IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2009 12:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2009 11:54 schreef bastianus het volgende:
Goeie zaak. Wel veel te laat. Als hier eerder mee was begonnen, was nu de paling niet bijna uitgestorven.
Kunnen ze trouwens niet gewoon verplicht kleinschalige visserij invoeren? B.v. dat je alleen maar met een hengel vanaf een oude vissersboot mag vissen? Ik zou mijn huidige baan daar zo voor opgeven, lekker de hele week hengelen.


.. daar kun je ook lekker je gezin mee voeden en kleden .. als er nou gezorgd word dat de vissers er met een mooie regeling uitkunnen moet het makelijk lukken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 12:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 april 2009 12:01 schreef Jenje het volgende:
.. daar kun je ook lekker je gezin mee voeden en kleden .. als er nou gezorgd word dat de vissers er met een mooie regeling uitkunnen moet het makelijk lukken.

Oja, nou ja, met één dag hengelen zou ik ook al tevreden zijn.
De overbevissing is voor mij als sportvisser echter niet zonder gevolgen. Kon je vroeger nog een paling mee naar huis nemen om op te eten, tegenwoordig komt je dat op 90 euro boete te staan. Jammer, want het is één van de lekkerste vissen om te eten.
Gelukkig zijn er nog alternatieven. Je kan tegenwoordig met voormalig Noordzeevissers, die gesaneerd zijn, mee op de boot om te gaan hengelen. Een gevangen zeebaars mag je ook gewoon mee naar huis nemen, en ik ken weinig vissen die lekkerder smaken op de bbq!
Zijn er hier trouwens mensen die graag zeevissen? Mijn oude zeevisclub is door omstandigheden gestopt, en ik ben bezig om een nieuwe op te richten. Niks mooier dan te hengelen vanaf een boot, potje bier erbij, tussen de middag een lekkere uitsmijter die de vissersvrouw gemaakt heeft, en 's avonds bij thuiskomst de gevangen exemplaren fileren en op de bbq gooien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-04-2009 12:26 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Apple verbiedt baby schudden op iPhone

Apple heeft het spel "Baby Shaker" uit zijn iTunes winkel gehaald na de ophef die was ontstaan over het schudden van de baby.

"Kijk hoe lang jij het huilen kan weerstaan voordat je gewoon een manier moet vinden te baby stil te krijgen!" aldus de omschrijving van het verboden spel. Wanneer de speler hard genoeg geschud heeft krijgt de baby rode kruisjes over zijn ogen.

Geschokt

Organisaties als "National Center on Shaken Baby Syndrome" reageerden geschokt op de verkoop van het spel. Het schudden van een baby kan leiden tot ernstige hersenschade of zelfs het overlijden van het kind. De makers van de mini-game willen niet reageren.

(SN)

Oei.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


renYek
Usericon van renYek
Posted 23-04-2009 13:07 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 23 april 2009 12:16 schreef bastianus het volgende:
Oja, nou ja, met één dag hengelen zou ik ook al tevreden zijn.
De overbevissing is voor mij als sportvisser echter niet zonder gevolgen. Kon je vroeger nog een paling mee naar huis nemen om op te eten, tegenwoordig komt je dat op 90 euro boete te staan. Jammer, want het is één van de lekkerste vissen om te eten.
Gelukkig zijn er nog alternatieven. Je kan tegenwoordig met voormalig Noordzeevissers, die gesaneerd zijn, mee op de boot om te gaan hengelen. Een gevangen zeebaars mag je ook gewoon mee naar huis nemen, en ik ken weinig vissen die lekkerder smaken op de bbq!
Zijn er hier trouwens mensen die graag zeevissen? Mijn oude zeevisclub is door omstandigheden gestopt, en ik ben bezig om een nieuwe op te richten. Niks mooier dan te hengelen vanaf een boot, potje bier erbij, tussen de middag een lekkere uitsmijter die de vissersvrouw gemaakt heeft, en 's avonds bij thuiskomst de gevangen exemplaren fileren en op de bbq gooien.


Ik ben ooit eens een dagje gaan vissen op het ijselmeer. Laat ik het zo zeggen: ik heb geen zeebenen hehe

(wel hard gelachen om voorbijzwemmende drollen als er iemand op de pot had gezeten
)


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2009 15:04 by Schaep Profiel van Schaep

Koningin van Zweden op bezoek in Groningen

Delfzijl / Groningen - Als onderdeel van het staatsbezoek aan Nederland, bracht de Zweedse Koningin in gezelschap van Koningin Beatrix een bezoek aan de provincie Groningen.

Als eerste werd Delfzijl aangedaan. Met een onthaal door de directeur van Groningen Seaports kregen beide vorstinnen een 3D presentatie over de toekomstvisie van de haven van Groningen. De nadruk bij de presentatie lag op de Noord-Europese handelsrelaties en een duurzame haven en energie.

Met de bus vertrok het gezelschap, onder begeleiding van burgemeester Emme Groot en de Commissaris van de Koningin, richting het industrieterrein van de havenstad. Bij BIO MCN werd een uitleg gegeven over de toepassing van bio-methanol.

Wát een politie in de stad!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-04-2009 15:48 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Heb er niks van gemerkt, ik zit hier in een lab weggestopt een proefschrift te tikken...


Dear dirty delightful old drunken old days


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2009 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 16:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 april 2009 16:32 schreef Hypnos het volgende:
http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_kopp_dezeweek/index.shtml?video_1


Kan ik die shizzle ook vanuit Nederland bekijken vanavond?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-04-2009 16:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2009 16:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 april 2009 16:36 schreef bastianus het volgende:
Kan ik die shizzle ook vanuit Nederland bekijken vanavond?


jips

een


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 16:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 april 2009 16:42 schreef Hypnos het volgende:
jips

een

Ben benieuwd..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-04-2009 16:47 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 23 april 2009 16:36 schreef MR. N het volgende:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2391386.ece




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 16:48 by bastianus Profiel van bastianus

Ik wist trouwens niet dat ik me hier op een black-metalforum bevind. Schijnt volgens het verhaaltje bij Koppen zo te zijn.
Impaled Nazarene, de eerste paar van COF, Bathory, Notre Dame, dan houdt het bij mij toch wel een heel eind op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 16:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 april 2009 16:36 schreef MR. N het volgende:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2391386.ece

Psychopaatje in de dop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2009 18:31 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Waarom stopt de filmer nou niet met filmen en doet er wat aan? Is het maken van een leuk filmpje nou belangrijker dan het tegengaan van dierenleed?



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-04-2009 18:40 by Lionheart Profiel van Lionheart

Vond jij het dan een leuk filmpje?


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-04-2009 18:58 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 april 2009 18:40 schreef Lionheart het volgende:
Vond jij het dan een leuk filmpje?


Ik denk dat hij de aanhalingstekens om "leuk" vergeten is.


Een kleine snol zit zo vol.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2009 19:46 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Bush Memos Parallel Claim 9/11 "Mastermind’s" Children Were Tortured With Insects

http://informationclearinghouse.info/article22440.htm



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-04-2009 21:29 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Veteranen niet welkom op bevrijdingsdefilé

Zo'n duizend oud Indië-gangers mogen dit jaar niet meelopen in het bevrijdingsdefilé op 5 mei in Wageningen. De organisatie wil het aantal deelnemers beperken.

(SN)

Maar de troepen die nog zeer goed zullen worden herinnerd door menig Siciliaanse of Zuid-Duitse vrouw zijn natuurlijk meer dan welkom.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2009 21:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

In Italië kunnen ze 't ook hoor.


Berlusconi viert voor het eerst Bevrijdingsdag

Gepubliceerd: gisteren 09:42
Update: gisteren 10:59
Premier Silvio Berlusconi van Italië viert dit jaar voor het eerst Bevrijdingsdag. ,,Beter laat dan nooit'', was de reactie daarop van Dario Franceschini, de leider van de grootste oppositiepartij PD van ex-communisten en progressieve katholieken, meldde de krant la Repubblica woensdag.

Over de rol die de bevrijding van het fascisme in het openbare leven in Italië moet spelen, was de afgelopen dagen discussie ontstaan, nadat minister Ignazio La Russa van Defensie, zelf van neofascistische huize, had gezegd dat communistische partizanen niet mogen worden gevierd als bevrijders.

Nadat de zakenman Berlusconi de politiek in was gegaan, vormde hij na zijn eerste verkiezingsoverwinning in 1994 een regering met de neofascisten. Dat was na de Tweede Wereldoorlog decennialang taboe geweest: er was een ,,constitutionele boog'' van partijen in het parlement, van democratisch rechts tot de communisten, die zichzelf zagen als erfgenamen en hoeders van de antifascistische grondwet die na de oorlog is opgesteld.

De neofascisten die nostalgisch terugkeken op de dictatuur van Benito Mussolini, hoorden daar nadrukkelijk niet bij. Berlusconi maakte de neofascisten 'salonfähig'; het woord communisten daarentegen gebruikt hij als scheldwoord, bijvoorbeeld voor officieren van justitie die zijn zakenpraktijken onderzoeken. Dat gebeurt, terwijl partizanen en communisten in Italië in brede kring worden gerespecteerd: Italië had tijdens de Koude Oorlog lang de grootste communistische partij van West-Europa, de PCI, waarvan de leden veelal op regionaal en lokaal niveau de reputatie verwierven van kundige bestuurders.

Bevrijdingsdag wordt in Italië niet op 5 mei gevierd, zoals in Nederland, maar op 25 april. De belangrijkste herdenking is de viering van de oud-partizanen in Milaan. Op 25 april 1945 bevrijdden de veelal communistische partizanen Milaan en Turijn van de Duitsers en de fascistische heerschappij van Mussolini. Berlusconi viert dit jaar voor het eerst als premier Bevrijdingsdag ,,opdat niet alleen één partij beslag legt op dit feest''.

Hij wil nog nog niet zeggen of hij naar de centrale herdenking in Milaan gaat of elders de bevrijding viert. Franceschini is tevreden: ,,25 april is voor lange tijd een waarde geweest die verenigt; de viering van de waarden van het verzet, het antifascisme en de Grondwet.''


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 23-04-2009 21:58 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 23 april 2009 18:31 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Waarom stopt de filmer nou niet met filmen en doet er wat aan? Is het maken van een leuk filmpje nou belangrijker dan het tegengaan van dierenleed?


Goede opmerking, snap ook niet hoe je dit kan blijven aanzien.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 24-04-2009 1:45 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 23 april 2009 21:29 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Maar de troepen die nog zeer goed zullen worden herinnerd door menig Siciliaanse of Zuid-Duitse vrouw zijn natuurlijk meer dan welkom.




Of iets met Dresden....



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-04-2009 6:52 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2009 21:29 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Maar de troepen die nog zeer goed zullen worden herinnerd door menig Siciliaanse of Zuid-Duitse vrouw zijn natuurlijk meer dan welkom.




Naar mijn weten lopen er geen Marokkaanse veteranen mee (ik neem aan dat je daar naar verwijst).

Deze beslissing past trouwens prima in de Nederlandse tradititie, waarbij er erg slecht is omgegaan met veteranen en ook Joodse slachtoffers, zeker in de eerste 20 jaar na de oorlog (voordat er een omslag kwam naar een focus rond de holocaust: check 'The legacy of Nazi-occupation' van Pieter Lagrou).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 24-04-2009 6:57]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-04-2009 7:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 24 april 2009 1:45 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Of iets met Dresden....
Het is nog vroeg, maar wat heeft deze laffe aanval op vluchtelingen voor de Russische "bevrijders" ermee te maken?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-04-2009 9:18 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

"schoorl - Sporthal en dorpscentrum De Blinkerd aan de Heereweg in Schoorl is verbrand. De brand brak rond zes uur woensdagmiddag uit. Al na een half uur stond alleen de voorzijde van het complex nog overeind.

Er is gevaar voor verspreiding van asbest. De brandweer heeft rond half negen een ruime kring rond De Blinkerd afgezet. In de dakbedekking was veel asbest verwerkt.
De brandweer onderzoekt in welke mate en tot hoever asbest zich heeft verspreid.

Verplegend personeel en ambulances stonden geruime tijd paraat. Mensen met ademhalingsproblemen door de ernstige rookontwikkeling hebben zich niet gemeld, aldus een woordvoerster van de politie.

De 58 bewoners van het nabijgelegen verzorgingshuis Hoog Duinen konden niet op hun kamer blijven. Ze zijn opgevangen in de recreatieruimte van het centrum aan de achterzijde. Tegen half acht, anderhalf uur na het ontstaan van de brand, konden zij terugkeren. De brandweer had het vuur toen onder controle.

De bewoners van vier huizen naast De Blinkerd verlieten uit voorzorg hun huis. Na enige tijd konden ook zij terug.

Er bleef lange tijd gevaar van vliegvuur. Vermoedelijk door overwaaiende vonken is het huis Achterpad 10 getroffen door brand.
Dit pand staat op enkele honderden meters afstand van De Blinkerd. De brandweer kon de schade aan deze woning beperkt houden.

Ook het dak van een huis aan de Voorweg vatte vlam. Dat was snel onder controle. Volgens de politie had deze brand niets te maken met De Blinkerd.
Een caravan, die bij De Blinkerd stond, ging in vlammen op. Een auto liep grote schade op.
Bij het blussen zijn ingezet de korpsen van de gemeenten Bergen, Alkmaar en Harenkarspel.
Werkzaamheden aan het dak, eerder op de dag, worden genoemd als vermoedelijke oorzaak. De politie kon daarover niets met zekerheid zeggen. Er werd gewerkt aan vernieuwing van de dakbedekking.

De Blinkerd was een multifunctioneel centrum, bestaande uit een sporthal van 1200 vierkante meter, een schouwburg met 500 zitplaatsen, een aantal zalen, bibliotheek en een restaurant.

Bij het uitbreken van de brand was het complex naar verluidt niet in gebruik.
Toneelvereniging VAT70 zou er komende zaterdag het stuk 'Gebroken ijs' opvoeren."
Noord Hollandsch dagblad

WTF??!
Dat is hier 400 meter verderop!
Dag bibliotheek *snif*


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen