IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Malazan Book of the Fallen [Erikson, Esslemont, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2009 14:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2009 13:20 schreef Mark het volgende:
Martin moet gewoon eens een gigantische trap onder zijn hol hebben. Die zit voortdurend aan zijprojecten te prutsen om zijn totale writer's block aangaande A Song of Ice and Fire maar niet te hoeven slechten.

'Martin has indicated that no release date will be set until the book is finished, which he said in February 2009 that he was hoping to do by June 2009. On June 1, 2009, he noted "It can't be June already. It really can't. Where have the months gone? I am so depressed."'



PS: dat was aangaande A dance with dragons, deel 5.


zou het echt een writer's block zijn? je zou toch denken dat hij het hele plot en de blangrijkste lijnen voor het verhaal al klaar heeft? shit, straks is het een Jordan II (oftewel de pijpuitgaan voordat het verhaal af is) zo fris en jeugdig ziet Martin er nu ook weer niet uit).
maar hoe langer ene schrijver wacht, hoe moeilijker het wordt want iedereen verwacht een megabriljant verhaal natuurlmijk, na zo een lange tijd


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-08-2009 14:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Voor zover ik begrepen heb ligt de grote lijn van het verhaal helemaal vast, en heeft hij het merendeel van boek 6 ook al af. Dus het is niet zozeer een kwestie van gebrek aan ideeen of inspiratie, hij weet gewoon niet hoe hij van punt A naar punt B moet komen. Een Jordannetje zal hij dus zo snel niet flikken, hoop ik. Al is ook hij natuurlijk niet bepaald de jongste meer.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 24-08-2009 17:10 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2009 14:12 schreef attila_de_hun het volgende:
zou het echt een writer's block zijn? je zou toch denken dat hij het hele plot en de blangrijkste lijnen voor het verhaal al klaar heeft?


Hij is maanden telkens maar weer het plot van zijn nieuwe boek aan het wijzigen en aanpassen. Hij zit zeer zeker met een writers block vanaf 'Een storm van zwaarden'. Het heeft 5 jaar geduurd tot 'Feestmaal voor kraaien' en wellicht haalt hij ook nu 2009 niet voor 'A Dance with Dragons', eerder 2010. Terug 5 jaar tijd. Daarmee dat ik nog even wacht hem te lezen aangezien hij nog 2 boeken moet schrijven (zelfde ritme neem dan nog maar 10 jaar voor de serie besloten is). Ach ik kijk uit naar de tv-serie.


Verlekkerd op dood metaal


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2009 22:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2009 17:10 schreef MetalViking het volgende:
Hij is maanden telkens maar weer het plot van zijn nieuwe boek aan het wijzigen en aanpassen. Hij zit zeer zeker met een writers block vanaf 'Een storm van zwaarden'. Het heeft 5 jaar geduurd tot 'Feestmaal voor kraaien' en wellicht haalt hij ook nu 2009 niet voor 'A Dance with Dragons', eerder 2010. Terug 5 jaar tijd. Daarmee dat ik nog even wacht hem te lezen aangezien hij nog 2 boeken moet schrijven (zelfde ritme neem dan nog maar 10 jaar voor de serie besloten is). Ach ik kijk uit naar de tv-serie.


Dan moet er maar eens een editor(of wie dat ook moge doen) eens ferm ingrijpen. Men kan wel oneindig lang aan een tekst werken ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-08-2009 11:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Gatvrrrrrrrdamme! Ik ben net begonnen in House of chains. In de eerste instantie moest ik even wennen. De verhaallijn van Karsa Orlong is volledig nieuw en hij greep me niet direkt bij m'n strot. Ik vind Karsa ook een enorme lul trouwens.

Maar ergens bij pagina 80 komt hij met z'n twee metgezellen in een grot waar ze een aantal teksten vinden die in de rots geschreven zijn. Teksten die onmiddelijk een enorm blik met mysteries lostrekken.

Kortom, ik ben nu al weer verslaafd aan het 4e deel van de serie.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2009 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik word helemaal enthousiast van jou!. Erickson mag wel blij zijn met jou als "advocaat" Zal de draad later dit jaar ook weer eens oppikken...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-08-2009 13:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Als iets echt vet is dan schreeuw ik dat graag van de daken. Het is altijd zonde als iets in een verdomhoekje blijft als het eigenlijk gewoon heel gaaf is. Of dat nou om boeken, films of muziek gaat.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-11-2009 15:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit nu diep in House of chains en begin aardig naar het eind te komen. Grappig is dat er weinig gebeurt in dit boek maar toch blijf je constant op het puntje van je stoel omdat je met de ene na de andere intrige om de oren wordt geslagen.

Op dit moment komt er een hoop informatie vrij over de dubieuse figuren die zich in het kamp van Sha'ik ophouden. Iedereen heeft daar z'n eigen agenda. Vooral Bidithal is een interessante personage vind ik. Ziek en zo gek als een deur maar levensgevaarlijk.

Ik merk inderdaad dat er langzaam een thema ontstaat. Chaos tegen orde maar ook licht, schaduw en donker. Alleen is het niet zo simpel als dark = bad. Het ligt allemaal veel complexer. Gelukkig wel.

Ik vind het sowieso gaaf hoe Erikson afwijkt van de geijkte paden. Draken zijn bijvoorbeeld vaak beesten waar veel respect voor getoont wordt. Erikson nagelt er een aan een groot kruis en stopt hem in een verlaten dimensie. Daar heb je je draak :lol:

Trouwens, is er al mooi Malazan artwork gespot op het net? Voor de geinteresseerden heb ik wel een paar aardig plaatjes gevonden:











I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-12-2009 14:41 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb intussen House of chains (deel 4) uit. Tot nu toe vond ik dit de zwaarste kost uit de hele serie. En vooral op het einde nekt dat de verhaallijn een klein beetje. Hier en daar was ik het plot even kwijt. En de hele Sha'ik verhaallijn eindigd voor mij in een anti-climax.

Ik heb ook een beetje het idee dat dit een soort van omslagpunt is in de serie. Er komen echt enorm veel geheimen aan het licht maar er komen er ook weer tig bij. Ik heb het gevoel dat Erikson in dit boek het toneel schets voor het spel dat gaat komen.

Het vervolg, Midnight tides, doet een stap terug in de tijd terwijl het perfect aansluit bij een van de vele verhaallijnen uit House of chains. De stap terug in de tijd brengt ook onmiddelijk wat rust in het verhaal. Al moet je als lezer wel weer een totaal nieuwe cast aan spelers leren kennen. (Voor zover ik kan nagaan komen er maar 3 bekende namen in verhaal voor) Maar hoe ingewikkeld en divers ook, je wordt toch altijd weer meegesleept.

Ik ben echt benieuwd hoe Erikson al de verhaallijnen aan elkaar gaat knopen op het eind.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-12-2009 15:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2009 11:31 schreef XnegativeX het volgende:
Gatvrrrrrrrdamme! Ik ben net begonnen in House of chains. In de eerste instantie moest ik even wennen. De verhaallijn van Karsa Orlong is volledig nieuw en hij greep me niet direkt bij m'n strot. Ik vind Karsa ook een enorme lul trouwens.


Wacht maar tot je aankomt in deel 5, Midnight Tides. Totaal ander continent, toaal andere hoofdpersonen (op een paar Ascendants na geen enkele overlap), totaal andere volkeren zelfs, en qua tijdsspanne vindt het geheel plaats nog voor de gebeurtenissen in deel 1 (Gardens of the moon).

Erg gaaf, maar het is wel even doorbijten soms omdat je het gevoel krijgt alsof er alleen maar meer lijntjes bijkomen ipv dat er vragen worden opgelost en er naar een 'eind' wordt toegewerkt. Wel een cruciaal boek voor verdere uitdieping van de Crippled God en de Tiste Edur/Andii/Liosan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-12-2009 15:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh, sorry, zie net dat je dat zelf al gezegd hebt


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-12-2009 15:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hoe ver ben jij in de serie?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-12-2009 15:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Niet veel verder dan jij, zoals het er naar uitziet, zit nu richting het einde van Midnight Tides. Heb The Bonehunters en Reaper's Gale al in de kast staan, Toll The Hounds volgt hopelijk met de kerst (al zal ik met mijn leestempo momenteel daar waarschijnlijk tot half 2010 nog niet aan toe zijn ).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-12-2009 16:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hahaha, het zijn dan ook geen kinderachtige boeken qua lengte.
Ik ben zelf net begonnen in Midnight tides. Ik was alleen nieuwsgierig of er nou daadwerkelijk naar een eind gewerkt wordt. Maar goed, voorlopig zijn we er ook nog lang niet. Ik geloof dat de reeks uit 10 boeken bestaat. Dus we zitten nog maar op de helft.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 09-12-2009 16:04]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-12-2009 16:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik neem aan (ik hoop althans van harte) dat er wel bepaalde lijnen dichtgegooid gaan worden op en gegeven moment, al moet ik zeggen dat gezien de grootsheid van de serie het best mogelijk zou moeten zijn om nog tig boeken lang aanvullingen te blijven maken, zonder dat het saai wordt.

Enige gevaar vind ik wil dat er op een gegeven moment een beetje infantiele dragonball Z achtige taferelen de kop kunnen opsteken wat betreft individuele capaciteiten. Sommige ascendants zijn al belachelijk sterk, maar dan heb je sommige soletaken en d'ivers die ineens ten tonele worden gebracht die met een vingerknip een zeer sterk geacht karakter van de kaart kunnen vegen, om nog maar te zwijgen over de oudere rassen als de K'Chain Che'malle en Jaghut en dergelijke. Het lijkt me een lastig gebeuren voor erikson en esslemont om dat in het gareel te houden.

Over Esslemont gesproken, die heeft natuurlijk ook al een vijftal boeken parallel aan de Malazan Book of the Fallen-serie geschreven, dus daar moet ik ook nog aan beginnen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 16:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tot en met Toll the Hounds (8) alles gelezen. Nu nog even wachten op de pocketversie van Dust of Dreams

In TtH gebeuren een paar erg belangrijke dingen, vet boek. En de -voor mij- tot nu toe sterkst overkomende scene staat in dat boek.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-12-2009 16:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heb je de Esslemont boeken ook al gelezen, Zelthor? Night of Knives en Return of the Crimson Guard zijn geloof ik uit, en het 3e deel van 5 volgt binnenkort.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 16:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 16:16 schreef Mark het volgende:
Ik neem aan (ik hoop althans van harte) dat er wel bepaalde lijnen dichtgegooid gaan worden op en gegeven moment, al moet ik zeggen dat gezien de grootsheid van de serie het best mogelijk zou moeten zijn om nog tig boeken lang aanvullingen te blijven maken, zonder dat het saai wordt.

Ik denk dat er veel lijnen juíst open blijven, maar dat dat er niet zoveel toe doet. Sommige worden door Esslemont gedicht, sommigen worden misschien nog in verdere boeken van Erikson gedicht en sommigen zullen voor altijd open blijven. Het idee van deze manier van schrijven is ook dat er een gigantische backstory (hoe zijn bepaalde rassen verdwenen, wat is toen en toen gebeurd, et cetera) wordt gesuggereerd die voor de lezer niet duidelijk wordt en meermalen ook voor de karakters niet maar wat wel het gevoel geeft dat het echt een oude, rijke en rommelige wereld is (/universum). Dat maakt voor mij de sfeer.
quote:
Enige gevaar vind ik wil dat er op een gegeven moment een beetje infantiele dragonball Z achtige taferelen de kop kunnen opsteken wat betreft individuele capaciteiten. Sommige ascendants zijn al belachelijk sterk, maar dan heb je sommige soletaken en d'ivers die ineens ten tonele worden gebracht die met een vingerknip een zeer sterk geacht karakter van de kaart kunnen vegen, om nog maar te zwijgen over de oudere rassen als de K'Chain Che'malle en Jaghut en dergelijke. Het lijkt me een lastig gebeuren voor erikson en esslemont om dat in het gareel te houden.

Het is nog niet gebeurd dat ik DragonBall-Z-achtige taferelen heb gezien. Ja, inderdaad, er worden grote ascendants tegen elkaar geklapt en soms komt er gewoon een bruteling langs die een ietsminderebruteling omver werkt maar het wat mij betreft wel logisch en terecht over dat het op die manier gebeurd. Ik krijg er geen Deus Ex Machina gevoel van.
quote:

Over Esslemont gesproken, die heeft natuurlijk ook al een vijftal boeken parallel aan de Malazan Book of the Fallen-serie geschreven, dus daar moet ik ook nog aan beginnen.

Ik weet niet hoeveel hij er geschreven heeft (), maar er zijn er nu 2 uit en de derde wordt nog aan gewerkt. Daarna komen er -mogelijk/waarschijnlijk- nog drie.

Erikson zelf heeft 3 spinoff-novelles geschreven, over Bauchelain en Korbal Broach. Daarvan komen er ook nog eens 3.
quote:
Op 9 december 2009 16:20 schreef Mark het volgende:
Heb je de Esslemont boeken ook al gelezen, Zelthor? Night of Knives en Return of the Crimson Guard zijn geloof ik uit, en het 3e deel van 5 volgt binnenkort.

Ah kijk Volgens mij, en wikipedia, komen er in totaal 6 boeken uit. Dat verwacht ICE in ieder geval

Ik heb NoK gelezen, RotC nog (steeds) niet, terwijl ik hem wel heb Wel de drie spinoffs van Erikson gelezen, nou ja bijna, met de derde ben ik nog bezig.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-12-2009 16:25]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2009 16:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb ook tot en met Toll the Hounds gelezen (vet einde!). Ik heb ook het eerste boek van Ian C. Esslemont gelezen, Night of Knives. Die kan echt niet schrijven die kerel, ik skip de rest.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-12-2009 16:26]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 16:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 16:25 schreef M. het volgende:
Ik heb ook tot en met Toll the Hounds gelezen (vet einde!). Ik heb ook het eerste boek van Ian C. Esslemont gelezen, Night of Knives. Die kan echt niet schrijven die kerel, ik skip de rest.

Vind je, ja? Wel minder dan Erikson, maar ik vond het nog steeds goed te doen.

Het is ook wel lekker om eens wat over the Malazan te lezen en dat het wél opschiet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2009 17:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, ik vond het gewoon niet goed. Vlakke stijl, geen aansprekende karakters, al met al betrapte ik mezelf erop het zo snel mogelijk door te bladeren zodat ik er weer vanaf was . Alleen de verhaallijn van Dassem Ultor vond ik nog wel aardig.

Ik zag laatst in de Broese dat deel 9 er lag. Aangezien Erikson altijd heeft geroepen dat er 10 delen komen, wacht ik denk ik tot een maand of twee voordat 10 uitkomt (volgend jaar herfst ergens) en begin ik opnieuw in deel 1 want dan weet ik de helft niet meer.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 09-12-2009 17:47 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik ben bijna klaar met deel 9. Baal er wel van, want deel 9 en 10 zijn principe 1 boek (geeft hij ook aan in het voorwoord).

Wel vetjes zoals gewoonlijk.

Esslemont zou ik zeker nog een kans geven, aangezien Return of the Crimson Guard een erg vet verhaal is.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2009 17:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2009 17:27 schreef M. het volgende:
Ja, ik vond het gewoon niet goed. Vlakke stijl, geen aansprekende karakters, al met al betrapte ik mezelf erop het zo snel mogelijk door te bladeren zodat ik er weer vanaf was . Alleen de verhaallijn van Dassem Ultor vond ik nog wel aardig.

Het is inderdaad wat dat betreft een stap terug ten opzichte van Erikson zelf. De vlotheid, wat voor de afwisseling wel prettig is, en mijn algehele Malazon-fanboyheid gekoppeld aan MEER INFORMATIE maakte het voor mij wel de moeite waard

Maar goed, je kritiek is an sich wel terecht. Ik hoor echter vaker van chriz dat RotC een stap voorwaarts is
quote:
Ik zag laatst in de Broese dat deel 9 er lag. Aangezien Erikson altijd heeft geroepen dat er 10 delen komen, wacht ik denk ik tot een maand of twee voordat 10 uitkomt (volgend jaar herfst ergens) en begin ik opnieuw in deel 1 want dan weet ik de helft niet meer.

Hij had/heeft ook gewoon een contract voor 10 boeken (nou ja, in ieder geval de +9 na GotM) in de serie "the Malazan Book of the Fallen" Dus ik denk dat hij er niet aan kon ontkomen Zal wel 2010 worden, ja. Ik wacht in ieder geval tot 10 er is of bijna is voordat ik in 9 begin. Met z'n cliffhanger op het einde van 9, de bastard...

Benieuwd of hij daarna nog lange boeken in dat universum gaat schrijven, lijkt mij wel mooi.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-04-2010 21:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit momenteel balls-deep in Midnight tides. Waarschijnlijk het best geschreven boek uit de serie. Hier wordt pas echt duidelijk hoe diep deze reeks gaat en hoe geniaal die Erikson eigenlijk is. In de eerste instantie moet je even wennen en de totaal andere setting. Je gaat namelijk helemaal terug in de tijd. En het enige bekende karakter is Trull Sengar. Maar je zit hier (wederom) snel genoeg in en later in het boek komen er vanzelf meer bekende namen om de hoek kijken en worden er weer zeer interessante feitjes boven tafel gebracht.

Wat ik vooral gaaf vind is de mix tussen humor en bittere ernst. Soms lijkt de schrijfstijl van Erikson wel een beetje op die van Terry Pratchett. Vooral als het om Tehol en Bugg gaat. 2 geniale karakters trouwens. Sowieso mijn favoriete figuren uit dit boek. Die Bugg heeft volgens mij nog aardig wat geheimen achter de hand.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-04-2010 10:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Midnight Tides is geweldig, ja. Hoe krijg je het voor elkaar ook; vijfde boek in de serie, alle karakters op één na nieuw en dan zo'n boeiend en relevant boek ervan maken

Je gaat nog geweldige (positieve en negatieve) dingen meemaken in dat boek


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen