IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-06-2009 18:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 12 juni 2009 18:30 schreef Judge M. het volgende:
Zodat de open source nog openbaarder wordt?


Ik heb geen problemen met Open Source. Open Source is OK en ik gebruik veel Open Source zooi (Teamwork FTW!). Open Source in de uitvoering van Stallman en co die het liefst betaalde en gesloten software zouden willen verbieden is niet OK.

Software is in wezen niet anders dan een ander product. Een TV producent hoeft ook zijn technische trucjes prijs te geven maar hij mag dit wel. Laat iedereen zijn gekozen model hanteren en bovenal realiseren dat niet alle oplossingen overal even nuttig zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 18:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 juni 2009 18:28 schreef XXL het volgende:
Vandaar ook mijn '/ onkundig'

Ja, daar heb je ook gelijk in, zij zijn de echte boosdoeners; maar dat probleem had niet bestaan als IE strict was Op deze manier ga je bijna vermoeden dat ze het expres doen om mensen van de andere browsers af te houden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-06-2009 18:40 by XXL Profiel van XXL

Open source software gebruik ik eigenlijk hoofdzakelijk omdat het gratis legaal te verkrijgen is.

Open Office doet voor mijn persoonlijk gebruik absoluut niet onder aan een duur office pakket.
Momenteel ben ik wat aan het stoeien met 'Gimp'als alternatief voor photoshop.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-06-2009 18:45 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 juni 2009 18:23 schreef ZelThoR het volgende:
Waar ik wél een probleem mee heb is dat je Windows Update alleen via IE kan draaien. Klein puntje maar, al met al vind ik het wel best zo.

Dat schijnt sinds Vista niet meer zo te zijn.
(Van ergens anders gelezen).

quote:
Op 12 juni 2009 18:25 schreef XXL het volgende:
Owja, heeft iemand trouwens het idee dat windows door het weglaten van een standaard meegeleverde browser goedkoper gaat worden? Ik namelijk niet.

Sterker nog: het zou mij niet verbazen als er nog voor het eind van het jaar een cd-rom met I.E. TE KOOP is.

Ik ook niet. Neem de Windows versies zonder WMP maar als voorbeeld. Is dat niet de N versie? Die koopt toch geen hond.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 12-06-2009 18:49]


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 18:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 juni 2009 18:45 schreef Forever After het volgende:
Dat schijnt sinds Vista niet meer zo te zijn.
(Van ergens anders gelezen).

Dat klopt geloof ik. Hoe zit het met Windows 7 dan? Want ik ga Vista niet gebruiken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-06-2009 18:48 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 juni 2009 18:46 schreef ZelThoR het volgende:
Dat klopt geloof ik. Hoe zit het met Windows 7 dan? Want ik ga Vista niet gebruiken

Daar zal het dan denk ik wel hetzelfde zijn gezien de grote gelijkenis.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-06-2009 18:49 by XXL Profiel van XXL

Ik moet zeggen dat ik met Vista eigenlijk ook helemaal geen problemen ondervindt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-06-2009 18:50 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Vrouw gooit matras met 700.000 euro weg
Uitgegeven: 10 juni 2009 15:30
Laatst gewijzigd: 10 juni 2009 15:51
TEL AVIV - Een Israëlische vrouw uit Tel Aviv dacht een goede daad te doen: ze kocht een nieuwe matras voor haar moeder en gooide de oude weg.

Maar toen haar moeder thuiskwam viel die bijna flauw van de verrassing, aldus Israëlische media woensdag.

Ze had namelijk al haar spaargeld van omgerekend ruim 700.000 euro in de oude matras verstopt.

Zoektocht

Toen ze de vergissing ontdekten, bleek de vuilnisophaaldienst de matras al te hebben afgevoerd. De zoektocht op drie stortplaatsen daarna leverde niks op.

De vuilnisdienst helpt de vrouw intussen met zoeken, maar het wordt moeilijk. Dagelijks worden er duizenden tonnen vuilnis afgeleverd. Eén stortplaats heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen om gelukszoekers de pas af te snijden.

De dochter, die alleen onder de naam Anat bekend is, reageerde uiteindelijk gelaten: ''We moeten alles in de juiste verhouding zien en God danken voor het goede en het slechte.'' De moeder heeft niet gereageerd.
© ANP


:')


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 18:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 juni 2009 18:48 schreef Forever After het volgende:
Daar zal het dan denk ik wel hetzelfde zijn gezien de grote gelijkenis.

Grote gelijkenis? Voor Win 7 hebben ze toch juist zo'n beetje alle veranderingen van Vista weggelaten?
quote:
Op 12 juni 2009 18:49 schreef XXL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik met Vista eigenlijk ook helemaal geen problemen ondervindt.

Ik moet gamen

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-06-2009 18:52]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-06-2009 18:52 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 juni 2009 18:49 schreef XXL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik met Vista eigenlijk ook helemaal geen problemen ondervindt.

Ik ook niet, maar de eerste versie die uitkwam heeft een negatief stempel op Vista gedrukt die er bij de meesten met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is. En die draaide bij mij ook al probleemloos. Sinds SP1 is het alleen maar beter geworden.

De eerste versie van XP was ook een ramp en pas na SP1 kwam ook daar pas de glorietijd.

@Zelthor
Ik heb geen idee wat ze allemaal wel en niet verandert hebben.
Het meest opvallende is de iets andere desktop en de performance boost tov Vista.


[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 12-06-2009 18:55]


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-06-2009 18:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 juni 2009 18:52 schreef Forever After het volgende:
@Zelthor
Ik heb geen idee wat ze allemaal wel en niet verandert hebben.
Het meest opvallende is de iets andere desktop en de performance boost tov Vista.


Zeg dan niet "gezien de grote gelijkenis"


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 12-06-2009 18:59 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 12 juni 2009 18:03 schreef Chelman het volgende:
Linux is een leuke gimmick. Het kampt echter met tal van problemen, waarvan de miljoenen distributies de grootste zijn. Laatst een leuk intern onderzoek gelezen bij een Europeesche grootbank. Ze wilden overstappen op Linux als huis OS op de machines van de werknemers maar de TCO bleek veel hoger dan in geval van Windhoos.

Zoals ik hierboven schreef: Ja het is leuk om een auto helemaal te customizen zoals jij hem wilt hebben maar dat kost tijd (en dus geld). Daarom zijn de meeste mensen tevreden met een Focus of een Astra. Het voldoet prima.




Windows is toch echt een puur desktop OS, geen zich zelf respecterend bedrijf of onderzoeksinstelling dat stabiliteit vereist draait kritieke servers op Windows. Solaris, BSD, Linux, noem de Unix derivaten maar op, server side draai je iets in die geest en geen Windows. En ook bij grote banken vermoed ik dat je in 'de kelder' Unix derivaten gaat treffen (mac os/x is ook een unix/bsd deriviaat trouwens).

Iedereen die een Popcorn Hour of een vergelijkbare media tank bezit heeft ook gewoon een linux box bij z'n TV staan trouwens, en de meest NAS-en draaien ook linux varianten.

OO is met 2 klikken te de-installeren, IE niet, en wie met mij een wedje wil leggen of de eerste officiële Vista of de eerste Ubuntu 9.04 meer hardware out-of-the-box ondersteunde heeft een deal.

En een gimmick is een groot woord voor een besturingssysteem dat door een hele hoop groot bedrijven dagelijks gebruikt wordt, ook op de desktop.

Maar de beste voorbeelden zijn Google (de websearch draait op een zwaar gemodificeerde linux variant, zou ook niet anders kunnen volgens Google zelf) en Cisco (de wereld leider op het gebied van serieuze netwerk swicthes, de kans dat deze pagina niet lang een cisco systeem kwam voordat hij op je scherm verscheen is praktisch 0) maakt op grote schaal gebruik van linux.
Maar ook de hele overheid in Mexico City bijvoorbeeld, NASA gebruikt Fedora op grote schaal en ook de US Army maakt voor een aantal systemen gebruik van Linux, verder zijn bijna alle Apache/SQL/PHP webservers (en dat zijn er heeeeeeel veel (ZM vermoedelijk ook)) Linux/Unix/BSD systemen dus 'gimmick' mwoah...

Klein op desktop ja, dat wel maar zeker geen 'gimmick'

[edit godver wat een hoop spelfouten /edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 12-06-2009 19:06]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-06-2009 19:03 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 juni 2009 18:56 schreef ZelThoR het volgende:
Zeg dan niet "gezien de grote gelijkenis"

Zoals jij het omschreef zou Windows 7 eerder op XP lijken...

En Vista is toch echt als basis gebruitk voor zover ik gelezen heb.
Zelfs al hebben ze hele stukken herschreven.


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-06-2009 19:03 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 juni 2009 18:52 schreef ZelThoR het volgende:

Ik moet gamen


Ik game me te pletter met vista als os, werkt prima.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 12-06-2009 19:23 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 12 juni 2009 17:52 schreef XXL het volgende:
Wat is nou helemaal het probleem met I.E. standaard in je operating system?
Werkt alles nu minder goed?
Is er tegenwoordig nogsteeds een probleem met schijfruimte?
Het probleem is dat het niet (op een normale manier) te verwijderen is, al vind ik dat dit aan Microsoft zelf is om te bepalen.

quote:
Op 12 juni 2009 18:18 schreef XXL het volgende:
En kennelijk is er ook bij linuxgebruikers nog zoveel vraag naar I.E. dat er een versie voor linux beschikbaar is.

Laat de EC me dat dan ook eens uitleggen.
Als daar niet voldoende vraag naar is steekt daar toch geen mens tijd en / of geld in?
Dat is denk ik alleen voor websitebouwers die ook willen testen of hun websites ook in Internet Explorer goed werken. Ik geloof echt niet dat er zo'n groot deel Linuxgebruikers is dat de voorkeur geeft aan Internet Explorer.

quote:
Op 12 juni 2009 18:28 schreef Chelman het volgende:
Maar waarom dan standaard Firefox? Er zijn meerdere Linux browsers.

Neelie, doe er wat aan.
Er zit standaard Firefox bij omdat de meeste gebruikers wel een browser voorgeïnstalleerd willen hebben en Firefox een goede browser is die vrijwel alle Linuxgebruikers kennen. Het is heel makkelijk in Linux om Firefox volledig te verwijderen en een alternatieve browser te installeren, zoals Dargull al eerder beschreef.

quote:
Op 12 juni 2009 18:36 schreef Chelman het volgende:
Ik heb geen problemen met Open Source. Open Source is OK en ik gebruik veel Open Source zooi (Teamwork FTW!). Open Source in de uitvoering van Stallman en co die het liefst betaalde en gesloten software zouden willen verbieden is niet OK.
Helemaal mee eens.

quote:
Op 12 juni 2009 18:59 schreef Dargull het volgende:
OO is met 2 klikken te de-installeren, IE niet, en wie met mij een wedje wil leggen of de eerste officiële Vista of de eerste Ubuntu 9.04 meer hardware out-of-the-box ondersteunde heeft een deal.
Ik heb toch veel meer problemen gehad met de hardwareondersteuning van Ubuntu 8.04 / 8.10 dan met die van de eerste Windows Vista, maar dat zal gedeeltelijk ook wel aan mij liggen. Zo is het mij nog niet gelukt om mijn printer goed aan de praat te krijgen in Linux, heb ik lang met het geluid moeten klooien voordat dat eenmaal goed werkte en de bestandsoverdracht naar mijn USB-sticks gaat een stuk langzamer, soms zelfs zo langzaam dat ik er speciaal Windows voor opstart, omdat er anders geen einde aan komt. Deze problemen zullen echter wel allemaal op te lossen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 12-06-2009 19:24]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 12-06-2009 21:06 by Dargull Profiel van Dargull

Eerlijkheid gebied me te zeggen da 9.04 een stuk vlotter installeerde dan voorgaande versies met 8.10 best lang lopen kutten om de wifi in m'n flapjap aan de gang te krijgen. Maar 9.04 is schokkend goed vlot geinstalleerd eerste keer dat ik zonder twijfel durf te zeggen dat het simpler is dan windows installeren.

Maar ik heb ook wel Windows installaties gedaan die niet al m'n hardware herkenden, best een hoop zelfs.

Ik heb niks tegen betaalde software overigens ik betaal voor Fluendo (proprietary DivX, RealPlayer en Windows media codecs) om o.a. wmv en bepaalde streams online af te kunnen spelen.
En ik betaal ook voor CeDeGa om met wat minder moeite te gamen op m'n linuxdoos.
Ik betaal ook geld aan Last.fm en Spotify iedere maand, ik ben geen 'alles moet gratis zeloot' voor een goed product/service betaal ik gewoon, Windows is in mijn ogen alleen geen E189,- waard (en ook geen goed product) ;-)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-06-2009 21:17 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 juni 2009 18:49 schreef XXL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik met Vista eigenlijk ook helemaal geen problemen ondervindt.
Same here. Ik had het stukken erger verwacht.

Alhoewel ik er zeker van ben dat hij zo soepel loopt door de specs van mijn laptop (Dualcore T9400 + 4GB geheugen) gecombineerd met dat ik alle grafische liflafjes heb uitgezet..



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-06-2009 1:59 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 12 juni 2009 21:06 schreef Dargull het volgende:
Maar ik heb ook wel Windows installaties gedaan die niet al m'n hardware herkenden, best een hoop zelfs.
Ik krijg nog steeds mijn (oude) scanner en webcam niet aan de praat in Windows Vista, maar die gebruik ik toch vrijwel nooit. Laatste tijd gebruik ik Ubuntu 8.10 bijna niet meer, alleen maar omdat ik mijn USB-sticks en printer niet goed aan de praat krijg. Verder valt het geluid wel eens uit of doet Flash het niet.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-06-2009 2:32 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 11 juni 2009 19:57 schreef ADHD het volgende:
sjongejonge wat een helden zijn die amerikaanse agenten toch.... een vrouwtje van 72 met een taser neermaaien.... Kijk het filmpje

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/06_juni/11/opmerkelijk/0611_0900_granny.xml


quote:

Wel het hele verhaal laten zien dan.
http://www.youtube.com/watch?v=EQljBMJ2q8o

Na de openbaring van de video heeft de vrouw alle aanklachten laten vallen omdat de betreffende politieman gewoon gelijk had.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-06-2009 12:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 juni 2009 16:21 schreef Judge M. het volgende:
Zo doet hij het wel voorkomen ja. In werkelijkheid heeft hij een dubbele agenda en doet hij behoorlijk veel pro-Joodse activiteiten. Hij vliegt daarom ook geregeld naar Isreal.

En dat werkt een stuk makkelijker als zoveel mogelijk "gewoon volk" op hem stemt
Dubbele agenda? Weer teveel Indymedia gelezen? Niets dubbels aan de agenda van Wilders en/of de PVV. Als een partij duidelijk is waar hij staat tenopzichte van Israël is het de PVV. Echt...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-06-2009 12:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 juni 2009 17:03 schreef Dargull het volgende:
Is er iet mis met pro-Israëlisch zijn dan?


Daar wonen Joden..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2009 12:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 juni 2009 2:32 schreef Nimbus het volgende:



dan nog had hij haar toch gewoon kunnen arresteren taseren en dan zeker bij een 72 jarige vind ik nog behoorlijk overdreven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-06-2009 12:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 juni 2009 12:46 schreef ElitE het volgende:
dan nog had hij haar toch gewoon kunnen arresteren taseren en dan zeker bij een 72 jarige vind ik nog behoorlijk overdreven.
Als je goed kijkt zie je dat mevrouw niet meewerkt als hij haar wil arresteren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2009 13:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dusn is het nu echt zo moeilijk om een armpje te pakken en die op haar rug te duwen, zou ze voor de uitvinding van de taser een losgeslagen oude oma zijn geweest waarbij een heel corps voor uit moest rukken? die agent is gewoon een luie mongool.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-06-2009 13:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 juni 2009 13:01 schreef ElitE het volgende:
dusn is het nu echt zo moeilijk om een armpje te pakken en die op haar rug te duwen, zou ze voor de uitvinding van de taser een losgeslagen oude oma zijn geweest waarbij een heel corps voor uit moest rukken? die agent is gewoon een luie mongool.
Compleet irrelevant, hij handelt correct.
Ik ruik in deze topic weer eens blinde haat, het moet wel fout zijn want het is een Amerikaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen