IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rijd je deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2009 22:42 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Als ik straks (over een paar maanden ofzo) op mezelf ga wonen, kan ik vanzelfsprekend geen gebruik meer maken van de auto die m'n pa en ik samen aangeschaft hebben (Citroën Xsara Picasso).

Nu ben ik dus op zoek naar een andere tweedehands auto. Ik heb niet bijzonder veel verstand van auto's, vandaar hier de oproep om tips.

Ik wil graag een redelijk ruime vierdeurs auto (en ja, ook een auto met een achterklep is vierdeurs - ik stap niet in via de achterbak); pittig en tot zo'n 5000 euro. Tweedehands uiteraard.

Iemand tips voor wat betreft merk/type?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2009 22:43 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ja, géén Fransoos. Ook geen Nissan meer, aangezien dat van Renault is.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2009 22:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik heb nu 10K gereden met die Picasso, maar dat gaat als de brandweer. Is superruim (maar heeft ook een superdraaicirkel - minpunt), trekt snel op, gaat op de snelweg goed mee, rijdt lekker, zit lekker...

Weinig mis mee.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2009 22:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Iets met "electronica" en "ouder dan twee jaar".

Vraag Raj maar. Je hebt gelijk hoor, serieus, als ze het doen, doen ze het goed. Maar je wilt hem niet anders dan als leasebak, omdat je dan tenminste zonder problemen (lees: "extra kosten") tijdelijk ander transport krijgt.

Maar hey, het zijn jouw 5k, succes ermee!

(En vraag je eens af waarom je zo verrekte weinig lesbakken van Franse origine ziet rijden...)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2009 22:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik zeg toch neit dat ik een Franse auto wil?


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-11-2009 22:57 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 november 2009 22:42 schreef WhiteRider het volgende:


Ik wil graag een redelijk ruime vierdeurs auto (en ja, ook een auto met een achterklep is vierdeurs - ik stap niet in via de achterbak); pittig en tot zo'n 5000 euro. Tweedehands uiteraard.

Iemand tips voor wat betreft merk/type?


ik zou voor een Audi gaan, straalt pure klasse uit zonder zo patsterig over te komen, en het zijn gewoon goeie auto's, niet kapot te krijgen, ik heb zelf een Audi Coupe uit 96 met inmiddels 230.000 op de teller en hij blijft maar gaan


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2009 23:05 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2009 22:57 schreef WhiteRider het volgende:
Ik zeg toch neit dat ik een Franse auto wil?
Ik beperk je markt.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2009 23:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 2 november 2009 22:57 schreef flebbie het volgende:
ik zou voor een Audi gaan, straalt pure klasse uit zonder zo patsterig over te komen, en het zijn gewoon goeie auto's, niet kapot te krijgen, ik heb zelf een Audi Coupe uit 96 met inmiddels 230.000 op de teller en hij blijft maar gaan


Goeie tip, zit nu een beetje voor Audi's te kijken. Best een hoop te koop voor 10K!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-11-2009 23:19 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 2 november 2009 22:50 schreef Greycloak het volgende:
(En vraag je eens af waarom je zo verrekte weinig lesbakken van Franse origine ziet rijden...)


Ik zie der anders genoeg rijden hoor, Renaults bij Eiffel, Peugeots bij Maandag en Brunel. En dan heb ik het alleen nog maar over wat ik dagelijks tegenkom op m'n kleine stukje route.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-11-2009 23:23 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 oktober 2009 7:24 schreef MR. N het volgende:
Wanneer is ze uitgerekend?


[late reactie] Stfu! [/late reactie]


Je moeder.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-11-2009 0:30 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 2 november 2009 23:19 schreef karnivoor het volgende:
Ik zie der anders genoeg rijden hoor, Renaults bij Eiffel, Peugeots bij Maandag en Brunel. En dan heb ik het alleen nog maar over wat ik dagelijks tegenkom op m'n kleine stukje route.


Hij zei lesbakken, niet leasebakken


watery black
Usericon van watery black
Posted 03-11-2009 2:37 by watery black Profiel van watery black

sinds gisteravond zijn wij de trotse bezitters van een metallic bordeauxrode Ford Mustang V6 cabriolet uit 2003. Voor nu is het nog onze auto, maar als we wat gesetteld zijn gaan we een auto bijkopen en wordt dit mijn auto. foto's volgen nog.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-11-2009 7:39 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 2 november 2009 22:50 schreef Greycloak het volgende:
Iets met "electronica" en "ouder dan twee jaar".

Vraag Raj maar. Je hebt gelijk hoor, serieus, als ze het doen, doen ze het goed. Maar je wilt hem niet anders dan als leasebak, omdat je dan tenminste zonder problemen (lees: "extra kosten") tijdelijk ander transport krijgt.

Maar hey, het zijn jouw 5k, succes ermee!

(En vraag je eens af waarom je zo verrekte weinig lesbakken van Franse origine ziet rijden...)


Stond jij niet stil op de terugweg van Wacken omdat er iets met de electronica van je Ford aan de hand was?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-11-2009 7:43 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

:')


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-11-2009 8:04 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2009 23:19 schreef karnivoor het volgende:
Ik zie der anders genoeg rijden hoor, Renaults bij Eiffel, Peugeots bij Maandag en Brunel. En dan heb ik het alleen nog maar over wat ik dagelijks tegenkom op m'n kleine stukje route.
Ik wil er een bak bier op zetten dat dat zonder uitzondering leasemateriaal is.



quote:
Op 3 november 2009 7:39 schreef XXL het volgende:
Stond jij niet stil op de terugweg van Wacken omdat er iets met de electronica van je Ford aan de hand was?
Nee, nu je het zegt, nee. De electronica greep in is wat anders dan "defecte electronica". De olie was iets te dik wegens te laat naar de garage. Maarem, niet goed, dus fout, dus 0 punten.
Dat en het was niet Wacken maar PartySan.

Anders nog?

Dat gezegd hebbende; ik heb echt nooit iets met die Ford. Gewoon elk half jaar ff na laten kijken (sowieso geen slecht plan als je er mee lest) en ze laat me nooit in de steek. Klopt ook wel, is volgens onderzoek de meest betrouwbare auto van '06 (of '07).

Dus WR, als je een tip wilt, dan niet naar XXL (klok luiden, klepel hangen etc) luisteren maar gewoon een '05-'08 model Fiesta aanschaffen te zijner tijd.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 03-11-2009 8:12]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-11-2009 8:07 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 3 november 2009 0:30 schreef Valorian het volgende:
Hij zei lesbakken, niet leasebakken
LOL, ik dacht al, vreemde namen voor een rijschool.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-11-2009 8:10 by XXL Profiel van XXL

Wellicht is het handig als je eerst eens kijkt hoeveel je straks te besteden hebt. Dus kijk je naar een grote auto of een kleine auto. Gas, diesel of benzine.

Je kan voor dat geld makkelijker een iets minder populaire auto halen dan zo'n trendy gebakje maar daar hangt dan wel een kostenplaatje aan qua belasting, verzekering en verbruik.

Ik heb voor minder dan 3.5 K een busje maar daar staat dan wel weer 95 euro belasting per maand en een verbruik van 1 op 11 (Op diesel) tegenover. Een deel van die belasting heb ik wel weer terugverdiend door de lagere aanschafprijs dus ja, wat is wijsheid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2009 9:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwa, Franse auto's, niks mis mee, de 205 die ik gehad heb deed het best en de Xsara Ligne Break doet het nu ook perfect.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-11-2009 9:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 november 2009 9:02 schreef Jenje het volgende:
Mwa, Franse auto's, niks mis mee, de 205 die ik gehad heb deed het best en de Xsara Ligne Break doet het nu ook perfect.


En zo heb ik Renaults gehad die wel de bekende electronische problemen hadden. Dus, lekker objectief.

[edit] Misschien wel toepasselijk alhoewel het uit 2005 stamt:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=562

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 03-11-2009 9:10]


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2009 9:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mja, vaag artikel .. moet zeggen dat mijn moeder eens een ax gehad heeft met continue problemen, maar de auto die ik nu heb heeft ze amper. Bij aankoop bleek alleen de FM ontvanger stuk, die is netjes en gratis gerepareerd.


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 03-11-2009 16:28 by Mirandarijntje Profiel van Mirandarijntjehttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 19 oktober 2009 19:14 schreef Lionheart het volgende:


En gaan!


Ik heb dezelfde maar dan in Diesel uitvoering



Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 03-11-2009 16:57 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon


TDCI, dus dat veegt best goed.
Eigenlijk van een maat van me, maar ik mag hem zolang gebruiken.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 03-11-2009 17:14 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 2 november 2009 22:57 schreef flebbie het volgende:
ik zou voor een Audi gaan, straalt pure klasse uit zonder zo patsterig over te komen, en het zijn gewoon goeie auto's, niet kapot te krijgen, ik heb zelf een Audi Coupe uit 96 met inmiddels 230.000 op de teller en hij blijft maar gaan
Dan kun je ook gewoon een Seat Cordoba nemen... 240.000 op de teller hier... en gaat ook maar door, en als je de radio maar hard genoeg zet hoor je het gerammel niet...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2009 21:00 by bastianus Profiel van bastianus

Vandaag de Citroën Saxo van mijn schoonmoeder geleend. Blijft toch een lastige auto in de conversatie. Je denkt telkens dat je in de blote kont rondloopt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 06-11-2009 21:18 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 6 november 2009 21:00 schreef bastianus het volgende:
Vandaag de Citroën Saxo van mijn schoonmoeder geleend. Blijft toch een lastige auto in de conversatie. Je denkt telkens dat je in de blote kont rondloopt.


Wat verwacht je, als je jezelf batsdieanus noemt ?


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen