IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : toekomst van de economie Volgende pagina
Vinay
Usericon van Vinay
Posted 14-08-2002 2:20 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

de minister van economische zaken heeft een lastenverlichting voorgesteld ,
om de economie op gang te brengen .
Is het een gewenst om een dergelijke 'ouderwetse' economie in deze tijd met inzichten en doelstellingen als duurzaamheid ,kwaliteit , kwalitatieve groei ,natuurbehoud ,op gang te houden en te brengen ?
Ik denk dat het niet zo is : als de economie slechter lijkt te gaan ,hoeft dit niet te betekenen dat dit een slechtere ontwikkeling .Bovendien is een geleidelijke kwalitatieve groei en stabiliteit meer gewenst .
een gerichte stimulans naar kwalteitsbedrijven gericht op duurzaamheid en natuurbehoud is beter signaal van de overheid dan een algehele lastenverlichting ,denk ik .
hoe zien jullie de toekomst van de economie ?
Wat voor bedrijven zijn gewenst .
bijvoorbeeld bedrijven met duurzame producten etc
onderwijs ,zorg en veiligheid zou ook minder aandacht besteed kunnen worden bij een lastenverlichting .



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 14-08-2002 7:48 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

de fokking prijzen van alles moeten gewoon omlaag!
sinds de euro er is, is et leven echt veel duurder geworden... en dat is geen bullshit, niet alleen luxe artikelen maar ook gewoon eten is veel duurder... normaal kon ik met 25 piek genoeg boodschappen doen voor mezelf, eten, drinken, vlees & snoep... als ik et nu doe heb ik zo voor 15-20 euro aan boodschappen


My madness, my sadness


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-08-2002 9:02 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Winkeliers geven
euromisbruik toe
12 aug 2002
AMSTERDAM - Winkeliers, kroegbazen en restauranthouders hebben hun kosten voor de invoering van de euro sinds 1 januari tegen alle afspraken in toch doorberekend. Ook zijn bedragen naar boven afgerond waardoor consumenten flink veel duurder uit zijn.

N. Wellink


MKB-Nederland en Koninklijk Horeca Nederland hebben het doorberekenen van de kosten dit weekeinde toegegeven naar aanleiding van een onderzoek van De Nederlandsche Bank (DN. Daaruit bleek dat de invoering van de euro een sterker prijsopdrijvend effect heeft gehad dan verwacht.


In de Tweede Kamer staat de oppositie op haar achterste benen en eist maatregelen van het kabinet. De coalitiepartijen CDA, LPF en VVD vinden ingrijpen echter niet noodzakelijk en zelfs ongewenst. Volgens hen wordt de consument door de uitkomsten van het onderzoek, die DNB-president Nout Wellink afgelopen weekeinde bekendmaakte, kritischer bij het uitgeven van zijn geld waardoor winkeliers hun prijzen vanzelf weer zullen laten zakken.


Volgens Els Prins van MKB-Nederland is het onvermijdelijk dat winkeliers hun kosten doorberekenen. De invoering van de euro heeft de detailhandel volgens haar 3 miljard euro gekost. "De euro kostte een winkelier grofweg 1,5 tot 4,5 procent van zijn jaaromzet. Dat is ongeveer de jaarwinst", aldus Prins. Volgens haar is het daarom normaal dat dit wordt doorbrekend in de prijzen. "Dat doe je ook wanneer de huur of de lonen stijgen."


Winkels maakten bijvoorbeeld kosten bij de ombouw van pinkasten en met cursussen voor het personeel. Daarnaast kregen ondernemers volgens Prins soms te maken met een flinke stijging van de inkoopprijzen.


Ook Koninklijk Horeca Nederland vindt dat de prijsstijgingen onvermijdelijk waren. "Als wij onze prijzen niet hadden verhoogd, dan had dat voor veel horecabedrijven tot ongezonde financiële situaties geleid."


De detailhandel, het ministerie van Financiën en DNB hadden vooraf afgesproken dat de invoering van de euro niet mocht worden aangegrepen voor extra prijsverhogingen. "Natuurlijk ronden winkeliers in een aantal gevallen prijzen naar boven af", gaf Prins nu echter toe. "Ook zullen er winkeliers zijn die tegen de afspraken in hun prijzen extra hebben verhoogd."


De oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben geschokt gereageerd op de uitkomsten van het onderzoek. De PvdA vindt dat de consumenten moeten worden gecompenseerd voor de 0,6% extra inflatie die door de euro is opgetreden. GroenLinks wil dat minister Hoogervorst (Financiën) als stok achter de deur dreigt met een wettelijke prijsstop, zoals ook de Consumentenbond wil.


PvdA, GroenLinks en SP zijn hoogstverbaasd dat ex-minister Zalm van Financiën keer op keer heeft beweerd dat de consument geen reden had tot klagen en dat Nederland niet duurder was geworden door de euro. De stijgingen kwamen volgens hem door andere factoren.


De PvdA-Kamerleden Crone en Timmermans hebben de ministers Hoogervorst (Financiën) en Heinsbroek (Economische Zaken) om opheldering gevraagd. Ze willen weten waarom het kabinet niet eerder aan de bel heeft getrokken.

bron de telegraaf http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=265811&pagina=0&query=prijzen%20&alleenrecent=on&bron=alles

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 14-08-2002 9:05]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-08-2002 10:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 augustus 2002 2:20 schreef Vinay het volgende:
de minister van economische zaken heeft een lastenverlichting voorgesteld, om de economie op gang te brengen. Is het een gewenst om een dergelijke 'ouderwetse' economie in deze tijd met inzichten en doelstellingen als duurzaamheid,kwaliteit, kwalitatieve groei,natuurbehoud, op gang te houden en te brengen?
Tja.. wat wil je? Je zet een compleet onervaren aap neer als minister van Economische Zaken en je hoopt dat ie alle oplossingen heeft? Dit soort acties geven aan dat ie radeloos is en geen idee heeft hoe de economische vlag er bij hangt.
Bovendien, dit verhaal alleen als is echt slecht. Door met zo'n voorstel te komen geeft de minister aan dat het waardeloos gesteld is met de economie. Als de regering die mening heeft, dan moet dat toch haast wel zo zijn, niet? Dat betekent dat de beleggers nog meer het vertrouwen verliezen en de economie dus nog verder wegzakt.



Ik wil nieuwe verkiezingen...


I'm not being rude. You're just insignificant.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 14-08-2002 10:52 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

zie hoe de werkende mens op allerlei listige manieren wordt geneukt door de staat die o zo goed zorgt draagt voor zijn volk met een perfect democratisch systeem en al....
blow me


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 14-08-2002 12:04 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 14 augustus 2002 10:47 schreef helmet het volgende:

nieuwe verkiezingen

dat zou beter zijn . Nieuwe verkiezingen vooral ook in de VS .



zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 14-08-2002 12:59 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

En volgens mij gaat het er zeker niet beter op worden.
Vooral de loonkosten lopen de spuigaten uit.
waarom zouden bedrijven hier in west europa nog investeren terwijl ze elders (voormalig oost-blok) 'n pak goedkoper kunnen investeren.
Hier sluiten de bedrijven en ginder worden ze opgericht.
Ginder 'n economische opbouw en hier den dieperik in. Later zorgen ze wel dat deze landen bij de EEG zouden gaan komen.
Neem bvb al die landbouwbedrijven en schandalen.
Veel bedrijven in die sector zijn gewoon verplicht om te sluiten willen de mensen overleven.
Soms vraag ik me af of de overheid er nie tussenzit. Zij sporen landbouwers toch aan om te stoppen ? Met da mestplan in Belgie en alle andere geinigheden...
Vooral de loonkosten laten dalen !
Weet ge bvb op m'n eindejaarspremie gaat méér dan de helft ervan af !! Dan moet 'k nog's belastingen betalen én wat ik aankoop ook nog btw betalen ! Da's toch echt nie normaal !


FOL
Usericon van FOL
Posted 15-08-2002 0:19 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

cola 1,80 euro, tjezus....en dan te bedenken dat mijn zakgeld niet zoveel gegroeid is


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 17-09-2002 20:30 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Mijn zakgeld is gedaald omdat ons mam het wou afronden.....doe dan 5 euro in plaats van 4,50 zeg ik dan......


Do or do not. There is no try.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 17-09-2002 20:44 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

Hahahahah! Ik hoop voor je dat dat per dag is...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-09-2002 20:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

*ahum...*


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2002 20:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik begrijp dus geen klap van economie. volgens mij is het een groot pyramidespel (en die zijn toch verboden) ook niet dat ze altijd de zelfde beslissingen nemen die nooit werken. maar goed. voor veel mensen breken zware tijden aan(diegenen die toch al krap zitten).


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-09-2002 21:07 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 augustus 2002 2:20 schreef Vinay het volgende:
een gerichte stimulans naar kwalteitsbedrijven gericht op duurzaamheid en natuurbehoud is beter signaal van de overheid dan een algehele lastenverlichting ,denk ik .


Dat is toch altijd beter? Of het nu goed of slecht gaat met de economie..

'Koopkracht stimuleren' zijn eigenlijk toch maar lege woorden. Gewone mensen gaan toch niet uitbundig meer kopen als het goed gaat met de economie? Of zie ik dat nu verkeerd?



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-09-2002 21:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Helmet:
Vinay:
*geknipt*:
Nieuwe verkiezingen




met deze 'misschiencrisis' in zicht wordt er hoe dan ook bezuinigd (zal wel moeten anders gaat nederland op zn gat) dus deze opmerking is totaal irrelevant

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 17-09-2002 21:19]


Je moeder.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 17-09-2002 22:42 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Het moet toch eerst helemaal fout lopen voordat er weer nieuwe mensen benoemd zullen worden... dat is meestal zo


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-09-2002 22:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

waarom is altijd de nieuwe politiek de schuldige van het resultaat van vorige economische resultaten? deze 'crisis' komt echt niet alleen door kabinet balkenende


Je moeder.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 17-09-2002 23:08 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 17 september 2002 21:07 schreef mislyd het volgende:
Dat is toch altijd beter? Of het nu goed of slecht gaat met de economie..

'Koopkracht stimuleren' zijn eigenlijk toch maar lege woorden. Gewone mensen gaan toch niet uitbundig meer kopen als het goed gaat met de economie? Of zie ik dat nu verkeerd?



inderdaad , de gerichte subsidies is men jaren mee bezig ,volgens mij .
het lijkt alsof de rechtse regeringen een eeuw terug willen gaan wat betreft hun denken .



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 8:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 22:45 schreef karnivoor het volgende:
waarom is altijd de nieuwe politiek de schuldige van het resultaat van vorige economische resultaten? deze 'crisis' komt echt niet alleen door kabinet balkenende


deels wel: politicie moeten o.a. vertrouwen uitstralen en verdre als ze konstant gaan lopen zeuren over hoe slecht het wel niet is gaat de bevolking zich er naar dragen (dus geld vast houden waardoor er minder wordt uitegegven etc etc.)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-09-2002 11:03 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 september 2002 21:07 schreef mislyd het volgende:
'Koopkracht stimuleren' zijn eigenlijk toch maar lege woorden. Gewone mensen gaan toch niet uitbundig meer kopen als het goed gaat met de economie? Of zie ik dat nu verkeerd?

Dat zie je dus wel verkeerd. Op het moment dat het goed gaat met de economie gaat de zogenaamde koopkracht van mensen omhoog. Dat gebeurt voornamelijk door daling van de prijzen of stijging van de lonen, maar het moge duidelijk zijn dat als het goed gaat mensen meer geld te besteden hebben. Het is ook geen begrip dat aanduidt hoe veel mensen kopen, het duidt aan hoeveel mensen kunnen kopen.. wat ze vrij te besteden hebben.
quote:
Op 17 september 2002 21:17 schreef karnivoor het volgende:
met deze 'misschiencrisis' in zicht wordt er hoe dan ook bezuinigd (zal wel moeten anders gaat nederland op zn gat) dus deze opmerking is totaal irrelevant
Nee, dat is het niet. Dat die crisis er is dat moge duidelijk zijn, daar had ieder kabinet mee te maken gekregen en komt (mede) door de aanslagen van 11 september 2001. Echter, de manier waarop het huidige kabinet om wil gaan met de situatie is volslagen van de pot gerukt. Het is ruim geaccepteerd dat een land een begrotingstekort van 3% van het BNP mag hebben. Om een of andere duistere reden wil ons kabinet niet over de 0.5% heen gaan, terwijl een groter tekort een enorme hoeveelheid geld vrij zou maken om te investeren. Dat is nog eens een extra zware last op de economie en dat proberen ze te verbloemen.
quote:
Op 17 september 2002 22:45 schreef karnivoor het volgende:
waarom is altijd de nieuwe politiek de schuldige van het resultaat van vorige economische resultaten? deze 'crisis' komt echt niet alleen door kabinet balkenende

Het gaat niet om wie er schuldig is aan het begin van deze crisis, het gaat om hoe er mee om gesprongen wordt. Zoals ik eerder al zei, de uitspraken van de minister, alsmede de voorgestelde maatregelen geven blijk van een volslagen afwezigheid van vertrouwen in de economie door de minister van economische zaken zelf. Dat wordt door het hele land opgepakt.. "Als de minister het niet meer ziet zitten dan is het wel heel kut. Ik ga mijn geld niet meer investeren." Dus zie je dat er nauwelijks meer geinvesteerd en gehandeld wordt - iedereen koopt goud, kijk maar naar de huidige goudprijzen - en de economie nog verder in de ellende geraakt.

Dus ja, ik denk dat de huidige situatue wel de schuld is van het nieuwe kabinet.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-09-2002 11:15 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hoe zijn jullie eigenlijk het afgelopen jaar omgegaan met je geld?

Volgens de media is er in Nederland veel gespaard ipv uitgegeven namelijk..


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-09-2002 17:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 september 2002 11:15 schreef Valorian666 het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk het afgelopen jaar omgegaan met je geld?



heb dit jaar een recorhoeveelheid over de balk gesmeten
Volgens de media is er in Nederland veel gespaard ipv uitgegeven namelijk..

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-09-2002 22:59]


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-09-2002 17:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 september 2002 11:03 schreef helmet het volgende:
Dat zie je dus wel verkeerd. Op het moment dat het goed gaat met de economie gaat de zogenaamde koopkracht van mensen omhoog. Dat gebeurt voornamelijk door daling van de prijzen of stijging van de lonen, maar het moge duidelijk zijn dat als het goed gaat mensen meer geld te besteden hebben. Het is ook geen begrip dat aanduidt hoe veel mensen kopen, het duidt aan hoeveel mensen kunnen kopen.. wat ze vrij te besteden hebben.
Nee, dat is het niet. Dat die crisis er is dat moge duidelijk zijn, daar had ieder kabinet mee te maken gekregen en komt (mede) door de aanslagen van 11 september 2001. Echter, de manier waarop het huidige kabinet om wil gaan met de situatie is volslagen van de pot gerukt. Het is ruim geaccepteerd dat een land een begrotingstekort van 3% van het BNP mag hebben. Om een of andere duistere reden wil ons kabinet niet over de 0.5% heen gaan, terwijl een groter tekort een enorme hoeveelheid geld vrij zou maken om te investeren. Dat is nog eens een extra zware last op de economie en dat proberen ze te verbloemen.

Het gaat niet om wie er schuldig is aan het begin van deze crisis, het gaat om hoe er mee om gesprongen wordt. Zoals ik eerder al zei, de uitspraken van de minister, alsmede de voorgestelde maatregelen geven blijk van een volslagen afwezigheid van vertrouwen in de economie door de minister van economische zaken zelf. Dat wordt door het hele land opgepakt.. "Als de minister het niet meer ziet zitten dan is het wel heel kut. Ik ga mijn geld niet meer investeren." Dus zie je dat er nauwelijks meer geinvesteerd en gehandeld wordt - iedereen koopt goud, kijk maar naar de huidige goudprijzen - en de economie nog verder in de ellende geraakt.

Dus ja, ik denk dat de huidige situatue wel de schuld is van het nieuwe kabinet.


zover gaat mn economische kennis nog niet, maar het klinkt wel logisch jah


Je moeder.


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 18-09-2002 18:36 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Crisis??? Dat wordt idd allemaal gesuggereerd ja, maar of we echt van een economische crisis kunnen spreken, kom nou toch. De minder bedeelden gaan altijd zware tijden tegemoet, dat is nu eenmaal de fuck-up van "society".

Het huidige kabinet dekt zich gewoon enorm in zodat ze niet zo zwaar af kunnen gaan (" ja maar het gaat zo slecht met de economie dus hebben we geen geld om onze beloften na te komen"). En omdat de media toch best een grote invloed hebben op de bevolking gelooft iedereen ook nog es dat het allemaal zo slecht gesteld is.


Drink met matuh............., nooit alleen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-09-2002 23:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ga maar eens de trend na van de afgelopen eeuw en bereken wanneer volgens die trend er weer een crisis komt: juist, 2000-2005 ongeveer


Je moeder.


Fire
Usericon van Fire
Posted 19-09-2002 1:50 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wat zijn die mensen dom... waarom zou een kroeg baas de prijzen verlagen. Ze verkopen minder en de omzet is gelijk. Dus de winst stijgt omdat de inkoop daalt. Simpel toch.

trouwens de beurs had gisteren ook wel een klein dipje. Dus het gaat lekker met de economie

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 19-09-2002 1:52]



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-09-2002 11:27 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 september 2002 18:36 schreef Morbid Death het volgende:
Crisis??? Dat wordt idd allemaal gesuggereerd ja, maar of we echt van een economische crisis kunnen spreken, kom nou toch.
Goeiemorgen... sorry dat ik het zo bot zeg, maar hoe zeer heb jij je verdiept in de economie voordat je deze uitspraak deed? De beursen staan op een belachelijk laag niveau, de goudprijs schiet omhoog, de minister van economische zaken begint over de meest extreme maatregelen te praten, de werkgelegenheid daalt omdat er niet meer geinvesteerd wordt en ons inflatiecijfer ligt hoger dan in de rest van Europa... need I say more?

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 19-09-2002 11:28]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen