IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Secrets of the Moon Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-09-2009 21:30 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ben benieuwd naar die nieuwe ja. Antithesis ga ik op de één of andere manier steeds minder vinden.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Argh
Usericon van Argh
Posted 17-09-2009 21:55 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Is die niet van Origin? huhuhu

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-09-2009 21:55]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-09-2009 8:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2009 20:50 schreef Burzum het volgende:
En?

Ik haal hem zaterdag wel bij hun optreden in Baroeg denk ik.

Lastig album! Lijkt wat minder toegankelijk dan Antithesis (hoewel het die lijn wel aardig doortrekt), onder andere door minder hooks die je meteen het album intrekken (zoals vooral de zanglijnen in Antithesis voor elkaar kregen). Wel intrigerende nummers, wat meer bezwerend dan eerder. De blazers en cleanige zang (meer clean dan op de vorige) her en der zijn leuke subtiele toevoegingen.

Ik vind het tot nu toe een leuk album, maar hij lost nog niet de verwachtingen van Antithesis in. Het is denk wel een groeiplaat, dus ik bikkel nog even door


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 18-10-2009 9:55 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Privilegivm vind ik te satyriconachtig. Kan me niet echt bekoren.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 18-10-2009 12:54 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik heb hem komende vrijdag. Benieuwd!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2009 22:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2009 9:55 schreef El Kapitån Oscuro het volgende:
Privilegivm vind ik te satyriconachtig. Kan me niet echt bekoren.


ik daarom net wel

Rebel meets KING


signature


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-10-2009 21:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nooit gedacht dat ik het nieuwe album van Secrets of the moon nog zo gaaf zou vinden. Ik heb altijd veel waardering kunnen opbrengen voor Stronghold of the Inviolables de twee albums die daarna uit kwamen deden me echt helemaal niks.

Privilegivm klinkt eigenlijk redelijk anders dan al z'n voorgangers. Ik zou dit eigenlijk niet eens black metal willen noemen. Eerder zou ik er de term "dark metal" voor van stal willen halen. De cleane productie van Carved in Stigmata Wounds en Antithesis is gebleven maar de muziek is langzamer en kent een meer doomy karakter. Hier en daar doet het mij denken aan het oude Samael of de griekse (black metal) van een Rotting christ of een Septic flesh.

Midtempo, slepend, dreigend en erg sfeervol. Meer kun je er eigenlijk niet over zeggen. 9 nummers die gemiddeld een dikke 8 minuten duren worden eigenlijk nooit saai en kennen elk hun eigen karakter.

Het enige nadeel vind ik eigenlijk de wat zwakke zang. Die had van mij wel iets krachtiger gemogen. Maar verder ben ik echt diep onder de indruk van dit album.

Het is trouwens wel een echt groei album. De eerste luisterbeurt deed het me nog weinig maar bij elke luisterbeurt begint het kwartje voor een nieuw aantal nummers te vallen. Luister vooral eens naar het geweldig Queen among rats.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-10-2009 9:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik heb het vooral voor het feit dat SOTM opnieuw nummers geschreven heeft. Riffs die blijven hangen, een gevoel voor Songwriting, ...

ok schijf


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 31-10-2009 11:57 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Cd is onderweg naar hier! Ik ben zeer benieuwd (tevens naar de twee extra 7" platen erbij). Queen of Rats klinkt super op Myspace.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-12-2009 16:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wat op momenten naar een teleurstelling begon te hangen, lijkt na bezinking toch wel een klein pareltje te zijn. Blijf denk ik wel Antithesis beter vinden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-12-2009 22:51 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

De beste plaat van 2009! De extra 7"-es erbij zijn waardeloos. Maar de cd: wow!!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-10-2010 23:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Na 100x voorbij gekomen te zijn op shuffle kan ik het eindelijk waarderen

Mega vette intro op Stronghold of the Inviolables maar de rest dan weer niet zo.

Maar privilegivm trek ik wel erg goed


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-02-2012 14:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Video van de aankomende nieuwe:



Quis moderabat ipsos moderatores?


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 24-02-2012 18:48 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik zal het samenvatten voor wie geen speakers heeft: saai.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2012 18:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2012 18:48 schreef Gorath het volgende:
Ik zal het samenvatten voor wie geen speakers heeft: saai.

Ik heb wel speakers, maar toch bedankt!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Henox666
Back in black
Usericon van Henox666
Posted 24-02-2012 20:38 by Henox666 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Henox666Quote dit bericht

Smaakt naar meer!


Kikadewado


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 26-02-2012 9:46 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 24 februari 2012 18:48 schreef Gorath het volgende:
Ik zal het samenvatten voor wie geen speakers heeft: saai.

Mee eens, zonde: ik mis toch wel een duistere spanning in deze wat de vorige plaat veel meer had...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2012 14:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Plaatje luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=vcXbsOVdwbk&feature=bf_prev&list=PL4378FD065FEDB0B3&lf=plpp_play_all

Ben nu op nummer 3, die groovet als een malle, haha! Nog geen idee of ik het een goed album vind.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 21-03-2012 18:15 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 26 februari 2012 9:46 schreef Vampire John het volgende:
Mee eens, zonde: ik mis toch wel een duistere spanning in deze wat de vorige plaat veel meer had...


Ondertussen heb ik de hele plaat gehoord en zijn de berichten wel wat positiever: sluit eigenlijk zeer goed aan bij de vorige plaat, maar moet 'm nog een paar keer luisteren voor ik een totaaloordeel kan vellen...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 21-03-2012 19:14 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ook ik moet mijn mening bijstellen. Een nummer als Serpent Messiah is gewoon super.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-03-2012 18:45 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht



hellhun
Usericon van hellhun
Posted 16-03-2013 22:02 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Hier staat voor het eerst "Seven Bells" op.

Zo'n enthousiaste bijl in je rug plaat als "Carved In Stigmata Wounds" is het niet, maar het is zeker niet slecht.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-12-2015 18:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat (SUN) is gisteren uitgekomen en ik vind hem erg goed. Een flinke koerswijziging ten opzichte van Seven Bells, de blackmetalinvloeden zijn naar de achtergrond. Post-punk en new-waveinvloeden met een beetje psychedelica zijn naar de voorgrond in grotendeels clean gezongen nummers met spookachtige melodieën die me bij vlagen behoorlijk aan Alice in Chains doen denken. Alleen de openingstrack (No More Colours) voelt heel erg vertrouwd aan.




[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 05-12-2015 18:37]



Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 16-12-2015 23:51 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

"Sun" is inderdaad een heerlijk album! Flinke stijlbreuk inderdaad (SotM doet me bij vlagen aan London After Midnight denken, met name qua zang), maar ik trek het goed. Vooral "Man Behind The Sun" is een fenomenaal goed nummer en dit wordt ook de nieuwe video.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 17-12-2015 8:49 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Dit klinkt goed, ga ik checken!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen