IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : 2012, eng jaar!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 14:26 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2010 16:22 schreef ElitE het volgende:
Dat vind ik ook, alleen vraag ik me af wat je met krachten bedoeld.


Met krachten bedoel ik, wat de mens ook maar tegen komt. De meeste mensen worden er van behouden; de meeste mensen zullen alleen de fysieke vorm van de Kosmos tegen komen.

(over Scientology wil ik het niet eens hebben. Moge vidarr zijn toorn over hen uit spuwen!)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2010 14:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 april 2010 14:26 schreef Paljas het volgende:
Met krachten bedoel ik, wat de mens ook maar tegen komt. De meeste mensen worden er van behouden; de meeste mensen zullen alleen de fysieke vorm van de Kosmos tegen komen.

(over Scientology wil ik het niet eens hebben. Moge vidarr zijn toorn over hen uit spuwen!)


Nog steeds een beetje vaag zo, bedoel je iets bovennatuurlijks?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 20-04-2010 14:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 14:49 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Absoluut.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-04-2010 14:55 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Is het Niburu-forum gesloten?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2010 14:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja dan wordt ik daarvoor behouden.

Al vind ik zelf dat het bovennatuurlijke voortkomt uit het bovenkamerlijke.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 14:59 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Je weet niet beter. Geeft niks. Ieder z'n eigen pad.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-04-2010 15:01 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 april 2010 14:59 schreef Paljas het volgende:
Je weet niet beter. Geeft niks. Ieder z'n eigen pad.


Je gaat zo zeggen dat we wakker moeten worden he?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 15:09 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Je moet helemaal niks.

"Do what thou wilt shall be the whole of the Law"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-04-2010 15:11 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Crowley.

Verder een gevalletje wazig doen om het wazig doen. Zo ken ik er nog een paar. Hoop geneuzel over energie en wakker worden en alles wat niet buiten je zit is binnen je en/of andersom. Dat soort gedoe. Ik kan er persoonlijk niet veel mee, het is me allemaal te vaag.

Edit: wat niet wil zeggen dat ik niet geloof in zogenaamd 'hogere' of spirituele zaken, maar dit is me stomweg te zweverig en te weinig concreet.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 20-04-2010 15:12]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 15:23 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Overigens is het misschien leuk om te weten dat de era van Pisces bijna voorbij is, en de era van Aquarius van start zal gaan.

Pisces, ofwel Jezus.

Aquarius, ofwel Vidarr. (Thelema: Horus) (Christendom: Sint Joris)

De komende 2000 jaar staat is het teken van wraak. Moge het water de wereld zuiveren.


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 20-04-2010 15:27 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 15:11 schreef Ralph het volgende:
Wat niet wil zeggen dat ik niet geloof in zogenaamd 'hogere' of spirituele zaken, maar dit is me stomweg te zweverig en te weinig concreet.


Hoe is je Duits?

Als je concreet wilt, zoek dan het werk van Rudolf Steiner.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-04-2010 15:28 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Het begin van de Jezuskalender, op mijn 33e verjaardag..

Maar waar ik echt op wacht is het vinden van een vrouw om alles concreet te maken. Anders is een algehele bewustzijnsvernauwing een betere uitkomst voor mij denk ik..

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 21-04-2010 10:43]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2010 16:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 april 2010 14:59 schreef Paljas het volgende:
Je weet niet beter. Geeft niks. Ieder z'n eigen pad.


dat kan zeker wel tot bewustzijnsverbreding lijden.





Ik ken dan niet echt wat van Steiner, maar wat ik op wikipedia lees is erg zweverig. Allemaal leuke uitspraken die niet te onderbouwen zijn, maar ook niet te ontkrachten. Allemaal ideeen immuun voor discussie omdat ze ontestbaar zijn. Niet anders als sneeuwwitje en de 7 dwergen.

Maar ik vind het een beetje raar om random een paar sterren pakken die in groepjes te delen en dan bepaalde standen bijzonder te noemen(zo pikken verschillende culturen ook verschillende sterrenbeelden uit de lucht).
Nu is het met 2012 wel een bijzondere stand binnen de "kalender". Maar er is geen reden om aan te nemen dat dat ergens een invloed op heeft.

Als je 5 km wilt lopen en daarvoor moet je langs 200 lantaarpalen. Dan is die 200e lantaarnpaal voor jou wel bijzonder om een bepaald punt aan te meten. Maar dat maakt de lantaarnpaal op zichzelf nog niet bijzonder.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 20-04-2010 16:33]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-04-2010 16:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 16:31 schreef ElitE het volgende:
Nu is het met 2012 wel een bijzondere stand binnen de "kalender". Maar er is geen reden om aan te nemen dat dat ergens een invloed op heeft.

Is er in 2012 een bijzonder astrologisch iets?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2010 16:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

elk jaar toch?

Maar nee zo diep zit ik er ook niet in, ik vind het bijzonder moeilijk om tot de concrete informatie te komen als ik over zoiets ga lezen, want je wordt wel plat gegooit met termen.
Ik zie een zooi benamingen die in de geschiedenis zeker wel belangrijk zijn geweest bij navigatie en tijdsbepaling. Maar de "karakters" en eigenschappen van die indeling kan ik me niets bij voorstellen. Ik krijg de aarde niet ingedeeld in vuur, water, steen en lucht. Goed en fout krijg ik al niet ingedeeld. Ik hanteer liever wat meer (meetbare of duidelijk gedefinieerde) begrippen.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 20-04-2010 16:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-04-2010 16:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 15:23 schreef Paljas het volgende:
Overigens is het misschien leuk om te weten dat de era van Pisces bijna voorbij is, en de era van Aquarius van start zal gaan.

Pisces, ofwel Jezus.

Aquarius, ofwel Vidarr. (Thelema: Horus) (Christendom: Sint Joris)

De komende 2000 jaar staat is het teken van wraak. Moge het water de wereld zuiveren.




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-04-2010 17:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 16:41 schreef ElitE het volgende:
elk jaar toch?

Maar nee zo diep zit ik er ook niet in, ik vind het bijzonder moeilijk om tot de concrete informatie te komen als ik over zoiets ga lezen, want je wordt wel plat gegooit met termen.
Ik zie een zooi benamingen die in de geschiedenis zeker wel belangrijk zijn geweest bij navigatie en tijdsbepaling. Maar de "karakters" en eigenschappen van die indeling kan ik me niets bij voorstellen. Ik krijg de aarde niet ingedeeld in vuur, water, steen en lucht. Goed en fout krijg ik al niet ingedeeld. Ik hanteer liever wat meer (meetbare of duidelijk gedefinieerde) begrippen.

Waarom zeg je dan dat "het met 2012 wel een bijzondere stand binnen de "kalender" is"?

Of bedoel je omdat het een schrikkeljaar is?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2010 17:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja ik had begrepen dat het naast de maya astrologie ook binnen de westerse astrologie bijzonder was.

Edit: maar ondertussen is elke theorie en theologie wel aan 2012 gekoppeld ik weet het ookniet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 20-04-2010 17:06]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-04-2010 17:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 17:04 schreef ElitE het volgende:
nouja ik had begrepen dat het naast de maya astrologie ook binnen de westerse astrologie bijzonder was.

Dat klinkt al een stuk minder zeker dan je het eerst presenteerde

2012 heeft toch niets met Maya-astrologie te maken? Althans, daar is toch geen bewijs voor in de daadwerkelijke geschriften van de Maya? En in de Westerse astrologie?

Astronomisch gezien heb ik ook nog van niets boeiends gehoord.

quote:
Op 20 april 2010 17:04 schreef ElitE het volgende:
Edit: maar ondertussen is elke theorie en theologie wel aan 2012 gekoppeld ik weet het ookniet meer.

Nou ja, het is wel goed om in de gaten te houden wat wel enige onderbouwing heeft en wat niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-04-2010 17:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik zou zeggen: google er eens op.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-04-2010 17:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 17:14 schreef Mark het volgende:
Ik zou zeggen: google er eens op.

Nou, ik heb wel vaker dingen erover opgezocht maar nooit iets gevonden wat zich binnen astrologie en astronomie houdt. Wel rare New Age-ellende, maar ik heb het idee dat old school astrologen het daar ook niet zo op hebben

Ik vind het fascinerend om te zien dat mensen allerlei dingen claimen die helemaal niet waar zijn (dat de Maya's wél speciale dingen aan het eind van de 13e baktun verwachtten, et cetera), daar redeneringen omheen bouwen en andere mensen voor de gek gaan houden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-04-2010 17:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb geen flauw idee, ik zie nu al maanden dit '2012' topic opduiken en ik begrijp dat er zelfs een film is over dat jaartal, maar ik ben echt nog nooit iets concreets tegen het lijf gelopen waarin 2012 als jaartal of uberhaupt als getal enige rol speelt. Ik zit me nu dan ook al maanden af te vragen waar dit allemaal toch over gaat.

Ik vind bijvoorbeeld tot nu toe 2010 een veel enger jaar. Economische malaise, as-wolken, wilders hoog in de polls, etc. 2012 is er tot nu toe niks bij. Misschien moet ik een topic openen getiteld '2010, eng jaar!!!'?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-04-2010 17:30]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-04-2010 17:38 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 17:28 schreef Mark het volgende:
Misschien moet ik een topic openen getiteld '2010, eng jaar!!!'?


Dèh moet uh doen jonge. Dèh moet uh doen...


 


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-04-2010 17:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 17:38 schreef Forever After het volgende:
Dèh moet uh doen jonge. Dèh moet uh doen...


Kan iemand dit even vertalen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-04-2010 18:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2010 17:28 schreef Mark het volgende:
Ik heb geen flauw idee, ik zie nu al maanden dit '2012' topic opduiken en ik begrijp dat er zelfs een film is over dat jaartal, maar ik ben echt nog nooit iets concreets tegen het lijf gelopen waarin 2012 als jaartal of uberhaupt als getal enige rol speelt. Ik zit me nu dan ook al maanden af te vragen waar dit allemaal toch over gaat.

Ik vind bijvoorbeeld tot nu toe 2010 een veel enger jaar. Economische malaise, as-wolken, wilders hoog in de polls, etc. 2012 is er tot nu toe niks bij. Misschien moet ik een topic openen getiteld '2010, eng jaar!!!'?

Het enige concrete wat er is, is dat een 13e baktun afloopt (Maya eenheid van tijd) en dat 13 baktuns de tijdspanne was waarbinnen de Aarde is geschapen (wederom Maya's). De Maya's vonden het verder niet zo boeiend.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen