IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Offer hier je kleine konijntje aan Satan (Black Metal Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 12:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 november 2009 12:12 schreef ColdheartMinor het volgende:
Dani Filth zei in een interview:



Met The Principle of Evil made Flesh straalt CoF black metal uit, alleen wel met een twist. Toen des tijds was het symfonische black metal, alleen wel met dat vleugje romantiek erin dat absoluut niets te maken heeft met black metal. Dat is vanaf V Empire doorgezet en heeft met Dusk... and her Embrace een geheel eigen stijltje neergezet.

Ik zie CoF totaal niet als een bm band, ook niet het oude werk. Daar is het veel te gotisch voor. "Echte" black metal bands gaan over onderwerpen als Satan/anti-relegie, haat, oorlog, winter etc etc (al komen deze wel erg veel terug in CoF zijn teksten!). Niet over romantische fantasieen.

Uiteraard heeft bm een duistere sfeer, maar dat hebben gothic en death metal bands ook zat. Ik ben het er helemaal mee eens dat CoF erg veel invloeden uit de bm scene heeft, maar je kunt ze niet echt in een vakje plaatsen, ook door de steeds wisselende stijl. Naar mijn mening zijn ze van symfonische black metal (wat al bitter weinig heeft te maken met de "echte" bm) band, veranderd naar een gotische/vampirische symfonische metal band (wat een mond vol!) en weer door succes veranderd naar (ook zoals Dani zelf noemt in een interview) een extreme heavy metal band.


Wat een onzin. Cradle of Filth is gewoon black metal en Dani moet zijn bek houden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 12:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 november 2009 12:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Dit is net de situatie dat 'experts' de PVV extreem-rechts noemen en dat de PVV het zelf ontkent.




Inderdaad!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2009 12:51 by Silence Profiel van Silence

Cradle is gewoon kudt.


[/pest ChM]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 12:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 november 2009 12:51 schreef Silence het volgende:
Cradle is gewoon kudt.


[/pest ChM]


Vroeger waren ze wel tof, maar ja toen was ChM nog niet geboren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2009 13:06 by Silence Profiel van Silence

Hehe, ze hebben een aantal aardige cd's/nummers, maar het is nooit helemaal mijn ding geweest.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 13:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik vind Vempire en met name Dusk nog steeds heel erg gave platen. Dusk vind ik zelfs wel een meesterwerk, alhoewel mijn oordeel wellicht iets vertroebelt is door nostalgie.

The Principle en Cruelty zijn ook de moeite waard.

Bij Midian ben ik echter afgehaakt en elke keer als ze weer wat uitbrengen download ik het wel even om te luisteren maar het heeft me tot dusverre niet meer kunnen boeien.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2009 13:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 november 2009 12:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Dit is net de situatie dat 'experts' de PVV extreem-rechts noemen en dat de PVV het zelf ontkent.

Klopt wel.
quote:
Op 13 november 2009 12:12 schreef ColdheartMinor het volgende:
Dani Filth zei in een interview:

Dani weet niet waar hij het over heeft en is niet de baas over genrebeschrijvingen, daar is namelijk iedereen de baas over

Nu zijn heel veel mensen nu eenmaal heel spastisch en willen ze liever niet dat hun favoriete band ofwel gegroepeerd wordt met andere bands die ze kut vinden ofwel zogenaamd niet meer bijzonder lijkt omdat een genreomschrijving als "black metal" niet de volledige omvang van hun muziek omschrijft. Tsja...
quote:
Met The Principle of Evil made Flesh straalt CoF black metal uit, alleen wel met een twist. Toen des tijds was het symfonische black metal, alleen wel met dat vleugje romantiek erin dat absoluut niets te maken heeft met black metal. Dat is vanaf V Empire doorgezet en heeft met Dusk... and her Embrace een geheel eigen stijltje neergezet.

Ik zie CoF totaal niet als een bm band, ook niet het oude werk. Daar is het veel te gotisch voor. "Echte" black metal bands gaan over onderwerpen als Satan/anti-relegie, haat, oorlog, winter etc etc (al komen deze wel erg veel terug in CoF zijn teksten!). Niet over romantische fantasieen.

Uiteraard heeft bm een duistere sfeer, maar dat hebben gothic en death metal bands ook zat. Ik ben het er helemaal mee eens dat CoF erg veel invloeden uit de bm scene heeft, maar je kunt ze niet echt in een vakje plaatsen, ook door de steeds wisselende stijl. Naar mijn mening zijn ze van symfonische black metal (wat al bitter weinig heeft te maken met de "echte" bm) band, veranderd naar een gotische/vampirische symfonische metal band (wat een mond vol!) en weer door succes veranderd naar (ook zoals Dani zelf noemt in een interview) een extreme heavy metal band.

Ik lees vooral veel onnodig complexe genrebeschrijvingen Nee, zonder gekheid, dat is wel handig om een band precies te beschrijven. Alleen valt iets als "symfonische black metal" natuurlijk wel onder "black metal" (net als dat "black metal" weer onder "metal" valt enzovoorts). En "echte black metal" is even goed een subset van "black metal". Genres evolueren nu eenmaal. Dus, Cradle heeft black metal gemaakt. Ik vind dat ze nog steeds black metal maken, net als dat een band als <code> voor mij black metal maakt terwijl dat ook grotendeels niet klopt.

Overigens zit er dondersveel romantiek in black metal. Niet zo veel in de zin van liefde, maar wel in het verlangen naar bepaalde ideaalbeelden met betrokking tot bos, sneeuw, paganisme. Daarbij, nogmaals, genres evolueren en daarmee ook de onderwerpen die bezongen worden. Black metal die over bos, sneeuw of oorlog gaat zou anders ook niet onder black metal mogen vallen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-11-2009 13:27 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

Black Metal of niet, de discussie vervuilt het huidige topic.
En alleen maar omdat een newbie de band in kwestie noemt.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-11-2009 13:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 13 november 2009 13:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind Vempire en met name Dusk nog steeds heel erg gave platen. Dusk vind ik zelfs wel een meesterwerk, alhoewel mijn oordeel wellicht iets vertroebelt is door nostalgie.

The Principle en Cruelty zijn ook de moeite waard.

Bij Midian ben ik echter afgehaakt en elke keer als ze weer wat uitbrengen download ik het wel even om te luisteren maar het heeft me tot dusverre niet meer kunnen boeien.
Precies hoe ik erover denk, behalve dat ik Godspeed... wel weer redelijk sterk vind.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2009 13:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 november 2009 13:27 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Black Metal of niet, de discussie vervuilt het huidige topic.
En alleen maar omdat een newbie de band in kwestie noemt.

Zal toch nodig zijn, anders weten we niet waar we over mogen praten in dit topic


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 13:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 november 2009 13:27 schreef NecRobert het volgende:
Precies hoe ik erover denk, behalve dat ik Godspeed... wel weer redelijk sterk vind.


Hehe, inderdaad! Die vond ik ook wel weer wat beter dan wat ze verder de afgelopen 10 jaar hebben gedaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 14:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Zo, Dusk maar weer eens even opgezet en ja ik vind dat nog steeds een meesterlijk album.

Met name 'Funeral in Carpathia'. Geniaal nummer!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-11-2009 14:07 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Ja idd, vooral de sfeer die er ontstaat bij nummers zoals Funeral, Malice en Gothic Romance is gewoon zo identiek. Weinig bands die mij nog steeds dat zelfde kippenvel gevoel kunnen brengen.


R.
Usericon van R.
Posted 13-11-2009 14:16 by R. Profiel van R.

Zoals vele ben ik met cradle begonnen, was dan ook geniale muziek! Hun nieuwe richting is ook best gaaf, alleen totaal niet mijn ding.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-11-2009 14:32 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 november 2009 12:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat een onzin. Cradle of Filth is gewoon black metal en Dani moet zijn bek houden.


Idd. Wat een kut zang.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Iron Jack Rackham
Usericon van Iron Jack Rackham
Posted 13-11-2009 15:41 by Iron Jack Rackham Profiel van Iron Jack Rackhamhttp://www.caedere.com

http://www.myspace.com/gatewaystoascension

Ascension - With Burning Tongues demo tape 2009

Als iemand deze demo-tape op cdr (of Soulseek, whatever) heeft of weet hoe die eraan kan komen, graag even een mailtje naar sjoerd@caedere.com

Thx



[Dit bericht is gewijzigd door Iron Jack Rackham op 13-11-2009 15:45]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-11-2009 18:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ff de man in herinnering brengen/eren die blackmetal heeft uitgevonden.


Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 13-11-2009 18:31 by Kaaskop Profiel van Kaaskop

Dat is Cronos helemaal niet?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-11-2009 18:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

dat klopt, dat is Cronos niet.
(Venom is natuurlijk de pioner van zowat alles wat goed, hard en ruig is maar bathory maakte toch de eerste "echte" black metal naar mijn mening)


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 13-11-2009 18:33 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Nee da's Quorthon


Never have so many sacrificed so much for so few


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-11-2009 18:38 by Mythics Profiel van Mythics

Eh.. sorry hoor, maar het was toch echt Kanwulf.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 13-11-2009 18:44 by Kaaskop Profiel van Kaaskop

quote:
Op 13 november 2009 18:33 schreef attila_de_hun het volgende:
dat klopt, dat is Cronos niet.
(Venom is natuurlijk de pioner van zowat alles wat goed, hard en ruig is maar bathory maakte toch de eerste "echte" black metal naar mijn mening)
Hehe,ik vind dat die man en cronos gelijk staan wat bm betreft, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn denk ik.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 13-11-2009 18:44 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Misschien is het wel Tomas Forsberg of Par Vars.


Never have so many sacrificed so much for so few


Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 13-11-2009 18:45 by Kaaskop Profiel van Kaaskop

quote:
Op 13 november 2009 18:38 schreef Mythics het volgende:
Eh.. sorry hoor, maar het was toch echt Kanwulf.
Dat is volgens mij een gothic. tenminste wel eens wat filmpjes op youtube gezien, en in de gothic scene zou die toch echt niet misstaan dacht ik zo.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-11-2009 18:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 13 november 2009 18:38 schreef Mythics het volgende:
Eh.. sorry hoor, maar het was toch echt Kanwulf.


:')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen