IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-08-2002 12:03 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Kramy heeft ergens wel gelijk, want ook als niet-gelovige moet ik soms heel hard zuchten bij alle puberale en ondoordachte opmerkingen die gemaakt worden. En dan heb ik het niet alleen over goddienst... Wees gerust, niet dat ik mijn eigen opmerkingen van zo'n hoog niveau zijn. Maar ja, 't is toch maar olie op het vuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 14-08-2002 12:05]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-08-2002 12:05 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik ben blij dit allemaal te lezen Ik begon al te denken dat ik abnormaal was ofzo



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 14-08-2002 12:07 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 14 augustus 2002 12:05 schreef Kramy het volgende:
Ik ben blij dit allemaal te lezen Ik begon al te denken dat ik abnormaal was ofzo


Dit noem je nu uitlokken...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2002 12:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:05 schreef Kramy het volgende:
Ik ben blij dit allemaal te lezen Ik begon al te denken dat ik abnormaal was ofzo
*kuch*


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-08-2002 12:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 11:54 schreef Lord Morgoth het volgende:
Kijk je gaat gelijk al weer de fout in. Je start met een aanname: "God en de hemel bestaan niet". Voor jouw misschien niet nee maar voor de christenen wel.

Dus wederom mijn mening: Waarom zou je niet in iets mogen/kunnen geloven en daar positiviteit uit halen?

En waar komen die angsten nou weer ineens vandaan?



Nee, voor christenen bestaat de hemel net zo min als voor de atheist. De christen gelooft dat de hemel er is. Hij heeft er zelf geen enkel bewijs voor en moet dat ook toegeven.

Laten we het zo stellen: het is niet aan de atheist om te bewijzen dat er geen hemel is. Het is aan de gelovige om te laten zien dat er een hemel is. Ik bedoel, wie bedenkt er hier nu iets bij?

Het is zoiets als: je zit aan de bar met een leeg glas. Dan komt er iemand naar je toe en die zegt: "dat glas is vol." Dan zeg jij: "maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit glas vol is." Waarop hij zegt: "geloof het nou maar, daar voel je je beter bij." Dan zeg jij toch ook niet: "ok!"

quote:
Op 14 augustus 2002 11:53 schreef Vampie het volgende:
Geen enkel bewijs is niet waar.Er zijn bewijzen dat sommige bijbelverhalen waar gebeurt zijn.(kijk 'ns naar Discovery Channel b.v.)

En als iemand zich prettig voelt bij een geloof,waar maak jij je dan druk om?


Ik beweer hier niet, dat alles wat in de bijbel staat pertinent niet waar is. Tevens sluit ik niet uit, dat Jezus Christus als mens(!) bestaan heeft. Jij refereert hier naar Discovery Channel en als jij dezelfde programma's bedoelt als ik, proberen zij daar op een wetenschappelijke wijze te reconstrueren wat er eventueel gebeurt is. Met deze werkwijze is natuurlijk niets mis.

En ja, ik maak me druk over het feit dat mensen geloven. Omdat ik het nog steeds onvoorstelbaar vind, dat mensen in sprookjes geloven en daar nog een serieus gezicht bij trekken ook.

quote:
Op 14 augustus 2002 11:56 schreef Sharteel het volgende:
Zucht. Ik weet dat ik beter niet kan antwoorden in dit topic, maar what the hell..
Wat betreft de dingen waar geen bewijs voor is. Ja, duhuh,who cares of de here jezus heeft bestaan of niet. Als je positiviteit en moed kan putten uit de symbnoliek van de verhalen die in de Bijbel staan, so what. In de Bijbel gaat het doorgaans gewoon over menselijke waarden: vergevingsgezidheid en dergelijke. Ik ben zelf niet katholiek en geloven in 'god en klein pierken' doe ik ook niet, maar ik geloof wel in de waarden die 'gepredikt' worden. Net zoals elke menselijke mens.


Met het verhaal over de menselijke waarden ben ik het zeker eens, lees mijn post maar over de 10 geboden. Voor mij is de absolute basisregel nog steeds: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet." Een zeer korte doch wijze uitspraak, dunkt me.

Wat ik echter steeds probeer duidelijk te maken en wat jij zelf ook al zegt. Leven volgens die waarden heeft geen god nodig om in te geloven.


Dear dirty delightful old drunken old days


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 14-08-2002 12:17 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Nee, voor christenen bestaat de hemel net zo min als voor de atheist. De christen gelooft dat de hemel er is. Hij heeft er zelf geen enkel bewijs voor en moet dat ook toegeven.

Laten we het zo stellen: het is niet aan de atheist om te bewijzen dat er geen hemel is. Het is aan de gelovige om te laten zien dat er een hemel is. Ik bedoel, wie bedenkt er hier nu iets bij?



Waarom ga jij in godsnaam (no pun intended) twijfelen aan het bestaan van een hemel, en waarom zou een christenen aan jou moeten bewijzen dat er een hemel bestaat????


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-08-2002 12:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 14 augustus 2002 12:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Nee, voor christenen bestaat de hemel net zo min als voor de atheist. De christen gelooft dat de hemel er is. Hij heeft er zelf geen enkel bewijs voor en moet dat ook toegeven.

Laten we het zo stellen: het is niet aan de atheist om te bewijzen dat er geen hemel is. Het is aan de gelovige om te laten zien dat er een hemel is. Ik bedoel, wie bedenkt er hier nu iets bij?

Het is zoiets als: je zit aan de bar met een leeg glas. Dan komt er iemand naar je toe en die zegt: "dat glas is vol." Dan zeg jij: "maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit glas vol is." Waarop hij zegt: "geloof het nou maar, daar voel je je beter bij." Dan zeg jij toch ook niet: "ok!"


Ik heb ook ooit zoiets gehoord van: Iets is waar tot het tegendeel bewezen wordt, maar dit terzijde...

Ik geloof in een hiernamaals...ik weet niet of er 1 is, ik zeg ook niet dat er 1 bestaat, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar ik geloof er wel in...ik hoop als het ware dat er wel 1 is. Er zijn geen bewijzen voor of er een hiernamaals bestaat of niet...




quote:
Ik beweer hier niet, dat alles wat in de bijbel staat pertinent niet waar is. Tevens sluit ik niet uit, dat Jezus Christus als mens(!) bestaan heeft. Jij refereert hier naar Discovery Channel en als jij dezelfde programma's bedoelt als ik, proberen zij daar op een wetenschappelijke wijze te reconstrueren wat er eventueel gebeurt is. Met deze werkwijze is natuurlijk niets mis.

En ja, ik maak me druk over het feit dat mensen geloven. Omdat ik het nog steeds onvoorstelbaar vind, dat mensen in sprookjes geloven en daar nog een serieus gezicht bij trekken ook.


Waarom maak je je daar druk om?? Dat is toch helemala niet nodig...het is heel simpel, jij gelooft er niet in en andere wel...laat elkaar dan gewoon...Jij voelt je er beter bij als je zo'n dingen niet gelooft, en ik net andersom...Maar dan dingen roepen als het christendom heeft een slaven moraal en het is 1 grote meeloperij vind ik dan onzinnig...dat heeft er namelijk niets mee te maken...

(ik kon het toch niet laten om nog eens te reageren )







Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-08-2002 12:23 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:17 schreef Lord Morgoth het volgende:
Waarom ga jij in godsnaam (no pun intended) twijfelen aan het bestaan van een hemel, en waarom zou een christenen aan jou moeten bewijzen dat er een hemel bestaat????


Ik twijfel niet aan het bestaan van een hemel. Voor mij is er geen hemel of hel of wat dan ook.

Kijk: ik heb die hemel niet bedacht. Daar kwamen de gelovigen mee aanzetten. Dus is het aan hun om mij ervan te overtuigen dat die hemel bestaat. Tot nu toe vond ik hun argumentatie (die duizenden jaren omspant ) op z'n zachtst gezegd armzalig.


Dear dirty delightful old drunken old days


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 14-08-2002 12:26 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik twijfel niet aan het bestaan van een hemel. Voor mij is er geen hemel of hel of wat dan ook.

Kijk: ik heb die hemel niet bedacht. Daar kwamen de gelovigen mee aanzetten. Dus is het aan hun om mij ervan te overtuigen dat die hemel bestaat. Tot nu toe vond ik hun argumentatie (die duizenden jaren omspant ) op z'n zachtst gezegd armzalig.


En jij vind daarom dus dat mensen geen positiviteit uit hun geloof kunnen putten voordat ze jou hebben bewezen dat hun geloof 'klopt' of dat ze ze positiveit putten uit iets wat tastbaars?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2002 12:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:23 schreef Kramy het volgende:
Ik heb ook ooit zoiets gehoord van: Iets is waar tot het tegendeel bewezen wordt, maar dit terzijde...


Eenhoorns bestaan. Ze masturberen stiekem op je WC, als je niet kijkt. Echt waar!
quote:
Maar dan dingen roepen als het christendom heeft een slaven moraal en het is 1 grote meeloperij vind ik dan onzinnig...dat heeft er namelijk niets mee te maken...
Echt, geen enkel woord dat ik typ komt aan he? Je denkt er niet eens over na, of wel? "Ga je zelf in je aars vingeren of zo"

Wat een hippie forum trouwens


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-08-2002 12:31 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 12:23 schreef Kramy het volgende:
Ik heb ook ooit zoiets gehoord van: Iets is waar tot het tegendeel bewezen wordt, maar dit terzijde...


Je slaat de spijker op z'n kop! Inderdaad, totdat nog niet bewezen is dat de hemel bestaat, is er geen hemel!

quote:
Ik geloof in een hiernamaals...ik weet niet of er 1 is, ik zeg ook niet dat er 1 bestaat, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Maar ik geloof er wel in...ik hoop als het ware dat er wel 1 is. Er zijn geen bewijzen voor of er een hiernamaals bestaat of niet...


Wat jij hier zegt Kramy, is nu precies wat mij zo intrigeert! Waarom het geloof in die hemel? Waarom -en dat is precies het juiste woord dat je gebruikt- die hoop? Waarom die wil tot leven na de dood? Zeg het mij! Ik ben oprecht nieuwsgierig.


quote:
Maar dan dingen roepen als het christendom heeft een slaven moraal en het is 1 grote meeloperij vind ik dan onzinnig...dat heeft er namelijk niets mee te maken...


Dat heb ik ook nooit gezegd (slavenmoraal, 1 grote meeloperij). Ik had het over het kuddegedrag waar vele christenen zich aan plegen te onderwerpen.


Dear dirty delightful old drunken old days


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 14-08-2002 12:59 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Maar Kramy, ben je nou echt zo verrast als het christendom op een METALforum wordt afgezeken?


11.45: restate my assumptions


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-08-2002 13:00 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 14-08-2002 13:10 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

pff, kom ik weer es op dit forum, krijg ik als eerste zon kut topic te zien... gaat toch eens iets nuttigs doen... in plaats van brainstormen over "hoe moet ik het snelst aan 100000 posts komen"...
grr...

en dit hoort zowiezo in de spiritualiteit...
...als het tenminste wel op een metal-forum thuishoort....

dit is echt zo'n topic die alleen christenen kunnen verzinnen, niemand die eraan denkt of zich er ook maar in intresseerd, kan je niet in plaats van een topic openen gewoon je favoriete:

Domme/onzinnige/brute post over het christendom-top 100 maken?

en nee, wij hoeven die top 100 achteraf niet te weten!


Don't touch me. I'm evil.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-08-2002 13:14 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 13:10 schreef Rammoth het volgende:
en dit hoort zowiezo in de spiritualiteit...
...als het tenminste wel op een metal-forum thuishoort....



Daar heb je gelijk in!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 14-08-2002 13:19 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht




Nou, mijn mening over het christendom.. Ik ben niet tegen de mensen die erin geloven, aangezien je mag geloven wat je wilt vind ik, maar ik vind wel dat we deze mensen de waarheid mogen vertellen. het christendom slaat eigenlijk helemaal nergens op. Het is gebasseerd op mythen (de bijbel) en gebeurtenissen. Al de dingen die zogenaamd "door god" gebeurden die in de bijbel staan zijn OF verzonnen OF er is een wetenschappelijke verklaring voor. Het feit dat de zee open ging voor Mozes bijvoorbeeld is echt gebeurd, maar dat kwam niet door de kracht van God maar door een vloedgolf. Die heeft in dat jaar daadwerkelijk plaatsgevonden. Jesus was waarschijnlijk gewoon een doorgedraaide man die zijn eigen geloof verzon en daar blijkbaar nogal geloofwaardig mee overkwam. In die tijd waren er zoveel gekken en zoveel mensen die opgehangen werden aan een kruis. Ik weet niet wat die Jesus heeft gedaan zodat juist HIJ zo geloofwaardig overkwam, maar daar zullen we wel nooit meer achterkomen.
Ik snap niet dat alle christenen zo blind zijn en dit niet zien. Ook vind ik het zeer frustrerend dat ze naar me toe komen in de stad en me proberen te bekeren met de woorden "God houd ook van jou" "het is niet te laat". Ze denken vaak ook meteen dat ik de duivel aanbid, wat ik dus niet doe aangezien ik aanhanger ben van een natuurreligie. En nog iets: Als er een god was, waarom al de dood en verderf en waarom zou hij zijn "eigen creatie" (de natuur) zo de mist in laten gaan?

[edit - wat is er met het plaatje zeg]

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 14-08-2002 13:20]


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-08-2002 13:25 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Wat zit iedereen hier eigenlijk te memmen?

Ik heb het al ergens eens gezegd: laat ieder zijn ding doen en erover zagen heeft geen zin want iedereen blijft bij zijn mening.
Er kan toch niet serieus over gepraat worden, enkel maar afbreken en belachelijk maken, hou je dan met iets nuttigs bezig hé. Dat heeft mer zin.

En ook, een klein beetje respect voor ieders mening is ook al te veel gevraagd zeker?

i.p.v. direct aan te vallen zou iedereen eens beter de moeite doen om naar elkaar te luisteren en misschien eens rustig erover praten zonder schelden, afbreken e.d.

Maar ja... dat zal weer niet gaan zeker??

Het is altijd hetzefde, de meeste zijn niet beter als die andere massa - kloten, denk daar eens aan!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-08-2002 13:58 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 13:19 schreef Morgil het volgende:
Ook vind ik het zeer frustrerend dat ze naar me toe komen in de stad en me proberen te bekeren met de woorden "God houd ook van jou" "het is niet te laat". Ze denken vaak ook meteen dat ik de duivel aanbid, wat ik dus niet doe aangezien ik aanhanger ben van een natuurreligie.


Een natuurreligie is geen haar beter dan het christendom, want religie staat gelijk aan geloof. Ook in welke natuurreligie dan ook worden zomaar dingen aangenomen die nergens op gebaseerd zijn.


Dear dirty delightful old drunken old days


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-08-2002 13:58 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 13:25 schreef Mortanius het volgende:
Wat zit iedereen hier eigenlijk te memmen?

Ik heb het al ergens eens gezegd: laat ieder zijn ding doen en erover zagen heeft geen zin want iedereen blijft bij zijn mening.
Er kan toch niet serieus over gepraat worden, enkel maar afbreken en belachelijk maken, hou je dan met iets nuttigs bezig hé. Dat heeft mer zin.

En ook, een klein beetje respect voor ieders mening is ook al te veel gevraagd zeker?

i.p.v. direct aan te vallen zou iedereen eens beter de moeite doen om naar elkaar te luisteren en misschien eens rustig erover praten zonder schelden, afbreken e.d.

Maar ja... dat zal weer niet gaan zeker??

Het is altijd hetzefde, de meeste zijn niet beter als die andere massa - kloten, denk daar eens aan!

ben ik het dus 100% mee eens meer woorden ga ik niet meer vuil maken aan dit topic !!!


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-08-2002 13:59 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 augustus 2002 13:19 schreef Morgil het volgende:
Ook vind ik het zeer frustrerend dat ze naar me toe komen in de stad en me proberen te bekeren met de woorden "God houd ook van jou" "het is niet te laat".


In Antwerpen hebben we ook zo'n paar pipo's rondlopen. Maar hoe kan je je daar nu aan storen? Kan je nog eens goed lachen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-08-2002 14:01 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik zal je het nog sterker vertellen...ik ben ook al een aantal keren "lastiggevallen" door zo'n figuren...terwijl ik er niet eens metal uitzie eigenlijk en gewoon christen ben....die figuren zeggen dat gewoon tegen iedereen volgens mij



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-08-2002 14:02 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 augustus 2002 14:01 schreef Kramy het volgende:
die figuren zeggen dat gewoon tegen iedereen volgens mij


Is ook zo.. Zelfs als er niemand voorbijloopt gaan ze verder: Jezus kan u redden, omarm Jezus... Gieren toch..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-08-2002 14:03 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 14 augustus 2002 14:02 schreef Sharteel het volgende:
Is ook zo.. Zelfs als er niemand voorbijloopt gaan ze verder: Jezus kan u redden, omarm Jezus... Gieren toch..


Is inderdaad wel grappig, wel zielig dat die mensen zo slaafs zijn aan een "geloof".


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 14-08-2002 14:03 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 13:58 schreef Schaffelaer het volgende:
Een natuurreligie is geen haar beter dan het christendom, want religie staat gelijk aan geloof. Ook in welke natuurreligie dan ook worden zomaar dingen aangenomen die nergens op gebaseerd zijn.


Dus 'geloof' en religie zijn volgens jou per definitie fout?

Dat vind ik een vrij bekrompen mening.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-08-2002 14:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 augustus 2002 13:58 schreef Schaffelaer het volgende:
Een natuurreligie is geen haar beter dan het christendom, want religie staat gelijk aan geloof. Ook in welke natuurreligie dan ook worden zomaar dingen aangenomen die nergens op gebaseerd zijn.
Jij hebt nogal moeite met het accepteren van een standpunt van iemand anders he? Ik ken toch een aantal 'religies' waar niet zomaar dingen worden aangenomen.. dat een ander deze feiten niet ziet komt puur voort uit een vastroesting in 'verkeerde' axioma's. Dus wat is waarheid?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen