IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-04-2009 13:25 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Heeeeeejjjj Manon uit mooi-Vriezenveen!



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 13:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 april 2009 13:23 schreef Audiophile het volgende:
Het gaat niet om grootte, het gaat gewoon om de afhankelijkheid van Nederland van import/export, als je gaat dwarsliggen snij je jhezelf in de vingers. Volgens mij is een klein land prima te verdedigen tegen een groter land. Het gaat gewoon om geld.

Dat hebben we gezien op de Grebbeberg, ja. Hoe lang hield Nederland stand, vijf dagen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 28-04-2009 13:29 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 28 april 2009 13:23 schreef Audiophile het volgende:
Het gaat niet om grootte, het gaat gewoon om de afhankelijkheid van Nederland van import/export, als je gaat dwarsliggen snij je jhezelf in de vingers. Volgens mij is een klein land prima te verdedigen tegen een groter land. Het gaat gewoon om geld.


Het gaat zeker om geld. Het is gewoon jammer dat wij ons (en niet alleen NL) zo mee laten slepen door de VS.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 28-04-2009 13:32 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 28 april 2009 13:27 schreef bastianus het volgende:
Dat hebben we gezien op de Grebbeberg, ja. Hoe lang hield Nederland stand, vijf dagen?
Maar was dat vanwege de grootte van het land? Volgens mij is deze vergelijking krom omdat de technologische verhouding tot andere landen nu heel anders ligt dan in 1940.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-04-2009 13:42 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 28 april 2009 13:32 schreef Audiophile het volgende:
Maar was dat vanwege de grootte van het land? Volgens mij is deze vergelijking krom omdat de technologische verhouding tot andere landen nu heel anders ligt dan in 1940.
Bullshit. Onze Fokkertjes D-XXI en G-I kwamen leuk mee met datgene wat de Duitsers hierheen brachten in de lucht, de Duitse handwapens bestonden voor 98% uit karabijnen model '98 (dat is dus 1898) en de Panzers die ze toen maakten hield je ook met een beetje kanon met gemak tegen.

Hun grootste troef was het perfect coördineren van dat alles op de juiste plaats.
Hun grootste voordeel was de NL regering die toch vooral geen dreiging zag, wij hadden nog nooit ruzie met Duitsland gehad en we waren oh zo neutraal, dus ons leger had vooral geen prioriteit waardoor we dus hopeloos outnumbered waren. Meer niet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 28-04-2009 13:46 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Mag ook, ik meende mij te herinneren uit boeken van K. Norel dat er een technologische achterstand was, maar dat valt dus mee.




Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-04-2009 13:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Grey overdrijft; een technologische achterstand was er wel degelijk, maar het was misschien in het eerste jaar van de oorlog nog niet zo heel erg significant. Later zien we de V1, V2, en de bouw van de V3; technologie waar Nederland nooit z'n handen op had kunnen leggen. Ook was het Duitse leger veel verder gemotoriseerd, maar of dat een kwestie van technologie of middelen was weet ik niet. Deze 'motorisatie' wordt weleens als overdreven voorgesteld, maar ik neem aan dat deze een stuk hoger was dan die in Nederland. Overigens had Nederland wel de snelste mobilisatietijd aan de vooravond van WO1 hehe.

En @ Grey; als NL wel prioriteit had gesteld op verdediging tegen Duitsland dan waren we niet 'outnumbered' geweest? Jaja, vast.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-04-2009 14:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-04-2009 14:05 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 28 april 2009 13:46 schreef Audiophile het volgende:
Mag ook, ik meende mij te herinneren uit boeken van K. Norel dat er een technologische achterstand was, maar dat valt dus mee.


Ook gelezen en viel vooral in de begindagen enorm mee. Vooral de kleine Fokkertjes presteerden bovengemiddeld. De technologie kreeg pas na de openingsfase van de Blitzkrieg een enorme boost. Het is dus niet zo dat de Duitsers direct met Tigers en Me 262's aan de deur stonden.
quote:
Op 28 april 2009 13:56 schreef Gemene Lepel het volgende:
Grey overdrijft; een technologische achterstand was er wel degelijk, maar het was misschien in het eerste jaar van de oorlog nog niet zo heel erg significant. Later zien we de V1, V2, en de bouw van de V3; technologie waar Nederland nooit z'n handen op had kunnen leggen. Ook was het Duitse leger veel verder gemotoriseerd, maar of dat een kwestie van technologie of middelen was weet ik niet.
Middelen. Daf was goed bezig in die tijd, we hadden zelfs een leuk verkenningsvoertuig staan, op papier. Al een paar jaar. te duur vond men, toch niet nodig...

quote:
En @ Grey; als NL wel prioriteit had gesteld op verdediging tegen Duitsland dan waren we niet 'outnumbered' geweest? Jaja, vast.
Google eens op aantallen vliegtuigen die we hier hadden ter verdediging en met hoeveel de Duitsers binnenkwamen. Kijk dan eens hoeveel F-16's we tegenwoordig hebben. Neem even mee dat een D-XXI niet zo gek veel meer kostte dan een luxe auto in die tijd.

Outnumbered nog steeds wel hoor, maar om het nou op technologie te gooien...
We hadden het de Duitsers een stuk lastiger kunnen maken.

(Ter info; dankzij iemand bij het Ministerie van Oorlog die opeens ergens een hersencel en een setje ogen ontwikkelde hadden we redelijk wat luchtafweerkanonnen. Daarmee hebben we haast een kwart (!) van de Duitse tak van de Luftwaffe afgeknald die verantwoordelijk was voor het vervoer per lucht. (Zie ook K. Norel, "Vliegers in het Vuur" nu we toch bezig zijn.) Dankzij die verliezen heeft Duitsland geen para's kunnen inzetten voor Unternehmen Seelöhwe en bleef Engeland in de race, al zij het nipt.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 14:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 april 2009 13:32 schreef Audiophile het volgende:
Maar was dat vanwege de grootte van het land? Volgens mij is deze vergelijking krom omdat de technologische verhouding tot andere landen nu heel anders ligt dan in 1940.

Niet alleen de grootte, ook de gierigheid als het om geld uitgeven aan defensie gaat. B.v. zoals nu met de JSF, na alle bezuinigingen op nieuwe apparatuur op dat vliegtuig komt er, als het al doorgaat, een soort gemankeerde F16. Ook in 1940 had Nederland nauwelijks fatsoenlijk defensiemateriaal.
Verder is technologie ook niet alles. Met straaljagers kan je onder de radar doorvliegen zodat je onzichtbaar bent, maar met raketwerpers, die nauwelijks iets kosten, kan je dan zo weer uit de lucht geknald worden. In zo'n geval is het toch wel handig om groot te zijn en tegen grondtroepen op het land te kunnen vechten.
Op alle vlakken lijkt me de steun van een grootmacht op defensiegebied geen overbodige luxe. Zeker niet tegenover grootmachten als de voormalige Sowjet-unie of de broederschap van moslimlanden. Als klein landje heb je niet echt veel te bieden als zulke figuren kwaad willen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-04-2009 14:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

@ Grey, maakt niet uit hoeveel vliegtuigen we neerschoten, de Grieken hebben uiteindelijk de oorlog voor ons gewonnen, met Metaxas 'ochi' .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-04-2009 14:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 28 april 2009 14:24 schreef Gemene Lepel het volgende:
@ Grey, maakt niet uit hoeveel vliegtuigen we neerschoten, de Grieken hebben uiteindelijk de oorlog voor ons gewonnen, met Metaxas 'ochi' .
Geen zin om te Googlen, leg uit?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-04-2009 15:05 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

?

Ik begrijp niet echt waar je naartoe wilt (Nederland was eigenlijk echt 'vet stoer' in WO2, als Nederland al zijn geld had uitgegeven aan wapens dan hadden we eigenhandig Nazi-Duitsland gestopt?). Wat zeker is, is dat investering in het leger nooit een gegarandeerd succes tegen de nazi's had kunnen zijn. De Fransen hebben al hun geld in de Maginotlinie gestopt. Volgens mij waren ze die in de jaren 70 nog aan het afbetalen. Hielp geen reet want de Duitsers kwamen niet vanuit Duitsland, maar vanuit België.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-04-2009 15:25]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-04-2009 15:47 by Mark Profiel van Mark

Wapens en technologie zegt niet alles, kijk maar naar irak, Afghanistan of ex-Joegoslavie. Als je bereid bent om je te begeven in een guerilla of een 'scorched earth' tactiek te volgen (ofwel de dijken doorsteken) dan kun je het als Nederland relatief lang uithouden. Probleem is dat, in het gevalletje 1940, de duitsers rechtstreeks voor de burgerbevolking gingen met hun bombardement, en dat de Nederlandse regering niet bereid was onschuldige levens in de waagschaal te leggen in ruil voor vrijheid. Dezer dagen zou een dergelijke Duitse tactiek wereldwijd media-afkeuring krijgen.

Afgezien daarvan heeft een Nederlands leger in de huidige maatschappij natuurlijk totaal geen defensieve rol meer, daar heb je organisaties als de NAVO voor. Het huidige militaire apparaat is volledig gericht op het uitvoeren van wereldwijde humanitaire en interventiemissies, niet op de verdediging van de landsgrenzen. Dus het ontgaat mij een beetje waarom de discussie zich volgens zulke lijnen ontwikkelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 28-04-2009 15:48]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 28-04-2009 17:57 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

'Piloten Turkse Boeing meermalen gewaarschuwd'

AMSTERDAM - De piloten van de verongelukte Turkse Boeing bij Schiphol hebben nog voor de landing diverse keren een geluidswaarschuwing gekregen dat een hoogtemeter een verkeerde hoogte aangaf.

De waarschuwing was voor het eerst te horen toen het toestel nog op grote hoogte boven Flevoland vloog.

Dat schrijft de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een tussentijds rapport met voorlopige conclusies over de crash van het toestel van Turkish Airlines op 25 februari.

Hoogtemeter

Het gaat om een waarschuwing die de bemanning erop moet attenderen dat de zogenoemde landingsconfiguratie moet worden aangepast.

Door een haperende linkerradiohoogtemeter werd ten onrechte aan de computersystemen doorgegeven dat het toestel zich vlak boven de grond bevond.

Negen inzittenden, onder wie de drie Turkse piloten, kwamen om bij de crash van het vliegtuig dat onderweg was van Istanbul naar Amsterdam. Verder raakten meer dan tachtig mensen gewond. De oorzaak van de waarschuwingen en de reactie van de cockpitbemanning worden nog onderzocht.


Fouten

Ruim een week na de crash liet de voorzitter van de Onderzoeksraad Pieter van Vollenhoven al doorschemeren dat het ongeluk vermoedelijk mede te wijten is aan fouten van de piloten.

Op een persconferentie waarop hij de eerste bevindingen van de raad wereldkundig maakte, gaf Van Vollenhoven aan dat zij te laat ingrepen toen zich een technisch mankement voordeed tijdens de landing. Een van de drie piloten maakte een trainingsvlucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-04-2009 18:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Had Grey dan toch gelijk?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-04-2009 19:22 by Mark Profiel van Mark

Moedig hem nou niet aan


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-04-2009 20:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

LOL dom land

Vloeken op Amerikaanse tv verboden
Uitgegeven: 28 april 2009 20:20
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 20:20

LOS ANGELES - Amerikaanse toezichthouders mogen boetes uitdelen aan televisie- en radiozenders als er wordt gevloekt in de uitzendingen. Dat heeft het hooggerechtshof dinsdag bepaald in een rechtszaak tussen tv-zender Fox en de Federale Communicatie Commissie (FCC), die toezicht houdt op de media.

De FCC, die sinds 2004 boetes uitdeelt, mag volgens de rechters een 'zerotolerancebeleid' voeren.

De aanleiding voor het beleid was een live-uitzending van de uitreiking van de Golden Globes waarin U2-zanger Bono het winnen van zijn prijs ''fucking briljant'' noemde.

De toezichthouder oordeelde later dat ook Nicole Richie en Cher hun woorden op tv zorgvuldiger hadden moeten kiezen.


Overwinning

''De beslissing van de Hoge Raad is een overwinning voor Amerika's families'', aldus Michael Copps van de FCC. ''Het verzekert ouders ervan dat hun kinderen worden beschermd tegen onfatsoenlijk materiaal op radio en televisie.''

Kabeltelevisiezenders worden overigens minder streng beoordeeld wat betreft vloeken en naaktheid.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-04-2009 20:40 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

hoe bekrompen en kortzichtig kun je zijn idd. Praise the lord. Amen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-04-2009 20:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 28 april 2009 15:05 schreef Gemene Lepel het volgende:
?

Ik begrijp niet echt waar je naartoe wilt (Nederland was eigenlijk echt 'vet stoer' in WO2, als Nederland al zijn geld had uitgegeven aan wapens dan hadden we eigenhandig Nazi-Duitsland gestopt?). Wat zeker is, is dat investering in het leger nooit een gegarandeerd succes tegen de nazi's had kunnen zijn. De Fransen hebben al hun geld in de Maginotlinie gestopt. Volgens mij waren ze die in de jaren 70 nog aan het afbetalen. Hielp geen reet want de Duitsers kwamen niet vanuit Duitsland, maar vanuit België.
Of het Belgische Eben Emal. Moest onwijs lang stand kunnen houden tegen een Duitse aanval, maar goed, je dropt wat para's met holle ladingen et le voila.

Waar ik naartoe wil is dat een tegenstander een blauwe plek kunnen geven niet afschrikt, maar voor een bloedneus denkt een tegenstander wel even na. (Bovendien, als we nóg meer van de Luftflotte hadden afgeknald... Wie weet hoe lang het dan had geduurd voordat Rusland in de oorlog werd getrokken.)

En de Fransozen... Tsja. Fransozen en oorlog. Die hebben een Vreemdelingenlegioen nodig om iets uit te kunnen richten. Dat legioen bestaat dan ook weer niet echt uit een boel Fransozen.
quote:
Op 28 april 2009 18:25 schreef Jenje het volgende:
Had Grey dan toch gelijk?
Vast niet, want alles wat ik uit mijn boekjes haal wordt (zonder verdere kennis van zaken van anderen, door anderen overigens) finaal met de grond gelijk gemaakt.
Maar goed, dit is dus een serie boeken die de deur niet uithoeven, fijn om te weten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-04-2009 0:43 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 28 april 2009 13:25 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Heeeeeejjjj Manon uit mooi-Vriezenveen!

Nog bij in de klas gezeten Altijd cool bezig, zij


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-04-2009 0:50 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ow dus het komt door jou dat ze van die on-Vriezenveense dingen doet?

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 29-04-2009 0:50]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-04-2009 1:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 28 april 2009 20:44 schreef Greycloak het volgende:
Maar goed, dit is dus een serie boeken die de deur niet uithoeven, fijn om te weten.


:')


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 29-04-2009 7:08 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 28 april 2009 20:44 schreef Greycloak het volgende:
Of het Belgische Eben Emal. Moest onwijs lang stand kunnen houden tegen een Duitse aanval, maar goed, je dropt wat para's met holle ladingen et le voila.

Waar ik naartoe wil is dat een tegenstander een blauwe plek kunnen geven niet afschrikt, maar voor een bloedneus denkt een tegenstander wel even na. (Bovendien, als we nóg meer van de Luftflotte hadden afgeknald... Wie weet hoe lang het dan had geduurd voordat Rusland in de oorlog werd getrokken.)

En de Fransozen... Tsja. Fransozen en oorlog. Die hebben een Vreemdelingenlegioen nodig om iets uit te kunnen richten. Dat legioen bestaat dan ook weer niet echt uit een boel Fransozen.Vast niet, want alles wat ik uit mijn boekjes haal wordt (zonder verdere kennis van zaken van anderen, door anderen overigens) finaal met de grond gelijk gemaakt.
Maar goed, dit is dus een serie boeken die de deur niet uithoeven, fijn om te weten.


Point Blank, De reden waarom de Wehrmacht de Britten, Fransen, de Belgen en ons wist te verslaan in de Meidagen van 1940 had te maken met het feit dat de Duitsers met een voor die tijd revolutionaire strategie/tactiek kwamen (Blitzkrieg!), terwijl de strategie van de Geallieerden een soort vervolg van de Eerste wereldoorlog was. Verder bleek het Duitse leger qua organisatie (Panzerdivisies!) en flexibiliteit veruit de betere te zijn. Verder hadden de Duitsers de beschikking over een aantal uitstekende generaals (Von Manstein, Guderian, Von Kleist, Von Bock), terwijl de Geallieerden het nog moesten doen met een aantal fossielen die nog met hun gedachten in de loopgraven zaten...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-04-2009 7:14 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 april 2009 1:14 schreef WhiteRider het volgende:
:')
Elementary, my dear Watson.
quote:
Op 29 april 2009 7:08 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Point Blank, De reden waarom de Wehrmacht de Britten, Fransen, de Belgen en ons wist te verslaan in de Meidagen van 1940 had te maken met het feit dat de Duitsers met een voor die tijd revolutionaire strategie/tactiek kwamen (Blitzkrieg!), terwijl de strategie van de Geallieerden een soort vervolg van de Eerste wereldoorlog was. Verder bleek het Duitse leger qua organisatie (Panzerdivisies!) en flexibiliteit veruit de betere te zijn. Verder hadden de Duitsers de beschikking over een aantal uitstekende generaals (Von Manstein, Guderian, Von Kleist, Von Bock), terwijl de Geallieerden het nog moesten doen met een aantal fossielen die nog met hun gedachten in de loopgraven zaten...
Niets meer aan toe te voegen. Maar dus, om nou te roepen dat we verouderde zooi hadden, nou nee. De meeste Franse tanks rosten de Duitse 1 op 1 eruit, maar zaten bijvoorbeeld te verspreid om een verschil te kunnen maken.
Die Duitse generaals... Schitterend.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2009 8:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 april 2009 7:14 schreef Greycloak het volgende:
Niets meer aan toe te voegen.

Behalve dan de naam "Rommel" in het lijstje van uitstekende generaals.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen