IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Maya's, Inca's, Azteken ed... Vorige pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 18-11-2005 15:43 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 18 november 2005 1:42 schreef Brujo het volgende:
engelse info over Teotihuacan (de 'piramides'): http://archaeology.la.asu.edu/teo/INDEX.php




Ik ben er geweest, heb de tempels ook beklommen en het is enorm indrukwekkend.. Jammer dat het zo overvol loopt met toeristen. Volgende keer dat ik naar Mexico ga nemen mijn vrienden me mee naar een tempelcomplex - eigenlijk meer een stad - midden in de jungle.. Als ik het mij goed herinner heet het Palenca..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-11-2005 23:23 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2005 15:43 schreef Sharteel het volgende:
Ik ben er geweest, heb de tempels ook beklommen en het is enorm indrukwekkend.. Jammer dat het zo overvol loopt met toeristen. Volgende keer dat ik naar Mexico ga nemen mijn vrienden me mee naar een tempelcomplex - eigenlijk meer een stad - midden in de jungle.. Als ik het mij goed herinner heet het Palenca..


Teotihuacan, dat was zeker de moeite wel waard.
Palenque zou ik je niet aanraden (massa's zontoeristen die vanuit cancun even een dagje cultuur doen)
Als je mooie en rustige tempels wilt zien kun je beter naar wat meer afgelegen plekken gaan bv. Chinkultic (zuid Chiapas) of la Quemada (Zacatecas) Grote kans dat je er in je eentje rondloopt.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-11-2005 23:44 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2005 5:04 schreef she_devil het volgende:
redelijk achterhaald...das iig wat ik van mijn mede studenten hoor...k richt me niet echt op indiaans amerika...meer op Azie..zal ns kijken of er hier nog leuke artikeltjes over zijn


Achterhaald? Dat was de site van het ministerie van indianenzaken. Maar als je iets beters hebt, laat maar zien.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2005 0:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Teotihuacan is inderdaad best indrukwekkend.



Ik heb ergens nog een zooi meer foto's, zal ze eens scannen. Ik ben toen ook in Palenque en Chichén Itzá geweest. Best gaaf!


Maar toch is de Azteca Stadion in Mexico Stad het allergaafste!



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-11-2005 1:19 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 18 november 2005 15:43 schreef Sharteel het volgende:
Ik ben er geweest, heb de tempels ook beklommen en het is enorm indrukwekkend.. Jammer dat het zo overvol loopt met toeristen. Volgende keer dat ik naar Mexico ga nemen mijn vrienden me mee naar een tempelcomplex - eigenlijk meer een stad - midden in de jungle.. Als ik het mij goed herinner heet het Palenca..
Palenque ja...erg bekend hier in t archeologische wereldje...moest de plattegrond er van uit mn kop kennen


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 22-01-2006 11:14 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

[quote]Op 18 november 2005 12:54 schreef ElitE het volgende:
ik geloof zeker niet in de buitenaardse hulp, het is een beetje toeval dat alles zich redelijk tegelijk ontwikkelde. Maar pyramides bijvoorbeeld zijn erg logisch omdat dat de enige manier is om groot te bouwen zonder veel technische kennis.
[quote]

hoe verklaar je dan het feit dat, bijvoorbeeld, de grote pyramide van Gizeh, met megalieten is gebouwd die PERFECT in elkaar zijn gezet (zonder dat je er een speld kan tussen krijgen, letterlijk), dat die stenen 200 ton wogen en volgens de egyptologen zonder wiel of katrol omhoog zijn gegaan, dat de gehele pyramide op slechts enkele boogseconden PERFECT noord-zuid en oost-west gericht is en dat de afwijking van de gehele pyramide sowieso 0,05% is? Dat bijvoorbeeld diezelfde pyramide een schaalmodel is van de noordelijke aardhelft op een schaal van 1: 43.200, een getal die te maken heeft met precessie (de langzame beweging van de aardas over duizende jaren)?

Lees eens Het Begin En Einde Van Alles van Graham Hancock en Hamlet's Mill van Giorgio de Santillana en Herta von Dechend.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-01-2006 16:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat fascineerd me dan ook wel, maar zegt niets over buitenaardse interventie. bovendien is de precisie 26000 jaar, en een pyramide is geen halve bol


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-01-2006 16:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2006 16:50 schreef ElitE het volgende:
en een pyramide is geen halve bol
Ik wou net zeggen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Daems
Usericon van Daems
Posted 23-02-2006 17:24 by Daems Wijzig reactieProfiel van DaemsQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

Kheb ooit het boek 'De ware geschiedenis van de verovering van Nieuw Spanje' gelezen. Dit is een boek van Bernal Diaz Del Castillio, een soldaat die in 1519 mee met Cortes ging om Mexico te veroveren. Ongelooflijk zalig boek, dag per dag en gevecht per gevecht wordt in detail uitgelegd. Ook veel van de Azteekse culture enzoverder wordt tegoei uitgelegd. Hij is wel 830 pagina's dik dus je zit er wel eve aan. Is trouwens ook met wat geluk dat het boek nog bestaat, de Inquisitie heeft em ooit wille verbrande ...



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen