IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iron Maiden (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-06-2010 11:51 by bazzio Profiel van bazzio

Hmmz opa trekt al die nieuwe meuk niet zo goed meer... alhoewel er leuke rifjes in zitten, is het het nieuwe nummer wel erg vlakjes (incl. Bruce.)


Bazzio Attacks!!!


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 12-06-2010 11:58 by verstikking Profiel van verstikkinghttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 12 juni 2010 11:48 schreef Staalman het volgende:
Janick Gers ziet er tegenwoordig wel een stuk beter uit...



Té gek



C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 12-06-2010 14:29 by C. Christ Profiel van C. Christ

Aan bovenstaande menschen:
Ik heb die DVD's in huis en al een heeeele poos niet meer gezien, maar het is wel een "ooh jaah"-tje!

Ik heb ook nog visions of the beast, met die videoclips (LOL... nog in celofaan).

Destijds erg vaak VHS-jes gekeken (Maiden England, Raising Hell, Behind The Iron Curtain... je kent ze vast wel!). Ik wil Maiden England nog wel een keer op DVD hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door C. Christ op 12-06-2010 14:33]



C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 12-06-2010 14:32 by C. Christ Profiel van C. Christ

quote:
Op 12 juni 2010 11:51 schreef bazzio het volgende:
Hmmz opa trekt al die nieuwe meuk niet zo goed meer... alhoewel er leuke rifjes in zitten, is het het nieuwe nummer wel erg vlakjes (incl. Bruce.)


Alhoewel ik Brave New World nog wel aardig vond, vind ik de nieuwere Maiden wel erg vlakjes. Ik mis de magie (of nostalgie) van vroeger ook wel... Nu luister ik ook pas sinds 1988 naar Maiden...



zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 12-06-2010 14:36 by zijschroeier Profiel van zijschroeier

Lelijke predator...


Here kitty kitty kitty!


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 12-06-2010 14:49 by Yirroth Profiel van Yirroth

Iron Maiden vind ik (net als Slayer) leuk om af en toe op een festival te zien, maar beiden bands willen nogal gauw vervelen.

Overigens is mijn favo nummer van hun "The Clansman", dus met Blaze.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-06-2010 14:51 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 juni 2010 14:36 schreef zijschroeier het volgende:
Lelijke predator...


Ruimtezombie toch?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 12-06-2010 19:04 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Volwassen E.T.?



krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 12-06-2010 21:52 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Ik vind de openingsriff van Stranger In A Strange Land alvast het beste van die hele plaat.
Adrian Smith had de touwtjes goed in handen toen.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 22:54 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 21:52 schreef krisiunizer het volgende:
Ik vind de openingsriff van Stranger In A Strange Land alvast het beste van die hele plaat.
Adrian Smith had de touwtjes goed in handen toen.


Wasted Years is ook van hem, één van de allerbeste Maiden-nummers. En hét prijsnummer van die plaat uiteraard.


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-06-2010 23:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Iets te vaak gehoord, dat nummer.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 23:11 by De Ulk Profiel van De Ulk

Was dan ook hun grootste hit in Nederland.

Te vaak gehoord heb ik The Number Of The Beast, Run To The Hills, The Trooper en Iron Maiden.


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-06-2010 23:12 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

+1 Al kan ik the trooper altijd wel luisteren, geweldig nummer.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 23:26 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 23:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
+1 Al kan ik the trooper altijd wel luisteren, geweldig nummer.


Van een geweldig album ook. M.i. Maiden's beste. Alle nummers goed, alleen To Tame A Land een ietsjepietsje minder. Maar die staat dan ook aan het einde.


Bareuh...


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-06-2010 23:50 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 12 juni 2010 23:11 schreef De Ulk het volgende:
Was dan ook hun grootste hit in Nederland.

Te vaak gehoord heb ik The Number Of The Beast, Run To The Hills, The Trooper en Iron Maiden.
Was Can I play with madness niet de grootste hit? Die heb ik later nog wel eens op de radio gehoord.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-06-2010 23:51 by M. Profiel van M.

Wat een kutnummer is dat


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 23:52 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 23:50 schreef bokaj het volgende:
Was Can I play with madness niet de grootste hit? Die heb ik later nog wel eens op de radio gehoord.


Klopt, die willen ze nog wel eens draaien. Waarschijnlijk omdat die met z'n 3:30 een wat commerciëlere tijdsduur heeft dan Wasted Years (5:06).

Maar Wasted Years kwam hoger in de hitparade destijds.

@M: Inderdaad.

Seventh Son vind ik sowieso niet zo'n beste plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 12-06-2010 23:53]


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-06-2010 23:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 juni 2010 23:51 schreef M. het volgende:
Wat een kutnummer is dat


Hahaha, hele dikke +1.000.000


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-06-2010 23:57 by bazzio Profiel van bazzio

Phantom en Rime blijven voor mij de beste nummers. Sign of the cross komt daar in de buurt.


Bazzio Attacks!!!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-06-2010 23:59 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 12 juni 2010 23:57 schreef bazzio het volgende:
Phantom en Rime blijven voor mij de beste nummers.


Heel goed inderdaad.

quote:
Sign of the cross komt daar in de buurt.


Dat dan weer niet.

Ik vind Dream Of Mirrors een heel goed lang nummer.


Bareuh...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-06-2010 1:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 juni 2010 1:17 schreef De Ulk het volgende:
Dat mag je natuurlijk vinden, maar ik hoor weinig gitaar en veel synth. Deja Vu had veel vetter geklonken met echte gitaren (het nummer vráágt om een vette slaggitaarriff), Sea Of Madness vind ik ondermaats, The Loneliness Of The Long Distance Runner gaat bij mij het ene oor in, het andere uit. Stranger In A Strange Land tenslotte mist de typische Maiden-power.


Tsja ze gebruiken gitaarsynthesizers waardoor de sound wat 'zweverig' wordt. De nadruk komt dan meer op sfeer dan op 'punch', iets wat ik goed vind aansluiten bij het sci-fi thema en op Seventh son.. bij het metafysische thema. Ik vind het een avontuurlijke stap en zou het zeker niet erg vinden als meer bands dat eens zouden doen. Verder is de aanpak van songwriting mi meer richting symforock (verhalend) dan korte rocknummers.

quote:
Op 12 juni 2010 11:16 schreef Staalman het volgende:
Gister weer heerijk The Early Years Part 1 bekenen, vanavond deel 2. Ben benieuwd wanneer de volgende editie verschijnt.


+1 en hopelijk ook de aansluitende tour daarop.

Overigens flinke antipathie hier mbt Can I play with madness, zeker door dat blije refreintje & die blije melodietjes erin. Duidelijk voor de hitparade gemaakt zoals er op elke Maiden plaat wel zo'n makkelijke single staat. Ik stoor me er niet aan, maar de rest vd plaat is idd beter, imo zelfs fantastisch! De semi-'ballad' Infinite dreams, Prophecy, Clairvoyant, met nummers die imo tot hun allerbeste behoren: The evil that men do & Only the good die young!! Het sfeerniveau wat ze op een bepaald moment in het titelnummer bereiken is imo alleen geëvenaard in Rime of the ancient mariner.

Ennuh waar blijft Iron Maiden Guitar hero? haha

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-06-2010 2:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 13-06-2010 3:25 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 13 juni 2010 1:58 schreef Mutilator het volgende:
Ennuh waar blijft Iron Maiden Guitar hero? haha


Holy shit... dat zal pittig worden met de zang-partijen... hoewel er bij GH5 "2 Minutes To Midnight" opstaat


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 13-06-2010 16:40 by verstikking Profiel van verstikkinghttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 12 juni 2010 23:57 schreef bazzio het volgende:
Phantom en Rime blijven voor mij de beste nummers. Sign of the cross komt daar in de buurt.

Voor mij is Back in the Village al tijden het beste Maiden nummer, kan ik geen genoeg van krijgen.



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 13-06-2010 17:04 by Sadistic Sinner Profiel van Sadistic Sinner

quote:
Op 12 juni 2010 23:57 schreef bazzio het volgende:
Phantom en Rime blijven voor mij de beste nummers. Sign of the cross komt daar in de buurt.


Met die eerste 2 ga ik mee, Sign of the Cross vind ik te matig en een zeer matige zanger.
Op de Somewhere in Time plaat is Smith te nadrukkelijk aanwezig, wat betekent toch minder heavier nummers en meer rock meezing gedeeltes, kan alleen 22 acacia Avenue echt van hem waarderen.
Toch bereikt de band met een nummer als Infinite Dreams de top van hun muzikale kunnen, het nummer verandert continu van tempo en zanghoogte, en een uistekende songtekst.
To Tame a Land (Dune) vind ik een klasse nummer alsook Where Eagles Dare waar Nicko zijn visitekaartje laat horen.
Terwijl hij toch nog regelmatig met de maat de mist in gaat zoals in december 2006 in Den Bosch tijdens 2 minutes to midnight, beschamend als je bedenkt dat het nummer vrijwel iedere tour wordt gespeeld.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 13-06-2010 23:39 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Op Fields Of Rock was Two Minutes To Midnight destijds heel erg.
Staat Adrian Smith daar die kenmerkende introriff te spelen, verzuipt die helemaal in zijn space-geluid.

Ik vind To Tame A Land een van de beste nummers van Piece Of Mind. Karl Sanders heeft daar trouwens het Nile-concept half van afgekeken.

Wasted Years is inderdaad kapot gedraaid.
De opening van Stranger In A Strange Land vind ik behoorlijk agressief. En daar zijn de synths wel een aanvulling, omdat ze er dwars doorheen komen.

[Dit bericht is gewijzigd door krisiunizer op 13-06-2010 23:40]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen