IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Astrologie Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 16:34 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Ehm, nou kben eigenlijk een nieuwe user op deze forums en dit specifieke forum leek mij een geijkte plaats waar ik eens wat gedachten kwijt kan.

Ik ben al sinds mijn 13e bezig met astrologie en kzit nu ook op een school (1x in de twee weken) ondersteund door de astrologische vakvereniging van NL. Ik wordt daarmee de jongste afgestudeerde over 2 jaar.

Mijn vraag aan jullie: denken jullie [ook] dat het wereldje van metal/ c.q. in het bijzonder the goths onder ons eerder een studie op dit gebied gaan wagen dan - laten we extreem vergelijken - zo'n trancekop? En dan bedoel ik ook studeren en niet 'geloven' of anti-gedrag.

Mijn ervaring hiermee is idd dat dit het geval is althans met een voetnootje. Sommigen hebben zeer uitgesproken eigen opvattingen over dit soort zaken en sluiten daarom onder andere astrologie uit.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-08-2002 16:37 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 augustus 2002 16:34 schreef Argentumfeles het volgende:
Ehm, nou kben eigenlijk een nieuwe user op deze forums en dit specifieke forum leek mij een geijkte plaats waar ik eens wat gedachten kwijt kan.

Ik ben al sinds mijn 13e bezig met astrologie en kzit nu ook op een school (1x in de twee weken) ondersteund door de astrologische vakvereniging van NL. Ik wordt daarmee de jongste afgestudeerde over 2 jaar.

Mijn vraag aan jullie: denken jullie [ook] dat het wereldje van metal/ c.q. in het bijzonder the goths onder ons eerder een studie op dit gebied gaan wagen dan - laten we extreem vergelijken - zo'n trancekop? En dan bedoel ik ook studeren en niet 'geloven' of anti-gedrag.

Mijn ervaring hiermee is idd dat dit het geval is althans met een voetnootje. Sommigen hebben zeer uitgesproken eigen opvattingen over dit soort zaken en sluiten daarom onder andere astrologie uit.




astrologie is mij sinds kort ook wel gaan intereseren, maar ik denk niet dat het nou echt zo'n studie is waar alleen mensen met een eigen mening heen gaan ofzo..ik denk eigenlijk dat dat met bijna geen 1 studie het geval is..



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 16:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Nee.
Goth's hebben hier niks te zoeken en met metal nog minder te maken.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 16:57 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 16:37 schreef Slechtheid het volgende:
Nee.
Goth's hebben hier niks te zoeken en met metal nog minder te maken.


Nu ja, laat ik het anders stellen sinds je daar een groot onderscheid in maakt terwijl het qua levensbeschouwing [lees de muziek is idd wat anders] toch niet veel uitmaakt of je nu goth of metal bent. Nu praat ik natuurlijk niet in extreme gevallen. Dan snap ik wel wat je bedoelt.



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 17:00 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Astrologie weet ik weinig van, behalve dan dat de sterren mij volgens de Libelle altijd verschrikkelijke doomscenario's toeschrijven.

Maar dan pak ik daarna snel de Margriet en dan lees ik met een gerust hart dat ik nieuwe levensenergie tegemoet kan zien en alles weer goed komt.

Tot zover mijn studie.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-08-2002 17:02 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 augustus 2002 17:00 schreef DimmuChild het volgende:
Astrologie weet ik weinig van, behalve dan dat de sterren mij volgens de Libelle altijd verschrikkelijke doomscenario's toeschrijven.

Maar dan pak ik daarna snel de Margriet en dan lees ik met een gerust hart dat ik nieuwe levensenergie tegemoet kan zien en alles weer goed komt.

Tot zover mijn studie.


horoscopen zijn onzin



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:03 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:00 schreef DimmuChild het volgende:
Astrologie weet ik weinig van, behalve dan dat de sterren mij volgens de Libelle altijd verschrikkelijke doomscenario's toeschrijven.

Maar dan pak ik daarna snel de Margriet en dan lees ik met een gerust hart dat ik nieuwe levensenergie tegemoet kan zien en alles weer goed komt.

Tot zover mijn studie.


Kool; at least that's honest. BTW; kheb de documentaire van WM3 helemaal gezien


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:04 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:02 schreef Kramy het volgende:
horoscopen zijn onzin


Yup die wat daarboven beschreven zijn groot gelijk Ik irriteer me daar nog het meeste om.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Als je zegt dat metalheads/goth's eerder aan een studie astrologie beginnen dan schaapvolk ben je aan het generaliseren.

NIET GENERALISEREN!!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 17:06 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:04 schreef Argentumfeles het volgende:
Yup die wat daarboven beschreven zijn groot gelijk Ik irriteer me daar nog het meeste om.


Het irriteert je / je ergert je aan
(sorry ik neuk graag mieren)

Maar wat houdt astrologie dan verder nog in dan onzinverhaaltjes in tijdschriften?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-08-2002 17:10 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 augustus 2002 17:06 schreef DimmuChild het volgende:
Het irriteert je / je ergert je aan
(sorry ik neuk graag mieren)

Maar wat houdt astrologie dan verder nog in dan onzinverhaaltjes in tijdschriften?


het heelal in het geheel....het heelal is voortdurend in beweging en wordt voortdurend groter...melkwegen kruisen elkaar sterren ontploffen in supernova's zwarte gaten ontrekken al het licht aan de ruimte...enz enz...



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 17:11 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:10 schreef Kramy het volgende:
het heelal in het geheel....het heelal is voortdurend in beweging en wordt voortdurend groter...melkwegen kruisen elkaar sterren ontploffen in supernova's zwarte gaten ontrekken al het licht aan de ruimte...enz enz...


Dat is astroNoMie.

*edit* vraagstelling geschrapt.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 17-08-2002 17:17]


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:12 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:06 schreef Slechtheid het volgende:
Als je zegt dat metalheads/goth's eerder aan een studie astrologie beginnen dan schaapvolk ben je aan het generaliseren.

NIET GENERALISEREN!!


Bij deze verontschuldig ik mij dat ik de individualiteit van de mensheid schijn te bedreigen.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:19 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:06 schreef DimmuChild het volgende:
Het irriteert je / je ergert je aan
(sorry ik neuk graag mieren)

Om even iets te doen wat een astroloog eigenlijk niet mag zeggen; als je zegt dat je graag mieren neukt [c.q. netter gezegd kritisch ingesteld] voldoe je aan het beeld van een zon in maagd. Ja, ik heb het ook gelezen in je profiel.

Maar wat houdt astrologie dan verder nog in dan onzinverhaaltjes in tijdschriften?


Dat kan ik je van hieruit niet laten zien natuurlijk. Ik weet wel dat ik er persoonlijk al velen versteld heb laten staan.

vb. Mijn moeder vertelde mij dat ze in 1963 opgenomen was in het ziekenhuis vanwege een ziekte die schijnbaar motoriek aantast. Ze vroeg mij of dat te zien was en idd het was te zien in haar kaart. Ik heb haar toen verteld dat ze pas in 1968 er volledig van genezen was. Dit scheen te kloppen want in 1968 is ze het laatst op controle geweest bij de dokter en die zei dat verdere controles vanaf toen niet meer nodig waren.

Enige manier om erachter te komen is of het zelf te gaan doen; of bij mij op consult komen hehehe. Kan ik niks op inbrengen.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:23 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:11 schreef DimmuChild het volgende:
Dat is astroNoMie.

*edit* vraagstelling geschrapt.


Hehe nou niet helemaal incorrect. We gebruiken ook vaste sterren zoals Deneb Kaitos/ Mirach enz. In connectie met een planeet in je geboortekaart kan dat een bepaalde uitwerking hebben. Vaste sterren worden meestal als een invloed gezien die niet te wijzigen is. Veel te vergaand voor de westerse wereld die astrologie beoefend dus.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:19 schreef Argentumfeles het volgende:
Dat kan ik je van hieruit niet laten zien natuurlijk. Ik weet wel dat ik er persoonlijk al velen versteld heb laten staan.

vb. Mijn moeder vertelde mij dat ze in 1963 opgenomen was in het ziekenhuis vanwege een ziekte die schijnbaar motoriek aantast. Ze vroeg mij of dat te zien was en idd het was te zien in haar kaart. Ik heb haar toen verteld dat ze pas in 1968 er volledig van genezen was. Dit scheen te kloppen want in 1968 is ze het laatst op controle geweest bij de dokter en die zei dat verdere controles vanaf toen niet meer nodig waren.

Enige manier om erachter te komen is of het zelf te gaan doen; of bij mij op consult komen hehehe. Kan ik niks op inbrengen.


Dingen voorspellen aan de stand van de sterren? Klink-klare onzin!


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:26 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:24 schreef Slechtheid het volgende:
Dingen voorspellen aan de stand van de sterren? Klink-klare onzin!


Ik heb wel meer van die verhalen; maar zoals ik al zei - mijn taak bestaat er niet uit om iedereen te overtuigen. Hou ik sowiezo niet van. Ik was er al enigzins bang voor dat zo'n topic als deze altijd een welles nietes gevecht uitlokt.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 17-08-2002 17:26 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:23 schreef Argentumfeles het volgende:
Hehe nou niet helemaal incorrect. We gebruiken ook vaste sterren zoals Deneb Kaitos/ Mirach enz. In connectie met een planeet in je geboortekaart kan dat een bepaalde uitwerking hebben. Vaste sterren worden meestal als een invloed gezien die niet te wijzigen is. Veel te vergaand voor de westerse wereld die astrologie beoefend dus.


Ja, maar Kramy beschreef de wetenschappelijke methode van de bestudering van het universum, genaamd astronomie. Ik zou astrologie nou geenszins onder wetenschap willen rekenen.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 17-08-2002 17:27]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-08-2002 17:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 augustus 2002 17:26 schreef DimmuChild het volgende:
Ja, maar Kramy beschreef de wetenschappelijke methode van de bestudering van het universum, genaamd astronomie. Ik zou astrologie nou geenszins onder wetenschap willen rekenen.


sorry..jullie hebben gelijk...astrologie ben ik niet echt in geintresserd eigenlijk...astronomie daarintegen



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:28 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Even tussendoor; eenieder die zonder kennis durft te beweren dat astrologie klinkklare onzin is; generaliseert zelf.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:34 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:28 schreef Argentumfeles het volgende:
Even tussendoor; eenieder die zonder kennis durft te beweren dat astrologie klinkklare onzin is; generaliseert zelf.


Hmz, nou, nee. Astrologie gaat uit van niet materialistische ingevingen [toch?].
Eerst zien dan geloven.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 17-08-2002 17:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 17 augustus 2002 16:37 schreef Slechtheid het volgende:
Nee.
Goth's hebben hier niks te zoeken en met metal nog minder te maken.

zeg Slechtheid, ooit al eens gelezen wat er bovenaan je kader staat van ZM:
De hangplek voor Gothic, black metal, heavy metal, dark wave, death metal fans.

Ze horen hier wel thuis, is het omdat je naar gothic luisterd dat je daarvoor minder bent misschien.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 17:39 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:34 schreef Slechtheid het volgende:
Hmz, nou, nee. Astrologie gaat uit van niet materialistische ingevingen [toch?].
Eerst zien dan geloven.


Niet materialistisch vat ik op als gehoorzaam aan de bekende wetten van de natuur vastgesteld in de wetenschap. Als dat je vraag is; a. nee niet vastgesteld b. moet nog worden vastgesteld. "Ingevingen" vind ik een beetje een raar woord. Als ik kaarten lees ga ik niet af van 'wat ik denk dat het behoort te zijn'; dan komen we bij de libelle uit nietwaar? Ik ga uit van de vakliteratuur.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:38 schreef beli mawr het volgende:
zeg Slechtheid, ooit al eens gelezen wat er bovenaan je kader staat van ZM:
De hangplek voor Gothic, black metal, heavy metal, dark wave, death metal fans.

Ze horen hier wel thuis, is het omdat je naar gothic luisterd dat je daarvoor minder bent misschien.


Gothic metal mijn waarde Beli.
En er is verschil tussen goth-fans [ebm, industrial, wave] en gothics [gothic metal, medieval metal].

Dank u.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2002 17:39 schreef Argentumfeles het volgende:
Niet materialistisch vat ik op als gehoorzaam aan de bekende wetten van de natuur vastgesteld in de wetenschap. Als dat je vraag is; a. nee niet vastgesteld b. moet nog worden vastgesteld. "Ingevingen" vind ik een beetje een raar woord. Als ik kaarten lees ga ik niet af van 'wat ik denk dat het behoort te zijn'; dan komen we bij de libelle uit nietwaar? Ik ga uit van de vakliteratuur.




Waar is de vakliteratuur dan op gebaseerd?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 17-08-2002 17:41 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 17 augustus 2002 17:40 schreef Slechtheid het volgende:
Gothic metal mijn waarde Beli.
En er is verschil tussen goth-fans [ebm, industrial, wave] en gothics [gothic metal, medieval metal].

Dank u.

maar der zitten hier ook echte goths, Vampie luisterd ook naar echte gothic, en Jenje, en ik en nog een heel deel.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen