IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Offer hier je kleine konijntje aan Satan (Black Metal Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-02-2013 11:21 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Maar wil je nou wel of niet die 100 zweepslagen?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 11:41 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 11:00 schreef Hexegot het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn:

Bathory - Blood Fire Death
Die staat er (inmiddels) tussen, maar niet bij de proto-black.

quote:
Cradle Of Filth - The Principle Of Evil Made Flesh / Dusk... And Her Embrace
Dimmu Borgir - Stormblast / Enthrone Darkness Triumphant
Enslaved - Vikingligr Veldi
Immortal - Diabolical Fullmoon Mysticism / Battles In The North
Root - ZJeveni

Nie?
Ik moet zeggen met Root heel slecht bekend te zijn. Maar dan sluipen wellicht andere Cacophonous-releases als Primordial, Gehenna en Sigh er ook in. Waar op zich niets mis mee is, gezien het gave releases zijn en Cacophonous best een degelijk label was, maar wordt het dan niet een beetje een gebed zonder eind waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet? Want waarom dan ook niet "V-Empire", "Pentagram", "Under the Sign of Hell", "Eld" of wellicht zelfs "Høstmørke"? Wat natuurlijk niet wegneemt dat "Vikingligr Veldi" en "Diabolical Fullmoon Mysticism" geweldige albums zijn.
Zelf zat ik een beetje te denken één CD per band te noemen, maar bij sommige bands (Burzum, Darkthrone) is dat gewoon onmogelijk).
Maarja, veel is natuurlijk interpretatie en zoiets is nooit af. Dus, 'reacties'.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 11:42 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 11:21 schreef Sisyphos het volgende:
Maar wil je nou wel of niet die 100 zweepslagen?
Als ze van Deborah ann Woll komen (of Assie)


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-02-2013 12:06 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 23 februari 2013 11:42 schreef Kvelgeest het volgende:
Als ze van Deborah ann Woll komen (of Assie)


Ik zal eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.

Moet jammer genoeg bekennen dat black metal de laatste tijd voor mij niet meer zo de lading dekt. Wat erg jammer is want daardoor keur ik voor mezelf gemakkelijk nieuwe releases af, ongeacht hoe "goed" ze zijn.

Gelukkig zijn er nog hitjes waar ik altijd wel van weet te genieten. Iemand anders siked over dit handjevol oosterburen?













Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-02-2013 12:10 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 23 februari 2013 11:41 schreef Kvelgeest het volgende:

Die staat er (inmiddels) tussen, maar niet bij de proto-black.


quote:
Ik moet zeggen met Root heel slecht bekend te zijn. Maar dan sluipen wellicht andere Cacophonous-releases als Primordial, Gehenna en Sigh er ook in. Waar op zich niets mis mee is, gezien het gave releases zijn en Cacophonous best een degelijk label was, maar wordt het dan niet een beetje een gebed zonder eind waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet? Want waarom dan ook niet "V-Empire", "Pentagram", "Under the Sign of Hell", "Eld" of wellicht zelfs "Høstmørke"? Wat natuurlijk niet wegneemt dat "Vikingligr Veldi" en "Diabolical Fullmoon Mysticism" geweldige albums zijn.
Zelf zat ik een beetje te denken één CD per band te noemen, maar bij sommige bands (Burzum, Darkthrone) is dat gewoon onmogelijk).
Maarja, veel is natuurlijk interpretatie en zoiets is nooit af. Dus, 'reacties'.

Ik moest aan Root denken omdat het muzikaal toch behoorlijk afwijkt van de "standaard" black metal-gedachte. Aan de twee COF-albums (en Dimmu) moest ik denken omdat dat ontegenzeglijk ijkpunten van de symfonische black zijn en een hoop bands uit het genre daar inspiratie uit putten. Geldt tot op zekere hoogte ook nog voor Isengard, maar de andere albums en bands die jij nu nog noemt hebben volgens mij toch een minder noemenswaardige invloed gehad op het genre. (mening/subjectief)

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 23-02-2013 12:11]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 12:17 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Mwa, "Eld" van Enslaved heeft het viking-genre volgens mij nog wel flink beïnvloed.

Edit: maar dan nog, een Sigh is na Scorn Defeat natuurlijk wel hun eigen dingetje gaan doen. En Primordial heeft met de 'introductie' van licht-celtische tierelantijntjes ook wel invloed gehad. (Beide zaten toen net als CoF, Dimmu, Root en Gehenna overigens op Cacophonus).
De overgang bij CoF van redelijk kille en vlakke black met veel keys naar meer complexe, gothic/symfonische black met een romantisch vampiersfeertje ligt bij Vth Empire en niet bij Dusk...

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 15:52]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 23-02-2013 12:19 by Metal Spiderman (Redacteur) Profiel van Metal Spiderman

quote:
Op 22 februari 2013 20:15 schreef Kvelgeest het volgende:
Dark Funeral kan je echt overslaan. Mis je helemaal niets aan.








No Pain, No Gain


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 12:21 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Tja, knul.. Zo zit het nou eenmaal.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 23-02-2013 12:22 by Metal Spiderman (Redacteur) Profiel van Metal Spiderman

Dat zal ten alle tijden een discussie zonder einde blijven, maar laten we die maar gewoon niet starten


No Pain, No Gain


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 12:25 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Helemaal niet. Uit het feit dat jij Dark Funeral leuk vindt, blijkt dat jouw ziel de afgelopen aeonen het goede niet heeft mogen aanschouwen. En dat zal waarschijnlijk geheel terecht zijn. Sla Plato er maar op pen. Geen speld tussen te krijgen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 23-02-2013 12:27 by Metal Spiderman (Redacteur) Profiel van Metal Spiderman

ik hou me in, ik hou me in..


No Pain, No Gain


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 14:08 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik heb gewoon gelijk. Leer dat nou maar; gaat je een hoop vechten tegen tranen schelen.
Dark Funeral is plat en plastisch. Geen sfeer of gevoel. En muzikaal voegt het ook niets toe. Hetzelfde geldt overigens voor 1349. Clowneske gimmickmuziek voor 14-jarige overzeaskrijgers die net van hun Blink182 af zijn. Mongoloïde death metal in een semi-black metaljasje, dat is het.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-02-2013 18:11]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-02-2013 14:27 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

Ik mis Gehenna (first, second & third spell) en oude Abigor in de lijstjes


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2013 14:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 februari 2013 14:08 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb gewoon gelijk. Leer dat nou maar; gaat je een hoop vechten tegen tranen schelen.
Dark Funeral is plat en plastisch. Geen sfeer of gevoel.



misschien, maar wel schitterende nummers. Catchy as hell, CoF maar dan sneller en harder


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 15:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 februari 2013 20:15 schreef Kvelgeest het volgende:
Enslaved - Frost
Marduk - Those of the Unlight/Opus Nocturne
Ulver - Bergtatt



Vikingligr Veldi, Heaven Shall Burn & Nattens Madrigal uiteraard.

Verder wel een aardig lijstje.

(Er staan overigens Finse bands onder het kopje Scandinavië)


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 15:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ohja, Secrets of the Black Arts van Dark Funeral hoort er uiteraard ook tussen te staan. Dat lijkt me vrij evident, Zwelgfeest.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 15:51 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 15:24 schreef Onweerwolf het volgende:
Vikingligr Veldi, Heaven Shall Burn & Nattens Madrigal uiteraard.

Verder wel een aardig lijstje.

(Er staan overigens Finse bands onder het kopje Scandinavië)
Er bestaat geen eenduidige definitie van Scandinavië.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 15:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 februari 2013 15:51 schreef Kvelgeest het volgende:
Er bestaat geen eenduidige definitie van Scandinavië.


Jawel hoor; Zweden, Noorwegen & Denemarken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 15:55 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

"Scandinavië is de naam waarmee een gebied in het noorden van Europa wordt aangeduid. De term Scandinavië wordt op drie verschillende manieren gedefinieerd:

Puur geografisch gezien is Scandinavië het gebied dat gelijk staat met het Scandinavisch Schiereiland, wat voor het grootste deel bestaat uit het Scandinavisch Hoogland. Dit betreft de landen Noorwegen en Zweden.
Politiek gezien bestaat Scandinavië uit Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit is de definitie die in Scandinavië zelf wordt gehanteerd en men kan aan de hand van deze definitie stellen dat Scandinavië een deel van "Norden" is (zie derde definitie).
Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat".
Meestal wordt de tweede of de derde definitie gebruikt."


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 16:06 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

:')

Gefeliciteerd met je wikiskills.

Maar goed, Finland behoort dus niet tot Scandinavië.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 23-02-2013 18:04 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 23 februari 2013 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Ohja, Secrets of the Black Arts van Dark Funeral hoort er uiteraard ook tussen te staan. Dat lijkt me vrij evident, Zwelgfeest.


+1
Niet zo haten Kvellie

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 23-02-2013 18:08]


Black seeds of bunny!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 18:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Setherial - Nord vind ik ook nog wel essentieel. Op het randje misschien maar er net binnen.

Wel een hele toffe plaat ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 18:19 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-02-2013 18:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

... :')


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 18:21 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Lijkt me een duidelijk beslechtte discussie, zo. Geen speld meer tussen te krijgen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen