IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-05-2009 11:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 mei 2009 11:48 schreef Sjaakie het volgende:
ze hebben wel allemaal als religie RK in hun paspoort ofzo staan.
Dan wordt het eens tijd dat ze een nieuw paspoort gaan aanvragen op het gemeentehuis. Religie wordt al eeuwen niet meer vermeld op het paspoort. Hooguit nog ergens in het bevolkingsregister wat dan weer gekoppeld zit aan de databank van het SILA die je vervolgens inschrijven bij de dichtstbijzijnde kerk zodra je verhuist.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2009 12:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 mei 2009 11:39 schreef kwelgeest het volgende:
Zijn indd wel vervelende medelanders, die christenen. Zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, schooluitval en onder uitkeringtrekkers. Komen met regelmaat is het nieuws omdat ze willens en wetens zich niets aan willen trekken van onze normen, waarden en gedragsregels. Zorgen iedere uitgaansavond in grotere steden weer voor overlast en plegen wereldwijd best veel aanslagen. Bedankt voor de tip, ik mail de heer W. even.
Ipv quasikomisch te doen zou je ook toe kunnen geven dat Wilders niets anders doet dan stemmingspolitiek voeren zonder oplossingen en met meer egotripperij dan Gerard Joling.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2009 12:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 mei 2009 11:56 schreef Sjaakie het volgende:


Maar je hebt wel gelijk de Nederlanders mogen veel en veel harder aangepakt worden, zowel de autochtone als de allochtone.

Niet persé alleen harder, wel veel beter.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 12-05-2009 12:04 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 12 mei 2009 11:58 schreef Judge M. het volgende:
Dan wordt het eens tijd dat ze een nieuw paspoort gaan aanvragen op het gemeentehuis. Religie wordt al eeuwen niet meer vermeld op het paspoort. Hooguit nog ergens in het bevolkingsregister wat dan weer gekoppeld zit aan de databank van het SILA die je vervolgens inschrijven bij de dichtstbijzijnde kerk zodra je verhuist.

Hmm, mijn fout dan, ik weet alleen dat op mijn militair paspoort religie vermeld stond, ik ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat dat op een normaal paspoort ook is/was.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2009 12:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 11:52 schreef kwelgeest het volgende:
.
Wat niet wegneemt dat ik van mening ben dat autochtonen net zo hard aangepakt moeten worden als allochtonen.


volgensmij heb ik wel eens gelezen dat de PVV juist allochtonen harder wil aanpakken (bij een gelijkaardig delict). iets wat absoluut niet kan naar mijn mening


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-05-2009 12:11 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 12 mei 2009 11:42 schreef Schaffelaer het volgende:
Jij mist het punt:
Vrijwel alles wat wordt lesgegeven op de scholen kent een wetenschappelijke basis, ik zie niet in waarom daar een uitzondering op zou moeten worden gemaakt voor de ontstaansgeschiedenis van de aarde.

Je zou evengoed kunnen stellen dat het onderwijs in alle facetten wordt gegeven vanuit westers cq. lokaal perspectief en vanuit judeo-christelijke traditie. Waarom zou hierop een uitzondering moeten worden gemaakt voor de ontstaansgeschiedenis van de aarde?

Ik ben grofweg wel met je eens hoor, maar ik beschouw m'n eigen mening ook graag kritisch... (over wetenschappelijke basis gesproken)
Zaken als zelfbewustzijn en zelfontplooing danwel spiritualiteit of religie hebben geen plaats in wetenschap maar zijn m.i. wel belangrijk in onderwijs.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 11:56 schreef Sjaakie het volgende:
Mijn mening is dat dat oververtegenwoordigd wel meevalt. De media maken er ook een heksenjacht van, en het zure vind ik dat die alleen maar de nadruk leggen op Moslims/Marokkanen.

Maar je hebt wel gelijk de Nederlanders mogen veel en veel harder aangepakt worden, zowel de autochtone als de allochtone.
Een paar jaar geleden werd 98% van de tasjesroven in R'dam gepleegd door allochtonen, wel meevallen? Andere cijfers zijn minder dramatisch hoor, maar ook linkse partijen ontkennen het niet meer.
PvdA minister Van der Laan denkt (hoopt) dat Marokkanen nog maar tien jaar oververtegewoordigd zullen zijn in de criminaliteitscijfers. Dan hebben we het dus over de hoopvolle, rooskleurige illusie van een linkse minister die het volk tevreden moet houden en zijn achterban rustig. Die cijfers worden niet overdreven door de media, ze zijn er gewoon.
Wanneer je dan erkent, wat heden ten dage zelfs SP en GroenLinks hebben gedaan, kan je het gaan hebben over oorzaken en daaraan gekoppelde oplossingen. Hierbij wordt veel gewezen naar de sociaaleconomische achtergrond van deze mensen. Mocht dit de onderliggende reden zijn waarom zijn bijstandsmoeders, AOW’ers en studenten dan ook niet oververtegenwoordigd in deze cijfers? Mijn antwoord hierop, en dat komt in meerdere studies/rapporten zoals “Het Marokkanendrama” van Fleur Jurgens naar voren, is dat de culturele/religieuze achtergrond van (post-)islamitische jongeren (en ook volwassenen) niet moet vergeten of negeren. Als je van huis, moskee en vriendengroep uit steeds meekrijgt dat niet-moslims inferieur zijn aan moslims, Nederlandse vrouwen hoeren zijn, dat de liberale rechtstaat zwak is, als je met zulk soort (theologische/religieuze) propaganda geïndoctrineerd wordt dan zijn er vanzelf individuen die daarvoor zwichten. Die beschouwen onze normen en waarden als inferieur en vinden daarom dat zij zich er niet aan hoeve te houden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:00 schreef Jenje het volgende:
Ipv quasikomisch te doen zou je ook toe kunnen geven dat Wilders niets anders doet dan stemmingspolitiek voeren zonder oplossingen en met meer egotripperij dan Gerard Joling.
Onzin, De PVV draagt best oplossingen aan. Het zijn alleen af en toe on-Nederlandse oplossingen die jij niet wilt zien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:04 schreef attila_de_hun het volgende:
volgensmij heb ik wel eens gelezen dat de PVV juist allochtonen harder wil aanpakken (bij een gelijkaardig delict). iets wat absoluut niet kan naar mijn mening
De PVV wil allochtonen anders aanpakken (Uitzetten, iets wat binnen VVD, CDA, SGP en zelfs af en toe binnen linkse partijen ook leeft. PvdA wilde onlangs nog twee Marokkanen uitzetten), volgens mij niet zozeer harder.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-05-2009 12:19 by Jällö Profiel van Jällö

Moet je voor de grap alle allochtonen es wegjagen. Zul je zien dat die criminaliteit nog steeds wordt gepleegd werkloze kanslozen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


invictis
Usericon van invictis
Posted 12-05-2009 12:20 by invictis Profiel van invictis

stelletje amateurnazis


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 12:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 11:52 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zeg nergens dat christenen/blanken/autochtonen dat niet doen. Ik heb het over oververtegenwoordigd.
Wat niet wegneemt dat ik van mening ben dat autochtonen net zo hard aangepakt moeten worden als allochtonen.


Heb je dat geleerd van Wilders, samentrekken van allochtone en moslims?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2009 12:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 12:16 schreef kwelgeest het volgende:
De PVV wil allochtonen anders aanpakken (Uitzetten, iets wat binnen VVD, CDA, SGP en zelfs af en toe binnen linkse partijen ook leeft. PvdA wilde onlangs nog twee Marokkanen uitzetten), volgens mij niet zozeer harder.


zolang iemand een nederlands papoort heeft is dat voor mij onmogelijk, ongeacht het aantal paspoorten dat iemand verder heeft. het staatburger schap is niet iets waar luchtig mee kan worden omgesprongen. Door fatsoenlijke land dan, dat marocco zo een raar beleid heeft kunnen wij verder ook niet helpen.
Wanneer er een criminele buitenlander, zonder nederlandse nationaliteit, wordt opgepakt is het wat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-05-2009 12:24]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:20 schreef Gemene Lepel het volgende:
Heb je dat geleerd van Wilders, samentrekken van allochtone en moslims?
De PVV maakt een duidelijk onderscheid tussen moslims en Antillianen. Daarom hebben beide groepen een eigen woordvoerder.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 12-05-2009 12:24 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

ChristenUnie wil scheppingsverhaal in openbaar onderwijs
Uitgegeven: 12 mei 2009 07:13

AMSTERDAM – Fractieleider Arie Slob van regeringspartij ChristenUnie wil dat op openbare scholen naast de evolutietheorie van Darwin ook het scheppingsverhaal wordt onderwezen. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.

“Alsof er geen andere theorieën en ideeën bestaan. Er zijn meer opvattingen over het begin van deze aarde dan alleen maar die ene die nu toevallig zwart op wit in de lesboeken wordt afgedrukt", aldus Slob.

De oud-docent vindt dat er breder geïnformeerd moet worden. “Dat is een boodschap aan zowel het christelijke als aan het openbare onderwijs.”

Problemen

Arie Slob doceerde Geschiedenis en Maatschappijleer aan een christelijke school. “Als docent heb ik problemen gehad met nogal wat onderwijsmethodes die net deden of er maar één overtuiging op dit punt was, aan de rest werd geen aandacht besteed.”

Slob pleit ervoor een breder perspectief te bieden aan kinderen door meerdere theorieën zoals het scheppingsverhaal te onderwijzen. “Ik vind het belangrijk dat kinderen breed weten wat er aan opvattingen leeft”, aldus het Kamerlid.
© NU.nl/Jasper ten Berge

Ik krijg nogal jeuk van dit soorten uitspraken uit de CU-hoek...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 12-05-2009 12:24]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:21 schreef attila_de_hun het volgende:
zolang iemand een nederlands papoort heeft is dat voor mij onmogelijk, ongeacht het aantal paspoorten dat iemand verder heeft. het staatburger schap is niet iets waar luchtig mee kan worden omgesprongen.
Wanneer er een criminele buitenlander, zonder nederlandse nationaliteit, wordt opgepakt is het wat anders.
Zolang iemand meerder nationaliteiten heeft mag/kan je een nationaliteit intrekken. Er is een bepaalde VN-bepaling dat een individu niet nationaliteitloos mag/kan zijn. Er is niet zoiets dergelijks dat zegt dat jij de nationaliteit van een crimineel niet mag intrekken (zolang hij/zij er minimaal maar een overhoudt).


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2009 12:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 12:24 schreef Taets van Avezaete het volgende:
ChristenUnie wil scheppingsverhaal in openbaar onderwijs
Uitgegeven: 12 mei 2009 07:13
Ik krijg nogal jeuk van dit soorten uitspraken uit de CU-hoek...

oud nieuws taets!

maar als de christen het breder willen zouden ze dan ook willen dat er alchemie en astrologie wordt onderwezen( ooit onderwerpen van gerespecteerde geleerden (Newton was alchemist, Kepler was astroloog)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-05-2009 12:29]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-05-2009 12:29 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 mei 2009 12:13 schreef kwelgeest het volgende:
Een paar jaar geleden werd 98% van de tasjesroven in R'dam gepleegd door allochtonen, wel meevallen? Andere cijfers zijn minder dramatisch hoor, maar ook linkse partijen ontkennen het niet meer.
En witteboordencriminelen zijn dan weer 100% blank en daar gaat iets meer geld in om. Rara politiepet.. Het is maar net waar je focus legt. Ik kom nooit met een tasje in Rotterdam dus het eerste cijfer zal mij aan mijn reet roesten.

quote:
Wanneer je dan erkent, wat heden ten dage zelfs SP en GroenLinks hebben gedaan,
De SP erkende als eerste partij het probleem al begin jaren '80. Toen moesten Geert zijn ballen nog indalen. Volgens mij moet dat met zijn laffe houding nog steeds gebeuren trouwens.

quote:
kan je het gaan hebben over oorzaken en daaraan gekoppelde oplossingen. Hierbij wordt veel gewezen naar de sociaaleconomische achtergrond van deze mensen. Mocht dit de onderliggende reden zijn waarom zijn bijstandsmoeders, AOW’ers en studenten dan ook niet oververtegenwoordigd in deze cijfers?
De gemiddelde student heeft ouders waar hij op kan terugvallen. De andere groepen zijn vaak genoodzaakt tot frauduleuze acties om hun inkomen te verwerven maar doorgaans gebeurt dit geweldloos. Maar ik blijf van mening dat structurele armoedebestrijding aanzienlijk beter werkt dan repressie.

quote:
Mijn antwoord hierop, en dat komt in meerdere studies/rapporten zoals “Het Marokkanendrama” van Fleur Jurgens naar voren, is dat de culturele/religieuze achtergrond van (post-)islamitische jongeren (en ook volwassenen) niet moet vergeten of negeren. Als je van huis, moskee en vriendengroep uit steeds meekrijgt dat niet-moslims inferieur zijn aan moslims, Nederlandse vrouwen hoeren zijn, dat de liberale rechtstaat zwak is, als je met zulk soort (theologische/religieuze) propaganda geïndoctrineerd wordt dan zijn er vanzelf individuen die daarvoor zwichten. Die beschouwen onze normen en waarden als inferieur en vinden daarom dat zij zich er niet aan hoeve te houden.
Geloof is slecht een onderdeel daarvan, niet de volledige oorzaak van deze scheefgroei. Lees jij dan het boek "Eerwraak In Nederland" van Renate van der Zee maar eens. Het is even net wat te simpel om alles op de religie af te schuiven alhoewel ik me terdege besef dat een groot deel van de Nederlandse bevolking de geestelijke vermogens niet bezit om verder te denken dan dat. Op dat punt speelt Geert daar dan weer uitstekend op in.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 12-05-2009 12:30]



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 12-05-2009 12:29 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 12 mei 2009 12:27 schreef attila_de_hun het volgende:
oud nieuws taets!

maar als de christen het breder willen zouden ze dan ook willen dat er alchemie en atrologie wordt onderwezen( ooit het onderweper van vele gerespecteerde geleeerden (newton was alchemist, kelper was astroloog)


Waarschijnlijk niet, want alchemie en astrologie mogen dan weer niet van God bla bla bla


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-05-2009 12:32 by Jällö Profiel van Jällö

Paar scherpe punten, Judge M.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2009 12:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 12:25 schreef kwelgeest het volgende:
Zolang iemand meerder nationaliteiten heeft mag/kan je een nationaliteit intrekken. Er is een bepaalde VN-bepaling dat een individu niet nationaliteitloos mag/kan zijn. Er is niet zoiets dergelijks dat zegt dat jij de nationaliteit van een crimineel niet mag intrekken (zolang hij/zij er minimaal maar een overhoudt).


dat de VN dat zegt is leuk, maar dat houdt, naar mijn mening , niet zomaar in dat een land een nationaliteit kan wegnemen. Vooral niet als je weet dat een groot deel van die marokkanen hier zijn geboren en een marokkaans paspoort er bij opgedrongen krijgen. Wat voor een ellendelingen er bij zitten, het zijn Nederlandse ellendelingen. Dan moeten wij ze ook straffen (en daar mag idd wel wat aan veranderd worden)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:38 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:29 schreef Judge M. het volgende:
En witteboordencriminelen zijn dan weer 100% blank en daar gaat iets meer geld in om. Rara politiepet.. Het is maar net waar je focus legt. Ik kom nooit met een tasje in Rotterdam dus het eerste cijfer zal mij aan mijn reet roesten.
En witteboordcriminelen kunnen mij aan mijn reet roesten. Schiet je wat mee op zo.

quote:
De SP erkende als eerste partij het probleem al begin jaren '80. Toen moesten Geert zijn ballen nog indalen. Volgens mij moet dat met zijn laffe houding nog steeds gebeuren trouwens.
Fabel van links. D'70, de Boerenpartij en CP waren al eerder. Verder had de SP de ballen niet om door te zetten en is hen tegenwoordig een andere mening toebedeeld. Onzin dus om dit er steeds bij te halen. Leuk dat ze het eerder erkenden dan de VVD, maar ze hebben niemands ogen geopend, waren niet de eerste en tegenwoordig hebben we helemaal niets aan de SP als het om criminaliteit, integratie, immigratie, islamisering of wat dan ook eigenlijk gaat.

quote:
De gemiddelde student heeft ouders waar hij op kan terugvallen. De andere groepen zijn vaak genoodzaakt tot frauduleuze acties om hun inkomen te verwerven maar doorgaans gebeurt dit geweldloos. Maar ik blijf van mening dat structurele armoedebestrijding aanzienlijk beter werkt dan repressie.
Zijn ook genoeg studenten waar dat niet zo bij is. Ook deze zie ik niet terugkeren in de criminaliteitscijfers.

quote:
Geloof is slecht een onderdeel daarvan, niet de volledige oorzaak van deze scheefgroei. Lees jij dan het boek "Eerwraak In Nederland" van Renate van der Zee maar eens. Het is even net wat te simpel om alles op de religie af te schuiven alhoewel ik me terdege besef dat een groot deel van de Nederlandse bevolking de geestelijke vermogens niet bezit om verder te denken dan dat. Op dat punt speelt Geert daar dan weer uitstekend op in.
Sociaaleconomische achtergrond is het niet, cultuur/religie is het volgens jou niet. Wat is het dan wel?
Lees de Koran, lees de Soera's. Niets dan verachting voor niet-moslims en het individu in het algemeen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:32 schreef attila_de_hun het volgende:
dat de VN dat zegt is leuk, maar dat houdt, naar mijn mening , niet zomaar in dat een land een nationaliteit kan wegnemen. Vooral niet als je weet dat een groot deel van die marokkanen hier zijn geboren en een marokkaans paspoort er bij opgedrongen krijgen. Wat voor een ellendelingen er bij zitten, het zijn Nederlandse ellendelingen. Dan moeten wij ze ook straffen (en daar mag idd wel wat aan veranderd worden)
Ze zijn (post-)islamitisch, ze hebben lak aan Nederlandse normen, waarden en onze liberale rechtstaat, ze verachten ons en integreren willens en wetens niet. Kortom, ze zijn niet Nederlands. Ze zijn veelal meer Marokkaans dan Nederlands en ik zie niet in waarom wij niet hun nationaliteit kunnen/mogen intrekken als zij weten dat deze sanctie op hun gedragingen staat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 12-05-2009 12:43 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Over 10 jaar hebben we het niet meer over de Marrokanen, maar hebben we het over deze lui:

Artikel uit 2002 van de Volkskrant

Jongeren uit Joegoslavië crimineler

AMSTERDAM Veel jongeren uit het voormalige Joegoslavië zijn in Nederland betrokken bij criminaliteit. Meer dan een op de tien Joegoslavische jongeren in de leeftijd van achttien tot dertig jaar kwam in 1999 als verdachte in aanraking met de politie. Daarmee is deze groep in verhouding crimineler dan dezelfde categorie Marokkanen, waarover in de politiek en de media veel is te doen.

Uit een studie van het Instituut voor Sociaal Beleidsonderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam blijkt dat ongeveer 60 procent van alle aangehouden Joegoslaven behoort tot de zware jongens die zich schuldig maken aan ernstige misdaden.

Het rapport is gebaseerd op interviews met veertig gedetineerde jongeren uit het voormalige Joegoslavië, van wie er dertig geen geldige verblijfstitel hadden. Onder de 22 geïnterviewden die als 'zware jongens' worden beschouwd, waren enkelen die op jonge leeftijd al vijf of meer zware delicten op hun naam hadden staan, zoals gewapende overval, bedreiging, mishandeling, ontvoering, moord, mensensmokkel of vrouwenhandel. De dossiers van tien van de veertig jongeren vermeldden moord, doodslag of een poging daartoe.

In Nederland wonen ongeveer 70 duizend mensen uit ex-Joegoslavië. Volgens het onderzoek zijn jongeren uit dit gebied oververtegenwoordigd in criminaliteitsstatistieken. De meeste jonge Joegoslaven zijn in de jaren negentig als alleenstaande asielzoeker naar ons land gekomen en gaandeweg verzeild geraakt in de criminaliteit. Volgens de onderzoekers is geen sprake van doelgerichte re krutering door criminele groepen.

De verhalen van de asielzoekers vertonen grote overeenkomsten. De meesten zijn tijdens of kort na de oorlog op de Balkan gevlucht en min of meer bij toeval in Nederland terecht gekomen. De jongeren raakten gefrustreerd door een langdurige en soms uitzichtloze asielprocedure. Een kans op een volwaardige baan en inkomen werd hen niet geboden. Ze moesten rondkomen van weinig geld. Om die reden zouden ze crimineel zijn geworden.

De onderzoekers zetten vraagtekens bij deze verklaring. Dertien van de veertig jongeren zaten in het voormalig Joegoslavië ook al in het criminele milieu. En als het enkel om overleven zou gaan, vinden de onderzoekers het ongeloofwaardig dat zeker de helft van de daders zich om die reden heeft ingelaten met zware criminaliteit.

Het rapport plaatst kanttekeningen bij de reputatie van Joegoslavische criminelen dat ze extreem gewelddadig zijn. Het aandeel geweldsdelicten van Joegoslaven ligt minder hoog dan men op grond van alle verhalen over hun vermeende gewelddadigheid zou verwachten.

Precies 10 procent van alle door Joegoslavische jongeren gepleegde delicten betreft een geweldsdelict, inclusief diefstal met geweld. Bij met name Antillianen en Surinamers ligt dit percentage beduidend hoger. Wel staan de Joegoslaven als etnische groep tweede op de lijst van het aantal daders van moord en doodslag. Naar verhouding is het alleen met Antillianen ernstiger gesteld.

De onderzoekers hebben de indruk dat de reputatie van gewelddadigheid door Joegoslaven wordt gebruikt om ontzag en status af te dwingen in criminele circuits. Ze merken op dat de ondervraagden en Joegoslaven in het algemeen zichzelf wel degelijk zien als gewelddadig. Met hun reputatie hebben ze een eigen markt veroverd, bijvoorbeeld als body guard, schuld-incasseerder en professionele huurmoordenaar.

De Joegoslaven zijn vooral gespecialiseerd in inbraken. Volgens het rapport zijn er geen aanwijzingen voor het bestaan van een georganiseerd Joegoslavisch inbraakcircuit, wat de politie in het verleden wel beweerde. Het valt juist op dat de inbrekers vrij amateuristisch te werk gaan. Ze gebruiken geen specifieke inbraakmethoden. Meestal weten ze niet eens tevoren waar ze gaan inbreken en wat er te halen valt.

Uit de gesprekken met de gedetineerden bleek wel dat binnen Joegoslavische kringen een levendige handel bestaat in gestolen goederen. Zo zijn er 'huisboetieks' waar gejatte goederen te koop worden aangeboden.

Kopers betalen er standaard eenderde van de winkelprijs. Om die reden hangen de originele prijskaartjes nog aan de gestolen waar.




Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-05-2009 12:43 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 12 mei 2009 12:11 schreef Jällö het volgende:
Je zou evengoed kunnen stellen dat het onderwijs in alle facetten wordt gegeven vanuit westers cq. lokaal perspectief en vanuit judeo-christelijke traditie. Waarom zou hierop een uitzondering moeten worden gemaakt voor de ontstaansgeschiedenis van de aarde?

Ik ben grofweg wel met je eens hoor, maar ik beschouw m'n eigen mening ook graag kritisch... (over wetenschappelijke basis gesproken)
Zaken als zelfbewustzijn en zelfontplooing danwel spiritualiteit of religie hebben geen plaats in wetenschap maar zijn m.i. wel belangrijk in onderwijs.

De westerse mens moet van zijn cultuurrelativisme af. Op het gebied van de islam gebeurd dat al in NL, maar allemachtig, je behoort toch gewoon te zeggen dat de wetenschappelijke verklaring van de ontstaansgeschiedenis van de aarde weliswaar niet de absolute waarheid is (iets wat niet bereikt kan worden, wederom een wetenschapsfilosofische verworvenheid) maar VERUIT meer plausibel is dan een scheppingsverhaal uit een sprookjesboek, wat op eindeloos veel manieren simpel gefalsifiseerd kan worden.

Dit is trouwens denk ik ook allang de mening van de meerderheid in NL, alleen hebben die gristenfundi's dat niet door...


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen