IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : dierentuinen, safariparken enz Vorige pagina | Volgende pagina
Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 02-11-2005 12:52 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Dierentuinen mits goed onderhouden en goed verzorgt zijn relax..ik heb een seizoenskaart van Blijdorp..Op een zondag ga ik meestal daar naartoe en dan relax een boek lezen..daar is het teminste lekker stil.Of vissies kijken in het aqua complex..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 02-11-2005 14:30 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

wat kost zo'n kaar tegenwoordig? ik woon er toch om de hoek (letterlijk..)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2005 15:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 14:30 schreef Bintmeister het volgende:
wat kost zo'n kaar tegenwoordig? ik woon er toch om de hoek (letterlijk..)


Abo kost 63 en een normaal kaartje 15.

Ik ga zelf altijd voor 1000 airmiles en 5 euro. Ik heb toch meer airmiles dan dat ik weet wat ik er mee aan moet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-11-2005 15:13 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Vroeger ging ik heel vaak naar Blijdorp, omdat mijn moeder een gezinsabo had. Dus dat was toen altijd minimaal 2 keer per maand die kant op.
Sinds ik 18 ben kan dat natuurlijk niet meer, dus ga ik nog maar heel sporadisch, al moet ik zeggen dat ik het wel nog steeds heel leuk vind. Alleen het Oceanium vind ik wat vervelend, voornamelijk omdat het daar, in vergelijking met andere stukken van de dierentuin altijd stervensdruk is. Wel mooi voor de rest, maar echt relaxed een beetje kijken is er niet bij.

Maar sinds ik biologie in Amsterdam studeer kan ik met mijn collegekaart gratis Artis in, wat ik zeker ook nog een paar keer zal gaan doen, maar tot op heden heb ik er de tijd nog niet voor kunnnen vinden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2005 16:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 15:13 schreef Rasputin het volgende:
Maar sinds ik biologie in Amsterdam studeer kan ik met mijn collegekaart gratis Artis in, wat ik zeker ook nog een paar keer zal gaan doen, maar tot op heden heb ik er de tijd nog niet voor kunnnen vinden.


.. had naturlijk biologie in utrecht moeten gaan studeren he??


slome
Usericon van slome
Posted 02-11-2005 18:07 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Dierentuinen heerschen. Zelf zat ik eerder elk weekend mijn ouders aan de kop te zeuren of we weer een dagje naar de dierentuin in Emmen mochten (meestal wel). Dankzij het biochron daar (gebouw met o.a. vissen/haaien, antieke diersoorten en fossielen) ben ik me erg gaan interesseren in biologie en aanverwante zaken. Jammer genoeg kom ik er niet zo vaak meer want het blijft een boeiende plek voor een dagje uit.

Over het welzijn van de dieren heb ik weinig aan te merken. De dieren zitten in een ruim (dag)verblijf (nachthokken weet ik zo niet), volledig gemodelleerd naar hun natuurlijke omgeving. Ze worden goed gevoed en krijgen goede medische zorg. Ik denk dat er zat mensen zijn die het slechter hebben dan deze beestjes.


Spermarcel
Inject Me With Aids
Usericon van Spermarcel
Posted 02-11-2005 20:03 by Spermarcel Wijzig reactieProfiel van SpermarcelQuote dit berichthttp://www.scheldgeweld.tk

owja kan er over meepraten emmen bijna elke zaterdag met pappa en mamma dieren in hokken kijken



slome
Usericon van slome
Posted 02-11-2005 21:57 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 20:03 schreef Spermarcel het volgende:
owja kan er over meepraten emmen bijna elke zaterdag met pappa en mamma dieren in hokken kijken


Je had op de zondagen moeten gaan, dan zaten ze ook daadwerkelijk in verblijven ipv hokken


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2005 13:09 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Toen ik in Arnhem woonde had ik een abonnement op Burger's, want ik woonde er zo goed als om de hoek. Prachtig om vlak na openingstijd de Bush of de Desert in te lopen, als de dieren nog niet opgeschrikt zijn door hordes gillende schoolkinderen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen abonnement heb op Artis inmiddels, want ik vind het een mooie dierentuin. Met name de aquaria, in dat hoge, oude gebouw. Super!

Daarnaast ben ik altijd dol geweest op de Apenheul. Niet alleen omdat die schattige doodshoofdaapjes gewoon op je schouder komen zitten , maar ook vanwege de chimpanseekolonie en de gorilla's. Fantastisch! Ik las laatst in zo'n gratis krantje dat de gorillakolonie tegenwoordig geregeerd wordt door een wijfje.

Verleden jaar was ik in Emmen. Dat nieuwe pinguinverblijf is echt geniaal! Ik ben sowieso fan van natuurechte verblijven, laat me maar lekker zoeken naar de dieren, zo hoort dat ook.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


slome
Usericon van slome
Posted 03-11-2005 18:56 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 13:09 schreef Aaargh het volgende:
Verleden jaar was ik in Emmen. Dat nieuwe pinguinverblijf is echt geniaal! Ik ben sowieso fan van natuurechte verblijven, laat me maar lekker zoeken naar de dieren, zo hoort dat ook.


Heh heh, ja de penguins... Die kunnen zich gewoon tussen de bezoekers mengen. Agressieve beesten btw.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-11-2005 19:12 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 11:06 schreef Voice_of_thunder het volgende:
ik weet niet of hier al en topic over is, maar wat is jullie mening hier over!
ik persoonlijk ben er best tegen omdat dieren uit hun eigen leef gebied worden gehaald, en in veel te kleine kooien zitten.
dat vind ik niet echt vermakelijk om te zien of gezellig een dagje opgesloten dieren kijken!
Ik weet niet of het al gezegd is, maar meestal zijn de dieren die in de dierentuinen zitten ook in gevangenschap geboren. (Via een andere dierentuin) Bovendien helpen dierentuinen mee met het behoud van bedreigde diersoorten. Verder is het o.a. dankzij dierentuinen dat men meer kennis kan opdoen van wilde dieren. Sommigen zijn namelijk nauwelijks in het wild te vinden, omdat zij te schuw zijn. Onderzoek daarna is dus moeilijk. Natuurlijk moeten de dieren in grote hokken zitten waar ze genoeg ruimte en bezigheden hebben zodat ze geen stereotiep gedrag gaan vertonen. (bijv. het ijsberen van beren en katachtigen) Emmen vind ik zelf een mooie dierentuin omdat er veel ruimte is voor de dieren en de bezoekers de verblijven vaak van alle kanten kunnen bekijken.
Dierentuinen moeten bovendien voldoen aan bepaalde normen (hokgrootte e.d.) dus in prinpcipe is daar niets mis mee. Ergerlijker vind ik particulieren die wilde dieren houden. Ik loop op het moment stage bij een opvang voor exoten (neusberen, wasberen, wasbeerhonden, stinkdieren) Als je ziet waar die dieren vandaan komen (vaak van mensen die er eigenlijk helemaal geen verstand van hebben en die ze in té kleine hokken laten leven of in huis waar ze alles slopen en daarom vervolgens zo snel mogelijk weg moeten.) Op zich vind ik dierentuinen een leuke en leerzame plek voor jong en oud om te leren over dieren. Natuurlijk zie ik ze ook liever in het wild maar als ze daar afgeschoten worden word ik er ook niet vrolijker van.


Subtiel kamerolifantje


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-07-2010 17:21 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik wil morgen naar de dierentuin.. weet niet welke? Emmen? Amersfoort?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2010 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Arnhem, de hallen, erg mooi


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 17:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kruger park


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-07-2010 17:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 17:30 schreef ElitE het volgende:
Kruger park
waar is dat?
Ik wil wel een beetje een grote dierentuin waar je de hele dag een beetje in kan vertoeven aangezien de meeste dierentuinen vanuit hier al minimaal 2 uur reizen zijn.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 17:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zuid afrika, maar dan heb je wel een park met oppervlake van half NL langer reizen, maar je kan ook meer als een paar uurtjes rondlopen/rijden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-07-2010 17:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hihih t is dat de verbinding vanuit Emmeloord net niet lekker loopt die kant op


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 17:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

emmeloord? dat is al een safaripark!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 17:56 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 17:21 schreef Cadaveria het volgende:
Ik wil morgen naar de dierentuin.. weet niet welke? Emmen? Amersfoort?
Niet Amersfoort, die is niet zo leuk. Rhenen is leuk en vrij groot, Beekse Bergen is leuk, kan je een boottocht langs de dieren doen, met de auto door het park tussen de loslopende dieren en nog meer activiteiten, en Emmen is ook vrij groot en mooi. Amersfoort en Artis in A'dam zijn echt veel minder, ook een stuk kleiner heb ik het idee.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 19-07-2010 17:57]


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-07-2010 20:03 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik vind zelf Emmen erg leuk, maar ook Arnhem is heel mooi.


Bareuh...


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 19-07-2010 20:36 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Afgelopen jaar bezocht, en erg mooi: Burgers Zoo Arnhem, Emmen, Rhenen, Sea Life Scheveningen, en binnenkort Diergaarde Blijdorp en daarna Antwerpen.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 19-07-2010 20:47 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Ik vind geen enkele dierentuin leuk


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-07-2010 21:03 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Van mij hoeft het ook niet. In gevangenschap geboren en niet beter weten of niet, ik blijf het sneu vinden.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-07-2010 21:30 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

We hebben maar kop en munt gedaan. Het wordt Emmen vlinder tuin


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-07-2010 21:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Vlindertuinen!



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen