IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : e-Boeken / e-reader (Kindle, BeBook, e.d.) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2011 20:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 april 2011 9:51 schreef rotor het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt maar tekst in een pdf is altijd minder scherp dan in een word-file, en als je uitzoomt wordt het al gauw vlekkerig en onleesbaar...


Dat zou toch niet moeten kunnen? PDF is toch opgebouwd met vectoren waardoor het oneindig zoombaar is?

Nouja ingescand is het natuurlijk altijd kut.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 12-04-2011 22:44 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 12 april 2011 20:34 schreef ElitE het volgende:
Dat zou toch niet moeten kunnen? PDF is toch opgebouwd met vectoren waardoor het oneindig zoombaar is?

Nouja ingescand is het natuurlijk altijd kut.
PDF is meer een container waar van alles in kan. Op het moment dat je tekst erin hebt zou je net zolang moeten kunnen inzoomen zolang je gebruikte font dat ondersteunt. Als je echter een plaatje erin plakt blijft dat gewoon een pixelplaatje. En ik durf uit mijn hoofd niet eens te zeggen of PDF uberhaupt vectorplaatjes kan bevatten (al verwacht ik van wel).


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2012 22:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Relaxed zo'n kindle touch, ik heb hem gekocht voor op reis maar het leest erg lekker moet ik zeggen. Het ruikt niet naar boek en 100 kindles in de kast zetten is vrij kinderachtig maar verder top! Geen spiegelend scherm, rustig voor de ogen en er kunnen duizenden boeken op. En met engelstalige boeken heb je geïntegreerde woordenboekfunctie, hou het scherm ff ingedrukt op een woord dat je niet goed kent en je krijgt de omschrijving uit het Oxford English Dictionary voor je kiezen. Met evt via 1 touch een shortcut naar de wikipedia-pagina (zit ook een browser op). En met 1 keer de back-knop aanraken ben je weer terug waar je was in je boek. VERY nice!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-05-2012 23:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2012 22:54 schreef M. het volgende:
Relaxed zo'n kindle touch, ik heb hem gekocht voor op reis maar het leest erg lekker moet ik zeggen. Het ruikt niet naar boek en 100 kindles in de kast zetten is vrij kinderachtig maar verder top! Geen spiegelend scherm, rustig voor de ogen en er kunnen duizenden boeken op. En met engelstalige boeken heb je geïntegreerde woordenboekfunctie, hou het scherm ff ingedrukt op een woord dat je niet goed kent en je krijgt de omschrijving uit het Oxford English Dictionary voor je kiezen. Met evt via 1 touch een shortcut naar de wikipedia-pagina (zit ook een browser op). En met 1 keer de back-knop aanraken ben je weer terug waar je was in je boek. VERY nice!


EN je eigen custom kaft natuurlijk Altijd leuk. Grote 'Don't panic' voorop en door de huidige (overal gratis, want standaard betaald door Amazon bij de prijs inbegrepen!) internet-toegang heb je zowaar echt iets dat bizar dicht bij een ware Hitchhiker's Guide komt


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 15-05-2012 11:25 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Ik heb een Sony eReader en zou misschien een keer een paar ebooks via Amazon willen kopen. Maar Amazon heeft alleen Kindle producten.
Weet iemand in welke bestanden Amazon levert? (ook pdf en epub?) en kan ik deze zo op mijn Sony reader zetten?

[Dit bericht is gewijzigd door Vlekkie op 15-05-2012 11:28]


euu?


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 15-05-2012 13:11 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik weet wel dat het kindle-formaat met een programma is om te zetten naar epub.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2012 16:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Iemand een beetje up-to-date wat betreft de huidige stand van zaken in e-reader-land?

Wat zijn nu de populaire modellen en waarom? Zijn er valkuilen bij bepaalde merken die je vantevoren niet zo doorhebt?

Moet er zelf nog wat meer induiken, maar denk dat er wel eentje gaat komen hier. Iets wat me toestaat willekeurige .pdf's erin te knallen en wat redelijk vlot en mooi de boel op het scherm tovert is het minimum WiFi/3G lijkt me leuk erbij, maar niet strikt noodzakelijk. Nu ken ik eigenlijk alleen de Kindle genoeg van naam om erop te vertrouwen dat het solide producten zijn, maar er zijn vast meer goede dingen! Had ook een beetje het gevoel dat Amazon/Kindle een wat gesloten systeem erop nahoudt met hun type bestanden Dat is dan geloof ik ook wel weer om te zetten naar .pdf, maar liever iets wat direct al wat universeler is

edit: en er is nu ook een Kindle Fire, met kleuren-LCD-display etc. Wat dat betreft meer een tablet, maar nog wel cheap!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2012 16:35]


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-11-2012 17:52 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik heb sinds kort een Icarus Go en die bevalt me uitstekend. Een 6"-scherm, geen internet en een eInk-scherm. Instapmodel, maar aangezien ik nieuw was met ereaders vond ik het wel zo verstandig om te beginnen met een niet al te prijzig model. Besturing is wat traag en ik mis de geur van boeken, maar dat weegt niet op tegen het grote voordeel (geen boekenkasten vol meer met boeken die ik niet zo snel zal herlezen).
Ook handig nu dat ik mijn grote verzameling pdf-jes die ik in de loop der tijd bij elkaar heb verzameld, nu eindelijk eens goed kan gaan lezen. Vanaf een desktop/laptop lezen vind ik dat hooguit geschikt voor een pagina of 10.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-11-2012 18:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 april 2011 22:36 schreef ElitE het volgende:
hehe zo'n touchscreen is juist het laatste wat ik zou willen. echte knoppen voor echte mannen!(lees motorisch beperkt)




Nu heb ik dus de Kobo Touch gekregen van mn vriending.

Was altijd sceptisch over die eReader dingen maar heb er toch maar voor gekozen. Ik moet voor mn studie toch erg veel PDFjes lezen en dat werkt gewoon kut op een computer met teveel afleidingen voor mij en geen fijne ontspannen houding.
En ik heb geen zin om een boom per maand uit te printen.

Dat touchscreen is voor mij best irritant maar de Kobo touch is wel de beste getest door de consumentenbond.

Het is niet super voor wetenschappelijke artikelen want het blijft een klein schermpje maar ik ben er toch wel blij mee.


@ Zelthro: de Kobo touch heeft eInk en Wifi.

kost nu maar iets van 100 eu.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-11-2012 18:55]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-11-2012 21:03 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik lees alweer een jaar op mijn BeBook, best fijn zo'n e-reader maar toch mis ik het boekgevoel en het bladzijdes omslaan. Anderzijds had ik dit jaar geen zeven boeken in mijn koffer geduwd en scheelde dat behoorlijk qua pak ruimte.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-11-2012 21:19 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Het is inderdaad zeer praktisch, ik gebruik het ding dan ook veel voor mijn studie, maar echt "lekker lezen" doe je er niet mee.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-11-2012 23:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 november 2012 16:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Iemand een beetje up-to-date wat betreft de huidige stand van zaken in e-reader-land?

Wat zijn nu de populaire modellen en waarom? Zijn er valkuilen bij bepaalde merken die je vantevoren niet zo doorhebt?


Ik vind ereaders vooral handig op (fiets)reis. Ik had een Kindle Touch mee door de States. Vele boeken verslonden. Een tablet vond ik zelf een mindere optie omdat die meer batterijen verbruikt en zoveel elektriciteit trapte ik nu ook weer niet bij elkaar. Daarnaast is e-paper bij uren lezen rustiger voor de ogen en is het beter te zien in zonlicht.
Nadeel van dat ding is wel dat uitgevers nog huiverig zijn. Zo kan het gebeuren dat Amerikaanse klanten een bepaalde uitgave wel via de Amazon store kunnen kopen, en Europese niet. Dan moet je het weer doen met een boek. Lame!! (ik had dat bij R. Scott Bakker, 2e serie van hem)

Als het je vooral om pdf's gaat zou ik misschien eerder voor een tablet gaan. Inzoomen, uitzoomen en je kunt bij verwijzingen meteen doorklikken naar de webz op hetzelfde apparaat.

*edit* 3G/4G is wat mij betreft overbodig, wifi onontbeerlijk. Je kunt altijd wifi krijgen bij een Mac of zo, en steeds vaker ook in de trein.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-11-2012 23:33]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-11-2012 13:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Een e-book, is dat alleen een elektronische versie van een boek? of zitten er extra dingen in? Ik kan mij voorstellen dat er , net als bij een DVD, er bonus features opzitten, bijvoorbeeld achtergrondinformatie over iets uit het boek. Dat zou wel een meerwaarde geven.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-11-2012 13:45 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

De film van het boek misschien, dan kan je lezen ineens skippen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-11-2012 13:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 13:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Een e-book, is dat alleen een elektronische versie van een boek?

Vaak alleen dat. En ik vind eigenlijk e-boeken nog veel te duur tov paperbacks, maar goed.
quote:
Op 23 november 2012 17:52 schreef WMP het volgende:
Ik heb sinds kort een Icarus Go en die bevalt me uitstekend. Een 6"-scherm, geen internet en een eInk-scherm.

Icarus Go, check Geen WiFi ook?
quote:
Op 23 november 2012 18:53 schreef ElitE het volgende:


Nu heb ik dus de Kobo Touch gekregen van mn vriending.

Was altijd sceptisch over die eReader dingen maar heb er toch maar voor gekozen. Ik moet voor mn studie toch erg veel PDFjes lezen en dat werkt gewoon kut op een computer met teveel afleidingen voor mij en geen fijne ontspannen houding.
En ik heb geen zin om een boom per maand uit te printen.

Dat touchscreen is voor mij best irritant maar de Kobo touch is wel de beste getest door de consumentenbond.

Het is niet super voor wetenschappelijke artikelen want het blijft een klein schermpje maar ik ben er toch wel blij mee.


@ Zelthro: de Kobo touch heeft eInk en Wifi.

kost nu maar iets van 100 eu.

Kobo touch, check De pdf's kun je dus lekker vlot doorheen bladeren, en snel in- en uitzoomen e.d.?

En vind jij persoonlijk touchschermen gewoon altijd irritant, of specifiek bij dit? Ik vind touchschermen an sich heerlijk namelijk
quote:
Op 23 november 2012 23:32 schreef M. het volgende:
Ik vind ereaders vooral handig op (fiets)reis. Ik had een Kindle Touch mee door de States. Vele boeken verslonden. Een tablet vond ik zelf een mindere optie omdat die meer batterijen verbruikt en zoveel elektriciteit trapte ik nu ook weer niet bij elkaar. Daarnaast is e-paper bij uren lezen rustiger voor de ogen en is het beter te zien in zonlicht.


quote:
Nadeel van dat ding is wel dat uitgevers nog huiverig zijn. Zo kan het gebeuren dat Amerikaanse klanten een bepaalde uitgave wel via de Amazon store kunnen kopen, en Europese niet.

Dat is wel erg lame, ja. Maar ja, dan maar illegale paden bewandelen
quote:
Als het je vooral om pdf's gaat zou ik misschien eerder voor een tablet gaan. Inzoomen, uitzoomen en je kunt bij verwijzingen meteen doorklikken naar de webz op hetzelfde apparaat.

Dat werkt op jouw Kindle Touch niet zo goed, dus? Dat zou voor mij wel een grote bonus zijn, namelijk. Kleur e-ink daarom ook, maar dat heb ik nog niet in een e-reader gezien. Dus, tablet blijft ook een optie, ja Moet alleen nog even goed nadenken wat dan een redelijke prijs is, want de eventuele tablet/e-reader kan ik alleen goedpraten wat betreft prettig lezen en snelle/prettige navigatie van .pdf's. Verder met een netbook en smartphone al genoeg gadghets in huis
quote:
*edit* 3G/4G is wat mij betreft overbodig, wifi onontbeerlijk. Je kunt altijd wifi krijgen bij een Mac of zo, en steeds vaker ook in de trein.



I wish I was a butterfly


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-11-2012 13:57 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2012 23:32 schreef M. het volgende:
Ik vind ereaders vooral handig op (fiets)reis. Ik had een Kindle Touch mee door de States. Vele boeken verslonden. Een tablet vond ik zelf een mindere optie omdat die meer batterijen verbruikt en zoveel elektriciteit trapte ik nu ook weer niet bij elkaar. Daarnaast is e-paper bij uren lezen rustiger voor de ogen en is het beter te zien in zonlicht.
Nadeel van dat ding is wel dat uitgevers nog huiverig zijn. Zo kan het gebeuren dat Amerikaanse klanten een bepaalde uitgave wel via de Amazon store kunnen kopen, en Europese niet. Dan moet je het weer doen met een boek. Lame!! (ik had dat bij R. Scott Bakker, 2e serie van hem)

Als het je vooral om pdf's gaat zou ik misschien eerder voor een tablet gaan. Inzoomen, uitzoomen en je kunt bij verwijzingen meteen doorklikken naar de webz op hetzelfde apparaat.

*edit* 3G/4G is wat mij betreft overbodig, wifi onontbeerlijk. Je kunt altijd wifi krijgen bij een Mac of zo, en steeds vaker ook in de trein.



Ik vind het licht van een tablet vervelend bij het lezen van lange stukken.

Ook ik ben aan het nadenken over een eReader vanwege de vele PDF'jes. Maar ik moet er wel aantekeningen bij kunnen zetten en inderdaad wifi is voor mij belangrijk.

Ook nog een beetje verloren in eReader-land dus.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-11-2012 14:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 13:57 schreef Nix het volgende:
Ik vind het licht van een tablet vervelend bij het lezen van lange stukken.

Ook ik ben aan het nadenken over een eReader vanwege de vele PDF'jes. Maar ik moet er wel aantekeningen bij kunnen zetten en inderdaad wifi is voor mij belangrijk.

Ook nog een beetje verloren in eReader-land dus.

Op eigenschappen als WiFi etc. filteren is niet zo lastig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e-book_readers

Batterijduur (voor e-Ink) staat er dan niet bij, maar meeste is toch wel 30+ uur en dat vind ik prima. Wel lastig om dingen als de besturing en snelheid in gebruik boven water te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-11-2012 14:00]


I wish I was a butterfly


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-11-2012 14:02 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Wat zijn de termen voor inzoomen en aantekeningen kunnen maken bij eReaders?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-11-2012 14:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

'zoom' en 'annotation' of 'notes' ofzo Maar de manier waarop, vooral van dat laatste, kan behoorlijk verschillen


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2012 14:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Bij de Kobo touch is het me nog niet gelukt om in PDF aantekeningen en notaties te maken. De notaties zouden moeten kunnen maar ik dnek dat markeren niet zomaar kan.


in PDF heb je ook problemen met ingescande documenten.

K heb ook nog wel problemen met aanpassen van titels. Ik krijg het nog niet netjes voor elkaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-11-2012 15:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zoomen op e-paper schiet echt helemaal niet op. Aantekeningen maken op een e-paper touchscreen schiet helemaal niet op. Met een toetsenbordje misschien wat meer, maar dat weet ik niet.

Dus e-paper: fijner voor de ogen en in de zon. Maar aantekeningen maken en zoomen e.d. niet zo tof.
Tablet: bij lange duur minder fijn voor de ogen, aantekeningen maken gaat prima en zoomen ook. Een collega van me (die naast zijn werk studeert) heeft de Samsung Note 10.1, daar zit een stylus bij, kan je allemaal annotaties maken in artikelen, aantekeningen maken tijdens colleges etc. En met de software schijn je je krabbels direct als pdf te kunnen saven, er is handschriftherkenning... Dat lijkt een beetje de "sweet spot" te zijn momenteel (tenzij je voor Apple wil gaan).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-12-2012 13:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Voor aantekeningen bij colleges gebruik nog steeds mijn netbook. Klein en relatief licht en het gemak van een gewoon toetsenbord.

De ideale e-reader/tablet moet inderdaad ook bij PDF (ingescande documenten) redelijk kunnen zoomen, markeren en geschreven aantekeningen kunnen opslaan.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-12-2012 14:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Weet iemand een goed programma om titels van PDF's te kunnen veranderen. Het is echt een drama navigeren in mn eReader.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-12-2012 14:55 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 december 2012 14:20 schreef ElitE het volgende:
Weet iemand een goed programma om titels van PDF's te kunnen veranderen. Het is echt een drama navigeren in mn eReader.


Die kan je toch veranderen zoals je bijvoorbeeld een Word bestand veranderd?


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-12-2012 15:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2012 14:20 schreef ElitE het volgende:
Weet iemand een goed programma om titels van PDF's te kunnen veranderen. Het is echt een drama navigeren in mn eReader.

Bedoel je de bestandsnaam of de titel onder Properties? In het laatste geval: Adobe Acrobat Pro Maar er is vast ook een gratis legaal alternatief.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen