IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 30-03-2009 10:00 by Pandora Profiel van Pandora

Gisteravond zat ik gezellig met tom (een van mijn nieuw huisgenoten)een paar potjes magic te spelen. Zie ik ineens verderop in de wijk allemaal vlammen uit een dak komen.

Uitslaande brand voormalige basisschool Vrijheidswijk
29 maart 2009 Soort Nieuws Lokaal Nieuws



LEEUWARDEN - Kwart over acht zondagavond wordt brandweer opgeroepen in verband met een brand aan de Familie van der Weystraat. Als de brandweer arriveert zijn er grote vlammen zichtbaar waarop wordt besloten om ‘middel’ brand te melden. Twee tankautospuiten, een hoogwerker en officier van dienst komen ter plaatse om vuur te bestrijden. Eerst wordt brand aan de buitenzijde bestreden, echter vrij snel is brandweer in staat om ook vanuit binnen te blussen. Hoogwerker wordt ingezet om hitte vanuit hoogte te meten. Rookwolken zijn op grote afstand zichtbaar. Na ruim uur te hebben geblust, is de brand onder controle. Brandweer is echter nog lang bezig met nablussen. Dit onder belangstelling van vele nieuwsgierige mensen die door politie op veilige afstand worden gehouden.





Na plus min 3 min was de brandweer er al en toen was bijna direct de zwarte roetwolk en de mooie rode vlammenzee verdwenen, dus dat uur is een beetje overdreven.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-03-2009 10:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 28 maart 2009 1:33 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Zwitsers hebben moeite met Duitsers(Novum/AP)

De Zwitserse antiracismecommissie heeft vrijdag een ongebruikelijke waarschuwing doen uitgaan. Er wordt opgeroepen tot waakzaamheid voor haat tegen Duitsers.

De Anti-Duitse sentimenten zijn in Zwitserland de laatste tijd sterk toegenomen. Zwitserland heeft de grenzen geopend voor werknemers uit heel Europa en vooral Duitsers maken daarvan gebruik. De universiteiten in het land tellen vaak meer Duitse dan Zwitserse studenten en veel hoogopgeleide banen gaan eveneens naar Duitsers. De 7,7 miljoen Zwitsers hebben vaak moeite met de permanente aanwezigheid van de 220 duizend Duitsers in hun midden.

Krantenkoppen als 'De Duitsers komen' en 'Hoeveel Duitsers kan Zwitserland hebben?' worden door de antiracismecommissie gelaakt, net als open brieven en internetfora die een karikaturaal beeld van Duitsers verspreiden.

Het is er niet beter op geworden door de onenigheid tussen de Duitse en de Zwitserse ministeries van financiën over het bekende bankgeheim in het Alpenland. De rechtse Zwitserse parlementariër Thomas Müller zei laatst dat de Duitse minister van Financiën Peer Steinbrück hem deed denken aan 'die generatie Duitsers die zestig jaar geleden door de straten marcheerde met leren jassen, laarzen en banden om hun arm'.


Die xenofobie van dat asociale bergvolk kent geen grenzen.

Dit is een serieuze flyer van de zwitserse volkspartij, een partij die gewoon zetels heeft:



Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2009 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. en dan jankene europeanen over Nederland ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-03-2009 12:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mwa dit is een beeld wat ik toch meer hoor van andere europeanen



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-03-2009 13:53 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Man wil zijn uitstervende naam weer op de kaart
Wimmen zijn een uitstervend ras. In 2007 werden er in Vlaanderen drie geboren. "Zonde," vindt Nederlander Wim Daniëls (54). Met zijn boek Lang Leve Wim wil hij de uitstervende voornaam weer op de kaart zetten. "De ontwimming heeft lang genoeg geduurd. De naam is ernstig in verval," zegt Wim Daniëls. "De cijfers spreken voor zich. In Vlaanderen werden er tussen 1970 en 1980 achtduizend Wimmen geboren. Nu zijn het er minder dan vijf per jaar." In België worden er tegenwoordig meer Xiano's en Tunahans geboren. "Ik vind het zo jammer. Wim is een fantastische naam. En het is de enige naam die je zowel gewoon als in spiegelschrift als ondersteboven kan lezen." Daniëls heeft zich de afgelopen jaren in de geschiedenis van de naam Wim verdiept. "In Nederland was de naam in de jaren vijftig en zestig ontzettend populair. Vlaanderen volgde pas twintig jaar later. Wim is een afkorting van Willem, en daar hadden de Vlamingen destijds een gloeiende hekel aan. Maar uiteindelijk is de naam ook in België gaan groeien." Maar toen kwam de popcultuur naar Europa. "Ineens maakten buitenlandse namen hun intrede. De traditionele namen verdwenen naar de achtergrond. Gevolg: er zijn nog nauwelijks jonge Wimmen. En dat zorgt er dan weer voor dat jonge ouders hun kind bijna nooit meer Wim noemen. Want dat klinkt als een oude man. Een spiraal waar je moeilijk uitraakt. In Vlaanderen zijn een aantal oude namen aan een remonte bezig. Er zijn weer Oscars, Kamielen en Arthurs. Ik wil dat Wim ook een plaats krijgt in dat rijtje." Want over Wim valt vanalles te vertellen, bewijst het nieuwe boek van de Nederlander. "Wist je bijvoorbeeld dat het Nederlandse elftal ondanks een mooie Wim-traditie al twintig jaar geen Wim meer heeft opgesteld? En dat bij jullie maar één Wim een kampioenschap heeft meegemaakt als Rode Duivel? Wim De Coninck, en hij haalde niet eens het elftal. Jean-Marie Pfaff stond in het doel. Weet je dat er ook vrouwen zijn die Wim heten? Die naam barst van de leuke verhaaltjes. Er worden geen Wimmen meer geboren, maar heel veel mensen komen nog dagelijks in contact met de naam. Aan de Belgische kust, in Knokke, is er een bekend restaurant dat Wim's heet. En Philips heeft sinds kort een erotisch massagetoestel op de markt: de Warm Intimate Massager, afgekort Wim. Je voelt zo dat mijn naam klaar is voor een opleving." De auteur roept jonge moeders dan ook op om hun baby's Wim te dopen. De twee kinderen van Daniëls zijn 19 en 20, en nog wat jong voor kinderen. "Ik heb hen gevraagd of hun kinderen later Wim mogen heten. Ze staan er in elk geval niet weigerachtig tegenover." 'Lang Leve Wim' kost 9,90 euro en kan worden besteld op de website www.kuux.nl.


win


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-03-2009 13:59 by Staalman Profiel van Staalman

Oud nieuws, is een paar pagina's terug al te lezen..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-03-2009 14:18 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Dat ging toch alleen over het uitsterven de naam en niet zozeer de tegenmaatregelen (kan best zijn, heb het alleen snel doorgelezen toen).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-03-2009 16:12 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 30 maart 2009 10:00 schreef Pandora het volgende:
Gisteravond zat ik gezellig met tom (een van mijn nieuw huisgenoten)een paar potjes magic te spelen. Zie ik ineens verderop in de wijk allemaal vlammen uit een dak komen.

Uitslaande brand voormalige basisschool Vrijheidswijk
29 maart 2009 Soort Nieuws Lokaal Nieuws



LEEUWARDEN - Kwart over acht zondagavond wordt brandweer opgeroepen in verband met een brand aan de Familie van der Weystraat. Als de brandweer arriveert zijn er grote vlammen zichtbaar waarop wordt besloten om ‘middel’ brand te melden. Twee tankautospuiten, een hoogwerker en officier van dienst komen ter plaatse om vuur te bestrijden. Eerst wordt brand aan de buitenzijde bestreden, echter vrij snel is brandweer in staat om ook vanuit binnen te blussen. Hoogwerker wordt ingezet om hitte vanuit hoogte te meten. Rookwolken zijn op grote afstand zichtbaar. Na ruim uur te hebben geblust, is de brand onder controle. Brandweer is echter nog lang bezig met nablussen. Dit onder belangstelling van vele nieuwsgierige mensen die door politie op veilige afstand worden gehouden.





Na plus min 3 min was de brandweer er al en toen was bijna direct de zwarte roetwolk en de mooie rode vlammenzee verdwenen, dus dat uur is een beetje overdreven.


Zoiets zie je niet vaak gebeuren.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2009 17:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2009 10:31 schreef Schaffelaer het volgende:
Die xenofobie van dat asociale bergvolk kent geen grenzen.



Hoezo? Ze zijn bij zichzelf thuis toch? Ze mogen toch bepalen wie ze wel en wie ze wel of niet binnenlaten/mogen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2009 17:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 maart 2009 17:38 schreef Chelman het volgende:
Hoezo? Ze zijn bij zichzelf thuis toch? Ze mogen toch bepalen wie ze wel en wie ze wel of niet binnenlaten/mogen?
Klopt

Behalve Nederland dan he ..


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-03-2009 18:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 30 maart 2009 17:38 schreef Chelman het volgende:
Hoezo? Ze zijn bij zichzelf thuis toch? Ze mogen toch bepalen wie ze wel en wie ze wel of niet binnenlaten/mogen?


Doorzichtige trollpost hoor .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 30-03-2009 20:02 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Tien maanden cel voor geweld tegen buschauffeur
UTRECHT (ANP) - De rechtbank in Utrecht heeft maandag de 19-jarige Abdelmallak B. uit Soest veroordeeld tot tien maanden gevangenisstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk. De rechtbank vindt dat er genoeg bewijs is waaruit blijkt dat B. een buschauffeur in Soest zwaar lichamelijk letsel heeft toegebracht.

De officier van justitie had een jaar cel geëist, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Volgens de rechtbank is duidelijk geworden dat de verdachte de chauffeur van ‘treiterlijn’ 70 eerst heeft uitgescholden. Toen de bestuurder hem de bus uit wilde zetten, sloeg B. hem in het gezicht. De chauffeur liep een gebroken jukbeen en een verbrijzelde oogkas op. De rechtbank noemde het onacceptabel dat mensen in publieke dienst hun beroep niet veilig kunnen uitoefenen.


Gebeurde hier om de hoek. Tuig dat het is Al is 7 maanden hiervoor toch best lang. Had ie een burger op zn bek gehoekt dan was er amper wat aan de hand geweest. Maarja, beter kwijt dan rijk.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 30-03-2009 20:11 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 maart 2009 23:47 schreef De Tegenpartij het volgende:
Acht jaar cel en tbs met dwangverpleging was de eis van officier van justitie mr. H. Mous.



Voordat ik ga zeggen dat dat wel aardig kort is, hoe zit dat precies in elkaar in het Nederlandse strafrecht? Eerst acht jaar cel en daarna tbs (ter beschikking stelling?) met dwangverpleging in een kliniek? Zou het kunnen dat diegene daar dan een aardige tijd doorbrengt en eventueel weer vrij kan worden gelaten? Of gaat de tbs al in tijdens de celstraf?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-03-2009 20:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Volgens Wikipedia kan TBS beginnen zodra een derde van de gevangenisstraf er op zit. Je hoeft overigens niet tot levenslang veroordeeld te zijn om nooit meer vrij (uit TBS) te komen. Als je niet 'geneest' kom je gewoon niet meer vrij. Ongeacht de duur van je gevangenisstraf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-03-2009 20:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Eurlings komt op voor vrachtverkeer in België
Uitgegeven: 30 maart 2009 20:01
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 20:01

BRUSSEL - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft woensdag in Brussel spoedoverleg met zijn Belgische collega over vrachtverkeer in elkaars landen, de zogeheten cabotage.
Hij probeert het Belgische plan van tafel te krijgen waardoor Nederlandse transporteurs vanaf 1 mei nog hooguit drie vrachtritten per week mogen maken binnen België.

Eurlings vindt dit Belgische plan slecht voor het milieu en de transportsector: het zorgt ervoor dat meer vrachtwagens leeg moeten terugrijden van een rit. Het is ook lastig voor transportbedrijven in de grensstreek.




Maatregel

België zegt met het besluit vooruit te lopen op een maatregel die voor de hele Europese Unie gaat gelden. Een onderlinge afspraak over vrijstelling binnen de Beneluxlanden moet volgens de Belgen vervallen.

Eurlings deelt die mening niet: ''Onze visie is dat de Beneluxafspraak kan blijven bestaan. Ik hoop met de Belgen minstens af te spreken dat als onze visie juist is, we de vrijstelling voortzetten'', zei de ministers maandag in de marge van EU-beraad.

© ANP

Kan Belgie niet afgeschaft worden?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-03-2009 21:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 maart 2009 18:03 schreef Gemene Lepel het volgende:
Doorzichtige trollpost hoor .


wat is er eigenlijk mis mee? het is natuurlijk heel wat anders als een groep mensen later weer het land uitflikkeren.(Dat is natuurlijk wel weer aan de hand op het plaatje)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-03-2009 22:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Chell begrijpt best dat die reactie op de poster sloeg (mensen met een kleurtje het land uitschoppen is de basis voor veiligheid).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-03-2009 22:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

voor veiligheid een slechte reden voor esthetische redenen kan het weer wel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2009 22:57 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2009 22:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Chell begrijpt best dat die reactie op de poster sloeg (mensen met een kleurtje het land uitschoppen is de basis voor veiligheid).


Kleurtje? Omdat het schoapie zwart is? Volgens mij een 'zwarte schaap' een eeuwenoud begrip wat in nagenoeg elke taal functioneert. Racistische ondertoontje zoeken is net zo stom als de Zwarte Piet willen afschaffen terwijl de poster simpelweg zegt: Kan je je niet gedragen? Opzouten dan.

Enne...ook al zou het om de donkere medemens gaan dan nog geldt dat je ze best mag weigeren als je het niks vindt om met ze samen te leven. Baas in eigen huis zeg maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 30-03-2009 23:01]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-03-2009 23:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 maart 2009 22:57 schreef Chelman het volgende:
Racistische ondertoontje

Toch wat etnische invloed in je taalgebruik? Als in:
"Dat iesj besjt vel rasjiestiesje ondertoontje, veetje?"


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2009 23:06 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2009 23:03 schreef bastianus het volgende:
Toch wat etnische invloed in je taalgebruik? Als in:
"Dat iesj besjt vel rasjiestiesje ondertoontje, veetje?"
Klopt. Ik zijn allochtoon.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-03-2009 23:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hoe lang begeef je je al in Nederland eigenlijk?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-03-2009 23:09 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Weigeren is toch niet hetzelfde als uit je land schoppen?

Volgens mij draaide het hier om het uit het land schoppen van buitenlandse criminelen inclusief familie. Nu gaat het inderdaad waarschijnlijk niet zozeer om 'kleur', maar om nationaliteit (zie: artikel haat tegen Duitsers ).

quote:
On 1 August 2007, the SVP launched a direct mail, print and outdoor advertising campaign at a national level to gather signatures supporting the "Federal Popular Initiative for the Deportation of Criminal Foreigners". An illustration was used in which three white sheep roaming on a Swiss-flag delimited area kick out a black sheep. The caption reads: "to create security". In Geneva, the city council banned the outdoor campaign, and most of the outdoor posters already placed were destroyed. Thousands of the direct mail brochures with prepaid return postage were sent back without a signature to cause increased expenses to the campaign organizers.


http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_People%27s_Party#Ideology


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2009 23:11 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2009 23:07 schreef ElitE het volgende:
Hoe lang begeef je je al in Nederland eigenlijk?
Al een half jaar niet meer. 20 jaar gewoond. Na 5 jaar serieus met nederlands begonnen, zat eerst op Engelstalige scholen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2009 23:14 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2009 23:09 schreef Gemene Lepel het volgende:
Weigeren is toch niet hetzelfde als uit je land schoppen?

Volgens mij draaide het hier om het uit het land schoppen van buitenlandse criminelen inclusief familie. Nu gaat het inderdaad waarschijnlijk niet zozeer om 'kleur', maar om nationaliteit (zie: artikel haat tegen Duitsers ).



M.a.w. de zwarte schapen zijn een goed voorbeeld! Als je je niet gedragen kan: opzouten.

Nogmaals, dit is iets waar ik goed mee kan leven. Bij mij thuis is altijd iedereen welkom, buren, maaties, vrienden van maaties etc. Zodra je je als een mongool bij mij thuis gaat gedragen mag je opverbodenziektenen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen