IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Offer hier je kleine konijntje aan Satan (Black Metal Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 19:07 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 19:03 schreef BenKnuckles het volgende:
Zweepslagen of niet, die plaat is ontiegelijk kut in vergelijking met Salvation. Een beetje technisch willen klinken en Watain-achtig 'evil' willen doen, waardoor alle intensiteit en spanning helemaal weggevlakt wordt. Neen hoor, kutschijf.
:')
Funeral Mist was al 'evil' toen Watain nog niet eens bestons en zijn op-Dissection-circle-jerk-periode dus nog doormoest.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 19:11 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Dat was ongeveer rond de tijd dat Ben voor het eerst zonder toezicht in de zandbak mocht poepen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2013 19:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 februari 2013 19:07 schreef Kvelgeest het volgende:
:')
Funeral Mist was al 'evil' toen Watain nog niet eens bestons en zijn op-Dissection-circle-jerk-periode dus nog doormoest.


Watain is ook compleet omgedraaid richting Jon's aars na de tournee met Dissection in 2004. Helaas (imo)

nuja, als het evil moet zijn kun je beter Ildjarn checken


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 19:13 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

"Rabid Death's Curse" is complete "The Somberlain"-worship.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 19:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 februari 2013 19:12 schreef Hypnos het volgende:
nuja, als het evil moet zijn kun je beter Ildjarn checken



Ildjarn klinkt als een kennel vol slechtgefokte poedels.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 23-02-2013 19:49 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 23 februari 2013 19:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Alle black metal klinkt als een kennel vol slechtgefokte poedels.




Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-02-2013 19:52 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

"Knap hoor, ontzettende kneus."


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-02-2013 19:57 by Northward Profiel van Northward

Even terzijde.
Veel van het zogenaamde hipsterblack is gewoon beter dan veel oud spul.
Ik draai nu toevallig het obscure Wolves in the Throne Room, godverdomme wat blijft dit goed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-02-2013 20:02 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 23 februari 2013 19:57 schreef Northward het volgende:
Even terzijde.
Veel van het zogenaamde hipsterblack is gewoon beter dan veel oud spul.

Waar wil je dat nou in vredesnaam op baseren?
Het "oude spul" is een verzamelnaam voor alle zijpaden die de black metal heeft gekend. Jouw "hipsterblack" is hier gewoon een zoveelste zijpad van.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-02-2013 20:10 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Hipsterblack is sowieso overrated, al zitten er zeker prima bands tussen. Maar bijna al het gaafs van dat genre kun je ook gewoon nog steeds makkelijk samenvatten door Filosofem van Burzum even op te zetten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-02-2013 20:19 by Northward Profiel van Northward

quote:
Op 23 februari 2013 20:02 schreef Sisyphos het volgende:
Waar wil je dat nou in vredesnaam op baseren?
Het "oude spul" is een verzamelnaam voor alle zijpaden die de black metal heeft gekend. Jouw "hipsterblack" is hier gewoon een zoveelste zijpad van.

Het is trouwens een trieste term. Maar op baseren? Ik bedoel enkel te zeggen dat veel van de begin/mid jaren 90 bands me veel minder trekken dan spul van de laatste pakweg tien jaar.
Betekend niet dat ik oude Ulver, Bathory, Satyricon etc niet kan waarderen. Veel is echter gewoon meuk, ik heb het vroeger veel geluisterd. Al moet ik zeggen dat er weinig goede nieuwe bands meer bijkomen. Maar bands als Altar of Plagues, Weakling, Drudkh, nieuwere DSO trek ik veel beter.



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 23-02-2013 20:30 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 23 februari 2013 20:19 schreef Northward het volgende:
Het is trouwens een trieste term. Maar op baseren? Ik bedoel enkel te zeggen dat veel van de begin/mid jaren 90 bands me veel minder trekken dan spul van de laatste pakweg tien jaar.
Betekend niet dat ik oude Ulver, Bathory, Satyricon etc niet kan waarderen. Veel is echter gewoon meuk, ik heb het vroeger veel geluisterd. Al moet ik zeggen dat er weinig goede nieuwe bands meer bijkomen. Maar bands als Altar of Plagues, Weakling, Drudkh, nieuwere DSO trek ik veel beter.



Ach, natuurlijk is er veel meuk. Kijk eens op bijvoorbeeld last.fm wat er allemaal onder de tag "blackgaze" of "hipster black" staat. De meerderheid hiervan gaat echt niet de middelmaat van de jaren 90 voorbij.



[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 23-02-2013 20:31]


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-02-2013 20:35 by Northward Profiel van Northward

Compleet mee eens. Vrijwel al die bands zijn ook echt beroerd. Maar zet persoonlijk meer 2000+ spul op dan daarvoor.

Hoe dan ook, eigenlijk was ik gewoon WITTR aan het luisteren en kwam ik er weer achter hoe goed ik deze band ook alweer vond en dat ik een hekel heb aan die termen die de bands tegenwoordig krijgen. Eigenlijk zal me dat ook jeuken. Nu draai ik Hateful Abandon en drink ik pils.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 23-02-2013 20:53 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 23 februari 2013 19:52 schreef Kvelgeest het volgende:
"Knap hoor, ontzettende kneus."


Haha!

Wanneer spreken we nou eens af


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-02-2013 10:20 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 23 februari 2013 18:19 schreef Kvelgeest het volgende:



Door die foto's wist ik toen ik DF leerde kennen (rond m'n 15e) al dat ze niet helemaal serieus te nemen waren.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 10:26 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 20:53 schreef Count Steel het volgende:
Haha!

Wanneer spreken we nou eens af
Wellicht als jouw voetbalteam eens gaat rugbyen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 10:35 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 februari 2013 20:19 schreef Northward het volgende:
Het is trouwens een trieste term. Maar op baseren? Ik bedoel enkel te zeggen dat veel van de begin/mid jaren 90 bands me veel minder trekken dan spul van de laatste pakweg tien jaar.
Betekend niet dat ik oude Ulver, Bathory, Satyricon etc niet kan waarderen. Veel is echter gewoon meuk, ik heb het vroeger veel geluisterd. Al moet ik zeggen dat er weinig goede nieuwe bands meer bijkomen. Maar bands als Altar of Plagues, Weakling, Drudkh, nieuwere DSO trek ik veel beter.




quote:
Op 23 februari 2013 20:30 schreef Sisyphos het volgende:
Ach, natuurlijk is er veel meuk. Kijk eens op bijvoorbeeld last.fm wat er allemaal onder de tag "blackgaze" of "hipster black" staat. De meerderheid hiervan gaat echt niet de middelmaat van de jaren 90 voorbij.




Ik ben zelf niet zo'n shoegaze/post-black-fan en 'depressive'/'suïcidal' meuk als Shining trek ik al helemaal niet. Maar ik heb zelf wel het idee dat over de gehele linie er binnen (de) moderne substromingen als cascadian en orthodoxe black zich beduidend minder zooi bevindt dan binnen de NSBM, LLN, burzumeske-stroming of bands die door Xasthur beïnvloed zijn.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2013 10:47 by M. Profiel van M.

Wat is dat nou met dat Cascadian zeg. Omdat WITTR toevallig in de bossen van Washington woont? Ach ach :').

*edit* ach, Averse Sefira zit ook de hele tijd te zeiken dat ze uit Texas komen dus misschien is het wel daarom.

Snap trouwens niet dat Dark Funeral überhaupt genoemd wordt (Setherial evenmin). Nexten die hap.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-02-2013 10:48]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 10:51 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

'Cascadian' is een geaccepteerde aanduiding voor bands die klinken als WitTR, hoor. Heb ik niet zelf verzonnen.
En al had ik dat, je weet, min of meer, wat ermee bedoelt wordt en vervult derhalve een functie.

"Nord... " van Setherial is anders best een sterke schijf. Erg Emperor-achtig, maar dan veel minder keys. Voegt op zich niet echt iets toe, maar is daarom niet minder lekker.
"Lords Of The Nightrealm" heb ik nooit gehoord, maar "Hell Eternal" is behoorlijk zaaddodende Dark Funeral-achtige meuk.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 24-02-2013 11:04 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 24 februari 2013 10:51 schreef Kvelgeest het volgende:
"Nord... " van Setherial is anders best een sterke schijf. Erg Emperor-achtig, maar dan veel minder keys. Voegt op zich niet echt iets toe, maar is daarom niet minder lekker.
"Lords Of The Nightrealm" heb ik nooit gehoord, maar "Hell Eternal" is behoorlijk zaaddodende Dark Funeral-achtige meuk.

LotN is wel aan te raden omdat ze hier net op het randje van indrukwekkende atmosfeer en gestoorde snelheid zitten. Niet zo lekker als Nord, maar prima te pruimen.
De EP voor Nord (For Dem Mitt Blod) heeft ook zo z'n momentjes.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 11:05 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 24 februari 2013 11:04 schreef Sisyphos het volgende:
LotN is wel aan te raden omdat ze hier net op het randje van indrukwekkende atmosfeer en gestoorde snelheid zitten. Niet zo lekker als Nord, maar prima te pruimen.
De EP voor Nord (For Dem Mitt Blod) heeft ook zo z'n momentjes.
Toch eens checken dan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 24-02-2013 11:51 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 24 februari 2013 10:26 schreef Kvelgeest het volgende:
Wellicht als jouw voetbalteam eens gaat rugbyen.


M'n rugbyteam voetbalt wel regelmatig, is dat ook goed?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 11:56 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 24 februari 2013 11:51 schreef Count Steel het volgende:
M'n rugbyteam voetbalt wel regelmatig, is dat ook goed?
Nee, wij kunnen niet voetballen. (Niet dat mijn team rugbyen altijd even goed afgaat, maar dat is iets anders).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 24-02-2013 12:27 by Count Steel Profiel van Count Steel



OT: Ik heb 3 cd's van Absu, zo.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2013 12:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

En ik twee van Madball.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen