IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Astrologie Vorige pagina | Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 11:41 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 19:23 schreef FOL het volgende:
kans 1 op 3...daarbij heb je het fout
1) Ik kan niet stil zitten <-- is het niet
2) Ik kan makkelijk stil zitten <-- is het niet
3) Ik zit regelamtig stil en regelmatig kan ik het niet <-- dit was um....


Dat is wat ik dacht lol. Lees je antwoord nog eens. Alleen iemand met een razende gedachtensnelheid krijgt zoiets opgehoest. Kool.


KontraDix
Usericon van KontraDix
Posted 24-08-2002 14:51 by KontraDix Wijzig reactieProfiel van KontraDixQuote dit berichthttp://www.deartistiekeoutcast.nl

De voorspellingen kloppen vrijwel nooit en zijn zo vaag geschreven dat je er alle kanten mee op kan. En waarom zou ik de toekomst willen voorspellen? Die maak ik zelf.
De persoonsverklaring is vaak wel verbazingwekkend accuraat, maar dat is alleen leuk om wat over jezelf en anderen te lezen...datgene wat je toch al wist.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 24-08-2002 14:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 24 augustus 2002 14:51 schreef KontraDix het volgende:
De persoonsverklaring is vaak wel verbazingwekkend accuraat, maar dat is alleen leuk om wat over jezelf en anderen te lezen...datgene wat je toch al wist.

dit is niet waar . een astroloog heeft me dingen verteld over mijn ouders die ik niet wist en bij navraag correct bleek te zijn .hele concrete informatie over hoeveelheid broers en zussen etc .



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 16:27 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 14:59 schreef Vinay het volgende:
dit is niet waar . een astroloog heeft me dingen verteld over mijn ouders die ik niet wist en bij navraag correct bleek te zijn .hele concrete informatie over hoeveelheid broers en zussen etc .



Yep; diezelfde ervaring heb ik onlangs ook gedaan. Maar dan in de andere rol Heb je geen zin om eens een emailtje te sjikken? Ik heb er volgens mij 2 naar eudoramail van je gestuurd.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 24-08-2002 16:56 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 24 augustus 2002 16:27 schreef Argentumfeles het volgende:
Yep; diezelfde ervaring heb ik onlangs ook gedaan. Maar dan in de andere rol Heb je geen zin om eens een emailtje te sjikken? Ik heb er volgens mij 2 naar eudoramail van je gestuurd.

ik had je een mailtje teruggestuurd .
ik zal je nog een keer een mailtje sturen .
ik zat te wijfelen over beroepskeuze en welke studie ,omdat ik me nergens in kon vinden . ( alles is te beperkend vind ik ,en vaak is er geen evenwicht )
de astroloog liet me iets zien ,dat ik een soort stichter zou kunnen worden van iets spiritueels .Een dergelijke opleiding bestaat ,volgens mij niet .
ik ben niet echt geholpen door de astroloog ,misschien kan je me wel helpën met welk beroep of opleiding .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 24-08-2002 16:58]



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 17:06 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 16:56 schreef Vinay het volgende:
ik had je een mailtje teruggestuurd .
ik zal je nog een keer een mailtje sturen .
ik zat te wijfelen over beroepskeuze en welke studie ,omdat ik me nergens in kon vinden . ( alles is te beperkend vind ik ,en vaak is er geen evenwicht )
de astroloog liet me iets zien ,dat ik een soort stichter zou kunnen worden van iets spiritueels .Een dergelijke opleiding bestaat ,volgens mij niet .
ik ben niet echt geholpen door de astroloog ,misschien kan je me wel helpën met welk beroep of opleiding .


Wat betreft mijn beroepskeuze heb ik me niet echt laten leiden door mijn kennis van astro - ik kwam er pas later achter dat ik precies mijn horoscopisch patroon aan het volgen was! Ik heb namelijk een Uranus driehoek Mars in hoekhuizen [10 en 7 versterkend] staan. Na, van een Uranus in 10 zijn meerdere uitwerkingsmogelijkheden. Onder andere de IT'er en onconventionele beroepen zoals astroloog. Hmm IK BEN BEIDE haha. Kvond het toch zo lollig toen ik daar een jaar of twee geleden achterkwam!

Voor het geval dat mijn mail niet aankomt daaro; probeer deze email addy's eens uit:
questie@cuci.nl/ karin@argentumfeles.com


[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 24-08-2002 17:09]


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 24-08-2002 17:16 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Ik geloof niet dat je met astrologie de toekomst kan voorspellen want ik denk niet dat de toekomst al vast staat, de toekomst veranderd toch de hele tijd.
De toekomst bestaat uit keuzes die je door je leven maakt, en die staan niet vast, anders zouden het geen keuzes zijn


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 17:39 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 17:16 schreef LordJohn_2 het volgende:
Ik geloof niet dat je met astrologie de toekomst kan voorspellen want ik denk niet dat de toekomst al vast staat, de toekomst veranderd toch de hele tijd.
De toekomst bestaat uit keuzes die je door je leven maakt, en die staan niet vast, anders zouden het geen keuzes zijn


Die keuzes wat je maakt zijn altijd gebaseerd op wat je in het leven geleerd hebt of c.q. wat al biologisch vaststaat - als je wil een combinatie van beide. Je doorloopt daardoor een logisch patroon van eigen VRIJE keuzes. De geboortehoroscoop laat de logica [drijfveren/motieven] van iemand zien waaruit voorspeld kan worden, tamelijk omslachtig ben ik met je eens maar niet waardeloos. Als astroloog wordt ik vaak geconfronteerd met PRECIES het tegenovergestelde. Dat er niet alleen wat te voorspellen valt maar dat ze ook akelig correct kunnen zijn. Hoe onbewuster je werkt; des te minder zelfkennis je hebt des te meer reageer je op de logica van de geboortehoroscoop. Ik ben er ook stellig van overtuigd dat mensen met sterke zelfkennis of zelf-confronterende studies sneller van dit patroon kunnen afwijken.

>> Additie aan hoger gelegen post.
De vriend die samen met zijn (ex)vriendin op consult zijn geweest heeft een probleem met zijn knie. Kheb hem in het consult gewaarschuwd dat hij mogelijk onder het mes moet daarvoor [Uranus vierkant Mars]. Daarna is hij [na lang aandringen] naar de dokter geweest. Kruisbanden waren gescheurd, dat genas nooit meer helemaal en alleen als ze kapot gingen konden ze er operatief iets aan doen. Hij zei al tegen me dat hij niet van plan is alle adviezen op te volgen [hij mocht zelfs niet meer autorijden]. Ik vraag me af hoe lang het zou gaan duren. De transit [voorspellende astrologie] is NOG NIET vol. Tzou weer eens een mooie bak zijn als em de kruisbanden helemaal naar de K*** gaan als die vol is.



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 17:44 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 16:56 schreef Vinay het volgende:
ik had je een mailtje teruggestuurd .
ik zal je nog een keer een mailtje sturen .
ik zat te wijfelen over beroepskeuze en welke studie ,omdat ik me nergens in kon vinden . ( alles is te beperkend vind ik ,en vaak is er geen evenwicht )
de astroloog liet me iets zien ,dat ik een soort stichter zou kunnen worden van iets spiritueels .Een dergelijke opleiding bestaat ,volgens mij niet .
ik ben niet echt geholpen door de astroloog ,misschien kan je me wel helpën met welk beroep of opleiding .


Ik vind het trouwens wel vreemd dat ze je compleet geen suggesties kon doen over beroepen. Vaak moet je wel twee dingen scheiden; waar je goed in bent is niet per sé datgene wat je leuk vind en waar je vervulling vind. Ik heb nl. wiskunde enzo altijd fantastisch gevonden - maar ik kon er WERKELIJK GEEN ENE RUK van!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 24-08-2002 17:54 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 24 augustus 2002 17:44 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat ze je compleet geen suggesties kon doen over beroepen.

de astroloog heeft wel suggesties gedaan ,deze klopte niet . toen heeft hij het beter opgezocht in een boek . er stond : stichter van ashram , religeus leider.


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 24-08-2002 17:57]



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 18:01 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 17:54 schreef Vinay het volgende:
de astroloog heeft wel suggesties gedaan ,deze klopte niet . toen heeft hij het beter opgezocht in een boek . er stond : stichter van ashram , religeus leider.



Ben je bij een vedisch/indisch astroloog geweest? Daar werken ze namelijk compleet anders; kheb een basiscursus hier liggen. Suggesties gedaan over wat je leuk vond of wat je goed kan...?? Soms twee verschillende dingen zoals ik al zei.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 24-08-2002 18:15 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 24 augustus 2002 18:01 schreef Argentumfeles het volgende:
Ben je bij een vedisch/indisch astroloog geweest? Daar werken ze namelijk compleet anders; kheb een basiscursus hier liggen. Suggesties gedaan over wat je leuk vond of wat je goed kan...?? Soms twee verschillende dingen zoals ik al zei.



Ja ,Indiase astrologie .
ik ben vergeten welke suggesties dat waren .
Volgens mij iets met ontwerpen (engineering) of onderzoeker ( uitvinden ,nieuwe dingen ontdekken ) .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 24-08-2002 18:16]



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 24-08-2002 18:29 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 18:15 schreef Vinay het volgende:
Ja ,Indiase astrologie .
ik ben vergeten welke suggesties dat waren .
Volgens mij iets met ontwerpen (engineering) of onderzoeker ( uitvinden ,nieuwe dingen ontdekken ) .



Hmm yep kan kloppen; dan brengt hij dat in verband met Uranus waarschijnlijk. Moet je maar eens het verschil zien van mijn westerse tegenover mijn vedische geboortehoroscoop.

De westerse:


De vedische:


Een hele bekende vedisch astroloog in NL is Roeland de Looff; ben je toevallig bij hem geweest? Hij geeft nl ook kortingen voor jongeren. Dirah Academy. Men zegt trouwens dat de westerling meer baat heeft bij de westerse astrologie en de oosterse bij vedisch. Ook mensen die hier lang wonen en ingeburgerd zijn hebben meer baat bij de westerse. Er zijn nog meer theorien over; maar die zou ik moeten opzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 24-08-2002 18:31]


hexxor
Usericon van hexxor
Posted 12-09-2002 2:01 by hexxor Wijzig reactieProfiel van hexxorQuote dit bericht

Wat ik jammer vind is dat de huidige astrologie zich alleen richt op consulteren en niet op manipuleren. De echte astromagiër kon de trend lezen en vervolgens aanpassen aan zijn wens.

Wat het belang van astrologie is en waarom iemand zich daar 13 jaar aan kan wijden. Vraag dat maar aan de maya's aan de keizers uit de oudheid, aan de paus, aan de rozenkruisers, aan de vrijmetselaars, en aan de regeringsleiders waaronder clinton en bush. Als dat soort mensen zich laten leiden door astrologie en als dat soort mensen de macht ervan zo groot acht dat het niet beoefend mag worden door de burgerbevolking, dan moet je jezelf wel eens iets gaan afvragen, of ben ik nu gek ?


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 12-09-2002 12:48 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 2:01 schreef hexxor het volgende:
Wat ik jammer vind is dat de huidige astrologie zich alleen richt op consulteren en niet op manipuleren. De echte astromagiër kon de trend lezen en vervolgens aanpassen aan zijn wens.

Wat het belang van astrologie is en waarom iemand zich daar 13 jaar aan kan wijden. Vraag dat maar aan de maya's aan de keizers uit de oudheid, aan de paus, aan de rozenkruisers, aan de vrijmetselaars, en aan de regeringsleiders waaronder clinton en bush. Als dat soort mensen zich laten leiden door astrologie en als dat soort mensen de macht ervan zo groot acht dat het niet beoefend mag worden door de burgerbevolking, dan moet je jezelf wel eens iets gaan afvragen, of ben ik nu gek ?


Me is het daar helemaal mee eens. *I rest my case*


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-09-2002 11:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Toen ik 14 was, was ik een tijdje enorm geïnteresseerd in astrologie en maakte toen kaarten met toekomstvoorspellingen voor mensen en relatie-analyses enzovoort. In mijn naïviteit zag ik niet hoe hard ik die mensen daarmee beïnvloedde, en ik voel me op een of andere manier verantwoordelijk voor het uitkomen van mijn voorspellingen. Het enige wat ik daaruit geleerd heb, is dat mensen enorm gevoelig zijn voor suggestie. Ze laten zich graag leiden en verleiden.

Ik twijfel niet aan het feit dat de mens beïnvloed wordt door een heleboel factoren (genetica, opvoeding, cultuur, geschiedenis, voeding, eventueel radioactieve kosmische straling enz....), maar dat is wel heel erg ver verwijderd van de astrolgie.

Het leven is al ingewikkeld genoeg, het concept van de vrije wil is al lang dood, dus waarom is die oeroude fatalistisch ingestelde astrologie nog nodig? Wetenschap is naar mijn mening een beter alternatief.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


hexxor
Usericon van hexxor
Posted 13-09-2002 14:57 by hexxor Wijzig reactieProfiel van hexxorQuote dit bericht

tovenarij, astrologie, telepathie, telekinese en alle andere "paranormale" verschijnselen zijn wetenschappelijk te verklaren, maar niet binnen het huidige systeem van de wetenschap en niet met de apparatuur die we op dit moment tot onze beschikking hebben. Op een dag zullen ook de natuurkundige regels die verbonden zijn aan deze gaven ontdekt worden en zullen ze onderdeel worden van de wetenschap. Dat deze wetten nog niet ontdekt zijn dat heeft te maken met het volgende, de huidige wetenschappers kunnen zich er niet mee inlaten, want dan worden ze niet meer serieus genomen en de mensen die zich er wel mee inlaten zijn vaak minder wetenschappelijk onderlegd of staan zelfs vijandig tegenover wetenschap. Pas als er een stroming ontstaat van wetenschappers die met een objectieve open geest dit soort dingen tot op de bodem wil gaan uitzoeken, dan pas zullen de regels van de magie worden ontdekt en kunnen mensen er vervolgens allemaal in onderwezen worden, wat ons vervolgens naar mijn inzien weer een stapje hoger brengt op de evolutionaire ladder.

Het leven is inderdaad al ingewikkeld genoeg en kennis van deze zaken kan het allemaal wat begrijpelijker en makkelijker voor je maken, als je dat wil toestaan.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 13-09-2002 19:43 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2002 11:18 schreef mislyd het volgende:
Toen ik 14 was, was ik een tijdje enorm geïnteresseerd in astrologie en maakte toen kaarten met toekomstvoorspellingen voor mensen en relatie-analyses enzovoort. In mijn naïviteit zag ik niet hoe hard ik die mensen daarmee beïnvloedde, en ik voel me op een of andere manier verantwoordelijk voor het uitkomen van mijn voorspellingen. Het enige wat ik daaruit geleerd heb, is dat mensen enorm gevoelig zijn voor suggestie. Ze laten zich graag leiden en verleiden.

Ik twijfel niet aan het feit dat de mens beïnvloed wordt door een heleboel factoren (genetica, opvoeding, cultuur, geschiedenis, voeding, eventueel radioactieve kosmische straling enz....), maar dat is wel heel erg ver verwijderd van de astrolgie.

Het leven is al ingewikkeld genoeg, het concept van de vrije wil is al lang dood, dus waarom is die oeroude fatalistisch ingestelde astrologie nog nodig? Wetenschap is naar mijn mening een beter alternatief.



Hoe je er mee moet omgaan zijn hele boeken over te schrijven. En naar mijn mening wordt dit punt ook altijd vergeten in cursussen/ lezingen enz. Terwijl het eigenlijk van levensbelang is!

Tsja, de rest houd ik me weer afzijdig van - ieder zijn mening. Voor mij heeft het waarde en ik heb anderen er ook daadwerkelijk mee geholpen - niets kan mij meer voldoening schenken als dat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 9:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2002 11:18 schreef mislyd het volgende:
Het leven is al ingewikkeld genoeg, het concept van de vrije wil is al lang dood,


ik ben waarschijnlijk naief maar ik geloof wel in de vrije wil. maar aan de andere kant heb ik astrologische voorspellngen gehoord die goed overeenkwamen met de "werkelijkheid". dus nu zit ik mezelf vast te praten. maar mogelijk is het te verklaren doordat astrologische voorspellingen vaak vaag en zijn en in meerdere manieren zijn te interpreteren bijvoorbeeld: het gaat goed met je maatschappelijke ontwikkeling. nooit heb ik iets gehoord als je wordt op die en die dag medewerker van dat bedrijf.

of anders buigen de planeetstanden voor mijn wil


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-09-2002 15:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het griezelige is dat ik zeer precieze voorspellingen heb gedaan (vb. een echtscheiding voorspeld, 6 jaar voor datum), terwijl ik dus helemaal niet in astrologie geloof.. Ik begon er dan van overtuigd te geraken dat ik goedgelovige mensen te hard beïnvloedde met mijn uitspraken. Mensen kunnen zo overtuigd geraken van iets, dat ze het onbewust ook gaan opzoeken (self-fulfilling prophecy).
Ik geloof niet dat de stand van de sterren bij je geboorte enige invloed kunnen hebben op je karakter. Het zou iig heel triest zijn, als het wel zo was.
Ik denk echt dat er sowieso weinig sprake is van vrije wil, doordat we door 1000en zaken beïnvloed worden. Maar laat de vrije wil dan toch tenminste een mooie illusie blijven.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 15:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 15:15 schreef mislyd het volgende:
Ik denk echt dat er sowieso weinig sprake is van vrije wil, doordat we door 1000en zaken beïnvloed worden. Maar laat de vrije wil dan toch tenminste een mooie illusie blijven.


maar de manier waarop we op elke factor afzonderlijk reageren is toch volledig zelf bepaald??? (trouwens, knap als je zo nauwkeurig kan voorspellen. daar kun je toch geld mee verdienen?)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-11-2002 19:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Vraagje aan de kenner [ja jij Karin ]:

Kan het zijn dat de stand van de maan invloed heeft op de nachtrust?
Want ik kan met volle maan erg slecht in slaap komen.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-11-2002 23:01 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 september 2002 15:36 schreef attila_de_hun het volgende:
daar kun je toch geld mee verdienen?)

Dat heb ik ook gedaan. Maar ik voel het aan als bedrog, dus ben ik ermee gestopt.

De stand van de maan lijkt idd ook een invloed te hebben op vanalles en nog wat. Ik wil het niet geloven, maar de feiten spreken me tegen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 22-11-2002 23:11 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 19:19 schreef Slechtheid het volgende:
Vraagje aan de kenner [ja jij Karin ]:

Kan het zijn dat de stand van de maan invloed heeft op de nachtrust?
Want ik kan met volle maan erg slecht in slaap komen.


Ik ga ook maar ff iets in de groep gooien ook al ben ik Karin niet, de maan heeft wel degelijk invloed op mensen die daar gevoelig voor zijn, en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen als de maan bv ook eb en vloed veroorzaakt, maar wat ik dus wilde zeggen, als het volle maan is sla ik dus compleet door (ehh, anders soms ook wel es hoor - maar het is vrij opvallende de laatste tijd) ... ik ben n echte lunatic dus

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 22-11-2002 23:12]


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 22-11-2002 23:20 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

alhoewel de voorspellingen in de astrologie vrijwel nooit kloppen denk ik heden wel dat den nederlandsche alternatieve/metal/rock beluisteraar spoediger een open geest zal hebben voor dit soort filosofiesche onderwerpen, evenals het sociale gebied, als ik een blik waag bij de sociale sector van mijn school kom ik al snel tot de conclusie dat de heren die daar een opleiding genieten voor 99% uit den rock/metal luisterende groep bestaat


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen