IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Astrologie Vorige pagina | Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-11-2002 18:51 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 15:15 schreef mislyd het volgende:
Het griezelige is dat ik zeer precieze voorspellingen heb gedaan (vb. een echtscheiding voorspeld, 6 jaar voor datum), terwijl ik dus helemaal niet in astrologie geloof.. Ik begon er dan van overtuigd te geraken dat ik goedgelovige mensen te hard beïnvloedde met mijn uitspraken. Mensen kunnen zo overtuigd geraken van iets, dat ze het onbewust ook gaan opzoeken (self-fulfilling prophecy).
Ik geloof niet dat de stand van de sterren bij je geboorte enige invloed kunnen hebben op je karakter. Het zou iig heel triest zijn, als het wel zo was.
Ik denk echt dat er sowieso weinig sprake is van vrije wil, doordat we door 1000en zaken beïnvloed worden. Maar laat de vrije wil dan toch tenminste een mooie illusie blijven.


Regel 1. zeg mensen nooit iets van te voren want dan krijgen ze het ook nog klaar om je te beschuldigen achteraf.
Regel 2. de geboortehoroscoop geeft geen definitie aan in de trant van: "dit is het klaar uit, alles is bepaald". Primaire directies (oftewel de voortgang van de planeten simpelst gezegd) zijn omschreven als: "de innerlijke behoefte om verandering aan te brengen". Ik denk dat de primaire directies de eigenlijke vrije wil het best weerspiegelen. Je kunt een primaire directie hebben met de ascendant; zodra dit gebeurd ontstaat er innerlijk de behoefte je anders op te stellen tegenover relaties. Is dit een beperking van de vrije wil? Neen, de invulling ervan blijft geheel 'eigen keus' en let wel: de invulling kan gedreven worden door de motieven en aanleg van de geboortehoroscoop.
Regel 3. Indien je geen gebruik hebt gemaakt van either transits, solaren, secundaire of primaire progressies, synastrie of composiet-technieken voor het maken van die 'voorspelling' die op echtscheiding uitdraaide; gooi dit dan niet op de stapel astrologie. Dan noem ik dat geweldig goede intuitie.


[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 27-11-2002 18:54]


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-11-2002 19:03 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 23:20 schreef Dark_child het volgende:
alhoewel de voorspellingen in de astrologie vrijwel nooit kloppen


Goh, heb je ooit beoefend of een AVN gecertificeerd astroloog geraadpleegd? Want anders kun je dat niet weten jammer genoeg...

quote:

denk ik heden wel dat den nederlandsche alternatieve/metal/rock beluisteraar spoediger een open geest zal hebben voor dit soort filosofiesche onderwerpen, evenals het sociale gebied, als ik een blik waag bij de sociale sector van mijn school kom ik al snel tot de conclusie dat de heren die daar een opleiding genieten voor 99% uit den rock/metal luisterende groep bestaat


Na, volgens mij zou ik eerder 'open geesten' mogen ontdekken bij wat gedefinieerd is als gothic óf wicca beoefenaren. Die zijn in lay terms/ voor de normale mensch 'wel gek genoeg' wat ik zelf bij sommige filosofien/activiteiten ook wel vind (ik ben te nuchter), maar toch.

Overigens ben ik zelf ICT'er; en ik heb gemerkt dat in socialere beroepen er meer belangstelling is voor wat tussen 0 en 1; of true and false zit. Maar dit betekent overigens niet dat ze meer genegen zijn voor astrologie dan technische beroepen. [Leuk zijsprongetje; zowel techniek als astrologie worden traditioneel beheerst door uranus]



[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 27-11-2002 19:05]


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 30-12-2002 0:25 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Argentumfeles (ik hoop dat ik het goed schrijf)
Ken je het boek De sterren spreken?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 30-12-2002 2:00 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Argentumfeles, geef jij geen gratis samples?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 30-12-2002 4:56 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 19:03 schreef Argentumfeles het volgende:
[Leuk zijsprongetje; zowel techniek als astrologie worden traditioneel beheerst door uranus]


Jah !
laat ons het daar eens over hebben !

<smiley naar keuze>

[Dit bericht is gewijzigd door X-Act op 30-12-2002 4:57]


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 30-12-2002 5:07 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 4:56 schreef X-Act het volgende:
Jah !
laat ons het daar eens over hebben !

<smiley naar keuze>


niemand ? not much of a forum, is it ?

en het grappige is dat ik niet eens gecontacteerd ben toen ze nachtmods zochten.


ehm ontopic: goh goh, beïnvloed door uranus enzo. What a wonderful world toch he. Tjonge tjonge. Uranus dan nog wel.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 30-12-2002 7:51 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 27 november 2002 19:03 schreef Argentumfeles het volgende:
Goh, heb je ooit beoefend of een AVN gecertificeerd astroloog geraadpleegd? Want anders kun je dat niet weten jammer genoeg...



Ik neem aan dat er wel eens onderzoek naar gedaan is of niet?



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 30-12-2002 22:44 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 7:51 schreef elessar het volgende:
Ik neem aan dat er wel eens onderzoek naar gedaan is of niet?


Ja:

1. velen daarvan zijn astrologisch-technisch uberhaupt niet mogelijk.
2. niet gecertificeerde astrologen hebben eraan geparticipeerd.
3. men laat de mensen zelf hun eigen 'horoscoop' beoordelen; terwijl dit geen wetenschappelijk meetbaar iets is. Zowel subjectiviteit van de astrologenkant als de waarnemer en beoordeler.

Dus:
De enige wetenschappelijke mogelijkheid is het achterhalen van de geboortetijd zonder deze bekend is, met de volgende haken en ogen:

Er dienen ten MINSTE drie grote gebeurtenissen opgegeven te zijn die daadwerkelijk persoonlijke impact op de cliënt hebben gehad. Hier zijn ook nog verschillen in. Een individu kan iets meegemaakt hebben waarvan collectief bevonden wordt dat deze gebeurtenis sterke invloed op hem moet hebben gehad &#8211; en toch kan het zijn dat het voor het individu van kleinere betekenis was. Het is dus de bedoeling alleen die gebeurtenissen op te geven waarvan zeker kan worden gezegd dat ze van betekenis waren. De volgende regel voor de gebeurtenissenlijst is de afstand in tijdperiode. Indien de gebeurtenissen gelijken op elkaar moet er voldoende tijdsinterval bestaan om ze astrologisch te kunnen onderscheiden. Vervolgens heeft het de voorkeur gebeurtenissen van verschillende aard op te geven; dus bijvoorbeeld niet alleen op het gebied van carriere.

Dit betekent dat sommige geboortehoroscopen ook niet terug te corrigeren zijn binnen het uur en geweigerd dienen te worden.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 30-12-2002 22:46 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 0:25 schreef No Nonsense het volgende:
Argentumfeles (ik hoop dat ik het goed schrijf)
Ken je het boek De sterren spreken?



Nee ik ken het niet, en dat is normaal gesproken geen goed teken...

Ik heb het net even opgezocht. Het is van Lea Manders. Ik ken die "astrologe". Ik ben van haar niet gefascineerd, te simplistisch. Probeer Greene, Sasportas, Hamaker, Costello, Hand om maar eens greep te nemen.

Zie de beschrijving van het boek op bol.com:
'Als de sterren spreken' is een vlot en leesbaar geschreven boek over ouders, kinderen en hun sterrenbeelden. Het boek geeft praktische opvoedingstips en laat zien hoe de relatie is tussen ouders en kinderen van verschillende sterrenbeelden. Helemaal leuk is de CD-rom die erbij zit. Je berekent daarmee je eigen horoscoop en krijgt een prachtige analyse over je karakter, pedagogische talenten, studie, werk en relaties. Een aanrader als cadeau en het perfecte kraamcadeau!

I REST MY CASE.


[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 30-12-2002 22:53]


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 30-12-2002 23:00 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik geloof dat je me een beetje verkeerd begrijpt.
Het boek heet NIET Als de sterren spreken maar DE sterren spreken.

En het lijkt me sterk dat bol.com boeken verkopen die meer dan 75 jaar oud zijn.

Dus...

I REST MY CASE


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 30-12-2002 23:01 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 23:00 schreef No Nonsense het volgende:
Ik geloof dat je me een beetje verkeerd begrijpt.
Het boek heet NIET Als de sterren spreken maar DE sterren spreken.

En het lijkt me sterk dat bol.com boeken verkopen die meer dan 75 jaar oud zijn.

Dus...

I REST MY CASE


Hehe, lol kom maar op met de inhoudsopgave, citaten, etc. Eens kijken wat dat ding in huis heeft. Auteur?




[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 30-12-2002 23:02]


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 31-12-2002 0:03 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik ben op't moment even te druk met te veel dingen en kan het boek ook niet zo gauw terug vinden, maar ik beloof dat ik hem morgen op zal zoeken.

Ik weet trouwens wel dat het boek een geschreven radio lezing is.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 31-12-2002 0:11 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 0:03 schreef No Nonsense het volgende:
Ik ben op't moment even te druk met te veel dingen en kan het boek ook niet zo gauw terug vinden, maar ik beloof dat ik hem morgen op zal zoeken.

Ik weet trouwens wel dat het boek een geschreven radio lezing is.


TNX


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 31-12-2002 13:00 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Hey Argentumfeles, m'n ouders hebben het boek(je) uitgeleend.
Ik vind dit erg lullig maar ik kan er echt nog niets aan doen.

Het boek gaat ook niet over Astrologie maar over de sterren in een Thypologie's verband.
Wat jij met Astrologie hebt heb ik met Thypologie, hoewel ik dat beter ook niet te hard kan schreeuwen hier.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 31-12-2002 21:31 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 13:00 schreef No Nonsense het volgende:
Hey Argentumfeles, m'n ouders hebben het boek(je) uitgeleend.
Ik vind dit erg lullig maar ik kan er echt nog niets aan doen.

Het boek gaat ook niet over Astrologie maar over de sterren in een Thypologie's verband.
Wat jij met Astrologie hebt heb ik met Thypologie, hoewel ik dat beter ook niet te hard kan schreeuwen hier.



^_^ Lol, bedankt voor het proberen. Gewoon schreeuwen


metalfreaky
Usericon van metalfreaky
Posted 02-01-2003 8:49 by metalfreaky Wijzig reactieProfiel van metalfreakyQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 23:20 schreef Dark_child het volgende:
alhoewel de voorspellingen in de astrologie vrijwel nooit kloppen


Hoewel ik hier nieuw ben wil ik hier toch even op quoteren, denk niet dat jekunt zeggen dat voorspellingen nooit kloppen... Tuurlijk kloppen die stomme voorspellingen in één of ander flutmagazine niet maar als je je bezig houdt met waardige literatuur ivm astrologie denk ik toch dat er veel raakpunten zijn. En dit zeg ik niet alleen uit verondertselling maar dit heb ik aan den lijve ondervonden ! En dit terwijl ik er ook heel sceptisch tegenover stond!


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 02-01-2003 11:59 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-01-2003 12:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik denk dat er een heleboel mensen op zijn die een totaal verkeerd beeld hebben van astrologie. De meeste mensen denken aan een soort waarzegger achtig zweefteef gedoe. Men heeft geen idee over de psychologische inbreng etc. Pas als je jezelf erin gaat verdiepen weet je wat er allemaal bij komt kijken. En neem maar nou maar aan dat dat geen kattepis is.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-01-2003 12:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus Arg. is geen toverkol met zwarte kat en glazen bol ?








Damn ..


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 03-01-2003 18:27 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2003 12:48 schreef Jenje het volgende:
Dus Arg. is geen toverkol met zwarte kat en glazen bol ?
Damn ..


LOL, nee ik ben geen neppurd-goth.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-11-2003 20:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik was er bijna van overtuigd dat er iets in zat. Heb me er ook een beetje in verdiept omdat ik het echt interessant vond. Interessant vind ik het nog steeds. Maar van de "waarheid" van het geheel ben ik niet meer overtuigd. Een serieuze astroloog heeft me bijvoorbeeld verteld dat er voor het eind van dit jaar wat ingrijpends te gebeuren staat in mijn leven. Jongens, het jaar is bijna voorbij. En neggie is nogsteeds same old neggie. Misschien is het persoonsgebonden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-11-2003 23:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

geloof niet in dit soort onzin, allemaal pietpraat. Hoe kan je uberhaupt iemands toekomst voorspellen met de planetenstand e.d.

Dit heeft echt een te hoog prive gehalte


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-11-2003 23:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat ik dus echt niet begrijp is dat mensen die roepen: 'God bestaat niet', 'Religie is fout' tegelijkertijd geloven dat je leven mede bepaald wordt door de stand van hemelslichamen....geloven jullie ook in de Paashaas?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 20-11-2003 18:36 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 23:42 schreef Chelman het volgende:
Wat ik dus echt niet begrijp is dat mensen die roepen: 'God bestaat niet', 'Religie is fout' tegelijkertijd geloven dat je leven mede bepaald wordt door de stand van hemelslichamen....geloven jullie ook in de Paashaas?
ja tuurlijk, en in sinterklaas enzo... nee serieus.. ik vind het leuk om die dingetjes eens te lezen wat er gaat gebeuren enzo maar echte waarde hecht ik er niet aan hoor.. ja ach iedereen zijn hobby he


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-11-2003 20:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 23:42 schreef Chelman het volgende:
Wat ik dus echt niet begrijp is dat mensen die roepen: 'God bestaat niet', 'Religie is fout' tegelijkertijd geloven dat je leven mede bepaald wordt door de stand van hemelslichamen....geloven jullie ook in de Paashaas?


Bestaat die niet dan???













Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen