IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-05-2009 18:40 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ik kan best om je lachen hoor

en wil je nou trouwen of niet??


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 18:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 17:59 schreef MR. N het volgende:
*Gaan we weer* Besef jij nou echt niet dat er volkstammen christenen zijn die de bijbel wél letterlijk nemen, zonder context in tijd en / of menselijke interpretaties mee te nemen in het denken?
Anders dan jij graag wil zijn die verwaarloosbaar. Dat is ook niet zo raar gezien zelfs de vier evangeliën die wel in de bijbel zijn opgenomen elkaar al tegenspreken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 18:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 18:12 schreef Judge M. het volgende:
Nu sla je meerdere malen de plank mis. Bij mijn weten ligt de focus nog steeds op armoedebestrijding, onderwijs en daarmee deelname aan de maatschappij. Het lijkt inderdaad in de verste verten niet op hoe er tegenwoordig over migranten gesproken wordt. Jammer dat jij dan alleen weer geinteresseerd bent in de laatste alinea.
In de drie quote's die ik hierboven aanhaal benadrukte de SP dat immigranten er zelf wat van moeten maken. Als ik nu op de SP website kijk lees ik gehuil over hard werkende immigranten die zo hun best doen, maar niet mee kunnen komen.
Dat vind ik twee compleet verschillende dingen.

quote:
Bron

Het is inderdaad geen Islam-bashing zoals jij dat liever ziet maar toch komt het onderwerp geregeld ter sprake. En ik zie overigens geen enkele andere partij haar best doen om het onderwerp nog aan haar kiezers uit te leggen zoals Anja Meulenbelt dat doet: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/12/27/islam-voor-beginners-overzicht/


Als iemand een gevaarlijke extremist is, is het Meulenbelt wel. Dat je die überhaupt durft aan te halen.

Mijn punt is dat de SP op haar website geen duidelijke link legt tussen haperende integratie en de islamitische cultuur.

quote:
H. Brinkman: "Het was echt lekker vannacht. Zuig je de volgende keer weer net zo lekker langs het randje?"

Wilders: "Bij jou uiteraard geile beer. Ik moet wel want anders verliest mijn kapsel zijn kleur als ik jouw geile zaad er niet geregeld doorheen smeer."

Ergo: geef duidelijk bronnen ipv alles net zoals altijd weer naar je eigen hand te verdraaien.
Huilehuile, de SP is een kudt partij: Jager en Stein: Geschiedenis van de Multiculti/Brendel: Het verraad van links

quote:
Ik doe niet anders.
Als dat daadwerkelijk zo was wist je wel beter. Ik weet toch ook meer dan een standpunt van de SP.

quote:
Waarom heb je ze aanvankelijk uberhaupt dan genoemd Alleen omdat ze wat minder bij kas zitten? Slechte manier om je punt te maken hoor..
Omdat ze een vergelijkbare sociaaleconomische achtergrond hebben, maar niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Een student met weinig tot geen financiële steun van zijn/haar ouders heeft het met IBG-lening echt niet, veel, meer te besteden dan een gemiddeld persoon met uitkering.

quote:
Het stinkt hier naar enorme arrogantie. Ik vond je repliek sowieso enorm zwak ditmaal. Het gaat echt steeds verder richting plat populisme.
Het heeft weinig zin om het met jou over islam-gerelateerde onderwerpen te hebben als je zelf toegeeft er trots op te zijn dat jij je er niet in verdiept.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 19:13 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 17:48 schreef kwelgeest het volgende:
De Koran is niet 1 op 1 vergelijkbaar met de bijbel/thora. De Koran is het letterlijke woord van Allah en Korateksten staan niet in een context van tijd en plaats. De Bijbel en Thora zijn menselijke interpretaties van gebeurtenissen in context van tijd en plaats.




Dat is het voor groepen christenen nu ook (en ja, ik ken ze persoonlijk), en zo was het in het verleden voor alle christenen. In die zin kunnen ze zeer goed worden vergeleken met de bijbel; het gaat erom hoe ze worden geïnterpreteerd. Het lijkt erop dat jij een interpretatie van de Koran, zoals in het geval van de bijbel, al van te voren al afwijst. Dit is erg opmerkelijk; hoe kan een boek immers uberhaupt niet geïnterpreteerd worden? Alsof het een object is dat nooit veranderd, en dat nooit anders zal worden bekeken. Alleen het feit al dat er meer dan één persoon de Koran leest laat al zien dat het boek kan worden geïnterpreteerd.

Als de Koran, zoals jij beweerd, letterlijk is (en ik neem aan dat je daarmee bedoeld, letterlijk wordt opgevat door moslims, een boek is immers altijd letterlijk ) dan zou de Islam een monolitisch geheel zijn geweest, met maar één stroming, dat vanaf de opstelling van de Koran in een totale stagnatie heeft bestaan. Ik ga geen voorbeelden oplepelen waarom dit pure onzin is, maar ik kan je zeggen dat er genoeg voor het oprapen liggen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 19:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 19:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat is het voor groepen christenen nu ook (en ja, ik ken ze persoonlijk), en zo was het in het verleden voor alle christenen.


neejoh, dat is marginaal, dat schreef hij net toch?


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 19:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Bible belt, grote delen van Zuid en Oost Europa, Amerika, lalala.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 19:19 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 19:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bible belt, grote delen van Zuid en Oost Europa, Amerika, lalala.


Hehe, psies. Maar het is niet zo, want de moslims zijn veeeeeeeeel erger en allemaal crimineel en terrorist. Mooi hè, een simpel leven.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 19:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik kan mijn post nog uit het moslimtopic quoten, kan Grey hem ook nog even weer zien .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 19:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 19:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat is het voor groepen christenen nu ook (en ja, ik ken ze persoonlijk), en zo was het in het verleden voor alle christenen. In die zin kunnen ze zeer goed worden vergeleken met de bijbel; het gaat erom hoe ze worden geïnterpreteerd. Het lijkt erop dat jij een interpretatie van de Koran, zoals in het geval van de bijbel, al van te voren al afwijst. Dit is erg opmerkelijk; hoe kan een boek immers uberhaupt niet geïnterpreteerd worden? Alsof het een object is dat nooit veranderd, en dat nooit anders zal worden bekeken. Alleen het feit al dat er meer dan één persoon de Koran leest laat al zien dat het boek kan worden geïnterpreteerd.
Jij weet zelf ook wel dat, dat niet zo is. Natuurlijk heeft de christelijke wereld een zeer dogmatische en stagnerende periode doorgemaakt (middeleeuwen), maar echt in het begin van het christendom had je ontelbare verschillende interpretaties en sektes. En sind de verlichting is dat ook allemaal weer een stuk vrijer. Tussentijds zijn er ook tal van herinterpretaties geweest. Het is ook geen big-issue als jij met een nieuwe bijbelvertaling komt. De bijbel is immers een menselijke overlevering en de christelijke wereld kent verschillende bijbels.

quote:
Als de Koran, zoals jij beweerd, letterlijk is (en ik neem aan dat je daarmee bedoeld, letterlijk wordt opgevat door moslims, een boek is immers altijd letterlijk ) dan zou de Islam een monolitisch geheel zijn geweest, met maar één stroming, dat vanaf de opstelling van de Koran in een totale stagnatie heeft bestaan. Ik ga geen voorbeelden oplepelen waarom dit pure onzin is, maar ik kan je zeggen dat er genoeg voor het oprapen liggen.
Ik zeg niet dat de Koran letterlijk is, ik zeg dat de Koran binnen de islam geldt als het letterlijke woord van Allah. Bij mijn weten onderscheiden verschillende stromingen binnen de islam zich dan ook niet qua interpretatie van de Koran. De Sjiiten en Soennieten iig niet. Die verschillen van mening over de opvolging en/of wederkomst van Mohammed o.i.d. De islam is dan ook een verschrikkelijk stagnerende cultuur/religie. Zij heeft sinds haar ontstaan niets voorgebracht. Vergelijk het aantal ontdekkingen en uitvindingen van islamitische geleerden maar eens met die van christelijke en joodse.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 19:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 19:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bible belt, grote delen van Zuid en Oost Europa, Amerika, lalala.
Hele dikke onzin, lalalala.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2009 20:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 mei 2009 19:41 schreef kwelgeest het volgende:
De islam is dan ook een verschrikkelijk stagnerende cultuur/religie. Zij heeft sinds haar ontstaan niets voorgebracht. Vergelijk het aantal ontdekkingen en uitvindingen van islamitische geleerden maar eens met die van christelijke en joodse.


Nou nou nou, arabieren waren toch aardig succesvol onder de islam anders.
Deze lijst is natuurlijk niet helemaal correct, er staan ook veel uitvindingen in die op zn minst ook op andere plaatsen onafhankelijk zijn uitgevonden of die de arabieren ook gestolen hebben.(maar zo ook bij de romeinen) Maar de lijst is echt niet oninterressant.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_the_Muslim_world


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 20:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 mei 2009 20:23 schreef ElitE het volgende:
Nou nou nou, arabieren waren toch aardig succesvol onder de islam anders.
Deze lijst is natuurlijk niet helemaal correct, er staan ook veel uitvindingen in die op zn minst ook op andere plaatsen onafhankelijk zijn uitgevonden of die de arabieren ook gestolen hebben.(maar zo ook bij de romeinen) Maar de lijst is echt niet oninterressant.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_the_Muslim_world

Het aparte aan de islamitische cultuur is dat zij in haar begindagen op bepaalde vlakken indd rijker was dan donker Europa. Het overgrote deel van de kennis was echter indd gewoon georven van eerdere/oudere beschavingen. Sindsdien echter is de Islamitische cultuur eerder achteruitgegaan dan gelijkgebleven, laat staan vooruitgegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 12-05-2009 20:28]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-05-2009 20:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Brandweer rukt uit voor 'drakenstront'
Uitgegeven: 12 mei 2009 20:05
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 20:04
MEPPEL - De brandweer in Meppel is dinsdagmiddag met twee wagens uitgerukt na meldingen over een gaslek bij een drukkerij in de stad. In het pand bleken echter geurboeken voor kinderen te worden gedrukt.

Dat zei een medewerker van drukkerij Giethoorn ten Brink.

Het ging om kras-en-ruikboeken. Kinderen kunnen over de plaatjes krassen waardoor onder meer de lucht van 'drakenstront' vrijkomt.

Omdat bij het drukken de geur in het gebouw te sterk was, zetten medewerkers de afzuiging harder. De harde wind verspreidde de lucht buiten verder. De tien brandweermannen die voor niks waren uitgerukt, krijgen allemaal een gratis boek.
© ANP


lal


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2009 20:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 mei 2009 19:41 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zeg niet dat de Koran letterlijk is, ik zeg dat de Koran binnen de islam geldt als het letterlijke woord van Allah. Bij mijn weten onderscheiden verschillende stromingen binnen de islam zich dan ook niet qua interpretatie van de Koran. De Sjiiten en Soennieten iig niet. Die verschillen van mening over de opvolging en/of wederkomst van Mohammed o.i.d.

Ik ken genoeg christenen die beweren dat elke letter van de bijbel geïnspireerd is door de Heilige Geest, en dus daarmee rechtstreeks afkomstig van God. Ondanks het feit dat verschillende bijbelboeken en zelfs de vier evangelieën elkaar tegenspreken. Het grootste deel van hun tijd besteden ze dan ook aan het theoretisch rechtbreien van die verschillen.
Verder ken ik ook veel moslims die de Koran niet letterlijk interpreteren, maar de goede stukken eruit (zoals b.v. de zorg voor zwakken en zieken, de zakat (aalmoezen) en de saum (vasten) als richtlijn gebruiken en de rest laten voor wat het is, zoals ook veel humanistische christenen met de bijbel doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 20:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 19:41 schreef kwelgeest het volgende:
Jij weet zelf ook wel dat, dat niet zo is. Natuurlijk heeft de christelijke wereld een zeer dogmatische en stagnerende periode doorgemaakt (middeleeuwen), maar echt in het begin van het christendom had je ontelbare verschillende interpretaties en sektes. En sind de verlichting is dat ook allemaal weer een stuk vrijer. Tussentijds zijn er ook tal van herinterpretaties geweest. Het is ook geen big-issue als jij met een nieuwe bijbelvertaling komt. De bijbel is immers een menselijke overlevering en de christelijke wereld kent verschillende bijbels.

Interpreteren van de bijbel of deze letterlijk nemen zijn twee verschillende zaken. Twee mensen kunnen eenzelfde tekst letterlijk nemen en toch uiteindelijk op iets anders uitkomen qua interpretatie. Gaat het nu om het feit dat moslims de Koran letterlijk nemen (dan is de Koran niet 'het kwaad', maar is het het gebruik daarvan) of dat er weinig verschillende visies zijn, twee geheel verschillende issues wat mij betreft.


Ik zeg niet dat de Koran letterlijk is, ik zeg dat de Koran binnen de islam geldt als het letterlijke woord van Allah. Bij mijn weten onderscheiden verschillende stromingen binnen de islam zich dan ook niet qua interpretatie van de Koran. De Sjiiten en Soennieten iig niet. Die verschillen van mening over de opvolging en/of wederkomst van Mohammed o.i.d. De islam is dan ook een verschrikkelijk stagnerende cultuur/religie. Zij heeft sinds haar ontstaan niets voorgebracht. Vergelijk het aantal ontdekkingen en uitvindingen van islamitische geleerden maar eens met die van christelijke en joodse.


Zo'n kreet is waardeloos zonder kader; tijd, plaats?
Even schaamteloos een stuk van wiki plakken (slecht jaja)

quote:
The long period of Ottoman stagnation is typically characterized by historians as an era of failed reforms. In the latter part of this period there were educational and technological reforms, including the establishment of higher education institutions such as Istanbul Technical University; Ottoman science and technology had been highly regarded in medieval times, as a result of Ottoman scholars' synthesis of classical learning with Islamic philosophy and mathematics, and knowledge of such Chinese advances in technology as gunpowder and the magnetic compass. By this period though the influences had become regressive and conservative. The guilds of writers denounced the printing press as "the Devil's Invention", and were responsible for a 43-year lag between its invention by Johannes Gutenberg in Europe in 1450 and its introduction to the Ottoman society with the Gutenberg press in Constantinople that was established by the Sephardic Jews of Spain in 1493. Sephardic Jews migrated to the Ottoman Empire as they escaped from the Spanish Inquisition of 1492.


http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_empire


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 20:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 20:35 schreef bastianus het volgende:
Ik ken genoeg christenen die beweren dat elke letter van de bijbel geïnspireerd is door de Heilige Geest, en dus daarmee rechtstreeks afkomstig van God. Ondanks het feit dat verschillende bijbelboeken en zelfs de vier evangelieën elkaar tegenspreken. Het grootste deel van hun tijd besteden ze dan ook aan het theoretisch rechtbreien van die verschillen.
Verder ken ik ook veel moslims die de Koran niet letterlijk interpreteren, maar de goede stukken eruit (zoals b.v. de zorg voor zwakken en zieken, de zakat (aalmoezen) en de saum (vasten) als richtlijn gebruiken en de rest laten voor wat het is, zoals ook veel humanistische christenen met de bijbel doen.


Zijn ik, jij en Mr. N. toevallig allemaal bekend met dezelfde kleine kliek christenen in Nederland?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2009 20:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 mei 2009 18:12 schreef Judge M. het volgende:
Het is inderdaad geen Islam-bashing zoals jij dat liever ziet maar toch komt het onderwerp geregeld ter sprake. En ik zie overigens geen enkele andere partij haar best doen om het onderwerp nog aan haar kiezers uit te leggen zoals Anja Meulenbelt dat doet: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/12/27/islam-voor-beginners-overzicht/



Anja Meulenbelt, was daar niet een link met antisemitisme? Sowieso heb ik inzake dergelijke onderwerpen niet zoveel vertrouwen in iemand die met een redelijk dubieuze Palestijn getrouwd is.
Bovendien was ze daarvoor lid van de onwelriekende gleuvenbrigade der Dolle Mina's, een groep feministes die streefde naar macht op grond van geslacht op dezelfde wijze als ze "de mannen" verweten. Naar iemand, die Anja, die haar simplistische denkwijze uit het "feministies tijdperk" heeft gehandhaafd, maar alleen van onderwerp veranderd is. Sowieso geen goede zaak, mensen als Anja en Gretta die zich over Palestijnen ontfermen alsof het zielige zeehondjes zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2009 21:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 mei 2009 17:48 schreef kwelgeest het volgende:
Het probleem vind ik hier niet zozeer bij die allochtonen liggen, maar bij de Nederlandse overheid die steeds aan die wensen toegeeft.

Beide. Het je onttrekken aan plichten vanwege je "zielige" positie vind ik erg irritant. Ik vind het b.v. ook belachelijk dat gehandicapten eigen parkeerplaatsen krijgen. Ik ken ook een gehandicapte die hier uit principe geen gebruik van maakt, dat vind ik pas ballen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-05-2009 21:01]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-05-2009 22:46 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Brandweer rukt uit voor drakenstront

De brandweer in Meppel is vanmiddag met twee wagens uitgerukt na meldingen over een gaslek bij een drukkerij in de stad. In het pand bleken echter geurboeken voor kinderen te worden gedrukt, meldt een medewerker van drukkerij Giethoorn ten Brink.

Het ging om kras-en-ruikboeken. Kinderen kunnen over de plaatjes krassen waardoor onder meer de lucht van 'drakenstront' vrijkomt. Omdat bij het drukken de geur in het gebouw te sterk was, zetten medewerkers de afzuiging harder. De harde wind verspreidde de lucht buiten verder. De tien brandweermannen die voor niks waren uitgerukt, krijgen allemaal een gratis boek.

(SN)

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2009 23:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 mei 2009 20:29 schreef karnivoor het volgende:
Brandweer rukt uit voor 'drakenstront'
Uitgegeven: 12 mei 2009 20:05
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 20:04
MEPPEL - De brandweer in Meppel is dinsdagmiddag met twee wagens uitgerukt na meldingen over een gaslek bij een drukkerij in de stad. In het pand bleken echter geurboeken voor kinderen te worden gedrukt.

Dat zei een medewerker van drukkerij Giethoorn ten Brink.

Het ging om kras-en-ruikboeken. Kinderen kunnen over de plaatjes krassen waardoor onder meer de lucht van 'drakenstront' vrijkomt.

Omdat bij het drukken de geur in het gebouw te sterk was, zetten medewerkers de afzuiging harder. De harde wind verspreidde de lucht buiten verder. De tien brandweermannen die voor niks waren uitgerukt, krijgen allemaal een gratis boek.
© ANP


lal


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-05-2009 23:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

lal


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2009 1:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 mei 2009 20:27 schreef kwelgeest het volgende:
Het aparte aan de islamitische cultuur is dat zij in haar begindagen op bepaalde vlakken indd rijker was dan donker Europa. Het overgrote deel van de kennis was echter indd gewoon georven van eerdere/oudere beschavingen. Sindsdien echter is de Islamitische cultuur eerder achteruitgegaan dan gelijkgebleven, laat staan vooruitgegaan.


nouja een paar van de belangrijkste mijlpalen van europese geschiedenis komt ook voort uit andere culturen. Buskruit is toch iets wat het westen groot heeft gemaakt, en de romeinse invloeden zijn eindeloos, de grote sprong tijdens de renaissance is niet los te zien van de gegroeide interesse in de oudheid.
Scheepstechniek was ook wel belangrijk maar ik denk niet dat arabieren daar zoveel op achterliepen aangezien ze in europa toch ruim een miljoen slaven heeft weten te vangen, zelfs vanuit Ijsland.

Ik denk dat elke cultuur wel heel erg samengevormd wordt door eerdere culturen, maar je bent pas "geavanceerd" als beschaving als je het toch tot op een behoorlijk niveau weet toe te passen en voor vernieuwing kan zorgen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 8:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 mei 2009 20:27 schreef kwelgeest het volgende:
Sindsdien echter is de Islamitische cultuur eerder achteruitgegaan dan gelijkgebleven, laat staan vooruitgegaan.
yep, sinds de conservatieve kliek de dominante stroming werd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2009 8:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 mei 2009 1:09 schreef ElitE het volgende:
nouja een paar van de belangrijkste mijlpalen van europese geschiedenis komt ook voort uit andere culturen. Buskruit is toch iets wat het westen groot heeft gemaakt, en de romeinse invloeden zijn eindeloos, de grote sprong tijdens de renaissance is niet los te zien van de gegroeide interesse in de oudheid.
Scheepstechniek was ook wel belangrijk maar ik denk niet dat arabieren daar zoveel op achterliepen aangezien ze in europa toch ruim een miljoen slaven heeft weten te vangen, zelfs vanuit Ijsland.

Ik denk dat elke cultuur wel heel erg samengevormd wordt door eerdere culturen, maar je bent pas "geavanceerd" als beschaving als je het toch tot op een behoorlijk niveau weet toe te passen en voor vernieuwing kan zorgen.




klopt ook. we leunen allemaal op voorgangers. Overigens wordt de mate van "geavanceerdheid" va een land/beschaving naar mijn mening niet alleen door tevhnische foefjes weergegeven maar ook hoe wordt omgegaan met de zwakkeren, milieu/natuur etc. etc.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 13-05-2009 8:50 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen