IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iron Maiden (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-06-2010 23:30 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 10 juni 2010 23:26 schreef krisiunizer het volgende:
De 'ho ho ho'-refreintjes zijn dodelijk op latere platen.
Op Killers en Iron Maiden staan niet echt lange nummers. </hint>
Zal ik die eens luisteren.

Je ziet ook nog best veel jeugd met Iron Maiden shirts rondlopen bij de weg. Is voor veel lui nog steeds een instapband.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-06-2010 23:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 juni 2010 23:30 schreef M. het volgende:
Was Iron Maiden ooit underground, dan?


Metal is nog steeds underground toch?


*kuch*


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 23:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juni 2010 23:19 schreef bastianus het volgende:
Mwoah, na Steen stoal en sentiment is dat ook niet veel soeps meer.
Overigens was Powerslave mijn eerste tapeje met metal of hardrock. Pas daarna kreeg ik een tape getrade met "Peace of mind" met o.a. de klassieker "Hallowed by the name". Heeft nog jaren geduurd voor ik de titels van Maiden enigzins in de peiling had.
Piece of mind vind ik wel de beste, geniale nummers als "Revelations", "The trooper" en "Die with your boots on".
Tweede tapeje was trouwens "No remorse" van Mötörhead. Die heb ik nog veel grijzer gedraaid dan alles van Maiden bij elkaar. Achteraf snap ik daar weinig van.
Oeps. Hallowed by the name stond trouwens op "the number of the beast" besef ik me ineens. Die stond op de andere kant van mijn TDK D90. "The number" draaide ik toen ook al nauwelijks, vind ik net als Thieu een minder album.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 23:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juni 2010 23:30 schreef bokaj het volgende:
Zal ik die eens luisteren.

Je ziet ook nog best veel jeugd met Iron Maiden shirts rondlopen bij de weg.
Knap gevaarlijk met al die auto's.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-06-2010 23:32 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
The band's setlist was as follows:

01. The Wicker Man
02. The Ghost Of The Navigator
03. Brighter Than A Thousand Suns
04. El Dorado (weet ik nog niet)
05. Paschendale
06. The Reincarnation Of Benjamin Breeg
07. These Colours Don't Run (meh)
08. Blood Brothers
09. Wildest Dreams
10. No More Lies
11. Brave New World
12. Fear Of The Dark
13. Iron Maiden

Encore:

14. The Number Of the Beast
15. Hallowed Be Thy Name
16. Running Free


Ik doe het er wel voor. Als ik voor de zoveelste keer 2 Minutes to Midnight, Can I Play With Madness of The Trooper wil horen zet ik wel één van de vele dvd's of videobanden op. Ik roep al jaren dat de band qua setlist ho-pe-loos blijft steken in het (absoluut glorieuze) verleden en ik ben dan ook blij dat daar eens een keer van afgestapt wordt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 10-06-2010 23:35 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2010 23:30 schreef M. het volgende:
Was Iron Maiden ooit underground, dan?


Ga jij nou maar weer aan je stoner en laat dit soort ouwe lullen bands praat aan de ouwe lullen over


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2010 23:36 by M. Profiel van M.

Ik heb zelf wat oude albums van Maiden en die vind ik wel tof. Er is wat mij betreft niets mis met toegankelijkheid, zolang het maar, tja, "goede nummers" zijn. En wat dan de definitie van goede nummers is, dat weet ik niet. Maar ik kan het wel horen, meen ik.

Ik weet ook dat ik het na 7th... enorme bagger vind. Het materiaal na de reunie met Bruce trek ik ook bijzonder slecht.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 10-06-2010 23:37 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2010 23:36 schreef M. het volgende:
Ik weet ook dat ik het na 7th... enorme bagger vind. Het materiaal na de reunie met Bruce trek ik ook bijzonder slecht.


Bij deze verwelkom ik u bij de ouwe lullen club

off-topic, zit nu Brant Bjork op Roadburn 2010 te luisteren op die 3voor12 site, en moet je gelijk geven damn wat was dat vet.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-06-2010 23:38 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 10 juni 2010 23:28 schreef bastianus het volgende:
Raar argument. Namelijk weinig mis met gewone songstructuren in metal en hardrock enzo vind ik. Sterker nog, ik vind luisterbaarheid juist wel weer een voordeel in alle soorten muziek, evenals wat voorspelbare structuren.
Iron Maiden overdrijft IMO en dan slaat de verveling toe. Het is mij nog nooit gelukt om een heel optreden van die gasten uit te zitten. Sorry hoor, ik verlaat deze topic.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2010 23:41 by M. Profiel van M.

quote:
Op 10 juni 2010 23:37 schreef Marcel H. het volgende:
Bij deze verwelkom ik u bij de ouwe lullen club

off-topic, zit nu Brant Bjork op Roadburn 2010 te luisteren op die 3voor12 site, en moet je gelijk geven damn wat was dat vet.

Hahahaha ja dat was VET HE???

Maar eh, tja. Ik kwam pas met Maiden in aanraking op m'n 15e (bijna 17 jaar terug) dus ik ben wel een ehhh laatbloeier.
Los daarvan blijft het eerste nummer wat ik van ze hoorde (Moonchild) m'n favoriete nummer. En daarna de nummers met Paul denk ik.

Die opgewekte meuk trek ik sowieso niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 11-06-2010 9:56 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 juni 2010 22:58 schreef krisiunizer het volgende:
Wat zouden de jonkies van dit Maiden-topic vinden intussen? hehe


"Wat kunnen die ouwe azijnpissers toch zaniken"



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-06-2010 23:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juni 2010 22:09 schreef krisiunizer het volgende:
Circle Jerks - vrij ondergewaardeerd bandje toch.




Zeker!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-06-2010 0:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 juni 2010 23:26 schreef krisiunizer het volgende:
De 'ho ho ho'-refreintjes zijn dodelijk op latere platen.
...


Je laat het wel kerstig klinken. Ik vind dat aspect nog wel meevallen en het werkt wel bij het publiek.

Persoonlijk vind de nummers waarin de titel tot in den treure wordt herhaald dodelijk in negatieve zin: Heaven can wait, No more lies, Brave new world...

Overigens vind ik Somewhere in Time (Heaven can wait uitgezonderd) en Seventh Son..hun allerbeste werk, ook een lang nummer zoals Alexander the Great.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 0:36]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 0:53 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 0:32 schreef Mutilator het volgende:
Alexander the Great.


Samen met Wasted Years de uitschieter op een verder vrij zouteloze plaat i.m.o.


Bareuh...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-06-2010 0:57 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 juni 2010 0:53 schreef De Ulk het volgende:
Samen met Wasted Years de uitschieter op een verder vrij zouteloze plaat i.m.o.


Vind ik persoonlijk dus niet: Sea of madness, prijsnummer: The loneliness of the long distance runner, Stranger in a strange land..mss is Deja vu idd nog wat lame...ik vind het een fantastische plaat met fenomenaal soleerwerk en schitterende twinleads..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 1:17 by De Ulk Profiel van De Ulk

Dat mag je natuurlijk vinden, maar ik hoor weinig gitaar en veel synth. Deja Vu had veel vetter geklonken met echte gitaren (het nummer vráágt om een vette slaggitaarriff), Sea Of Madness vind ik ondermaats, The Loneliness Of The Long Distance Runner gaat bij mij het ene oor in, het andere uit. Stranger In A Strange Land tenslotte mist de typische Maiden-power.


Bareuh...


C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 12-06-2010 10:39 by C. Christ Profiel van C. Christ

"The Number Of The Beast" is mijn favoriete Maiden plaat. "Total Eclipse" is het tofste nummer dat ze gemaakt hebben (IMO). Deze staat natuurlijk wel op de re-issue, maar niet op de originele plaat! Hij staat als B-side op "Run To The Hills". Da's ook waar ik hem van ken!



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 10:53 by De Ulk Profiel van De Ulk

Ze hadden beter Total Eclipse op die plaat kunnen zetten dan Gangland.


Bareuh...


C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 12-06-2010 11:01 by C. Christ Profiel van C. Christ

Dat was ook hun eigen mening (zeiden ze ergens in een interview somewhere weet ik waar. Mss staat dat ook wel op die VHS "12 Wasted Years".)
Ik vind de liveversie die op diezelfde video staat ook erg super! live @ Hammersmith 1982.
Was die trouwens niet ook op dvd uitgebracht? Of alleen als cd?



verstikking
Usericon van verstikking
Posted 12-06-2010 11:09 by verstikking Profiel van verstikkinghttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Ik heb het eerste album weer eens opstaan, heerlijk en hierna maar eens Killers .



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-06-2010 11:16 by Staalman Profiel van Staalman

Gister weer heerijk The Early Years Part 1 bekenen, vanavond deel 2. Ben benieuwd wanneer de volgende editie verschijnt.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 12-06-2010 11:35 by C. Christ Profiel van C. Christ

@ verstikking: Eerste 2 zijn ook errug goed! Daarnaast vind ik Powerslave en 7th Son ook super. Eigenlijk alles wel tot en met Fear Of The Dark....

@ Staalman: Deel 1 heb ik ook (daar staat Hammersmith ook op... doh!), Die Live After Death DVD is ook zeer goed!! Wat staat er allemaal op deel 2 btw?



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-06-2010 11:40 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 12 juni 2010 11:35 schreef C. Christ het volgende:
@ Staalman: Deel 1 heb ik ook (daar staat Hammersmith ook op... doh!), Die Live After Death DVD is ook zeer goed!! Wat staat er allemaal op deel 2 btw?


DVD1:
Life After Death (opgepoetst en wel, veel beter dan de video destijds)

DVD2:
History of Iron Maiden (60min)
Behind The Iron Curtain (57min)
Rock In Rio '85 (50min)
'Ello Texas (15min)


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-06-2010 11:48 by Staalman Profiel van Staalman

Janick Gers ziet er tegenwoordig wel een stuk beter uit...



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 11:50 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 11:01 schreef C. Christ het volgende:

Ik vind de liveversie die op diezelfde video staat ook erg super! live @ Hammersmith 1982.
Was die trouwens niet ook op dvd uitgebracht? Of alleen als cd?


Live @ Hammersmith '82 staat op de DVD van The Early Years: Part 1.


Bareuh...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen