....


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-03-2009 11:59 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Turk eist 77.500 van NL echtgenote

Een Turk eist van zijn Nederlandse ex 77.500 euro schadevergoeding omdat ze zijn overhemden nooit streek en geen belangstelling had voor de huishouding...



Anita Torpmann uit Heerlen kreeg onlangs een eis tot materiële en geestelijke schadevergoeding van haar Turkse echtgenoot. Ze waren zeventien jaar getrouwd. Anita vroeg twee jaar geleden echtscheiding aan. Nu blijkt hij dat ook even snel in Turkije gedaan te hebben, inclusief een torenhoge claim, zo schrijft De Telegraaf,

Rommel en vies

Ook zou Anita zich 'koel' hebben gedragen tegen Turkse en buitenlandse vrienden en het huis 'rommelig en vies' hebben gehouden. Haar man gedroeg zich volgens de advocaat als 'een echte familievader', zonder slechte gewoonten.

De vrouw zegt in de krant: "Ik wil mensen waarschuwen die met een buitenlander trouwen, je weet blijkbaar nooit wat de consequenties kunnen zijn".

(SN)

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-03-2009 11:59 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Global warming-team vast in vrieskou

Een groep Britse wetenschappers die op de Noordpool onderzoek doet naar global warming, zit vast in de vrieskou. Pogingen om voedsel bij het team te droppen zijn door het slechte weer niet geslaagd, aangezien het vliegtuig telkens niet kon opstijgen.

"Het eten is bijna op. De kou is vreselijk, onze slaapzkaken zijn bevroren", meldt expeditieleider Pen Hadow in een email. "Ons lot wordt bepaald door de weergoden." Het team vertrok op 28 februari naar de Noordpool om de dikte van het ijs te bestuderen, meldt De Telegraaf.

(SN)

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-03-2009 12:00 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-03-2009 7:07 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
NS-conducteur ziekenhuis ingeslagen

Een conducteur van de Nederlandse Spoorwegen is vanavond met ernstig letsel aan zijn gezicht in een ziekenhuis opgenomen. De man werd samen met een collega op het station Almere-Centraal mishandeld door twee mannen. De ongeveer 20-jarige verdachten komen uit Almere en zijn aangehouden, maakte het Korps landelijke politiediensten bekend.

De twee conducteurs wachtten op het station een trein op waarin reizigers zouden zitten die zich op een eerder station zouden hebben misdragen. Nadat de trein was gestopt stapten zes mannen uit die zonder enige aanleiding de twee NS-medewerkers sloegen en schopten. Een van hen werd in het gezicht geschopt.

Getuigenverklaringen

De zes raddraaiers gingen er na de kloppartij vandoor. De politie kon twee van hen op basis van getuigenverklaringen en camerabeelden later in Almere aanhouden. Het duo is overgedragen aan de spoorwegpolitie.

(SN)

Jammer dit.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 20-03-2009 7:08 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

"Tikkeltje" aan de a-sociale kant.


Bruce Banner


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-03-2009 7:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 maart 2009 7:07 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Jammer dit.

Al iets bekend over de etnische achtergrond van de daders?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 20-03-2009 7:10 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 20 maart 2009 7:10 schreef bastianus het volgende:
Al iets bekend over de etnische achtergrond van de daders?


Nee. Wij trekken dergelijke conclusief niet zo snel.


Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-03-2009 7:11 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 20 maart 2009 7:10 schreef bastianus het volgende:
Al iets bekend over de etnische achtergrond van de daders?
Almere, 6 man...

Ik moet me even stilhouden, want ik had na de crash van dat Turkse toestel ook al ongelijk over de oorzaak.

...of wacht...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-03-2009 8:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, als je bij elkaar voorval gelijk een conclusie trekt is er natuurlijk ooit wel eentje waar je gelijk krijgt .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-03-2009 10:27 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 20 maart 2009 8:24 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, als je bij elkaar voorval gelijk een conclusie trekt is er natuurlijk ooit wel eentje waar je gelijk krijgt .
Voornamelijk die waarvan ik mezelf voorhoud er verstand van te hebben.

quote:
Parkeerwachters aan de diarree

Bij de dienst parkeerbeheer in Hilversum werd donderdag per koerier een Limburgse vlaai bezorgd. Bij de taart zat een kaartje met de tekst "smul ervan, een tevreden burger die trots is op jullie correcte strenge handhaving".

Na het eten van de vlaai kregen de 8 parkeerwachters spontaan ernstige diarree. Uit onderzoek van de VWA bleek een behoorlijke hoeveelheid laxeermiddel in de lekkernij verstopt te zitten. Het laxeermiddel is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar de 8 medewerkers zijn wel direct met ziekteverlof gegaan.

Politie

De politie is een onderzoek gestart naar de herkomst van de bezorgde vlaai en is niet blij met deze "grap".

(SN)

:')

Hey Lain, heb je die taart al op het grote modbureau zien staan..?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 20-03-2009 10:54 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 20 maart 2009 10:27 schreef Greycloak het volgende:

Hey Lain, heb je die taart al op het grote modbureau zien staan..?


NOM NOM NOM, ja, lekker was 'ie!

SPLUUUUUURRRRRTTTTTT


Bruce Banner


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-03-2009 11:35 by MMayo Profiel van MMayo

Hophop, naar de volgende crisis:


'Wereldwijde voedsel- en energiecrisis in 2030'
Uitgegeven: 20 maart 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 20 maart 2009 10:04

AMSTERDAM - De snelle groei van de wereldbevolking zal over 20 jaar leiden tot een wereldwijde crisis wegens tekorten aan voedsel, energie en water. Dat voorspelt de wetenschappelijke adviesraad van de Britse regering.

Volgens berekeningen van de Britse wetenschapsraad zullen er in 2030 meer dan 8,3 miljard mensen op aarde leven (1,5 miljard meer dan nu).

De vraag naar voedsel en energie zou daardoor stijgen met 50 procent. Het waterverbruik neemt door de bevolkingsgroei waarschijnlijk toe met 30 procent.

Milieuconferentie

De aanwezige grond- en brandstoffen op aarde zijn volgens hoofdwetenschapper John Beddington ontoereikend voor die situatie. Hij presenteerde de voorspelling op de milieuconferentie Sustainable Development UK 09 in Londen.

"Het wordt een noodlottige storm", zo verklaart Beddington op BBC News. "De wereld zal weliswaar niet totaal instorten, maar als we niets aan deze problemen doen, dan wordt het een erg zorgelijke situatie. Er zullen grote internationale voedsel- en watertekorten ontstaan. "


Niet afwachten

De huidige lage prijzen voor olie en voedsel zorgen volgens Beddington voor onderschatting van het probleem. "Dat de prijzen nu zijn gedaald, betekent niet dat we rustig kunnen afwachten."

Volgens de wetenschapper kan een wereldcrisis in 2030 mogelijk worden voorkomen door nieuwe technologieën. Zo gaat in de landbouwsector op dit moment gemiddeld 20 tot 30 procent van de oogst verloren door ziektes en dierenplagen.


Betere oogsttechnieken

"We hebben meer resistente planten nodig en betere oogsttechnieken", aldus Beddington. "Genetische modificatie kan een deel van de oplossing vormen. Met genetische technologie zouden we mogelijk plantsoorten kunnen kweken die resistent zijn tegen droogte."



kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-03-2009 12:22 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Hahaha, en dat noemen ze een milieuconferentie? Ik noem het gebruik maken van de angst van de westerse wereld dat ze ook voedseltekorten gaan krijgen om je eigen genetisch gemanipuleerde hachje aan de man te brengen.

Laat ze liever de grond wat minder volpompen met gif en wat regenwouden laten staan, zodat de aarde een beetje vruchtbaar blijft. En oh, campagnes voor anticonceptie e.d., misschien moeten we het daar ook eens over gaan hebben. Maar nee, manipulatie van gewassen is natuurlijk de oplossing voor dit probleem. Ziet u wel?


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 20-03-2009 12:32 by Jällö Profiel van Jällö

Voor genetische onderzoeker is het natuurlijk niet meer dan flauw excuus om hun werk te kunnen doen, maar dat mag ook wel es. Als er de afgelopen decennia één ontwikkelingsgebied ten onrechte en door de mediamaffia de grond in is gedrukt is het genetische manipulatie wel.

Het geboycotte "Golden Rice" is hier een sprekend voorbeeld van. http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 20-03-2009 12:46 by kaliumhyperoxide Profiel van kaliumhyperoxidehttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Er wordt anders wel ontzettend veel geknoeid terwijl de effecten nog onbekend zijn. De kritiek en mediamaffia lijkt me heel terecht. Bijvoorbeeld:

Zieke muizen door gentech in Australië, 2005: Wetenschappers ontdekken dat muizen allergische reacties en beschadigde longen krijgen van gentecherwten. De erwt produceert een eiwit waar de erwtenkever niet tegen zou kunnen. Muizen en mensen wel, dachten de wetenschappers. Maar toch werden muizen ziek.

Illegale export en verwerking van genetisch gemanipuleerde bestanddelen komen ook geregeld voor:

Nederland- In 2007 doet Greenpeace een steekproef in de Rotterdamse haven bij een partij maïs. Wat blijkt? De maïs is vermengd met de illegale gentechvariant Herculex RW 59122. Voor deze gentechmaïs is geen vergunning verleend. De maïs mag zelfs in geen enkel Europese lidstaat worden verhandeld, gebruikt of verwerkt. Maar liefst 2,4 procent van de partij was gentechmaïs, een hoeveelheid die nergens eerder was aangetroffen.

En worden gewassen legaal geteeld, dan is er nog het volgende probleem:

Biologische boeren willen geen gentech. Consumenten hebben er ook niet om gevraagd. Maar boeren kunnen geen gentechvrije oogsten meer beloven wanneer het gentechstuifmeel van de buren op hun akkers terecht kan komen. Ook in transport raken gentech en gentechvrij vermengd. Dan hebben consumenten weinig te kiezen.

Bron: http://www.greenpeace.nl/campaigns/gentech/het-probleem/blunders-en-schandalen


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen