IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:51 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:47 schreef altx het volgende:
Ja, dat snap ik... D'oh!

Mensen die een bepaald geloof aanhangen, hebben in principe een bepaalde levenswijze om die betreffende god of goden te plezieren. En jij leeft op zo'n manier om Boeddha te plezieren (bij wijze van spreken). Ik zie daar geen essentieel verschil tussen of zo...

Maar then again, ik heb persoonlijk (nog) niet het licht gezien...


Nee dat is niet waar. Je doet het niet om Boedha te plezieren. Je doet het voor jezelf. Boedha staat symbool voor het Boedhisme.

[Dit bericht is gewijzigd door Lielo op 31-03-2005 20:52]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 20:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:51 schreef Lielo het volgende:
Nee dat is niet waar. Je doet het niet om Boedha te plezieren. Je doet het voor jezelf. Boedha staat symbool voor het Boedhisme.


Ja, en dat maak jij jezelf wijs. Maar be my guest. Ik ga je niet tegenhouden of zo...

(By the way, gelovigen zeggen trouwens *precies* hetzelfde. Toeval of toch niet?)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:58 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:55 schreef altx het volgende:
Ja, en dat maak jij jezelf wijs. Maar be my guest. Ik ga je niet tegenhouden of zo...

(By the way, gelovigen zeggen trouwens *precies* hetzelfde. Toeval of toch niet?)


Ik kan wel 1000 keer uitleggen wat ik precies bedoel. Maar als je er niet voor open staat heeft het ook geen zin
Deze discussies heb ik echt te vaak gevoerd...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 31-03-2005 21:04 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik meende dat boedhisme er alleen om draait dat je als je dood gaat alles achterlaat hiero en dat je je dus maar beter niet kan hechten aan dingen omdat het allemaal vrij zinloos is en verspilde energie...

Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 21:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah, dus allemaal met naamstickertjes naar de keet van Lielo!!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 21:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:58 schreef Lielo het volgende:
Ik kan wel 1000 keer uitleggen wat ik precies bedoel. Maar als je er niet voor open staat heeft het ook geen zin
Deze discussies heb ik echt te vaak gevoerd...


Dit zegt elke willekeurige gelovige ook als ze de discussie niet kunnen winnen.

Nee, je hebt me niet echt duidelijk kunnen maken wat er nu zo verschillend aan is. ZWAK UITGEDRUKT...






(Het is by the way niet waar dat ik er niet voor open sta. Een ex-collega van me bij het bedrijf waar ik stage gelopen heb, was ook heel geïnteresseerd in het boeddhisme en vertelde daar zo nu en dan ook over. Alleen had hij niet de onhebbelijke eigenschap om te doen alsof boeddhisme de enige waarheid is en zo ontzettend veel afwijkt van elk willekeurig geloof. Sterker nog, hij durfde gewoon toe te geven dat het eigenlijk helemaal niet zo van elkaar afweek. Hij had alleen toevalligerwijs zijn heil gevonden in het boeddhisme...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 21:26 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 21:12 schreef altx het volgende:
Dit zegt elke willekeurige gelovige ook als ze de discussie niet kunnen winnen.

Nee, je hebt me niet echt duidelijk kunnen maken wat er nu zo verschillend aan is. ZWAK UITGEDRUKT...




(Het is by the way niet waar dat ik er niet voor open sta. Een ex-collega van me bij het bedrijf waar ik stage gelopen heb, was ook heel geïnteresseerd in het boeddhisme en vertelde daar zo nu en dan ook over. Alleen had hij niet de onhebbelijke eigenschap om te doen alsof boeddhisme de enige waarheid is en zo ontzettend veel afwijkt van elk willekeurig geloof. Sterker nog, hij durfde gewoon toe te geven dat het eigenlijk helemaal niet zo van elkaar afweek. Hij had alleen toevalligerwijs zijn heil gevonden in het boeddhisme...)


Nee ok. Ik snap het. Maar ik wil ook niet overkomen alsof ik geloof dat het Boedhisme de enige waarheid is. Ik vind het alleen zo stom dat mensen denken dat het Boedhisme een geloof is, terwijl het een levenswijze is. Sommige mensen vinden dat hetzelfde als een geloof. Nou fine

De reden waarom ik zo geintereseerd ben in het Boedhisme is omdat ze daar niet geloven in een bepaalde god of goden. Wat bij de meeste geloven wel zo is. En het hele idee over reincarnatie enzo. Ik weet niet, er zitten gewoon heel veel dingen in die ik heel interressant vind. Bij het Boedhisme is het niet zo van 'Je moet zo en zo leven', maar kan je het zelf invullen. En dat vind ik er zo mooi aan. Er zullen vast wel dingen zijn die in andere geloven ook voorkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lielo op 31-03-2005 21:27]


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 31-03-2005 21:30 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

aaahh ik heb 11 /15 de hele week filosofie, elke dag....zucht


it ain't so bad to be a psychopath


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 22:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 21:26 schreef Lielo het volgende:
Nee ok. Ik snap het. Maar ik wil ook niet overkomen alsof ik geloof dat het Boedhisme de enige waarheid is. Ik vind het alleen zo stom dat mensen denken dat het Boedhisme een geloof is, terwijl het een levenswijze is. Sommige mensen vinden dat hetzelfde als een geloof. Nou fine

De reden waarom ik zo geintereseerd ben in het Boedhisme is omdat ze daar niet geloven in een bepaalde god of goden. Wat bij de meeste geloven wel zo is. En het hele idee over reincarnatie enzo. Ik weet niet, er zitten gewoon heel veel dingen in die ik heel interressant vind. Bij het Boedhisme is het niet zo van 'Je moet zo en zo leven', maar kan je het zelf invullen. En dat vind ik er zo mooi aan. Er zullen vast wel dingen zijn die in andere geloven ook voorkomen.


Zo klinkt het al een stuk beter. Zie je wel, je kan het wel...

Wat ik persoonlijk altijd een beetje jammer vind, is dat - ondanks dat je het zelf in kan vullen - je altijd toch wel in een bepaalde richting geduwd wordt en toch al uit gaat van bepaalde stelregels en bepaalde voorschriften en die vrij klakkeloos voor waar aanneemt. En toch minder kritisch daar tegenover bent.

En ik hou er niet van om in een bepaalde richting geduwd te worden. Boeddhisme valt wat dat betreft in ieder geval nog relatief mee, dat ben ik met je eens, want de meeste gelovigen hebben het echt helemaal verleerd om zelf hun hersens te gebruiken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 22:23 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 22:04 schreef altx het volgende:
Zo klinkt het al een stuk beter. Zie je wel, je kan het wel...

Wat ik persoonlijk altijd een beetje jammer vind, is dat - ondanks dat je het zelf in kan vullen - je altijd toch wel in een bepaalde richting geduwd wordt en toch al uit gaat van bepaalde stelregels en bepaalde voorschriften en die vrij klakkeloos voor waar aanneemt. En toch minder kritisch daar tegenover bent.

En ik hou er niet van om in een bepaalde richting geduwd te worden. Boeddhisme valt wat dat betreft in ieder geval nog relatief mee, dat ben ik met je eens, want de meeste gelovigen hebben het echt helemaal verleerd om zelf hun hersens te gebruiken...


Hahaha :D
Ja bij mij kost het altijd wat tijd om het goed uit te leggen
Maar ik snap wat je bedoeld. En dat ben ik met je eens. Ik hou er ook niet van om te leven volgens bepaalde regels die 'iets' of 'iemand' heeft vastgesteld.
Maar aangezien ik wel heel erg geinteresseerd ben in reincarnatie, en dat een onderdeel is wat bij het Boedhisme ook heel erg naar voren komt, ben ik me er ook meer in gaan verdiepen. En mijn moeder is er ook heel er in geintereseerd, dus van haar krijg ik ook heel veel dingen mee. En bij het Boedhisme kan je grotendeels zelf invullen wat je wel en wat je niet wil doen, dus vandaar dat dat me wel aantrekt. Maar ik denk dat ik nooit helemaal volgens een bepaald geloof of levenwijze zal willen leven. Omdat er altijd wel dingen zijn waar ik het niet helemaal mee eens ben. Ik vul mijn 'geloof' gewoon zelf in.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2005 22:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben atheist, maar ik doe er niets mee verder.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 22:45 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:16 schreef Lielo het volgende:
Jezus he, wat loopt iedereen hier ook te zeiken. Jah ik eet vlees en ik rook, maar verder probeer ik zoveel mogelijk volgens het Boedhisme te leven. Ik vind het Boedhisme gewoon heel erg interessant, maar dat hoeft nog niet direct te betekenen dat ik alles helemaal volgens het Boedhisme hoef te doen.

Ik vind het gewoon een naar idee dat er 'iets' of 'iemand' is die hoger of machtiger is. Ik vind dat iedereen gelijk is. Dus waarom moet iedereen naar 1 'iets' of 'iemand' leven?
Dus je eet vlees, maar iedereen is gelijk? Je eet je gelijke op, of zijn bepaalde levensvormen toch hoger dan anderen? En als levensvormen niet gelijk zijn, waarom kan er dan toch niets 'hogers' dan de mens bestaan?

Voor de andere n00b's: Boeddhisme hoeft niet per se een geloof te zijn, het kan ook een levenswijze zijn, cruciaal verschil.
Compris?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 22:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 22:44 schreef M. het volgende:
Ik ben atheist, maar ik doe er niets mee verder.


Cliché No 666 in dit topic ... (Lielo spant de kroon)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2005 23:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 22:58 schreef Jenje het volgende:
Cliché No 666 in dit topic ...

Dankje, Sherlock.

Lielo is gay. *sproing*


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:12 schreef M. het volgende:
Dankje, Sherlock.

Lielo is gay. *sproing*


Het is vrouw hoor ... (which explains a lot in this case)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 23:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:14 schreef Jenje het volgende:
Het is vrouw hoor ... (which explains a lot in this case)
Kan ze nog wel gay zijn...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2005 23:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:14 schreef Jenje het volgende:
Het is vrouw hoor ... (which explains a lot in this case)

Dat bedoel ik! Vrouwen zijn nl. ook gay.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:15 schreef Misanthrope het volgende:
Kan ze nog wel gay zijn...
Zekers ..
Ze kan ook gewoon mongoloïde zijn ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 23:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:16 schreef Jenje het volgende:
Zekers ..
Ze kan ook gewoon mongoloïde zijn ..
Weet je niet meer hoe jij was, toen je jong was, a long time ago?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:19 schreef Misanthrope het volgende:
Weet je niet meer hoe jij was, toen je jong was, a long time ago?

Zekers ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 23:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Exactement.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij dan?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 23:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik ben nog steeds zo jong.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Moet je niet zo hard roepen onder christenen .... hoe Christelijker, hoe koorknaapliefhebbender.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 23:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik lust ze rauw.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen