IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Wie kent Vara's Vuurwerk nog?
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 04-06-2001 19:31 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Toen ik 14 was, leerde ik dit radioprogramma kennen.Ik kon het nog nét ontvangen op mijn fossiele radiootje, maar het heeft me echt een boel lol bezorgd.Dankzij dit programma ben ik in contact gekomen met alle mogelijke soorten metal(van heavy tot trash,speedmetal en black),maar jammer genoeg is het een aantal jaren geleden ter ziele gegaan.Nuja,in Helgië hebben we "De Bom" op Studio Brussel,maar daar draaien ze bitter weinig underground en niet-commerciële metal.Wie zin heeft om herinneringen op te halen, kan hier terecht.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 04-06-2001 20:50 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

JAAAAAAAAAH!!!!!!! Dat was gaaf. Ik zat ook met 'my first sony' naar dat programma te luisteren om elk beetje metal in mijn jeugdige oortjes op te kunnen nemen. Het is heeeel jammer dat er niet meer een programma is als Vara's Vuurwerk. Ik vond het altijd grappig dat Henk Westbroek dat iedere week weer presenteerde, terwijl hij zelf met hele 'andere' muziek bezig is. Door Vara's vuurwerk heb ik heel wat metal leren kennen. Al die toffe nummers werden door mij op bandjes opgenomen, en het is eeuwig zonde dat ik die bandjes kwijt ben.

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 04-06-2001 20:51]



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 04-06-2001 22:46 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

'k was destijds ook trouw luisteraar


No regrets and no remorse...


Harachte
Usericon van Harachte
Posted 04-06-2001 23:51 by Harachte Wijzig reactieProfiel van HarachteQuote dit bericht

Ja, Vuurwerk was een goed programma met veel oog voor de Nederlandse scene toendertijd... De jaarlijkse top 50 (of top 65, ook al eens gebeurd), Westbroek die die concertenknakker afzeek, gortdroge interviews, gortdroge humor ook, hart voor de hardere metal (Death in '87 al, Napalm Death, Obituary, Morbid Angel) enz. enz. enz.

Des te pijnlijker dat de jongere metals het nu moeten hebben van kink fm en commerciele bocht a la wet 'n' wild enzo.

Ik heb er nog 10 tapes van, stoffig en grijsgedraaid.

[Dit bericht is gewijzigd door Harachte op 08-01-2006 14:22]


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 05-06-2001 8:25 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Vara's Vuurwerk was echt helemaal geweldig !


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Mad Maikie
Not the sky, but your mind is the limit!
Usericon van Mad Maikie
Posted 05-06-2001 15:47 by Mad Maikie Wijzig reactieProfiel van Mad MaikieQuote dit berichthttp://www.ulysses-online.nl

Die loosers van 3FM vonden het allemaal niet commercieel genoeg natuurlijk. Het was inderdaad het beste(lees enige) radioprogramma waar ik steevast voor thuis bleef.

Godzijdank hebben we nu internet, anders was ik helemaal verstoken van nieuwe metal.


Mad Maikie


Jaco
Usericon van Jaco
Posted 05-06-2001 15:52 by Jaco Wijzig reactieProfiel van JacoQuote dit bericht

Ja die tijden zullen waarschijnlijk voorgoed verleden tijd zijn en kreten van meneer Westbroek zie zei:"Daar gaat Marcel weer in zijn Slayerjack!" Eeuwig zonde.


Miepje
Usericon van Miepje
Posted 05-06-2001 17:00 by Miepje Wijzig reactieProfiel van MiepjeQuote dit bericht

Vara's vuurwerk heerste. Mijn vriend heeft nog een aantal aflevering op een bandje staan.


"THE WORLD IS SO GOOD THAT WHO MADE IT DOESN'T LIVE HERE"


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen