IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hemel & hel Volgende pagina
hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 13-08-2002 19:16 by hellbanger Wijzig reactieProfiel van hellbangerQuote dit bericht

wat verstaan jullie onder de hemel en de hell?, zien jullie de hemel bijv. als een grote groene weiland mee een blauwe lucht en mooie witte wolkjes?
en de hell als een grote vuurbal mee hier en daar een rond vliegend brokstuk?

zien jullie god als een oude man met een lange baard op een troon en satan of terwijl de duivel als een gozer vol brandblaren of beter een en al brandblaar?

[edit titel]

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 14-08-2002 17:25]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-08-2002 19:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hemel bestaat niet.
Hell = mijn slaapkamer, hoewel mijn moeder dat ook wel een bestempeld als slagveld.


mansongirl
Goddess of hate
Usericon van mansongirl
Posted 13-08-2002 19:18 by mansongirl Wijzig reactieProfiel van mansongirlQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mansongirl

hemel is bullshit
hell dat is als je zelfmoordpoging mislukt.


luuuuuuv is in the air.........


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 19:17 schreef Slechtheid het volgende:
Hemel bestaat niet.
Hell = mijn slaapkamer, hoewel mijn moeder dat ook wel een bestempeld als slagveld.


christenen: hemel is daar waar je het goed hebt
hel: daar heb je het niet zo leuk.
persoonlijk geloof ik hier niet in, maar dankzij dit wel veel leuke films op de markt


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-08-2002 19:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat een loos topic.

Er bestaat alleen maar vlees en bloed, en een onverschillig universum tegen hetwelk onze irrelevante discussietjes zich afspelen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2002 19:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hemel & hel (1 l !!!!!) zijn allebei een verzinsel van de christenen
ergo: bullshit


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 13-08-2002 19:20 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

ik geloof niet in de hemel en ook niet in de hel


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

heaven and hell is wel een goed album trouwens


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2002 19:20 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik geloof wel in een hiernamaals, maar vind niet dat dat perse hemel en hel moet zijn...gewoon een andere planeet of iets dergelijks...kweet eigeniljk niet heb er nooit geprobeerd een voorstelling van te maken...Ik heb wel eens gedroomt dat als je dood was je dan constant de goede herinneringen uit je leven bleef herhalen of iets dergelijks...maar ik zou het echt niet weten...ik heb zelfs ooit gedacht dat je na je dood terecht kwam waar je gedacht had in terecht te komen...



Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 13-08-2002 19:21 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

wat een debiel topic


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oke nu ken ik iemand die in energie geloofd.
wat denken jullie dat er met jullie energie gebeurd nadat je doodgaat?
(waar heen, te zien als hemel? )
of houd deze energie simpelweg op te bestaan als je hersens sterven.


hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 13-08-2002 19:26 by hellbanger Wijzig reactieProfiel van hellbangerQuote dit bericht

[quote]Op 13 augustus 2002 19:21 schreef Koffies Kip het volgende:
wat een debiel topic

nee is niet waar, zelf denk ik dat de visie op hemel en hell door de eeuwen heen erg veranderd is
zelf denk ik niet dat er een hemel en een hell bestaat maar de betekenis van die worden is voor ieder mens verschillend


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 19:26 schreef hellbanger het volgende:
Op 13 augustus 2002 19:21 schreef Koffies Kip het volgende:
wat een debiel topic

nee is niet waar, zelf denk ik dat de visie op hemel en hell door de eeuwen heen erg veranderd is
zelf denk ik niet dat er een hemel en een hell bestaat maar de betekenis van die worden is voor ieder mens verschillend


vertel eens hoe jij het ziet dan....... je hebt immers het topic gestart


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2002 19:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als iemand zegt dat een hemel en hel bestaan, dan is ie christen

Christen --> OVENS


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-08-2002 19:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 19:34 schreef Jenje het volgende:
Als iemand zegt dat een hemel en hel bestaan, dan is ie christen

Christen --> OVENS


Een muzikale representatie van het concept 'hel' heeft trouwens muzikaal gezien wel enige vermakelijkheid. Maar da's het enige moment dat ik me ermee bezighoud.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-08-2002 19:35 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 19:34 schreef Jenje het volgende:
Als iemand zegt dat een hemel en hel bestaan, dan is ie christen

Christen --> OVENS


Pizza --> OVENS!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2002 19:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Broodje kaas --> Ovens !! Jum Jum !

Ok kom maar Asherah ...


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-08-2002 19:36 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

LEKKER !!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 13-08-2002 19:36 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Reageer ff serieus a.u.b.



joeri
Usericon van joeri
Posted 13-08-2002 19:37 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

hemel en hel zijn niet compleet door de christenen verzonnen, in de oudheid waren er ook al ideeen over, alleen heeft het christendom die ideen wat uitgebreid.
ik geloof er niet in, ik wil harde bewijzen als het om zoiets gaat, en die kunnen ze nooit ze nooit geven


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 13-08-2002 19:37 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

hemel en hel bestaan voor mij niet. Net zoiets stoms vinnik je "ziel" dat bestaat ook niet.

Je lichaam is niets meer dan moleculen en de hersenen/gedachten niets meer dan kleine stoompjes. Het werkt het zelfde als de wasmachine: geen stroom is niet draaien.
Lichaam: geen stroom is lichtje uit, finito



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dankzij hemel en hell, veeeeeeeeeeel metal whoehahaha.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-08-2002 19:38 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ff serieus.......

Leven is een grote leerproces voor iets groters waar we het bestaan niet vanaf weten omdat we nog niet dood zijn..........

En ik vind het LEVEN al HEL genoeg


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-08-2002 19:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

maar even sereneus, alle vikingen black metal dudes en dudettes. de noren en hun midgard dan. niet veel meer dan een ander soortige hemel en hel verhaaltje. walhalla enzo


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-08-2002 19:41 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-08-2002 19:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 19:40 schreef ghoulliette het volgende:
maar even sereneus, alle vikingen black metal dudes en dudettes. de noren en hun midgard dan. niet veel meer dan een ander soortige hemel en hel verhaaltje. walhalla enzo
Heh? Wat een onzin. De heidense blik op de dingen is er één van eeuwige terugkeer; alles gebeurt uiteindelijk opnieuw. De hemel is 'voor altijd'. Voor de heidenen was het Leven ook belangrijk, het idee van een hemel legt het accent compleet daarop. Dit blijkt al uit de uitdrukking 'het tijdelijke met het eeuwige verwisselen'.

In Walhalla kom je trouwens alleen als je een waardige dood op het slagveld sterft. In de hemel kom je als je jezus zijn kloppende lid in je anus hebt gehad, metaforisch gesproken.

Bovendien is vrij veel (in de Edda al) gekleurd door monniken die de boel hebben vertaald dan wel opgeschreven.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen