IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Drumcomputer of toch maar een echte drummer? Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-07-2004 18:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 17:25 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat heeft niks met image te maken, maar met kwaliteit.
Precies, dus als de kwaliteit van het drummen goed is, dan boeit het geen fuck als het met de computer gemaakt is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-07-2004 18:50 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juli 2004 14:24 schreef ghoulliette het volgende:
zo'n drumcomputer is wel wat saai op het podium.



Het scheelt wel een hoop sleepwerk. Ik denk dat ik ook maar overstap op een drumkompjoeter. Dan zie ik mijn band een keer zweten. Terwijl ik een biertje neem !


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2004 19:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 17:41 schreef Colcothar het volgende:
Muziek met een drumcomputer maken is stuk makkelijker dan zelf drummen.
Ik heb gewoon erg veel respect voor een goede drummer, ook omdat ik zelf weet hoe moeilijk het is om goed en strak te spelen.
Het gaat dus niet alleen om de muziek, maar ook om de prestatie.
Dus als ik een drum programeer en dat later door een echte drummer laat inspelen, is het een mindere prestatie?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-07-2004 19:10 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hahaha, dat ligt er natuurlijk aan !
Sommige mensen kunnen erg goed programmeren, zonder dat het echt opvalt. Ik verdenk Dan Swano er nogal eens van, en ook de ceedee's van Hollenthon zijn niet helemaal koosjer. Maar ik denk niet dat het mensen echt opvalt. Een kunst op zich.

En, als een drummer onmogelijke partijen toch na kan spelen, dan is dat natuurlijk een enorme prestatie !


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 10-07-2004 19:29 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 19:03 schreef spectre het volgende:
Dus als ik een drum programeer en dat later door een echte drummer laat inspelen, is het een mindere prestatie?


Nee, het gaat om de prestatie.
Als jij een enorm moeilijke partij verzint en een drummer het bv bij opnames van een cd laat spelen is het alsnog een enorme perstatie, maar van de drummer, niet van jou.
Daarmee wil ik niet zeggen dat iedere maf zomaar een hele goede drumpartij kan verzinnen, opzich is het ook knap om een goede, logische drumpartij te programeren.
Maar ik vind dat drummen niet altijd zo ingewikkeld mogelijk hoeft (en dat heeft er niet alleen mee te maken dat ik lui ben )
Maar dat is weer een ander verhaal.


Suck on this


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-07-2004 19:35 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Een computer heeft geen menselijke groove. Sommige drummers trouwens ook niet.


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 10-07-2004 19:38 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 19:35 schreef judge paul het volgende:
Een computer heeft geen menselijke groove. Sommige drummers trouwens ook niet.


Die menselijke groove zijn gewoon vaak kleine (onhoorbare) foutjes, of laidback spelen.
Dat kan je niet inprogrameren.
En dat is maar goed ook!


Suck on this


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-07-2004 19:43 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

yeah ! Luister maar eens naar Dave Lombardo, of Pete Sandoval. Lekkurrrr !


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-07-2004 0:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 19:38 schreef Colcothar het volgende:
Die menselijke groove zijn gewoon vaak kleine (onhoorbare) foutjes, of laidback spelen.
Dat kan je niet inprogrameren.
En dat is maar goed ook!
o reken maar dat je dat kan programeren! ligt aan de hoeveelheid tijd die je over hebt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 11-07-2004 0:50 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 0:11 schreef spectre het volgende:
o reken maar dat je dat kan programeren! ligt aan de hoeveelheid tijd die je over hebt


Lol, wie gaat er nu expres foutjes programeren


Suck on this


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-07-2004 0:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 0:50 schreef Colcothar het volgende:
Lol, wie gaat er nu expres foutjes programeren
omdat het dan "echter" klinkt.. doh!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-07-2004 1:10 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik vraag me af... diegenen die zeggen dat een goede drumpartij makkelijk te doen zou zijn, of zij daar ervaring mee hebben?
Een goede drumpartij inprogrammeren kost veel tijd en moeite.
Of zal dit weer een typisch geval van 'de beste stuurlui staan aan wal' zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 11-07-2004 1:11]


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 11-07-2004 1:24 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Tja, er zijn idd wel maniertjes om dat te doen. Groove Outlet heet dat. Maar ik vind dat nog steeds niet klinken. Inderdaad, alles handmatig programmeren. Kost zeker veel tijd.

Maar je moet ook het juiste spul hebben. Ik heb onlangs een samplelibrary gekocht, "Drumkit From Hell". Bevat hele goede samples, en een hele hoop ook nog. allerlei slagen, van zacht tot hard, met ambiancemicrofoons en zonder. Trouwens, dat is ingespeeld door de drummer van Meshuggah. Staan ook drumloops op. Erg vet. Maar dat kost je gruwelijk veel tijd om daar mee te gaan programmeren. Om dat goed te doen ben je zeker 5 avonden mee bezig, voor 1 nummer. Tenzij het doom is natuurlijk, want dan ben je sneller klaar !


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-07-2004 1:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

jep die moet ik ook nog hebben, werk nu met Ross Garfield drums... ook goed te doen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-07-2004 1:26]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 11-07-2004 1:35 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 1:10 schreef WMP het volgende:
Ik vraag me af... diegenen die zeggen dat een goede drumpartij makkelijk te doen zou zijn, of zij daar ervaring mee hebben?
Een goede drumpartij inprogrammeren kost veel tijd en moeite.
Of zal dit weer een typisch geval van 'de beste stuurlui staan aan wal' zijn?


Ik heb zelf geen ervaring met het inprogrameren, of uberhaupt werken met drumcomputers.
Maar ik drum zelf nu zo'n 2,5 jaar en begin nu op redelijk niveau te komen.
Het verschil is dus dat je voor het inprogrameren een handleiding doorleest en kan beginnen.
Om goed te kunnen drummen moet je of les hebben gehad, of veel luisteren, meespelen en veel oefenen.
De prestatie waar ik het over had komt niet vanzelf, maar iemand heeft dus tijd geinvesteerd in het oefenen en les nemen.
Het is een stuk makkelijker om goed te kunnen programeren dan goed kunnen drummen.


Suck on this


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 11-07-2004 1:39 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tenzij je computerfoob bent. En het is (als beginnende drumprogrammeur)moeilijker doom te programmeren, dan te drummen.

Tenzij het Winter betreft, natuurlijk....


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 11-07-2004 2:16 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

koop dan gewoon een echt drumstel



enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 11-07-2004 12:05 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

niks klinkt beter dan een goede acoustische drumkit. Live gebruik ik dan dat ook zeker, heeft beter geluid en het ziet er ook beter uit. Voor thuis-opnames van projecten gebruik ik een digitaal drumstel, klinkt minder mechanisch dan een drumcomputer en het heeft tegenwoordig een goed geluid. Voordeel dat de buren niet gek worden, maar scheelt ook werk met opzetten van opname-apperatuur en afmixen van de drumtracks.


Signature


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 11-07-2004 12:17 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 juli 2004 12:05 schreef enlil het volgende:
niks klinkt beter dan een goede acoustische drumkit.


Jawel, een goeie thrashplaat !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-07-2004 12:47 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2004 17:31 schreef altx het volgende:
Voor mij is het geen halszaak of een band iets live kan waarmaken of niet... Als het lukt, is het meegenomen.

Maar sommige dingen zijn live gewoonweg niet voor elkaar te krijgen. En als elke muzikant cd's zou maken met in zijn achterhoofd dat hij het live nog waar moet maken, waren er een stuk minder geniale muziekstukken geproduceerd in de loop der tijd...


mja onzin, cryptopsy kan het live bijvoorbeeld. En dat is zeker niet muziek die iedereen ff naspeeld. Het is gewoon zwak als je het live niet kan neerzetten en daar wordt je zeker op beoordeeld


"This one is older than shit, heavier than time!"


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 11-07-2004 12:50 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Over het algemeen wel. Maar sommige bands niet. Er loopt hier in Wageningen een band rond, die de klojo's heten, en die gaan voor de fun. En ze slagen er ALTIJD in om die fun over te brengen op het publiek. En dat terwijl ze ook ALTIJD bar slecht spelen !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-07-2004 17:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 12:47 schreef 0Tolerence het volgende:
mja onzin, cryptopsy kan het live bijvoorbeeld. En dat is zeker niet muziek die iedereen ff naspeeld. Het is gewoon zwak als je het live niet kan neerzetten en daar wordt je zeker op beoordeeld


Wat ik zei, en ook niet meer dan dat, was dat het mij *persoonlijk* absoluut niet kan boeien...


By the way: Omdat Cryptopsy het kan, moet iedereen het maar gelijk kunnen? Of wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-07-2004 18:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 17:36 schreef altx het volgende:
Wat ik zei, en ook niet meer dan dat, was dat het mij *persoonlijk* absoluut niet kan boeien...


By the way: Omdat Cryptopsy het kan, moet iedereen het maar gelijk kunnen? Of wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?


Ik geef een voorbeeld van een band die technisch hoogstaand is en die het ook live kan waarmaken.
Je speelt wat je kan spelen, doe je teveel en het is live niks. Dan sta je voor lul


"This one is older than shit, heavier than time!"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-07-2004 19:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

En toch vind ik echte drums stoerder dan een drumcomputer. Een van de reden waarom ik naar metal luister is dat de muziek een prestatie is van musici, die hier hard voor hebben gewerkt, en dan bedoel ik niet 5 avonden programeren voor een avond.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-07-2004 19:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 19:03 schreef Audiophile het volgende:
En toch vind ik echte drums stoerder dan een drumcomputer. Een van de reden waarom ik naar metal luister is dat de muziek een prestatie is van musici, die hier hard voor hebben gewerkt, en dan bedoel ik niet 5 avonden programeren voor een avond.


Juistem!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen