IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:31 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:27 schreef Ishtar het volgende:
De christelijke moraal is nou eenmaal achterhaald. De mens is van nature niet (alleen) goedaardig..... De bijbel is dan ook zo symbolisch dat niemand eigenlijk meer weet waar het echt om gaat... dat blijkt wel.

de opvatting ervan verschilt iig nogal.... (de bijbel... en dan denk ik weer aan die joden met die kapjes... omdat ze dat zo interpreteren ...)

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 13-08-2002 20:32]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2002 20:31 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2002 20:29 schreef FireFox het volgende:
kijk dit komt van beide kanten christenen die dit soort dingen zeggen over alles wat niet christelijk is, en niet/anti - christelijken die dit over christelijken zeggen, zo werkt dat nu eenmaal... lijkt me niet nodig hier een topic over aan te maken...


Nee het probleem is dat ik hier op dit forum alleen maar dingen tegen christenen hoor, en ik heb nog nooit een christen iets tegen een anti'christen zien beginnen....



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:32 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa



quote:
Op 13 augustus 2002 20:29 schreef Kramy het volgende:
waarom bullshit?

Ik ben het met een groot deel van de bijbel niet eens nee...een boek kan ook niet echt een geloof uitleggen ofzo...en de bijbel stamt uit een heel andere tijd als deze....ook spreekt de bijbel zichzelf constant tegen, dus de bijbel is voor mij zo goed als niets meer waard, maar toch ben ik christen omdat ik me in veel dingen van het christendom wel kan vinden...maar ik ben niet streng overtuigd christen want ik geloof niet in alles wat het christendom inhoud...







lekkere christen ben jij!!

maar goed dat je geen katholiek bent; je zou al 100x ge-excommuniceerd zijn!


~ By the fallen one I shall arise ~


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-08-2002 20:32 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:29 schreef Kramy het volgende:
Ik ben het met een groot deel van de bijbel niet eens nee...een boek kan ook niet echt een geloof uitleggen ofzo...en de bijbel stamt uit een heel andere tijd als deze....ook spreekt de bijbel zichzelf constant tegen, dus de bijbel is voor mij zo goed als niets meer waard, maar toch ben ik christen omdat ik me in veel dingen van het christendom wel kan vinden...maar ik ben niet streng overtuigd christen want ik geloof niet in alles wat het christendom inhoud...


Het volgende heb ik me ooit door een pastoor laten vertellen:

Bijbel = christendom

Maar dit is volgens jouw dus niet zo. Met welke dingen van het christendom ben je het dan wel eens en waarom?

Note: ik ben je niet aan het aanvallen ofzo.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 13-08-2002 20:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hé, dat je geen christen bent houdt niet meteen in dat je een antichristen bent toch?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-08-2002 20:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:32 schreef Ishtar het volgende:


lekkere christen ben jij!!

maar goed dat je geen katholiek bent; je zou al 100x ge-excommuniceerd zijn!


Ey dude, lever een nuttige bijdrage of zeg niks.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2002 20:33 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2002 20:30 schreef elessar het volgende:
Je wil dus met uit de context gehaalde quotes laten zien dat iedereen wat tegen christenen heeft...? en dan? ga je "Zie je wel" roepen?


Nee, ik wil alleen maar ff laten zien dat er hier mensen vreselijk domme opmerkingen maken, en dat dat nergens voor nodig is...je voelt je toch niet aangevallen ofzo door christenen?? En zowel, dan ga je hier maar een beetje op dit forum met andere anti-christenen liggen lullen van hoe kut christenen wel niet zijn...nou dat is dan ook behoorlijk slap van jullie!



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:33 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 13 augustus 2002 20:31 schreef Kramy het volgende:
(...) ik heb nog nooit een christen iets tegen een anti'christen zien beginnen....



Daar denken veel mensen heeel anders over....


~ By the fallen one I shall arise ~


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2002 20:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Idd ..
Ik heb niet alleen een hekel aan het christendom, maar aan alle geïnstitutionaliseerde religies, omdat ze allemaal alleen maar aanzetten to haat en oorlog. En er is niemand die me dat ooit heeft kunnen tegenspreken.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:34 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 13 augustus 2002 20:33 schreef Slechtheid het volgende:
Ey dude, lever een nuttige bijdrage of zeg niks.



sorry je hebt gelijk, hoewel ik mijn reacties over het algemeen genomen vrij zinnig vind.... IK vind dat oke?


~ By the fallen one I shall arise ~


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 13-08-2002 20:35 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:33 schreef Ishtar het volgende:
Daar denken veel mensen heeel anders over....


Idd, wat jij antichristenen noemt proberen bv geen boekjes en andere dingetjes met geweld te verkopen aan de "tegenpartij"...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2002 20:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2002 20:32 schreef Slechtheid het volgende:
Het volgende heb ik me ooit door een pastoor laten vertellen:

Bijbel = christendom

Maar dit is volgens jouw dus niet zo. Met welke dingen van het christendom ben je het dan wel eens en waarom?

Note: ik ben je niet aan het aanvallen ofzo.


Ik geloof in een hogere macht...(hoeft niet perse god te zijn, maar heeft er wel veel van weg...dit ga ik niet weer proberen uit te leggen want dat lukt me gewoon niet...) en ik geloof in een hiernamaals....dit zijn toch wel 2 grote eigenschappen van het christendom...en daar geloof ik in dus...



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-08-2002 20:36 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:03 schreef Kramy het volgende:
Om aan jullie te laten zien hoe dom sommige mensen wel niet bezig zijn probeer ik hier zoveel mogelijk domme/onzinnige/brute posts neer te planten van mensen op dit forum...iedereen is vrij om mee te helpen en ook iedereen is vrij om zo'n soort posts van christenen tegen niet christenen te posten...


En juist hierom kramy zullen wij niet christen dat blijven doen. Je had ons punt niet beter kunnen maken.

Niks persoonlijks.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-08-2002 20:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:35 schreef Kramy het volgende:
Ik geloof in een hogere macht...(hoeft niet perse god te zijn, maar heeft er wel veel van weg...dit ga ik niet weer proberen uit te leggen want dat lukt me gewoon niet...) en ik geloof in een hiernamaals....dit zijn toch wel 2 grote eigenschappen van het christendom...en daar geloof ik in dus...


Islam heeft toch ook Allah [god] en een hiernamaals?


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 13-08-2002 20:37 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 13 augustus 2002 20:33 schreef Kramy het volgende:
Nee, ik wil alleen maar ff laten zien dat er hier mensen vreselijk domme opmerkingen maken, en dat dat nergens voor nodig is...je voelt je toch niet aangevallen ofzo door christenen?? En zowel, dan ga je hier maar een beetje op dit forum met andere anti-christenen liggen lullen van hoe kut christenen wel niet zijn...nou dat is dan ook behoorlijk slap van jullie!


Niet nodig? Net zo niet nodig als dit topic dan dus. Wie voelt er zich nu aangevallen

En het wordt pas leuk als er christenen komen om tegen te zeggen dat christenen kut zijn!



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:38 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:32 schreef Asherah het volgende:
Hé, dat je geen christen bent houdt niet meteen in dat je een antichristen bent toch?

er staat niet / anti christenen (doorstrepen wat niet van toepassing is ofzo bedoelde ik)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:38 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 13 augustus 2002 20:35 schreef Kramy het volgende:
Ik geloof in een hogere macht...(hoeft niet perse god te zijn, maar heeft er wel veel van weg...dit ga ik niet weer proberen uit te leggen want dat lukt me gewoon niet...) en ik geloof in een hiernamaals....dit zijn toch wel 2 grote eigenschappen van het christendom...en daar geloof ik in dus...


Volgens mij ben je geen christen.... De meeste mensen die ik ken die serieus christelijk zijn (en zoveel zijn dat niet), daar gaat het wel een paar stapjes verder bij, maargoed.

Maar no offence verder, van mij mag je je zo noemen.

*zucht*

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 13-08-2002 20:41]


~ By the fallen one I shall arise ~


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 13-08-2002 20:40 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Het Christendom is ook aan mij niet besteed.De bijbel is een mooi sprookjesboek.Oorlogen in naam van God,honger,ziektes,doos..Waar zit die God dan??En niemand die daar antwoord opgeeft behalve het is een straf voor de mens.Wat heb ik misdaan?Al die hongerige kinderen?

Maar als iemand cchristen wil zijn,ga je gang maar val mij er niet mee lastig.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:40 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:38 schreef Ishtar het volgende:
Volgens mij ben je geen christen.... De meeste mensen die ik ken die serieus christelijk zijn (en zoveel zijn dat niet), daar gaat het wel een paar stapjes verder bij, maargoed.

Maar no offence verder, van mij mag je je zo noemen.

tis geen fokking factory.. ze denken echt niet allemaal t zelfde hoor


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:43 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:40 schreef Vampie het volgende:
Het Christendom is ook aan mij niet besteed.De bijbel is een mooi sprookjesboek.Oorlogen in naam van God,honger,ziektes,doos..Waar zit die God dan??En niemand die daar antwoord opgeeft behalve het is een straf voor de mens.Wat heb ik misdaan?Al die hongerige kinderen?

Maar als iemand cchristen wil zijn,ga je gang maar val mij er niet mee lastig.

ik kan mij de noormannen herinneren (althans over gelezen) en dat waren toch ook niet zulke lieverdjes, dus laten we t dan meer op religie in t algemeen afschuiven...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:43 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 13 augustus 2002 20:40 schreef FireFox het volgende:
tis geen fokking factory.. ze denken echt niet allemaal t zelfde hoor


Hahaha.... daar ga ik verder maar niet op in!


~ By the fallen one I shall arise ~


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-08-2002 20:44 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Moet wel ff in alle eerlijkheid zeggen trouwens dat ik me wel voor kan stellen dat mensen met 'n christelijke achtergrond zich soms aardig gekwetst kunnen voelen door sommige opmerkingen.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:45 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:43 schreef Ishtar het volgende:
Hahaha.... daar ga ik verder maar niet op in!

nou ik ken ook wel van die gereformeerde families hoor, maar ik ken dus ook heel anderen christenen, die niet zeiken over mij, die niet zeiken over mijn muzieksmaak, mijn kleding en mijn levensstijl, je hebt gewoon overal rotte appelen tussen zitten...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:55 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 13 augustus 2002 20:45 schreef FireFox het volgende:
nou ik ken ook wel van die gereformeerde families hoor, maar ik ken dus ook heel anderen christenen, die niet zeiken over mij, die niet zeiken over mijn muzieksmaak, mijn kleding en mijn levensstijl, je hebt gewoon overal rotte appelen tussen zitten...


Weet je, daar heb je helemaal gelijk in.... Je moet alleen een verschil maken tussen je eigen levensvisie en je mening over anderen.


~ By the fallen one I shall arise ~


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 20:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:55 schreef Ishtar het volgende:
Weet je, daar heb je helemaal gelijk in.... Je moet alleen een verschil maken tussen je eigen levensvisie en je mening over anderen.

ik zeg ook geen moment moet, ik doe mijn zegje en vertel mijn mening, wat iedereen doet in dit topic


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen