IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kylesa Vorige pagina | Volgende pagina
CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-02-2013 13:26 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org




Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-05-2013 13:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Op de luisterpaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Kylesa.html


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-05-2013 13:50 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Tof!
Ik hoop mijn exemplaar volgende week ergens te hebben.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2013 10:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Best leuk geworden, dat Ultraviolet, weer best anders dan de voorgaande albums. Met de vorige twee gingen we nog van harde rockende sludge naar psychey sludge, en nu een sterke newwave/post-punk/coldwave-vibe, apart!


I wish I was a butterfly


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 27-05-2013 14:02 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

De eerste keer kon ik er vrij weinig mee maar na 2/3 keer klikte het een stuk beter. Krijg er ook af toe post-punk vibes van, maar ze zijn de psychedelica nog niet kwijt gelukkig.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-05-2013 14:03 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik kan er niet echt wat mee. Wordt er zenuwachtig van.


Northward
Usericon van Northward
Posted 27-05-2013 18:42 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Coole plaat, bij eerste luisterbeurt al overtuigd!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2013 18:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2013 14:03 schreef Silence het volgende:
Ik kan er niet echt wat mee. Wordt er zenuwachtig van.

Serieus? Zulke relaxede muziek

Dat je van Static Tensions zenuwachtig/opgefokt wordt zou ik wel snappen


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-05-2013 18:57 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 20:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou, bokkie?!

Time Will Fuse Its Worth weer eens aangezet: puik album. In mijn herinnering was hij echter een stuk ruiger Daardoor dacht ik altijd dat Spiral Shadows een stuk softer was dan het voorgaande werk, maar dat valt eigenlijk wel mee. Wel een stuk psychedelischer, dat wel. En Static Tensions is wel duizend keerder harder dan SS en TWFiW
Nee, doe mij maar Static Tensions. De nieuwe is mij ook wat te tam.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2013 19:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2013 18:57 schreef bokkie666 het volgende:
Nee, doe mij maar Static Tensions. De nieuwe is mij ook wat te tam.

Vind ST zelf ook vetter dan SS.

Ook in het geval van Sonic Titan versus de Schutzstaffel.


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-05-2013 1:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik vind het wel een lekker plaatje. Ik denk niet dat ik hem fijner vind dan de voorganger, maar ook hier staan een aantal flink genietbare nummers op (We're Taking This en Exhale schieten tebinnen).


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-05-2013 19:41 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Wat tammer dan de voorgaande platen, maar ik vind 'm wel lekker.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 22:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind hem behoorlijk matig


signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-06-2013 21:57 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ultraviolet is een geweldig album geworden. Het is erg dynamisch waardoor de hardere stukken echt bruut klinken. Low Tide heeft extreem veel weg van The Cure en op Vulture's Landing lijkt het wel alsof ik naar een sludgeversie van Sonic Youth luister.



Silence
Usericon van Silence
Posted 09-06-2013 16:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2013 18:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Serieus? Zulke relaxede muziek
Vooral het eerste en (ik geloof) derde nummer. Tweede helft van de cd kan ik wel goed hebben.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-06-2013 17:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik vind het een heerlijk plaatje anders, vooral de nummers die Silence op hol laten slaan!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-06-2013 22:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2013 16:57 schreef Silence het volgende:
Vooral het eerste en (ik geloof) derde nummer. Tweede helft van de cd kan ik wel goed hebben.

Heb zo 1-2-3 niet die nummers voor ogen, maar nummer 2 vind ik in ieder geval erg vet!

Sowieso, hele plaat is vet!

Hoopte eigenlijk op een wat hardere Static Tensions-achtige plaat na het meer psychedelische Spiral Shadow (ook vet, maar liever dat hardere), en dat heb ik lekker niet gekregen. Nee, in plaats daarvan een wat rustiger meer op post-punk/new wave geënt werkje met nog steeds wat psychedelica, en dat werkt (na een paar luister-/wenbeurten) echt dikke vette prima! Al met al een relatief simpele maar ontzettende doeltreffende plaat. Knap!

Die nummer 2 zit het in ieder geval allemaal in, prachtige hypnotiserende overgang na 3 minuten ook!



[Jaja, gerecyclede post, ik weet.]


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-06-2013 16:57 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ik ga die plaat maar eens aanschaffen. Voor het eerst dat ik een nummer van Kylese echt de moeite waard vind. Is dat nummer overigens representatief voor de rest van de plaat?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-06-2013 10:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja. Dit is wel een van de nummers waar die 'nieuwe' invloeden het duidelijkst in naar voren komen, maar het komt terug in het hele album.


I wish I was a butterfly


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 21-06-2013 13:13 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik vind het een behoorlijk onsamenhangende plaat, tegenvallertje.


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 21-06-2013 19:14 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Eerste interessante Kylesa plaat. Valt nog genoeg op te ontdekken...


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 15-07-2013 19:07 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Sinds vrijdag Ultraviolet op vinyl in huis.
Ik vind hem te gek. Zomerplaat.



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 15-07-2013 20:28 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2013 19:07 schreef Retardo het volgende:
Sinds vrijdag Ultraviolet op vinyl in huis.
Ik vind hem te gek. Zomerplaat.

Inderdaad een zomerplaat, heerlijk dampend. Toch over de hele lijn iets onsamenhangend.


wouter023


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2013 21:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ook afgelopen week binnen gekregen, blijft tof werk inderdaad En helemaal eens met wat wouter023 zegt.


I wish I was a butterfly


Northward
Usericon van Northward
Posted 06-08-2015 15:09 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Nieuwe plaat, Exhausting Fire, 2 oktober via Season of Mist. Siked!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen