IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Drumcomputer of toch maar een echte drummer? Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-07-2005 11:19 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2005 22:53 schreef spectre het volgende:

je bent nogal tegenstijdig, "echt klinken" en "steeds dezelfde klanken" horen niet bij elkaar. Als je steeds dezelfde klanken hoort is het "niet echt klinkend" namelijk. Daarom zijn er nu dus pakketten waarbij je meerdere klanken per instrument per slag kunt toepassen, allemaal door een drummer ingespeelt op dezelfde kit met verschillende hardheden en aanslagtecnieken. En uiteraard kun je je kits zelfs samenstellen. Het pakket wat ik nu dus net binnen heeft is zelfs uitgerust met de "spil functie", je kunt dan extra overhead mic in je snare draaien, dit om het realisme te vergroten. Nu is het natuurlijk wel zaak dat je daarnaast je partijen dermate programmeert (juist ja, met foutjes) dat verschillen uiterst klein worden met een echte drummer. Het pakket is overigens 9 DVD's groot en in totaal 40 gig.

Ook al zijn die dingen op de markt, feit blijft dat je een computer hoort en dat wil ik niet. Daarom ben ik ook zo teleurgesteld in bv. het laatste Meshuggah-album: hoe goed dat misschien ook geprogrammeerd is, toch hangt er een bepaalde kilte om die drumpartijen en -sound heen waar ik een bloedhekel aan heb.
Indien iemand wil weten hoe ik dan denk over echte drummers die op een elektronische kit spelen: dat is iets heel anders, omdat de drummer dan slechts het 'menselijke' in hem (lees: stijl, creativiteit etc.) anders kan laten klinken dan wanneer hij op traditionele trommels speelt, i.p.v. dat de electronica/het machinale de muziek gaat overheersen. Voorbeeld? Luister maar eens naar een band als Missing Persons, waar Terry Bozzio op een volledig eletronische kit speelde (overigens wel met echte bekkens) en het geheel toch organisch bleef klinken.
Het enige potentiële voordeel van drumcomputers is dat je er tijd/energie (oefenen) en - in de (semi-)professionele wereld - geld (salaris) mee kunt besparen, maar los van het feit dat ik zelf ook al slagwerker ben zou ik, als ik zou moeten kiezen, altijd voor een mens kiezen omdat dat een goede menselijke drummer simpelweg heel veel toevoegt aan het geheel.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 28-07-2005 11:22]


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 11:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik was €331 incl. BTW kwijt, omdat ik een bedrijf heb kan ik de BTW terug krijgen en dan betaal ik dus €278.

Ik had een 400 MHz en ga door de upgrade naar 1,2 GHz. (let wel, een mac.. die hebben minder power nodig om goed te functioneren)

Om jb's vraag te beantwoorden, ik heb er nu 640 mb werkgeheugen inzitten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 11:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

aha, je bent zelf een drummer.. dat verklaart veel. Maar serieus, ik vind die kilte van een PCdrummer juist een sfeer-effect die ik in een aantal gevallen erg gaaf vind, maar he.. ik ben dan ook een liefhebber van electronische metal. Lieve folk metalbands moeten maar een echte drummer nemen, hehe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-07-2005 11:30 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Als effect vind ik drumcomputers ook wel leuk idd (loops, samples, desnoods scratches...), maar zodra ze gebruikt worden als vervanging van echte drums haak ik af. Maar dat laatste was al duidelijk.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-07-2005 15:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2005 11:22 schreef spectre het volgende:

Om jb's vraag te beantwoorden, ik heb er nu 640 mb werkgeheugen inzitten.


ok, en je hebt dan nog zat cpu om een aantal tracks inclu plug ins te runnen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 28-07-2005 16:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2005 11:19 schreef Hexegot het volgende:
, maar los van het feit dat ik zelf ook al slagwerker ben zou ik, als ik zou moeten kiezen, altijd voor een mens kiezen omdat dat een goede menselijke drummer simpelweg heel veel toevoegt aan het geheel.
Plus dat een mens makkelijker inspeelt op onverwachtte fouten c.q wazigheden


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 17:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2005 15:10 schreef jbassist het volgende:
ok, en je hebt dan nog zat cpu om een aantal tracks inclu plug ins te runnen?
zoals ik al zei heb ik geen windhoos poepmachine


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-07-2005 22:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2005 17:27 schreef spectre het volgende:
zoals ik al zei heb ik geen windhoos poepmachine


ja ok, maar op school hebben we ook macs en daar ben ik ook nog wel eens gelimiteerd in mijn plug ins...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 28-07-2005 22:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik heb thuis 1000zoveelmb intern geheugen en das ook lang niet altijd genoeg, maar zelfs op mn werk ( G5 2x2,5ghz 4Gb intern ) zit ik alweer met mn vingers te tikken tussendoor, snel duurt maar een week


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 23:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hehe ja


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 23:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2005 22:10 schreef jbassist het volgende:
ja ok, maar op school hebben we ook macs en daar ben ik ook nog wel eens gelimiteerd in mijn plug ins...
ja.. kan toch, ik weet de specs niet van die dingen. Ik heb op mijn 400 MHz een compleet album gemixt met een gemiddelde van 12 tracks per song en diverse plug ins over de tracks.. Moet er wel bij zeggen dat ProTools ook op dat vlak superieur is, hij vreet heel erg weinig cpu en ram, zuinig proggie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


R.
Usericon van R.
Posted 09-01-2008 0:03 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Download nu mooie drumcomputer software (ez drummer) voor Fruity Loops wat wij van plan zijn te gebruiken op een demo.


http://youtube.com/watch?v=dAc3XK1Hohk&feature=related
http://youtube.com/watch?v=nE1mlwUIKO0&feature=related

Klinkt nog best wel goed, vergeleken met een heleboel troep wat ik eerder heb moge horen.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 09-01-2008 0:04]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 0:15 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

echte drums of computers.. ik zet snel streetcleaner nog es op



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-01-2008 0:18 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 9 januari 2008 0:03 schreef R. het volgende:
Download nu mooie drumcomputer software (ez drummer) voor Fruity Loops wat wij van plan zijn te gebruiken op een demo.


http://youtube.com/watch?v=dAc3XK1Hohk&feature=related
http://youtube.com/watch?v=nE1mlwUIKO0&feature=related

Klinkt nog best wel goed, vergeleken met een heleboel troep wat ik eerder heb moge horen.

ja gebruik em ook erg veel, werkt heel snel ook.

maar laatst installeerde spectre hier addictive drums voor me, werkt net zo makkelijk maar klinkt imo nog een stuk vetter! die dfh en rock kit van ezdrums ken ik nu wel een keer hehe (moet wel zeggen da'k die andere addons nooit geprobeerd heb).


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 0:26 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

hmm es testen...

voor de nieuwsgierigen

http://www.xlnaudio.com/?page=products


@ frnk of spc is dit ook met multi layered samples?




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-01-2008 0:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja. Ik en Borthulaz gebruiken het zelfs al een tijdje.. Beter dan EZ vind ik persoonlijk. Het is ook nog eens CPU-vriendelijker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-01-2008 0:59 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik moet nog checken.
Heb je hem mischien voor me?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 09-01-2008 0:59 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Dacht dat we origineel waren..



spectre
Usericon van spectre
Posted 09-01-2008 0:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

mail me maar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-01-2008 1:01 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Coming up yo.
Ben benieuwd iig, vond EZ al erg cool, het werkt gewoon
Siked voor mijn mac btw.. had eigenlijk drummics moeten kopen maar fuck it


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-01-2008 1:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Drummics zijn overrated joh


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-01-2008 1:08 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Moet ik nog maar even wat lui lief aankijken, maar heb ook wat mixklusje aankomen, die zullen al werkende op een mac nu hopelijk ook wel sneller gaan, nieuwe gear inspireerd wel


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 1:17 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

mag ik vragen waarom je een 1.8 mac hebt, dat is de eerste serie duos, das spul van ong 2,5 jaar oud?




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-01-2008 1:22 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Dat is de mac die ik kan overnemen, maar budget is nog wel enigsinds beperkt.
600 e is een ok prijs?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 1:27 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik heb dezelfde en dat is voor mij de reden geweest om over te stappen naar pc

protools mbox liep voor geen meter, toen een digi002 gekocht, dat was net zo kut, toen na enige tijd twijfelen een pc gekocht en dat gaat als een zonnetje




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen