IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Malazan Book of the Fallen [Erikson, Esslemont, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 29-06-2010 23:31 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 20 juni 2009 14:37 schreef H-K het volgende:
Inmiddels halverwege boek 1. Tot zover erg vermakelijk. Boek 2 is al in bestelling


Zo, net The Bonehunters uit. Reapers Gale komt morgen als het goed is op de mat.
Geweldige reeks! Helaas ben ik er in dit tempo sneller doorheen dan me lief is.


Life doesn't get much better than this!


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 30-06-2010 10:21 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 29 juni 2010 23:31 schreef H-K het volgende:
Zo, net The Bonehunters uit. Reapers Gale komt morgen als het goed is op de mat.
Geweldige reeks! Helaas ben ik er in dit tempo sneller doorheen dan me lief is.


Dat doe je helemaal zelf



H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 06-08-2010 17:54 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 30 juni 2010 10:21 schreef White Tree het volgende:
Dat doe je helemaal zelf


Het is sterker dan ik ben
Oftewel, vandaag aan Toll the Hounds beginnen.


Life doesn't get much better than this!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-08-2010 17:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ga zeer binnenkort beginnen aan Gardens of the Moon. Eerst nog iets van 50 blz. van mijn huidige boek uitlezen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-10-2010 22:13 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb gisteren The Bonehunters uitgelezen. Je valt echt van de ene verbazing in de andere. Vooral de verhaallijn van The Fourteenth aan het eind van het boek, die zag ik echt niet aankomen.

Shadowthrone wordt trouwens wel met rasse schreden een van mijn favoriete personages.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2010 22:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben 40 bladzijden into boek 1 maar ik vind het nog niet echt leuk om eerlijk te zijn. Het komt een beetje afstandelijk geschreven over tot dusverre. Alsof ik luister naar iemand die voorleest zonder intonatie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-10-2010 22:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Geloof me, het kost tijd. Het eerste boek is ook nog wat minder goed geschreven. Maar ik beloof je dat het de moeite waard is om door te lezen.

Ik blijf het trouwens zeggen, de boeken hebben een enorme diepgang waar je wel geduld voor moet hebben. Het is geen makkelijke kost maar daardoor is de beloning juist groter.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-10-2010 22:23 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 26 oktober 2010 22:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben 40 bladzijden into boek 1 maar ik vind het nog niet echt leuk om eerlijk te zijn. Het komt een beetje afstandelijk geschreven over tot dusverre. Alsof ik luister naar iemand die voorleest zonder intonatie.


Hmmm, interessante mening.
Misschien omdat het begin zo chaotisch is en de personages nog echt moeten gaan leven?
Ik heb zelf altijd gevonden dat het begon met een 'whodunnit'-gevoel en dat daarna de personages gaan leven en dat dan ook de grotere raadsels/verbanden komen.
Als het na 100 blz nog steeds zo voelt, is de stijl niet voor jou...



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2010 22:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2010 22:22 schreef XnegativeX het volgende:
Geloof me, het kost tijd. Het eerste boek is ook nog wat minder goed geschreven. Maar ik beloof je dat het de moeite waard is om door te lezen.

Ik blijf het trouwens zeggen, de boeken hebben een enorme diepgang waar je wel geduld voor moet hebben. Het is geen makkelijke kost maar daardoor is de beloning juist groter.


Check! Ik ga het voorlopig ook nog wel volhouden. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik 's avonds de laatste tijd iets meer zin heb in nog een afleveringetje van een of andere serie dan lezen vlak voordat ik naar bed ga en dat zou eigenlijk andersom moeten zijn. (Vind ik zelf.)


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-10-2010 22:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2010 22:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben 40 bladzijden into boek 1 maar ik vind het nog niet echt leuk om eerlijk te zijn. Het komt een beetje afstandelijk geschreven over tot dusverre. Alsof ik luister naar iemand die voorleest zonder intonatie.

Ik vond het tijdens deel 1 best wel stom. Al die level 100 karakters en konijnen uit de hoge hoed... En totaal geen diepgang inderdaad.

Inmiddels heb ik 1 t/m 8 twee keer gelezen en deel 9 een keer. De re-read van deel 1 was echt cool, echt "ahaaaaa..... oookeeeeeee!!!" momenten .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-10-2010 22:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2010 22:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ok, dat klinkt positief. Dat had ik ook wel even nodig geloof ik.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-10-2010 22:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja ik ben helemaal om. Steven Erikson rules. Veel "WTF gebeurde dat ECHT????" momenten maar ook veel momenten dat ik echt ontroerd ben. En behoorlijk indrukwekkend hoeveel borden hij allemaal tegelijk in de lucht houdt. Maar je moet wel lange adem hebben ja.

Mijn advies zou zijn om tot en met boek 2 (of misschien 3, want die heerscht enorm) te lezen. Als je het dan nog niks vindt, gaat het niet meer gebeuren denk ik.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-10-2010 22:51 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl


Deel 1 en 2 heb ik ook na een paar jaar weer gelezen.
Vooral bij deel 1 had ik het gevoel de eerste keer veel gemist te hebben aan 'betekenis'.
Dus ik was niet de enige



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-10-2010 23:30 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Next stop: Toll The Hounds! Heb tegen beter weten in een van die Esslemont zijlijnen ook maar aangeschaft, ook al zegt iedereen dat die kut zijn. Wat een heersch-serie is het toch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 26-10-2010 23:32 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 26 oktober 2010 23:30 schreef Mark het volgende:
Next stop: Toll The Hounds! Heb tegen beter weten in een van die Esslemont zijlijnen ook maar aangeschaft, ook al zegt iedereen dat die kut zijn. Wat een heersch-serie is het toch.


Heb net de Bauchelain en Korbal Broach novella's uit. Leuk, maar natuurlijk niet zo episch helaas...



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 09-04-2011 20:33 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

The Crippled God binnen!



H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 09-04-2011 21:01 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 9 april 2011 20:33 schreef chriz het volgende:
The Crippled God binnen!


Die heb ik ook al een weekje liggen. Ik dwing mezelf alleen om eerst Stonewielder uit te lezen.


Life doesn't get much better than this!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-04-2011 0:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Waarom staat dit topic eigenlijk in Nieuws, actualiteit en media?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-08-2011 21:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2011 0:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom staat dit topic eigenlijk in Nieuws, actualiteit en media?

Omdat boeken onder media vallen, toch? En ja, in de subtitel van het dit subforum wordt media niet (meer) genoemd. En ja, dat zou ook betekenen dat topics over films e.d. hier niet thuishoren. En nee, niemand heeft zin om al die topics te verplaatsen. Zo, mooi.

Anyway... Dit hoeft dus niet in het "Wie leest hier nog meer fantasy ??"-topic (in Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek, dikke lol): meer lui al klaar met het laatste deel?! Het blijft maar door m'n hoofd spoken, pfft... Moet me inhouden om niet direct de andere 9 boeken weer te gaan lezen


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2011 21:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

O.

Heb je al iemand geband, of dat ook nog niet?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-08-2011 21:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 21:22 schreef Onweerwolf het volgende:
O.

Heb je al iemand geband, of dat ook nog niet?

Nee, nog niemand geband. In deze fase ben ik nog bezig met vertrouwen kweken. Over enkele weken kan ik dan beginnen met De Grote Zuivering.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2011 21:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 21:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In deze fase ben ik nog bezig met vertrouwen kweken.


Raad ik je aan om niet in een Belgisch accent te typen, dat vinden we eng.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-08-2011 21:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 21:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Raad ik je aan om niet in een Belgisch accent te typen, dat vinden we eng.

Kiddo!
quote:
Op 11 mei 2009 19:40 schreef ZelThoR het volgende:
Nu bijna klaar met Toll the Hounds, vooralsnog naar mijn idee de minst sterke uit de serie. Ik merk wel dat op het eind een hogere versnelling wordt ingetrapt, maar dat had dus veel eerder gemoeten Hij had er altijd al een handje van om lang uit te wijden om een bepaalde sfeer neer te zetten, maar dat heeft nu wat overdreven.

Sjongejonge wat een onzin, dit. Sleutelstuk van de serie, man!


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-08-2011 21:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 21:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
meer lui al klaar met het laatste deel?!

Ja ikke, en ik was er ook wel een beetje klaar mee. Ik vond deel 9 echt supervet en het eerste stuk van deel 10 ook maar toen zakte het wat mij betreft toch wel in.


Ik zal het proberen zoveel mogelijk spoilervrij te houden.


Ik vond het einde wat anticlimactisch eerlijk gezegd. Was het nou allemaal om die gasten (de bad guys) te doen? Voor de eindbazen van 10.000 pagina's vond ik het maar een stel mietjes eigenlijk... ook vond ik de veldslagen minder epic, allemaal erg schetsmatig beschreven. De overdaad aan konijnen uit hoge hoeden en stomtoevalligheden maakte het er niet beter op. Misschien was het ook gewoon de inflatie: alwéér enorme vijandelijke legers waar je nog nooit eerder van gehoord had. Alwéér een "laatste truc". Veel te veel "super belangrijke mega-goden in opkomst" ook: de Wolves of Winter, de doden, de Jaghut (daar moest ik wel om lachen trouwens), T'lan Imass, Bert & Ernie van de Shadow warren, die lichte elfen, de draken, de K'Chain Chemalle, de Forkrul Assail, die sliert verhongerde kutkinderen, de Bonehunters, Ganoes, etc. etc. ETC. de hele bliksemse teringbende moest en zou hun "moment of fame" krijgen. Werkte echt niet meer voor mij, uiteindelijk.

Qua wereld-bouwen is Erikson welhaast ongeëvenaard, qua karakterisering vind ik hem erg slecht. Natuurlijk zijn er enkele memorabele personages (alhoewel -- wie maakt er nu écht een ontwikkeling, een persoonlijke groei door, die het cliché "van broekie naar cynische veteraan" ontstijgt??) maar er zijn schrijvers die dat in 3 pagina's kunnen. Erikson heeft er minstens duizend keer zoveel nodig. Ook iemand als Tavore is niet meer dan bordkarton. Dat je aan het eind erachter begint te komen dat ze zo is omdat ze "verscheurd wordt door innerlijk conflict" maakt dat nog niet een goed beschreven personage.

Dusseh, nee, bij mij voor deze serie geen uitroepteken maar een laffe reeks puntjes aan het einde.... Ja leuk om te lezen, onderhoudend om even een lange post over te schrijven, maar uiteindelijk voel ik me toch een beetje bekocht.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Not Invented Here
Usericon van Not Invented Here
Posted 15-08-2011 22:14 by Not Invented Here Wijzig reactieProfiel van Not Invented HereQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 21:54 schreef M. het volgende:

Dusseh, nee, bij mij voor deze serie geen uitroepteken maar een laffe reeks puntjes aan het einde.... Ja leuk om te lezen, onderhoudend om even een lange post over te schrijven, maar uiteindelijk voel ik me toch een beetje bekocht.


Och ja, ik bestel hem toch.


quote:
Op 15 augustus 2011 21:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Raad ik je aan om niet in een Belgisch accent te typen, dat vinden we eng.


Godver


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen