IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : The Gathering Vorige pagina | Volgende pagina
X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 18-10-2005 22:17 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Die onderste is geloof ik de cover van de amerikaanse release. Een maat van me heeft die in ieder geval (via ebay ofzo).


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-10-2005 22:24 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kijk, dus er is een release in de US geweest. Ben benieuwd of ze er veel verkocht hebben aldaar, hehe.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-10-2005 0:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 18 oktober 2005 22:17 schreef X-Act het volgende:
Die onderste is geloof ik de cover van de amerikaanse release. Een maat van me heeft die in ieder geval (via ebay ofzo).

Klopt. Ik heb ook alledrie de cd's met de verschillende covers. Muziek is verder hetzelfde trouwens.
Eigenlijk heb ik ook moeite verschil te horen tussen het origineel en de remix...


Zenial


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 19-10-2005 5:08 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2005 21:52 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehe.

Ik heb sinds een dag of wat Always weer eens in de cdwisselaar in de auto zitten en wat is en was dat toch een geweldige plaat!

Al is de drummer enorm voorspelbaar, de gitaar en baspartijen simpel. Maar de zangpartijen van de heer Bart en de zangeres zijn geweldig. Maar de toetsenist is toch wel de grootste muzikale blikvanger. Wat een heerschpartijen. En ik hou helemaal niet zo van toetsen, hehe.

Hoeveel hoezen zijn er eigenlijk van die eerste?

Ik ken deze:



De gemixte versie:





Maar deze:




Ik had hem ooit met nog een andere hoes...beetje overdreven.

Iemand die nieuwe dubbel-DVD al gezien?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Sater
Usericon van Sater
Posted 19-10-2005 6:26 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb em alleen gezien in de winkel. Weet dus niet wat er op staat.

Onlangs Always gekocht en hij is echt vet!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-10-2005 11:41 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 6:26 schreef Sater het volgende:
Ik heb em alleen gezien in de winkel. Weet dus niet wat er op staat.

Onlangs Always gekocht en hij is echt vet!

Hahahaha ach beter 13 jaar te laat dan nooit


Zenial


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-10-2005 14:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 oktober 2005 0:17 schreef Zenial het volgende:
...
Eigenlijk heb ik ook moeite verschil te horen tussen het origineel en de remix...


De keyboards zijn wat opgepoetst zodat ze wat minder 'Casio' klinken en het gitaargeluid is iets naar voren gehaald omdat het origineel een minder gitaargeluid had, wat een veel vookomend euvel was met wat uit de Beaufort studio's kwam (en dat werd dat gezien als dé metalstudio toendertijd).

Ik gooi em er nog maar es op just in case:


Nog steeds zoek ik de The Gathering - Advance demo second album;

deze tracks staan erop met 50/50 grunt/normale zang van Bart:

1-Heartbeat amplifier
2-Her last flight
3-On a wave
4-The illusionist
5-Passage to desire
6-Of pavilions and fountains

Ik heb vrij veel (tape & digitaal) ruilmateriaal dus er valt altijd wel wat te regelen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-10-2005 14:26]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-10-2005 14:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2005 21:52 schreef Oud Vuil het volgende:
(...)

Ik ken deze:



(...)



Ik heb een re-release met bovenstaande hoes. Ik weet alleen niet of het origineel dezelfde hoes had of niet.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-10-2005 16:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 14:35 schreef altx het volgende:
Ik heb een re-release met bovenstaande hoes. Ik weet alleen niet of het origineel dezelfde hoes had of niet.

Jups, origineel had zelfde voorkant, alleen andere achterkant dan de re-release


Zenial


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 19-10-2005 22:34 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 14:22 schreef Mutilator het volgende:


Ik gooi em er nog maar es op just in case:


Nog steeds zoek ik de The Gathering - Advance demo second album;

deze tracks staan erop met 50/50 grunt/normale zang van Bart:

1-Heartbeat amplifier
2-Her last flight
3-On a wave
4-The illusionist
5-Passage to desire
6-Of pavilions and fountains

Ik heb vrij veel (tape & digitaal) ruilmateriaal dus er valt altijd wel wat te regelen!!!




Dát zou ik ook wel eens willen horen. Ik heb die cd ooit 1 keer geluisterd in de platenzaak en ben meteen afgehaakt vanwege de zang. Maar met de heer Bart op vocals...



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 19-10-2005 23:21 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 18 oktober 2005 21:52 schreef
Maar deze:





Ha!
Die 'versie' heb ik. Jaar of 5 terug bij de mediamarkt voor een prikkie op de kop getikt.
Briljant album

Pas Sleepy Buildings aangeschaft: ook een heerlijke plaat



Doomy
Usericon van Doomy
Posted 20-10-2005 5:18 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 22:34 schreef Oud Vuil het volgende:


Dát zou ik ook wel eens willen horen. Ik heb die cd ooit 1 keer geluisterd in de platenzaak en ben meteen afgehaakt vanwege de zang. Maar met de heer Bart op vocals...
Ik vind die 2e cd ook gaaf trouwens...ik zal wel de enige zijn... Ben ook erg benieuwd nar die demo...
Maar de hoop deze demo ooit nog tegen te komen heb ik maar vast opgegeven...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-10-2005 8:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 oktober 2005 5:18 schreef Doomy het volgende:
Ik vind die 2e cd ook gaaf trouwens...ik zal wel de enige zijn... Ben ook erg benieuwd nar die demo...
Maar de hoop deze demo ooit nog tegen te komen heb ik maar vast opgegeven...

Nee hoor ik vind de 2e ook gaaf. Maar de zang heeft wel wat weg van Faith No More en dat luister ik ook graag


Zenial


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-10-2005 10:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 14:22 schreef Mutilator het volgende:
Ik gooi em er nog maar es op just in case:


Nog steeds zoek ik de The Gathering - Advance demo second album;

deze tracks staan erop met 50/50 grunt/normale zang van Bart:

1-Heartbeat amplifier
2-Her last flight
3-On a wave
4-The illusionist
5-Passage to desire
6-Of pavilions and fountains

Ik heb vrij veel (tape & digitaal) ruilmateriaal dus er valt altijd wel wat te regelen!!!

Als het goed is, heb ik nog ergens een tape (jaja, u leest het goed) met een (deel van een?) concert waarbij ze twee nummers van die demo spelen. Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden en het materiaal kan digitaliseren.


Touché, pussycat!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-10-2005 14:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 oktober 2005 10:09 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als het goed is, heb ik nog ergens een tape (jaja, u leest het goed) met een (deel van een?) concert waarbij ze twee nummers van die demo spelen. Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden en het materiaal kan digitaliseren.


Dat zou gewéldig zijn! Ikzelf kwam trouwens een een videootje tegen met opname sessies van Always. Volgens mij is het een rip van een officiele terugblik DVD aangezien een later logo te zien is ; staat daar meer van Always op?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-12-2005 20:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Net na minstens 3 jaar Mandylion weer es gedraaid. Toch wel leuk weer. Morgen Always der maar weer es indrukken denk ik.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2005 20:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2005 20:31 schreef varanus het volgende:
Net na minstens 3 jaar Mandylion weer es gedraaid. Toch wel leuk weer. Morgen Always der maar weer es indrukken denk ik.
Laatst die nieuwe versie van Mandylion gekocht en Nighttime Birds, geweldige albums!

Anneke is echt een wereldzangeres


oscura
Usericon van oscura
Posted 30-12-2005 12:49 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2005 20:33 schreef Jenje het volgende:
Laatst die nieuwe versie van Mandylion gekocht en Nighttime Birds, geweldige albums!

Anneke is echt een wereldzangeres



zekers!!!!! ik vind ze geweldig!!!! die live dvd van de melkweg a'dam is ook gaaf!


carcasstrid


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2005 13:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben na Nighttime birds eigenlijk afgehaakt, hoe zijn de albums daarna?

Heb het idee in mijn kop zitten dat die veel slapper zijn


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 30-12-2005 13:57 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Albums zijn iets meer de "trip-hop-rock" kant uitgegaan... Wel nog steeds erg de moeite imo!! En een erg leuke is het "Sleepy buildings, a semi-acoustic evening" album! Prachtige akoustische uitvoeringen van zowel oude klassiekers als nieuwer werk... Een album om bij momenten kippenvel van te krijgen! De sfeer druipt er zó vanaf!


Member of the iso-betawuste crew!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2005 13:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is het meer de electronische kant op gegaan of zit er nog steeds een duidelijk link naar de rock/metal in?

Die dubbelaar met die gele hoes heb ik wel eens gehoord volgens mij


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 30-12-2005 14:11 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Tja, die dubbelaar is ind meer naar de electronica kant toegegaan... Metal zal je er niet meer in terugvinden,dat is juist! Rock daarentegen wel,maar net op die dubbelaar wat minder! Superheat en dergelijke albums bevatten alweer wat meer rockelementen. Die dubbelaar (How to measure a planet) is wel het meest experimentele wat ze al gedaan hebben...niet voor iedereen geschikt denkek. Softe trip rock is imo wel een vrij passende omschrijving voor de huidige The Gathering sound.


Member of the iso-betawuste crew!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2005 14:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2005 13:21 schreef Jenje het volgende:
Ik ben na Nighttime birds eigenlijk afgehaakt, hoe zijn de albums daarna?

Heb het idee in mijn kop zitten dat die veel slapper zijn


heeeeeeeeeel veel slapper. en helaas niet beter. nee, de volgende cd mag wel wat meer "ballen" hebben anders is het over en uit wat mij betreft.(en mandylion en nightime birds waren zo ongelooflijk goed )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2005 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Daar was ik idd al bang voor ja


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 30-12-2005 14:51 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Tja, ik kan me voorstellen dat een groot deel van het ZM-publiek minder om kan met de sound van de laatste albums, maar dat neemt niet weg dat het echte pareltjes zijn!! Ik zou het uiteraard ook niet erg vinden moesten de komende albums weer iets meer de oudere richting uitgaan, maar ik ga ze zeker niet meteen laten vallen moest het zo niet uitdraaien (grote kans toe me dunkt).


Member of the iso-betawuste crew!!


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen