IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 12:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mooi dat je schermt met termen zoals 'de liberale rechtsstaat' terwijl je martellen van terroristen, terwijl het nut daarvan uitermate dubieus is, wel aanvaardbaar vindt.

De opmerking over normen en waarden doet me dan weer aan Balkenende denken, op een heel erg negatieve manier. Wat zijn die normen en waarden? Worden ze door alle Nederlanders gedeeld? Moet ik (burger)rechten verliezen als ik het niet eens ben met normen en waarden? (immers: het zijn bepaalde gedragscodes en absoluut geen wetten).

EDIT: was dus @ kwelgeest.

En @ bericht speerwerper: sinds wanneer is 'Joegoslavisch' een etnische benaming? En belangrijker nog, zijn het allemaal moslims uit de Joegoslavische republiek die hier lekker crimineel zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-05-2009 12:50]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 12:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mooi dat je schermt met termen zoals 'de liberale rechtsstaat' terwijl je martellen van terroristen, terwijl het nut daarvan uitermate dubieus is, wel aanvaardbaar vindt.

De opmerking over normen en waarden doet me dan weer aan Balkenende denken, op een heel erg negatieve manier. Wat zijn die normen en waarden? Worden ze door alle Nederlanders gedeeld? Moet ik (burger)rechten verliezen als ik het niet eens ben met normen en waarden? (immers: het zijn bepaalde gedragscodes en absoluut geen wetten).

EDIT: was dus @ kwelgeest.
Terroristen worden door de conventie van Geneve als iets anders gezien dan vijandelijke strijders. Hierdoor vallen ze buiten bepaalde wetten. Ik denk dat daar tot op zekere hoogte niets mis mee is.

quote:
En @ bericht speerwerper: sinds wanneer is 'Joegoslavisch' een etnische benaming? En belangrijker nog, zijn het allemaal moslims uit de Joegoslavische republiek die hier lekker crimineel zijn?
Iets wat ik mij ook afvraag. De ene Joegoslaaf is de ander niet. Zijn het Serven (slavisch orthodox), Kroaten (katholiek), Bosniërs (moslim) of een gelijkwaardige menging?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 13:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Serven zijn gewoon Servisch-Orthodox, net zoals Bulgaren Bulgaars orthodox zijn, Macedoniërs Macedonisch orthodox en Russen Russisch orthodox.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 13:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Is er geen aanwijsbaar onderscheid tussen Slavisch orthodoxen en Grieks orthodoxen? En dan heb je ook nog Arabische orthodoxen zoals in Syrië en Egypte.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 12-05-2009 13:11 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Kwelgeest, ik ga ff eten nu, maar ik typ straks ff een reactie op de reactie die je op mijn post gaf (om het ingewikkeld te maken)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 13:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Is goed. Grote kans dat ik daar pas vanavond op reageer. Zo nmlk eens verder met den dag.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-05-2009 13:14 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 12 mei 2009 12:24 schreef Taets van Avezaete het volgende:
ChristenUnie wil scheppingsverhaal in openbaar onderwijs
Uitgegeven: 12 mei 2009 07:13


Ik krijg nogal jeuk van dit soorten uitspraken uit de CU-hoek...


Laat de kerk dit lekker doen, zondagsschool en shit.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2009 13:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 mei 2009 10:58 schreef kwelgeest het volgende:
Zo, wel een maand lang in een isoleercel!?!?!!
Er zijn 'gewone' gevangenen die veel langer in een isoleercel zitten.


Volgens mij mag je niet zo heel lang hoor

quote:
. Men spreekt ook wel van een strafcel of een 'kale cel'. Als er een raam voorhanden is, is die voorzien van matglas en dat heeft als functie om de geïsoleerde gedetineerde compleet van de buitenwereld te isoleren. 's Nachts krijgt de gedetineerde een matras en een deken. Als een gevangene deze straf opgelegd krijgt, mag dit hooguit een of twee weken duren per overtreding. Verder dient er dagelijks een gesprek te zijn met een gevangenisarts om te controleren of de gevangene dit medisch/psychisch wel aankan. Zo niet, dan kan bijvoorbeeld radio en/of televisie uit zijn gewone cel voor de duur van de extra straf worden verwijderd. Ook kan de gevangene of verpleegde uit zelfbescherming worden vastgebonden.

Wow wel erg lang jah als het effect er nog niet goed van bekend is is het een beetje lastig terrein, maar zoals je ziet komt er nog wel iets van een arts langs.

De isoleercel in als straf is in mijn ogen wel een stuk beter te rechtvaardigen. Maar als ondervraag methode behoorlijk ongeschikt voor waarheid moet je toch wat minder druk gebruiken. Door ze zo te ondervragen kun je ze makkelijk hersenspoelen en door middel van suggestieve vragen gewoon herinneringen aanpraten, leuk als je de schuld in iemand schoenen wil schuiven maar het is gewoon geen waarheidsgetrouw middel.


quote:
Natuurlijk is zoiets vervelend voor de persoon die het overkomt. En ik denk dat je ook zulke lichte martelmethodes slecht moet/mag toepassen als je er heel erg zeker van bent dat die gene onderdeel uitmaakt van een terroristische organisatie, maar het is niet dan hun ledematen eraf worden gehakt, dat ze langzaam levend gebraden worden aan een spit of dat hun darmen langzaam hun buik uit getrokken worden.
Ik ben van mening dat als aangetoond kan worden dat zulke methodes ons helpen we er vooral mee door moeten gaan. Ik vind de veiligheid van 'onze' burgers en militairen zwaarder wegen dan het 'gelukkige' leven van een terrorist.


Nu ga je er al van uit dat het echt terroristen waren, maar ze zijn nooit berecht, en imho gewoon vrij random uit het land geplukt. Misschien vochten ze wel aan irakeese zijde maar wellicht meer als soldaat dan als terrorist.

Ik geloof sowieso niet dat het verzet in irak zo erg in Al qaida in te delen is. Maar dat het veel ongeorganiseerder uit ontevredenheid van de bevolking komt. Ik denk dat er daar maar weinig waren die met bin laden te maken hadden. Ze hadden gewoon in abu grhaib moeten zitten. (zonder de martelpraktijken daarzo overigens hehe).


maargoed wat je zegt toon eerst maar eens aan of dit soort methodes werken en dan pas toepassen. Maarja bewijs het maar eens. Dat lukt alleen door vrijwilligers kleine mate van druk mee te laten maken, maar dat is nooit zo bizar als het echte werk. Of je moet uit historische gegevens nagaan of dit soort verklaringen nut hebben.
Maargoed alleen al aan politie verklaringen zie je dat verschrikkelijk veel mensen hun verklaringen al intrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-05-2009 13:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2009 13:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 mei 2009 13:14 schreef chriz het volgende:
Laat de kerk dit lekker doen, zondagsschool en shit.


Mag ook gewoon bij godsdienstles, maar in de biologieles past het simpelweg niet. Er is geen stroming in de biologie waar evolutie niet belangrijk in is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 13:38 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 13:06 schreef kwelgeest het volgende:
Is er geen aanwijsbaar onderscheid tussen Slavisch orthodoxen en Grieks orthodoxen? En dan heb je ook nog Arabische orthodoxen zoals in Syrië en Egypte.



Liturgisch gezien delen ze wel kenmerken, zoals het gebruik van het kerkslavisch. Maar in de context van Joegoslavië zou ik wel nadrukkelijk spreken over enerzijds Servisch, en anderzijds de Macedonische kerk (en als je het dieper gaat behandelen ook de Bulgaarse kerk). De Macedonische kerk heeft zich onder Tito bijvoorbeeld losgemaakt van de Servisch orthodoxe kerk, tot groot ongenoegen van deze kerk. Dat er een verzameling Slavisch orthodoxe kerken zijn zegt m.i. niet zoveel; ze zien elkaar allemaal als concurrenten en hebben de afgelopen 150 jaar constant geprobeerd hun invloed ten koste van de anderen te vergroten. Geldt eigenlijk voor de gehele orthodoxe kerkengemeenschap. Afgelopen jaren was het nog vechten in Jeruzalem tussen verschillende orthodoxe priesters omdat ze het niet eens konden worden over ingrepen in de kerk van Jeruzalem :').


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 13:38 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 13:06 schreef kwelgeest het volgende:
Is er geen aanwijsbaar onderscheid tussen Slavisch orthodoxen en Grieks orthodoxen? En dan heb je ook nog Arabische orthodoxen zoals in Syrië en Egypte.
Wikipedia zegt dit:

De autocephale Kerken of Kerken met een eigen hoofd worden bestuurd door een patriarch, metropoliet of een aartsbisschop. Zij bestaan uit:
De "oude" patriarchaten: Constantinopel, Alexandrië, Antiochië en Jeruzalem.
De "nieuwe" patriarchaten: Moskou, Servië, Roemenië, Bulgarije en Georgië.
De andere autocephale Kerken: Griekenland, Cyprus, Polen, Albanië, Tsjechië en Slowakije.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-05-2009 13:48 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Taliban vergast kinderen op meisjesschool

Door een aanslag met gas op een basisschool voor meisjes in Afghanistan zijn dinsdag zeker 94 personen in het ziekenhuis opgenomen met vergiftigingsverschijnselen. De meeste patiënten zijn scholieren. Ze hebben last van braken, duizeligheid. Sommigen zijn flauwgevallen.

Het is de derde keer dat een school in de provincie Kapisa, ten noorden van de hoofdstad Kabul, wordt getroffen door een aanslag met gas. De afgelopen weken werden twee andere scholen in de omgeving bestookt met gas.

Het aantal aanslagen op meisjesscholen is sinds een jaar gestegen, vooral in het oosten en zuiden van het land waar de opstand van de Taliban het sterkst is. De Taliban willen niet dat vrouwen werken of naar school gaan.

(SN)

Voor hen die zich afvragen wat "we" in Zanbakkistan moeten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2009 14:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 13:48 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Voor hen die zich afvragen wat "we" in Zanbakkistan moeten.

wanneer gaan "we" dan naar saudie arabie? (wellicht iest minder extreem maar desalniettemin nog steeds ongelooflijk)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2009 14:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Waarom hebben ze ze eerst aan de macht geholpen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 14:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Omdat communisten vroeger erger waren dan moslims.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-05-2009 14:13 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 mei 2009 12:38 schreef kwelgeest het volgende:
En witteboordcriminelen kunnen mij aan mijn reet roesten. Schiet je wat mee op zo.
Mwah, aanpak van dat tuig zou structureel kunnen leiden tot lagere belastingen. Dat wil jij volgens mij wel.

quote:
Fabel van links.


quote:
Verder had de SP de ballen niet om door te zetten
Dat is dan weer een fabel van rechts en zo kunnen we wel even doorgaan. Maak er maar een cordon sanitaire van, dan zit je iets meer in de richting.

quote:
en is hen tegenwoordig een andere mening toebedeeld. Onzin dus om dit er steeds bij te halen.
Laat mij dan eens stukken zien waarin ze afstand nemen van hun eerdere bevindingen uit de jaren '80

quote:
Leuk dat ze het eerder erkenden dan de VVD, maar ze hebben niemands ogen geopend, waren niet de eerste en tegenwoordig hebben we helemaal niets aan de SP als het om criminaliteit, integratie, immigratie, islamisering of wat dan ook eigenlijk gaat.
Het is inderdaad geen one-issue partij, dat ben ik volledig met je eens.. Godzijdank maken ze zich ook nog druk over werkgelegenheid, volkshuisvesting, het milieu, de gezondheidszorg, het onderwijs en zo kan ik nog een boel items opnoemen waar ik Geert nog nooit over heb horen spreken en die in mijn ogen aanzienlijk belangrijker zijn dan mensen angst aanjagen voor alles wat zijn wortels 1500 kilometer en verder hier vandaan heeft.

quote:
Zijn ook genoeg studenten waar dat niet zo bij is. Ook deze zie ik niet terugkeren in de criminaliteitscijfers.
Die lenen hun geld bij de IB Groep

quote:
Sociaaleconomische achtergrond is het niet, cultuur/religie is het volgens jou niet. Wat is het dan wel?
Het is een cultuurkwestie. Jij smelt religie en cultuur dan weer samen, ik haal die 2 juist uit elkaar. En ook zeker sociaaleconomisch aangezien het opleidingsniveau bij de excessen van alles doorgaan bijzonder laag is. Lezen of schrijven kunnen de meesten maar amper.

quote:
Lees de Koran, lees de Soera's. Niets dan verachting voor niet-moslims en het individu in het algemeen.
Ik lees liever studies van mensen die zaken in hun perspectief weten te zien en dit onderwerp van meerdere zijden kunnen belichten i.p.v. er een kokervisie op na te houden. Dr. Yucel Yesilgöz is zo iemand die toch behoorlijk goede inzichten kan geven. Religieuze geschriften lezen van welke religie dan ook dat doe ik sinds mijn 12de niet meer en dat bevalt me eigenlijk wel prima zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 12-05-2009 14:14]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2009 16:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 mei 2009 12:38 schreef kwelgeest het volgende:
Lees de Koran, lees de Soera's. Niets dan verachting voor niet-moslims en het individu in het algemeen.

Je hebt helemaal gelijk wat dit betreft, maar als iemand die ook de bijbel heeft gelezen weet je dat het jodendom en het gristendom op dit vlak geen haar beter zijn. Het oude testament is erg intolerant en wraakzuchtig, maar b.v. een Paulus in het nieuwe testament ziet het gristendom als erg superieur en houdt er ook een behoorlijk intolerante mening betreffende vrouwen, homo's en de rol van gristenen binnen hun gemeenschap op na. Het zou dan ook eerlijker zijn om moslims niet op hun geloof, maar op hun gedrag aan te spreken.
Zelf denk ik trouwens dat allerlei problematiek met "allochtonen" vooral te maken heeft met onze doorgeschoten onderhandelingscultuur. Met name voor allochtonen die uit gezagsculturen komen is het omgaan met onze cultuur hierdoor moeilijk te handelen. Toen ik Nederlands in de ISK gaf b.v. leerde ik allochtonen de verkeersregels, en het eerste wat ze buiten op straat zagen was dat geen hond zich eraan hield. Hetzelfde geldt b.v. voor ons drugsbeleid wat totaal ondoorzichtig is, geweldsdelicten die nauwelijks bestraft of aangepakt worden etc. etc. Zoiets hoeven ze zich in hun eigen cultuur niet in het hoofd te halen.
Het beste zou het, naar mijn mening, zijn om op overtredingen duidelijke consequenties te laten volgen, maar ook om alternatieven voor ongewenst gedrag aan te bieden. Dus duidelijk laten merken dat het in onze maatschappij beter is om te werken, respect naar anderen toe te hebben en niet via de gemakkelijke criminele weg rijk te worden. Maar dan moeten er wel goede opleidingen en eerlijke carrièrekansen aangeboden worden.
Wat trouwens ook maar eens afgelopen moet zijn is het zich op discriminatie beroepen van allochtonen. Door continu zichzelf in de "zielige" hoek te plaatsen hebben allochtonen zich meer rechten veroverd op bepaalde punten dan anderen, b.v. op het gebied van meningsuiting, geloofskritiek bestrijden of het aanspraak maken op subsidies of uitkeringen. Toen ik in een jeugdzorgproject werkte liep het bijsturen van "allochtone" jongeren vaak stuk op het feit dat ze dachten minder verplichtingen te hebben omdat de overheid voor hun een extra geldpotje had om te subsidiëren. Die onterecht bevoorrechte positie heeft ook meer stuk dan goed gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-05-2009 16:15]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 12-05-2009 16:11 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Plus een mentaliteitsverandering bij een groot deel van bestuurlijk NL.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 17:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 14:13 schreef Judge M. het volgende:
Dat is dan weer een fabel van rechts en zo kunnen we wel even doorgaan. Maak er maar een cordon sanitaire van, dan zit je iets meer in de richting.

Laat mij dan eens stukken zien waarin ze afstand nemen van hun eerdere bevindingen uit de jaren '80
"Bij ons onderzoek zijn wij tot de conclusie gekomen dat de problemen vooral groot worden bij die mensen die van het platteland komen, de islamitische godsdienst belijden en zich waarschijnlijk daardoor moeilijk kunnen aanpassen aan de werk- en leefgewoonten van ons land. De achterstand in ontwikkeling ten opzichte van ons land en de consequente opvattingen die zij over hun islamitische geloof hebben maken dat zij hoegenaamd kansloos in de maatschappij staan."

"Het aantal analfabeten onder hen is groot, ze laten zich manipuleren door feodale leiders en leveren mede de fascistische overvallers op hun lotgenoten. Het is onzin, over te lopen van eerbied voor zulke vormen van 'cultuur', waar we zelf na eeuwen strijd mee hebben afgerekend die ons zwarte zeden en beklagenswaardige gehandicapten leveren, zoals slachtoffers van polio. Men moet zich eens indenken, welke getto's er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke immigranten, als we niet alleen hun slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun discriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd."

"De gastarbeiders moeten of voluit voor de Nederlandse nationaliteit kiezen en zich aanpassen aan de zeden en gewoonten, of terugkeren"

Vind ik allemaal niet erg SPachtig. Sterker nog, dit strookt niet met de punten over integratie en asielzoekers die ik heden te dage op de SPwebsite vind. Over 'Islam' wordt geen woord gerept.

T. Kox: "Het was duidelijk dat we er niet doorkwamen, dus zijn we er vanaf 1985 over gaan zwijgen."

Marijnissen: "Als we toen het initiatief niet aan anderen hadden overgelaten, hadden we de partij kunnen opdoeken."

Wat ik dus al postte: Geen ballen.

quote:
Het is inderdaad geen one-issue partij, dat ben ik volledig met je eens.. Godzijdank maken ze zich ook nog druk over werkgelegenheid, volkshuisvesting, het milieu, de gezondheidszorg, het onderwijs en zo kan ik nog een boel items opnoemen waar ik Geert nog nooit over heb horen spreken
Moet je een keertje verder lezen dan je neus lang is.

quote:
Die lenen hun geld bij de IB Groep
Oftewel, nemen hun verantwoordelijkheden en vallen anderen er niet mee lastig.

quote:
Het is een cultuurkwestie. Jij smelt religie en cultuur dan weer samen, ik haal die 2 juist uit elkaar. En ook zeker sociaaleconomisch aangezien het opleidingsniveau bij de excessen van alles doorgaan bijzonder laag is. Lezen of schrijven kunnen de meesten maar amper.

Ik lees liever studies van mensen die zaken in hun perspectief weten te zien en dit onderwerp van meerdere zijden kunnen belichten i.p.v. er een kokervisie op na te houden. Dr. Yucel Yesilgöz is zo iemand die toch behoorlijk goede inzichten kan geven. Religieuze geschriften lezen van welke religie dan ook dat doe ik sinds mijn 12de niet meer en dat bevalt me eigenlijk wel prima zo.
Als je dat wel eens zou doen zou je wellicht weten waar je het over had en wist je dat religie n cultuur bij de islam een zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 17:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 16:10 schreef bastianus het volgende:
Je hebt helemaal gelijk wat dit betreft, maar als iemand die ook de bijbel heeft gelezen weet je dat het jodendom en het gristendom op dit vlak geen haar beter zijn. Het oude testament is erg intolerant en wraakzuchtig, maar b.v. een Paulus in het nieuwe testament ziet het gristendom als erg superieur en houdt er ook een behoorlijk intolerante mening betreffende vrouwen, homo's en de rol van gristenen binnen hun gemeenschap op na. Het zou dan ook eerlijker zijn om moslims niet op hun geloof, maar op hun gedrag aan te spreken.
De Koran is niet 1 op 1 vergelijkbaar met de bijbel/thora. De Koran is het letterlijke woord van Allah en Korateksten staan niet in een context van tijd en plaats. De Bijbel en Thora zijn menselijke interpretaties van gebeurtenissen in context van tijd en plaats.

quote:
Zelf denk ik trouwens dat allerlei problematiek met "allochtonen" vooral te maken heeft met onze doorgeschoten onderhandelingscultuur. Met name voor allochtonen die uit gezagsculturen komen is het omgaan met onze cultuur hierdoor moeilijk te handelen. Toen ik Nederlands in de ISK gaf b.v. leerde ik allochtonen de verkeersregels, en het eerste wat ze buiten op straat zagen was dat geen hond zich eraan hield. Hetzelfde geldt b.v. voor ons drugsbeleid wat totaal ondoorzichtig is, geweldsdelicten die nauwelijks bestraft of aangepakt worden etc. etc. Zoiets hoeven ze zich in hun eigen cultuur niet in het hoofd te halen.
Het beste zou het, naar mijn mening, zijn om op overtredingen duidelijke consequenties te laten volgen, maar ook om alternatieven voor ongewenst gedrag aan te bieden. Dus duidelijk laten merken dat het in onze maatschappij beter is om te werken, respect naar anderen toe te hebben en niet via de gemakkelijke criminele weg rijk te worden. Maar dan moeten er wel goede opleidingen en eerlijke carrièrekansen aangeboden worden.
Ben ik geheel met je eens: Zwaardere straffen, lagere uitkeringen.

quote:
Wat trouwens ook maar eens afgelopen moet zijn is het zich op discriminatie beroepen van allochtonen. Door continu zichzelf in de "zielige" hoek te plaatsen hebben allochtonen zich meer rechten veroverd op bepaalde punten dan anderen, b.v. op het gebied van meningsuiting, geloofskritiek bestrijden of het aanspraak maken op subsidies of uitkeringen. Toen ik in een jeugdzorgproject werkte liep het bijsturen van "allochtone" jongeren vaak stuk op het feit dat ze dachten minder verplichtingen te hebben omdat de overheid voor hun een extra geldpotje had om te subsidiëren. Die onterecht bevoorrechte positie heeft ook meer stuk dan goed gemaakt.
Het probleem vind ik hier niet zozeer bij die allochtonen liggen, maar bij de Nederlandse overheid die steeds aan die wensen toegeeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 17:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 17:48 schreef kwelgeest het volgende:
De Koran is niet 1 op 1 vergelijkbaar met de bijbel/thora. De Koran is het letterlijke woord van Allah en Korateksten staan niet in een context van tijd en plaats. De Bijbel en Thora zijn menselijke interpretaties van gebeurtenissen in context van tijd en plaats.



*Gaan we weer* Besef jij nou echt niet dat er volkstammen christenen zijn die de bijbel wél letterlijk nemen, zonder context in tijd en / of menselijke interpretaties mee te nemen in het denken?


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 18:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 13:48 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Voor hen die zich afvragen wat "we" in Zanbakkistan moeten.


In ieder geval geen scholen beschermen. :')


Boeiender


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-05-2009 18:12 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 mei 2009 17:41 schreef kwelgeest het volgende:
"Bij ons onderzoek zijn wij tot de conclusie gekomen dat de problemen vooral groot worden bij die mensen die van het platteland komen, de islamitische godsdienst belijden en zich waarschijnlijk daardoor moeilijk kunnen aanpassen aan de werk- en leefgewoonten van ons land. De achterstand in ontwikkeling ten opzichte van ons land en de consequente opvattingen die zij over hun islamitische geloof hebben maken dat zij hoegenaamd kansloos in de maatschappij staan."

"Het aantal analfabeten onder hen is groot, ze laten zich manipuleren door feodale leiders en leveren mede de fascistische overvallers op hun lotgenoten. Het is onzin, over te lopen van eerbied voor zulke vormen van 'cultuur', waar we zelf na eeuwen strijd mee hebben afgerekend die ons zwarte zeden en beklagenswaardige gehandicapten leveren, zoals slachtoffers van polio. Men moet zich eens indenken, welke getto's er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke immigranten, als we niet alleen hun slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun discriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd."

"De gastarbeiders moeten of voluit voor de Nederlandse nationaliteit kiezen en zich aanpassen aan de zeden en gewoonten, of terugkeren"
Niks mis mee. Zelfs een betere nuancering als heden ten dage 95% van de bevolking erop nahoudt

quote:
Vind ik allemaal niet erg SPachtig. Sterker nog, dit strookt niet met de punten over integratie en asielzoekers die ik heden te dage op de SPwebsite vind. Over 'Islam' wordt geen woord gerept.
Nu sla je meerdere malen de plank mis. Bij mijn weten ligt de focus nog steeds op armoedebestrijding, onderwijs en daarmee deelname aan de maatschappij. Het lijkt inderdaad in de verste verten niet op hoe er tegenwoordig over migranten gesproken wordt. Jammer dat jij dan alleen weer geinteresseerd bent in de laatste alinea.

quote:
Resultaten 1 - 10 van circa 4.510 van sp.nl voor Islam.
Bron

Het is inderdaad geen Islam-bashing zoals jij dat liever ziet maar toch komt het onderwerp geregeld ter sprake. En ik zie overigens geen enkele andere partij haar best doen om het onderwerp nog aan haar kiezers uit te leggen zoals Anja Meulenbelt dat doet: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/12/27/islam-voor-beginners-overzicht/

quote:
T. Kox: "Het was duidelijk dat we er niet doorkwamen, dus zijn we er vanaf 1985 over gaan zwijgen."

Marijnissen: "Als we toen het initiatief niet aan anderen hadden overgelaten, hadden we de partij kunnen opdoeken."

Wat ik dus al postte: Geen ballen.
H. Brinkman: "Het was echt lekker vannacht. Zuig je de volgende keer weer net zo lekker langs het randje?"

Wilders: "Bij jou uiteraard geile beer. Ik moet wel want anders verliest mijn kapsel zijn kleur als ik jouw geile zaad er niet geregeld doorheen smeer."

Ergo: geef duidelijk bronnen ipv alles net zoals altijd weer naar je eigen hand te verdraaien.

quote:
Moet je een keertje verder lezen dan je neus lang is.
Ik doe niet anders.

quote:
Oftewel, nemen hun verantwoordelijkheden en vallen anderen er niet mee lastig.
Waarom heb je ze aanvankelijk uberhaupt dan genoemd Alleen omdat ze wat minder bij kas zitten? Slechte manier om je punt te maken hoor..

quote:
Als je dat wel eens zou doen zou je wellicht weten waar je het over had en wist je dat religie n cultuur bij de islam een zijn.
Het stinkt hier naar enorme arrogantie. Ik vond je repliek sowieso enorm zwak ditmaal. Het gaat echt steeds verder richting plat populisme.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 12-05-2009 18:16]



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-05-2009 18:13 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 12 mei 2009 18:12 schreef Judge M. het volgende:
Het stinkt hier naar enorme arrogantie. Ik vond je repliek sowieso enorm zwak ditmaal. Het gaat echt steeds verder richting plat populisme.


lal


Je moeder.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-05-2009 18:19 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 mei 2009 18:13 schreef karnivoor het volgende:
lal
Ik vind dat niet om te lachen Jaap



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen