IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Múm (Ijslandse experimental) - ook voor Sigur Rós fans
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2009 13:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

múm (spreek uit: "moem"; in IPA: /mu:m/) is een experimentele IJslandse muziekgroep. Hun muziek wordt gekenmerkt door zachte vocalen, elektronische glitch-ritmes en effecten, en een verscheidenheid aan traditionele muziekinstrumenten waaronder de zingende zaag.

De band werd opgericht in 1997 met als oorspronkelijke leden Gunnar Örn Tynes, Örvar Þóreyjarson Smárason en de tweelingzussen Gyða en Kristín Anna Valtýsdóttir. In 2002 verliet Gyða de band om haar studie in Reykjavik weer op te pakken.

Volgens groepslid Kristín Valtýsdóttir heeft de naam van de band geen betekenis.






signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2009 13:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 12-04-2009 13:06 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Toch even gaan luisteren..dank je bart!


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2009 13:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

asjebwief

is zeer avontuurlijke muziek , op eigen risico


signature


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 12-04-2009 13:12 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2009 13:07 schreef Hypnos het volgende:
asjebwief

is zeer avontuurlijke muziek , op eigen risico


Klinkt als een aanbeveling in mijn oren


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-04-2009 13:55 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Zeer gave band. Vooral het debuutalbum Yesterday Was Dramatic - Today Is OK is fantastisch. Erg kinderlijk, zoals ook een CocoRosie dat is, maar dan met inderdaad veel Sigur Rós-achtige klanken. Recentere schijven zijn stuk voor stuk indrukwekkend, maar toppen naar mijn mening niet die eerste.



Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 12-04-2009 14:00 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht


Klink erg goed! Bedankt



Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-04-2009 14:10 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

múm schrijf je trouwens zonder hoofdletter.



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 12-04-2009 14:14 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Klinkt lekker


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-04-2009 19:01 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Heerlijk, alhoewel de enige overkeenkomst met Sigur Ros die ik zie is dat ze beiden uit Ijsland komen...


Why doesn't my music get me all the chicks?


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-04-2009 20:03 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Een Hypnos die ZM-gebruikers wijst op IJslandse experimental, waar gaat het heen

Ik houd er niet van. Iets teveel geneuzel. Dan liever Amiina, hoewel ik daar ook eerst voor in de stemming moet zijn.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-04-2009 20:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Te gekke band, doet het hier ook goed in combinatie met thee en wierook.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-04-2009 21:52 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Jij boomknuffelende hippie!

Ik denk trouwens dat mensen die dit tof vinden ook zeker eens Paavoharju en Monocism uit moeten tsjekken.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2009 21:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die Monocism is zalig, behalve die platte popnummers


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-04-2009 22:15 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Ja, het gaat inderdaad van vreselijk goed, naar <i>"ach waarom nou, het ging net zo lekker".</i>


Why doesn't my music get me all the chicks?


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 03-09-2009 22:32 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Godver Green Grass Of Tunnel is echt vreselijk geniaal! Vind die hele Ijslandse scene trouwens heerlijk.

Probeer eens:

Efterklang
Frakkur
Olafur Arnalds
Stefraen Hakon


Why doesn't my music get me all the chicks?


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 03-09-2009 22:36 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 3 september 2009 22:32 schreef GrindMaster het volgende:
Olafur Arnalds

Kwam er laatst achter dat die de interludes op Antigone van Heaven Shall Burn heeft gecomponeerd. Die zijn dan ook van uitzonderlijke kwaliteit.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-07-2011 15:09 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Best leuk dit.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen