IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Het "Die folder van die christenen" topic Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-03-2009 8:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Even een voorbeeld van christelijke onwetendheid: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/03/christenen_tegen_zelfmoordmuzi.html

Mooiwark zet aan tot zelfmoord LOL


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-03-2009 8:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 8:33 schreef Ralph het volgende:
Dit is toch gewoon een reactie op die busreclames over Atheïsme waar ze in Engeland mee begonnen zijn?


Volgens de man achter de folder niet ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-03-2009 8:41 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 maart 2009 8:39 schreef Jenje het volgende:
Volgens de man achter de folder niet ...


Ik weet het nog niet, volgt elkaar wel heel erg toevallig op. Aan de andere kant zijn Gods wegen toch ondoorgrondelijk, dus wie weet. Wij hebben die folder in ieder geval helaas nog niet gehad, vind ik toch leuke dingen om even snel door te bladeren.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-03-2009 8:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is al lang verstuurd hoor.
En het is me net teveel moeite om em voor je uit de papierbak te hengelen ...

Stond hier ergens een link naar. Laten we het erop houden dat ik Grey beter snap nu ik die folder lees ..


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-03-2009 8:57 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Heb de link inmiddels gevonden, straks eventjes kijken wat die gasten allemaal te melden hebben.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


earik mortem
S.T.O.M.P.
Usericon van earik mortem
Posted 04-03-2009 8:59 by earik mortem Wijzig reactieProfiel van earik mortemQuote dit berichthttp://www.theluciferprinciple.nl

wat een ophef over een uitreksel van een sprookjesboek, samen met de weeklijkse AH-meuk in de papierbak geflikkert. Is t tenminste nog ergens goed voor.

vondt het erger dat de jehova vorig weekend weer met een ronselactie bezig was in de straat (met kinderen, how low can you go)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-03-2009 9:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kinderen gebruiken ze al jaren toch? (Wijd verspreid gebruik in de christelijkheid, kinderen 'gebruiken').

Heb ze hier in Assen 1x aan de deur gehad, twee ommeunige nerdjes die niet eens fatsoenlijk nederlands konden (Moslims?). Ik had toevallig vrij harde muziek aan en me redelijk int het zwart uitgedost .. ze taaide rap af gelukkig.

Ze vroeger nog wel of er in de buurt baby's geboren waren ...........


earik mortem
S.T.O.M.P.
Usericon van earik mortem
Posted 04-03-2009 9:08 by earik mortem Wijzig reactieProfiel van earik mortemQuote dit berichthttp://www.theluciferprinciple.nl

had m'n TLP shirtje aan, in hoop dat de deur dingdong zou doen, helaas geen discussieronde op de zeurige zondagmiddag.......

en yep kinderen worden op grote schaal ingezet hier in de zwartekousenkerkhoek/biblebelt van NL(de veluwe), dat is pas its om je druk over te maken!

[Dit bericht is gewijzigd door earik mortem op 04-03-2009 9:15]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2009 10:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 8:37 schreef Jenje het volgende:
Even een voorbeeld van christelijke onwetendheid: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/03/christenen_tegen_zelfmoordmuzi.html

Mooiwark zet aan tot zelfmoord LOL

In de blote kont!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-03-2009 11:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wel apart dat ze denken dat Heavy Metal wel tot zelfmoord moet aanzetten terwijl die stroming nog steeds bestaat. Daar klopt iets niet ...


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-03-2009 11:34 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Christelijk gejammer. Was gisteren nog in Den Haag en daar zag ik boven op een gebouw 3 grote vlaggen met God loves you erop. Mag van mij maar dan geen gezeur over atheistische reclame.

Ik stuur de folder niet terug aangezien ik dat hypocriet van mezelf zou vinden. Als ik een soortgelijke folder zou krijgen over de evolutie theorie dan had ik daar geen moeite mee gehad. Door de hele hype ben je eigenlijk al verontwaardigd gemaakt voordat het zover is.
Ik zou persoonlijk een evolutie folder niet terugsturen dus stuur ik die christenhonden pamflet ook niet terug.
Altijd gemakkelijk als je ff wat simpele fictie wilt.


Een kleine snol zit zo vol.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 04-03-2009 13:06 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 4 maart 2009 8:32 schreef Jenje het volgende:
Krijg een beetje het idee dat christenen zich ondergesneeuwd voelen door de opkomst van de Islam. En dan komen de good old christian values weer op de tafel. Of onder de tafel, indien je een koorknaapje bent.

Dit reclamefoldertje is dan natuurlijk ubersneu, wat ook maar weer aangeeft dat de hele christelijke beweging compleet het zicht op de maatschappij kwijt is.

Scheiding van staat en kerk zou zo onderhand wel eens doorgevoerd mogen worden in ons landje, scheelt gedonder.


Scheiding van de kerk en staat houdt dergelijke particuliere initiatieven (het verspreiden van creatonistische foldertjes) natuurlijk niet tegen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-03-2009 14:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 11:34 schreef SkinPeeleR het volgende:
Christelijk gejammer. Was gisteren nog in Den Haag en daar zag ik boven op een gebouw 3 grote vlaggen met God loves you erop. Mag van mij maar dan geen gezeur over atheistische reclame.

Ik stuur de folder niet terug aangezien ik dat hypocriet van mezelf zou vinden. Als ik een soortgelijke folder zou krijgen over de evolutie theorie dan had ik daar geen moeite mee gehad. Door de hele hype ben je eigenlijk al verontwaardigd gemaakt voordat het zover is.
Ik zou persoonlijk een evolutie folder niet terugsturen dus stuur ik die christenhonden pamflet ook niet terug.
Altijd gemakkelijk als je ff wat simpele fictie wilt.

1) als.... er is geen als.
2) dus jij vindt de evolutie theorie even "wetenschappelijk" als het creationisme.

Heeft dan niemand in nederland nog enkel benul van wat wetenschap nu is?!
Hintje:
Een theorie moet iets "verbieden" zodat het mogelijk wordt te bewijzen dat iets niet zo is. (het gaat dus niet om het bewijzen dat het wel zo is).

Als een theorie niets uitsluit en alles waar is binnen de theorie, is dat even zinvol als een weerbericht dat alle mogelijke weerssituaties voor morgen voorspelt.

Een wet over de zwaartekracht sluit bepaalde zaken uit (bijvoorbeeld dat ik morgen opeens uitmezelf kan opstijgen). Evolutie theorie sluit bepaalde zaken uit, bijvoorbeeld dat er morgen een paarse olifant met goude stippen geboren wordt, of dat een vis een hond wordt (om het gristen voorbeeld erbij te halen).

gristeren sluiten niets uit. Alles is de hand van god, of het morgen nu gaat sneeuwn of de zon gaat schijnen, of er morgen grijze of pimpelpaarse olifanten geboren, of vissen baby visjes of baby hondjes ter wereldbrengen, alles is de hand van god. Dit is geen pluspunt, dit maakt de theorie van het creationisme geen sterke, maar juist een zwakke theorie. Het is totaal inhoudsloos!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-03-2009 15:30 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Opletten. Het gaat me er niet om wat klopt en wat niet klopt. Er zijn lui die de evolutietheorie je ook bijna als een geloof in je strot proberen te rammen.
vond dat ding ook pas toen ik de folders door ging snuffelen op zoek naar een nieuwe mp3 spelertje.

Ik ben alleen sneller geërgerd door een gelovige die over de creatie begint dan een wetenschapper die over Darwin en zijn theorieën verteld.

"Theorie van creationisme"... Meid,het is een geloof.


[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 04-03-2009 15:33]


Een kleine snol zit zo vol.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-03-2009 15:59 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
"Iedere zondagochtend de kerkklokken horen luiden bezorgt mij af en toe eerder de intentie om ondersteboven uit het raam te springen dan luisteren naar Metal & Dance muziek."




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2009 16:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 8:59 schreef earik mortem het volgende:
vondt het erger dat de jehova vorig weekend weer met een ronselactie bezig was in de straat (met kinderen, how low can you go)

't Is wel goed bedoeld anders, namelijk met de intentie om jou van je ondergang te redden. Jehova's geloven namelijk in een nieuwe wereld, en willen jou graag bekeren opdat je daar ook aan deel mag nemen.
Waarom is het zo erg om kinderen mee te nemen tijdens het bekeren? Toch niet erger dan kinderen die in weer en wind buiten moeten voetballen of die kinderpostzegels moeten verkopen?
Lullig wordt het pas later, als die kinderen erachter komen dat hun geloof niet klopt en ze door hun hele familie geëxcommuniceerd worden. Maar da's met wel meer sektes.
Het vervelende is alleen, als je bijzonder onderwijs wilt gaan verbieden of andere geloofszaken zoals zo'n foldertje, je ook aan de vrijheid van geloof en meningsuiting loopt te tornen. En die was er nu juist om te voorkomen dat jou een geloof wordt verplicht van staatswege. En daarom moet iedere idioot de mogelijkheid hebben om jou van zijn/haar geloof te proberen te overtuigen.
Lastig wordt het pas als mensen geloofszaken m.b.t. abortus, euthanasie, verboden op beleding, haatzaaien etc. in wetten willen gaan vormgeven. Omdat dat aan de scheiding tussen staat en geloof getornd wordt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-03-2009 16:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 15:30 schreef SkinPeeleR het volgende:
Opletten. Het gaat me er niet om wat klopt en wat niet klopt. Er zijn lui die de evolutietheorie je ook bijna als een geloof in je strot proberen te rammen.
vond dat ding ook pas toen ik de folders door ging snuffelen op zoek naar een nieuwe mp3 spelertje.

Ik ben alleen sneller geërgerd door een gelovige die over de creatie begint dan een wetenschapper die over Darwin en zijn theorieën verteld.

"Theorie van creationisme"... Meid,het is een geloof.


geloof is een theorie die niets uitsluit.
Een theorie hoeft niet te kloppen, het is een systeem van denkbeelden. Of waanbeelden.

En dat iemand die evolutie theorie door je strot probeert te drukken.... heb ik nog nooit meegemaakt. Maar mocht je dat problematisch vinden dat zou ik ook maar alle vormen van onderwijs in de prullemand gooien.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-03-2009 16:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ook al zouden mensen je de evolutietheorie als geloof door de strot duwen*; dat maakt van de evolutietheorie nog geen geloof. In ieder geval niet voor de mensen die er wetenschappelijk mee bezig zijn.

*Dat gebeurt vast wel, ergens.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 04-03-2009 16:58 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Om nog even op het laatste stukje van de folder in te gaan:

"Geloof in de evolutietheorie betekent dat er geen antwoord is op belangrijke
vragen als: Waar kom ik vandaan?, Waarom ben ik hier? en Waar ga ik heen als ik
sterf?
Geloven we in de Bijbel, dan zijn er wel antwoorden op die belangrijke vragen.
Dan mogen we weten dat God uit liefde ons geschapen heeft en een plan met ons
leven heeft."

Dit zegt mijns insziens alles over de verschillende manieren van denken van gelovigen en van evolutie-aanhangers. Geloof je in de evolutie, dan accepteer je de meest aanneembare theoriën en de bewijzen van de wetenschap. Op andere vragen is nu eenmaal (nog) geen antwoord te krijgen, klaar. Wat ontdekt is en wat bewezen kan worden, dat neemt men gewoon aan omdat dit logisch is. Wat nog niet ontdekt is/bewezen kan worden, daar blijft men onderzoek naar doen en daar wil en/of kan men dan ook niets over zeggen.

Wat christenen zeggen, is in feite dat ze gewoon niet (willen) accepteren dat er op sommige vragen geen antwoord is. Ze accepteren zelfs geen wetenschappelijk bewijs. Iets is bewezen, aangetoond, maar volgens hen klopt dat niet. Die folder staat dus vol met teksten met dit soort eigenwijs, stug gebrabbel, en dat is wat mij verschrikkelijk stoort, maar dat terzijde. Zij kiezen er duidelijk voor om ergens een antwoord op te hebben, want dan hoeven ze niet bang te zijn voor het onverklaarbare en dan hebben ze zekerheid. Prima dat dat gedacht wordt, maar als men denkt dat met deze teksten, die op zo'n gesloten manier en met zo'n laag niveau gebracht worden, anderen overtuigd te kunnen worden, dan kan ik dit dus al helemaal niet meer serieus nemen. Het is net alsof een klein kind zijn zin niet krijgt, vervolgens de armen over elkaar heenslaat en zegt "niettes!" en daarmee uit.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-03-2009 17:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 16:41 schreef ghoulliette het volgende:
geloof is een theorie die niets uitsluit.
Een theorie hoeft niet te kloppen, het is een systeem van denkbeelden. Of waanbeelden.

En dat iemand die evolutie theorie door je strot probeert te drukken....


net zo min als iemand je "wiskunde" ofzo door de strot tracht te drukken.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-03-2009 17:01]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2009 17:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wiskunde is misschien niet het beste voorbeeld omdat dat volledig bedacht is door mensen.

Kun je beter als voorbeeld geven dat de aarde om de zon draait. Evolutie komt voort uit waarnemingen, waar een theorie aan geplakt is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-03-2009 20:19 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2009 16:58 schreef Bijlensmid het volgende:
"Geloof in de evolutietheorie betekent dat er geen antwoord is op belangrijke
vragen als: Waar kom ik vandaan?, Waarom ben ik hier? en Waar ga ik heen als ik
sterf?
Geloven we in de Bijbel, dan zijn er wel antwoorden op die belangrijke vragen.
Dan mogen we weten dat God uit liefde ons geschapen heeft en een plan met ons
leven heeft."


Twee dingen:
1. De evolutietheorie gaat over hoe soorten zich ontwikkelen niet over wat de zin van het leven is.
2. Ik zeg altijd als iemand me dit soort vragen voor de voeten gooit: Ik heb wel een antwoord: Ik kom uit de buik van mijn moeder, het leven is in essentie zinloos. Ik word een hoopje stof als ik sterf. het leven heeft in essentie gewoon geen zin. Accept it.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen