IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Drumcomputer of toch maar een echte drummer? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2002 20:49 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 20:45 schreef ENGL het volgende:
Voor live vind ik het echt crap, daar heb ik nix aan. Misschien als je een installatie hebt van 20 miljoen, maar dan mis ik nog steed die kerel achter zijn drum...

Met een drumcomputer kan je WEL "gevoel" benaderen van een echte drummer, het is alleen moeilijk en time consuming...




Op het moment dat een band een echte drummer wil benaderen dmv een computer vind ik het vaak juist kut... Als ze mechanisch geluid met opzet hebben, en dus niet proberen te verschuilen dat ze een comp hebben, is het wel gaaf.. (mits het cool klinkt natuurlijk)./.

[/quote]


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 15-08-2002 20:52 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Daar kan ik me ook wel in vinden, maar als je geen drummer vindt die kan wat je wil?


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 15-08-2002 21:04 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Drumcomputer?? nee een echte drummer!
Een drumcomputer klinkt zo nep.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-08-2002 0:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik ga maar is een gitaar computer uitvinden.
Kijken of jullie dat ook zo goed vinden


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 16-08-2002 1:57 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Mortician doet het niet slecht.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-08-2002 17:27 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik heb ze een keer gezien, maar ik geloof dat dat met een Echt drummer was.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-08-2002 19:51 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Jups live hebben ze een echte drummer. Maar dan is t ook meteen hele andere muziek dan op cd. (niet beter, gewoon anders)


Zenial


Charon Idjymn
Usericon van Charon Idjymn
Posted 19-08-2002 10:30 by Charon Idjymn Wijzig reactieProfiel van Charon IdjymnQuote dit bericht

Ik zou heel graag nen echten drummer hebben, maar ik vind die niet.
Misschien toch maar de computer...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-08-2002 13:56 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Sommige drumprogrammeurs zetten meer neer dan menig echte drummer in de metal. Als je 't echt goed doet, is 't moeilijk te horen (op plaat). Een goed voorbeeld vind ik zelf Symbyosis. Het viel me na een tijdje pas op doordat ik op m'n koptelefoon hoorde dat iedere cymbalaanslag hetzelfde was. Daarbij wordt 't verschil tegenwoordig natuurlijk kleiner door het steeds frequentere gebruik van triggers (= qua geluid ook 'nep').


Touché, pussycat!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 19-08-2002 13:58 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Als ik drum speel ik op een drumstel en niet op een computer.
Drummen gebeurt op een drumstel en niet op een computer.

Gitaristen jullie spelen toch ook niet op een gitaarcomputer?

--ed: DT-fauwtjuh

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 19-08-2002 13:58]


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 19-08-2002 22:26 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Live is een drummer zeker veel cooler!!!
DAt was wel te zien bij My Insanity toen ze voor Therion in de 013 openden: de drummer was eruit gekicked en nog niet vervangen, en bovendien stond het drumstel van Evergrey er al.....bizar lege plek! (Toch een geweldig optreden, en bovendien kwam de drum vermoedelijk van DAT, dus echte drum-opnames)

Om muziek in elkaar te zetten gebruik ik zelf ook een drumcomputer, en aangezien mijn kamer mijn studio is scheelt dat een hoop ruimte, herrie en gesleep (en dan hebben we het nog niet over de slechte acoustiek....

Toevallig speelde ik net met de sequencer een drumtrack af op de synth. En die had harp op dat kanaal staan dat klink echt super bizar, leek wel een soort opzwepende, duistere jappen-score. (dit komt in mijn soundtrack archief dat weet ik wel....)

PS, er bestaat inderdaad al zo'n topic als deze (dacht eerst dat de datum fout was).... deja-vu ten top, zeker omdat sommigen bijna identiek reageren....



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2002 23:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Als het maar goed klinkt dan maakt het mij niks uit.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


-=Duistertje=-
-=PasOpIkBijt=-
Usericon van -=Duistertje=-
Posted 19-08-2002 23:23 by -=Duistertje=- Wijzig reactieProfiel van -=Duistertje=-Quote dit bericht

Echte drum, das way cooler, wantuh ja het zal allemaal al wel genoemd zijn, inderdaad bij een lifeconcert is het cooler. en ik vind drummen toch wel iets knapper dan computer drummen. ja als je eenmaal goeie dingen gewend bent


^~*+*~^Steeeeeeeeeeeel^~*+*~^


Demorpheus
alsof ik rekening houd met jou!
Usericon van Demorpheus
Posted 19-08-2002 23:30 by Demorpheus Wijzig reactieProfiel van DemorpheusQuote dit berichthttp://www.serenadeofdarkness.nl

Drumcomputers heerschen, ze zijn DE oplossing voor 1 of 2 mans projecten (UNMORTAL!)



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-08-2002 13:24 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2002 23:23 schreef -=Duistertje=- het volgende:
Echte drum, das way cooler, [...] inderdaad bij een lifeconcert is het cooler.
Het is dan ook niet voor niets dat veel electronische bands (Filter, Nine Inch Nails, Junkie XL op de eerste tour, etc.) live een echte drummer meenemen.


Touché, pussycat!


Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 20-08-2002 13:28 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

t is gewoon cool dat als je voor een drumstel staat dat je broekspijpen wapperen door de dubbele bas

dat mist electronischhh


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 20-08-2002 17:18 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Het kán goed bij de muziek passen.

Luister maar eens naar Fuck.. I'm Dead


11.45: restate my assumptions


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-08-2002 17:26 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ligt er aan wat voor soort muziek het om gaat.



Orion
Usericon van Orion
Posted 06-07-2004 23:50 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

skop


ik ben op zoek naar een drumcomputer alleen om lekker strak van te worden kan ik zoiets ook downloaden(drumcomputer/progje) zo ja waar?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 06-07-2004 23:53 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

k ga over een tijdje een death metal projectje doen met wat leden van andere bands, gaan we ook n drumcomp gebruiken...ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-07-2004 23:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Als je wat voorbeeld materiaal nodig hebt dan raad ik je aan om Necrophagist is te beluisteren. Dat eerste album van hem is een eenmans project zeg maar, tweede is er nog niet dacht ik zo


"This one is older than shit, heavier than time!"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 0:13 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2002 23:22 schreef Misanthrope het volgende:
Als het maar goed klinkt dan maakt het mij niks uit.
Ben ik het mee eens
En ik hecht wel vrij veel belang aan drums, maar ben geen kenner en ik merk het dus meestal ook niet wanneer een drumcomputer gebruikt is, mits dat goed gedaan is.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 07-07-2004 0:15]


"Obras son amores y no buenas razones"


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 07-07-2004 0:31 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Als de samples goed zijn vind ik het op cd niet erg als er een drumcompu word gebruikt, live vind het daarentegen geen gezicht (aangezien ik als drummer vaak ook nog eens naar het drumwerk kijk...)



WMP
Usericon van WMP
Posted 07-07-2004 0:52 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik gebruik in mijn projecten ook een drumcomputer, simpelweg omdat er geen drummers zijn die kunnen drummen wat wij verzinnen.
Ik heb geen hekel aan drumcomputers, sterker nog, sommige bands hebben een meerwaarde danzij zo'n ding (Godflesh, Dead World).


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-07-2004 1:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ach, je kan die dingen zo programmeren dat het ongelovelijk echt klinkt, je hebt 2 fases in het creatieprocces.

1)je moet denken als een drummer en ook "foutjes" in de muziek maken, typische drummersfoutjes. goed componeren is bijna hetzelfde als het daadwerkelijk drummen.

2)daarna nog iets belangrijks, je moet de sound creeëren van een echte drummer... goede samples van echte drumstellen genieten de voorkeur. Daarna voor elke aanslag (een snare bv.) een iets ander geluid gebruiken. Dit kun je bereiken door een unison effect te gebruiken, maar ik gebruik liever meerdere samples van 1 onderdeel. (10 snares afwisselen bv.) Om het af te maken kun je de velocity of het volume per aanslag aanpassen, bv bij de blastsnare het velocity level omlaag schroeven behoudens de eerste 2/3.

Maar een kille mechanische kan bij sommige muziek (BM) verschrikkelijk koud klinken en is stukke minder werk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen